Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour »

Laatste toernooi van 2016, Joost is al lang op vakantie. :smallgrin.gif:
YNWA
InnerHarbour

El Sago heeft er echt zin in Sandro. :biggthumpup.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Ben benieuwd! Drie slagen voor, maar hij heeft nog niet zo heel veel gewonnen in z'n carrière.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Sandro

Bericht door Sandro »

Ze zenden het hier live uit. Ik zit te kijken! Fleetwood maakt net een dubbel bogey op de derde. Dat komt goed uit.
Sandro

Bericht door Sandro »

Nah, laat maar. Hij kan de druk niet aan :1evil.gif:

Ik ga weer lekker in het zwembad liggen.
InnerHarbour

Kan nog makkelijk winnen hoor.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Ja ik zie het. Twee birdies op rij, precies wanneer het moet. Ik drink er alvast een pint op. Of dat van geluk of teleurstelling is dat zien we straks wel, maar ik trek het ff niet :smile-ajax.gif:
InnerHarbour

Net niet maar toch nog 200.000 euro meegenomen naar Spanje om de Kerstinkopen te doen. :smallgrin.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Misschien had ik toch ander werk moeten kiezen :ajaxsmiley.gif:
InnerHarbour

Joost begint dit jaar (19 januari) weer met de drie woestijn toernooien, Abu Dhabi, Qatar Masters en Dubai Desert Classic. Vorig jaar begon hij het seizoen daar best wel goed en had ik nog het gevoel dat hij de top 50 zou kunnen binnenlopen. Dit jaar begint hij wel met een beter uitgangspunt op de World ranking waar hij nu op 58 staat in tegenstelling tot de 85 van vorig jaar.

Lekker op tijd erheen om te acclimatiseren en knallen heer Luiten. :biggthumpup.gif:
YNWA
InnerHarbour

Ondertussen zit mijn favoriet vol in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. :smallgrin.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Heel veel zin in 2017!

Een van de meest gestelde vragen door journalisten aan het einde van het golfjaar is altijd: wat is je doel voor het nieuwe seizoen Joost? Dat vertel ik graag! Er zijn golfers die hun doelen liever voor zich houden, ik heb er nooit moeite mee mijn doelen in het openbaar uit te spreken. Over twaalf maanden wil ik in de top-30 van de wereld staan. Natuurlijk heb ik het afgelopen seizoen met mijn team grondig geanalyseerd, wat ging goed en wat moet beter om die sprong op de wereldranglijst te maken. Over het putten ben ik heel erg tevreden, het was in bepaalde toernooien zelfs extreem goed op de greens, zeker ook in het KLM Open. Mooi om te zien dat al het harde werken wordt uitbetaald. Dat geldt in iets mindere mate ook voor het chippen. Het moet nóg beter, maar ik heb al flinke stappen gemaakt. Waar ik echt winst kan gaan pakken is bij de slagen met de korte ijzers, de zogenaamde scoringijzers. In 2016 heb ik de bal te vaak niet dicht genoeg bij de hole gekregen bij slagen van 100 tot ongeveer 140 meter. Dan laat je dus heel veel kansen op birdie liggen.

Een tweede belangrijk doel is meedoen om de zege in de majors. Dus niet blij zijn dat ik in de majors kan meedoen, maar echt voor de winst gaan. Als mijn spel met de scoringijzers beter wordt en ik het korte spel nog iets kan verbeteren dan zit dat er gewoon in.

Ik heb me nog niet gekwalificeerd voor de Masters, mijn favoriete toernooi en de eerste major van het jaar. Als ik eind maart in de top-50 van de wereld sta, kan ik wel spelen om het groene jasje. Dat is dus een van de doelen voor de kortere termijn. Ik sta nu 58ste op de wereldranglijst, als ik een sterke start maak in het nieuwe jaar komt de top-50 snel in zicht.

Natuurlijk wil ik in 2017 ook weer minimaal één toernooi winnen, winnen is uiteindelijk waar je voor speelt. Na de World Cup of Golf in Australië, mijn laatste toernooi dit jaar, heb ik bewust geen club aangeraakt. Pas in januari, als ik in Dubai begin met de seizoenvoorbereiding, ga ik weer ballen slaan. Het is goed om een langere periode de clubs niet aan te raken, zo krijg je honger naar de bal. Maar ik moet zeggen dat het al heel snel weer is gaan kriebelen. Ik kijk met een goed gevoel terug op 2016, maar heb heel veel zin om van 2017 een nog beter jaar te maken!
Nou, we gaan het zien...
InnerHarbour

Mmmmmmm SW-8 moet dus beter, ik wist niet dat hij daarmee kansen verspilde. Gaan we eens op letten of dat beter gaat.
YNWA
InnerHarbour

YNWA
InnerHarbour

Joost zit dus achter zo'n uitnodiging aan. :smallgrin.gif:
YNWA
InnerHarbour

Let eens even op het metertje rechts onderin en hoe makkelijk hij dat slaat, misschien begrijp je nu wat ik bedoel dat die darter helemaal niet de techniek en fysiek heeft om 230/260 meter te slaan.
YNWA
InnerHarbour

Hadden we vorig jaar niet een discussie over het feit dat Spieth en Mcillroy zich hadden teruggetrokken van de OS en dat volgens sommige alleen maar was omdat er geen munten te verdienden waren? Dit is hoe Rory erin zit, aan de lezer om hem te geloven of niet.
RM: Yeah, but maybe I shouldn't have reacted in the way that I did. But Olympic golf to me doesn't mean that much - it really doesn't. I don't get excited about it. And people can disagree, and have a different opinion, and that's totally fine. Each to their own.

PK: There was a lot of blow-back for you afterwards. When you were asked about it after the opening round you said: "I've spent seven years trying to please everyone and I figured out that I really can't do that, so I may as well be true to myself."

RM: Yeah, I mean when it was announced (that golf was to be an Olympic sport) in 2009 or whatever, all of a sudden it put me in a position where I had to question who I am. Who am I? Where am I from? Where do my loyalties lie? Who am I going to play for? Who do I not want to piss off the most? I started to resent it. And I do. I resent the Olympic Games because of the position it put me in - that's my feeling towards it - and whether that's right or wrong, it's how I feel.

RM: I sent Justin Rose a text after he won, I think I still have the message: 'I'm happy for you, mate. I saw how much it means to you. Congratulations.' He said: 'Thanks very much. All the boys here want to know do you feel like you missed out?' I said: 'Justin, if I had been on the podium (listening) to the Irish national anthem as that flag went up, or the British national anthem as that flag went up, I would have felt uncomfortable either way.' I don't know the words to either anthem; I don't feel a connection to either flag; I don't want it to be about flags; I've tried to stay away from that.

PK: Sure.

RM: Not everyone is (driven by) nationalism and patriotism and that's never been me, because I felt like I grew up in a place where I wasn't allowed to be. It was suppressed. I'm very conflicted because I'm a Catholic and . . .

PK: You don't know what 'anseo' means?

RM: Exactly. I turned on the TV at home and it was the BBC; I did my GCSEs; I used pounds sterling, stuff like that. So I'm a Catholic but I feel very much 'Northern Irish'. And I never wanted it to get political or about where I'm from, but that's what it turned into. And it just got to the point where it wasn't worth the hassle.

PK: But as 'fans' we want you.

RM: Yeah.

PK: You're either with us or against us.

RM: Yeah.

PK: We don't understand.

RM: I spend a lot of time in Dublin and I love it , and I love the people here, and I love the people from up North. And it's been a hard thing for me to go through because as much as I enjoy Katie Taylor boxing, or the two lads (Paul and Gary O'Donovan) getting silver in the rowing, which was unbelievable and incredible and inspirational, I enjoy Justin Rose winning the gold medal in golf, or Mo Farah winning the 10,000 metres . . .

PK: Oh Jesus! Not Mo Farah!

RM: Okay, Jessica Ennis.

PK: Fine.

RM: So it's an awkward one.

PK: And it doesn't always make you popular. We've had these absolutely ludicrous awards on TV here this week - the RTE Sportsperson of the Year awards - and you weren't even nominated.

YNWA
InnerHarbour

Nou dat zal de snelheid van het spel niet ten goede komen. :smallgrin.gif:
YNWA
ferry

Bericht door ferry »

InnerHarbour schreef:Nou dat zal de snelheid van het spel niet ten goede komen. :smallgrin.gif:
...en de techniek ook niet :smallgrin.gif:

Vreemde kerel, eigenwijs, maar niet onsympathiek vind ik.
InnerHarbour

Over die techniek en eigenwijsheid gesproken, zijn vader was een teaching pro. Hij heeft het hem duidelijk niet geleerd. :smallgrin.gif:
YNWA
InnerHarbour

Ondertussen gaan Rory en Storm voor de derde keer in de playoffs de 18de hole spelen. :biggrin.gif:
YNWA
InnerHarbour

En storm wint het :biggthumpup.gif:
YNWA
InnerHarbour

Teveel last van een gekneusde rib, blijven met Stenson, Fowler, Jonson, Kaymer en Willett nog genoeg kanonnen over.

Luiten gaat om 8 uur plaatselijke tijd, hier 5 uur, vanaf 10 van start en El Sago om 12:05 plaatselijk, hier 9:05. Wordt donderdag vroeg de TV aan. :biggthumpup.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Kijken kan ik het niet donderdag, maar ga het uiteraard wel volgen. Luiten en RCB doen het traditioneel goed in de zandbak.
InnerHarbour

Ja Joost houdt wel van de droge warmte. Vorig jaar eindigde hij in de T5, T13, T8 en steeg hij 10 plaatsen op de World rankings. Als dat laatste hem weer lukt staat hij weer in de T50 en mag hij, als hij dat eind maart nog staat mag hij op 6 april weer aan de Masters meedoen.
YNWA
Plaats reactie