David Neres

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes

Re: David Neres

Bericht door Demosthenes » wo feb 01, 2017 10:30 am

beelzebub schreef:Ja. Of hij wordt over 2 jaar omgeturnd tot back. Dan heb je een luxe back net als Sinkgraven. :ajaxsmiley.gif:
Backs kunnen erg veel waard worden als ze aan een Engelse club, Barcelona of RM worden verkocht.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 01, 2017 10:48 am

Sandro_Calaaabro schreef:Ik hoop dat Younes het haasje wordt.
Ik weet het wel zeker. Volgend jaar Kluivert/Younes - Dolberg/Cassierra - Neres/Cerny. Piepjonge voorhoede.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 01, 2017 11:10 am

Peter schreef:
Ik weet het wel zeker. Volgend jaar Kluivert/Younes - Dolberg/Cassierra - Neres/Cerny. Piepjonge voorhoede.
Hier zal Huntelaar nog wel bijkomen en ik verwacht dat we gaan doorselecteren tav Younes.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » wo feb 01, 2017 11:38 am

Tja, al scoort zijn opvolger maar 40% meer als Younes ( of ziet het 40% beter, de vrij staande medespeler ) zou het een wereld aankoop zijn voor dit AJAX :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 01, 2017 11:46 am

Younes heeft 0x gescoord, 140% van 0 = 0! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Yopii

Bericht door Yopii » wo feb 01, 2017 11:47 am

https://mobile.twitter.com/davidneres14

Schattig, die jongen geeft nog overal antwoord op. Een local hero, zo te zien.

peter

Bericht door peter » wo feb 01, 2017 12:10 pm

Haha komisch.

Ik weet niet of Huntelaar een goede keuze is. Dolberg is verder/beter, maar iets meer ervaring voorin zou ik ook wel weer toejuichen. Om het seizoen nou in te gaan met een 18-jarige Kluivert, 19-jarige Neres, 19-jarige Dolberg, 19-jarige Cerny en de 24-jarige Younes is ook weer zo wat.

999

Bericht door 999 » wo feb 01, 2017 12:13 pm

LucaS schreef:Younes heeft 0x gescoord, 140% van 0 = 0! :1evil.gif:
Nu dat is niet helemaal waar, Younes heeft natuurlijk wel gescoord in de tijd dat hij bij AJAX speelt. Fake nieuws dus ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 01, 2017 12:33 pm

Extra mannetje erbij met hogere leeftijd kan geen kwaad.
Het is niet dat de club failliet gaat wanneer er één salaris bij zou komen of evt nog één transfersom.

Als diegene dan uiteindelijk niet speelt zoals Tim Krul, so be it. In ieder geval waren de intenties dan juist, heb je iemand aangetrokken die op een WK podium al een keer het verschil heeft gemaakt.

Yopii schreef:https://mobile.twitter.com/davidneres14

Schattig, die jongen geeft nog overal antwoord op. Een local hero, zo te zien.
Nu nog wel, ja.
Veel mensen vinden hem een 'speciaal' kind. Hij speelt nu nog met een reservenummer maar wel met een bijzonder nummer. Hij zal direct na 't voetbal klankborden in de eigen Portugese taal waarschijnlijk ook gewoon af en toe nodig hebben.

Le T.

Bericht door Le T. » wo feb 01, 2017 3:09 pm

Ik zie hem niks doen wat Younes niet kan, sterker nog, die heeft de bal wat korter aan de voet. Verder heb ik het idee dat je voor een Braziliaan altijd teveel betaalt. Het is een ontzettend chauvinistisch zeurvolkje dat net zo lang en hard dramt tot de rest van de wereld verzucht dat ze idd de besten zijn. En mooi voetbal spelen, maar dat was ook voor het laatst in 82. Voor die paar pareltjes als Romario en Ronaldinho is heel Europa ook bezaaid met Fredjs, Neymar kan natuurlijk erg goed voetballen, maar daar moet dan ook weer meteen 40% bovenop omdat Brazilie zijn hypes exporteert, al dan niet met behulp van een schoenenfabriek. Dan hebben ze vaak ook de neiging om na 3 keer tot MotM verkozen te zijn geweest dat 3 jaar lang in het nachtleven te vieren.

Allemaal heel generaliserend en ik ga hem natuurlijk niet afrekenen op zijn landgenoten. Ik denk alleen dat er een stuk of 13 Zuid-Amerikaanse landen zijn waarin Ajax beter had kunnen scouten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 01, 2017 3:17 pm

Le T. schreef:Ik zie hem niks doen wat Younes niet kan, sterker nog, die heeft de bal wat korter aan de voet. Verder heb ik het idee dat je voor een Braziliaan altijd teveel betaalt. Het is een ontzettend chauvinistisch zeurvolkje dat net zo lang en hard dramt tot de rest van de wereld verzucht dat ze idd de besten zijn. En mooi voetbal spelen, maar dat was ook voor het laatst in 82.
Hier staan wel weer een heleboel vooroordelen in. :smallgrin.gif:

peter

Bericht door peter » wo feb 01, 2017 3:46 pm

Als de vergelijking met Younes wordt gestart, dan wil ik ook wel een duit in het zakje doen op basis van al die filmpjes (is dat overigens herkenbaar? Dat je echt uren Youtube filmpjes van zo'n jongen kijkt en dat je je eigenlijk af vraagt, waarom....):

- Jongen heeft de bal minder kort aan de voet dan Younes, maar dribbelt vele malen sneller
- Is sowieso snel op de eerste meters (met en zonder bal)
- Beweegt zonder bal. Zoekt vaak diepte
- Verricht veel verdedigend werk. Bij balverlies is hij er als eerste bij om druk te zetten
- Lijkt weinig overzicht te hebben (je ziet soms de spits in kansrijke positie staan en nog dribbelt hij maar door)
- Links en rechtsbenig. Vrij uniek

Conclusie:
Qua dribbels vergelijkbaar met Younes, maar Younes beweegt nooit zonder bal en verricht nul komma nul verdedigende arbeid. Plus dat Younes alleen kan staan op zijn linkerbeen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 01, 2017 3:54 pm

Younes kan niet voetballen. Punt uit.

Raakt Neres de bal wel eens één keer? Doet Younes nl. nooit. Gaat Neres wel eens buitenom? Doet Younes nooit. Younes kan niks met links. Speelt nooit op randje buitenspel maar haalt die bal altijd op.

999

Bericht door 999 » wo feb 01, 2017 4:05 pm

Leuk allemaal, maar ik zie die Neres in de YT filmkes steeds als rechtsbuiten spelen ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo feb 01, 2017 6:08 pm

Peter schreef:Als de vergelijking met Younes wordt gestart, dan wil ik ook wel een duit in het zakje doen op basis van al die filmpjes (is dat overigens herkenbaar? Dat je echt uren Youtube filmpjes van zo'n jongen kijkt en dat je je eigenlijk af vraagt, waarom....):

- Jongen heeft de bal minder kort aan de voet dan Younes, maar dribbelt vele malen sneller
- Is sowieso snel op de eerste meters (met en zonder bal)
- Beweegt zonder bal. Zoekt vaak diepte
- Verricht veel verdedigend werk. Bij balverlies is hij er als eerste bij om druk te zetten
- Lijkt weinig overzicht te hebben (je ziet soms de spits in kansrijke positie staan en nog dribbelt hij maar door)
- Links en rechtsbenig. Vrij uniek

Conclusie:
Qua dribbels vergelijkbaar met Younes, maar Younes beweegt nooit zonder bal en verricht nul komma nul verdedigende arbeid. Plus dat Younes alleen kan staan op zijn linkerbeen.
Volgens scout Grads Fuhler in de Telegraaf maakt hij z'n dribbels nog teveel in de breedte ipv in de diepte. Voor de rest is hij wel enthousiast over hem.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo feb 01, 2017 8:08 pm

Trab schreef: Volgens scout Grads Fuhler in de Telegraaf maakt hij z'n dribbels nog teveel in de breedte ipv in de diepte. Voor de rest is hij wel enthousiast over hem.

De vraag is of hij :ajaxsmiley.gif: in de breedte dribbelt vanaf het centrum naar de hoekvlag of andersom?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo feb 01, 2017 8:35 pm

Huntelaar is geen lekkere jongen voor de sfeer indien niet als eerste spits.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 01, 2017 8:40 pm

beelzebub schreef:
Trab schreef: Volgens scout Grads Fuhler in de Telegraaf maakt hij z'n dribbels nog teveel in de breedte ipv in de diepte. Voor de rest is hij wel enthousiast over hem.
De vraag is of hij :ajaxsmiley.gif: in de breedte dribbelt vanaf het centrum naar de hoekvlag of andersom?
Dat zou op zichzelf wel vernieuwend zijn. :smallgrin.gif:

Gezien zijn geringe aantal wedstrijden en het commentaar dat ik zo hier en daar lees moeten we maar niet verwachten dat hij bij zijn entree direct het verschil gaat maken. Ik schat zomaar in dat hij deze seizoenshelft en de voorbereiding nodig gaat hebben om een beetje zijn plek te vinden. De vraag is of het publiek dat gaat accepteren want het prijskaartje zorgt voor verwachtingen. Of dat nu terecht is of niet, zo werkt dat doorgaans.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » wo feb 01, 2017 8:50 pm

Ja zo werkt dat.Overal wel, maar In ieder geval bij Ajax. Van Milik werd eigenlijk nooit wat verwacht en kijk voor welke prijs die weg is gelopen.

Moet ook aan Cassierra denken. Menigeen vond dat een goede aankoop. Maar dat bleek toch vooral om zijn relatief geringe prijskaartje, want verder is het nog vrij weinig. Wat heb je daar aan dan? Het prijskaartje zou er niet veel toe moeten doen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

999

Bericht door 999 » wo feb 01, 2017 9:12 pm

Ach, ik weet het niet, maar maar veel hoeft hij niet te doen om El G. te doen vergeten :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 01, 2017 9:58 pm

IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo feb 01, 2017 10:04 pm

Dat hoopte ik toen Traore gehaald werd. Is helaas anders uitgepakt.

Maar met Kluivert en Neres heb je een links- en een rechtspoot tot je beschikking. Die twee zouden dus complementair moeten kunnen zijn, lijkt mij.
Ajax!

Sandro

Bericht door Sandro » do feb 02, 2017 7:51 am

Leuk, want normaal is De Visser nooit lyrisch over een jonge speler :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do feb 02, 2017 7:56 am

Sandro_Calaaabro schreef:
Leuk, want normaal is De Visser nooit lyrisch over een jonge speler :hypocrite.gif:
wanneer is de laatste keer dat hij heeft gezegd, wat een waardeloze speler is dat?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 02, 2017 8:20 am

Blijkbaar is dit geen bord op schoot speler, vind dat trouwens toch wel meevallen de laatst tijd, of iemand die ze via YT onder ogen is gekomen is maar is hij serieus gescout, mag ook wel natuurlijk voor die prijs maar het is wel eens anders geweest, remember Sulejmani.
YNWA

Plaats reactie