Gaat nooit gebeuren.GangstaRiB schreef:Ze winnen wel makkelijk. Kuyt is op een missie. Hij wil ten koste van alles met Feyenoord kampioen worden.
Feyenoord
Moderator: mods
Re: Feyenoord
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Waarom niet? AZ en Twente zijn deze eeuw ook al kampioen van Nederland geworden en waarom zou Feyenoord dat niet kunnen? Normaal gesproken komt de inzinking bij Feyenoord in februari, maar 'resultaten uit het verleden ....'. Het gaat om het puntenaantal en Twente speelde echt niet zo goed in het jaar dat het kampioen werd, maar had aan het eind wel het hoogste aantal punten.Mr. Ajax schreef:Gaat nooit gebeuren.GangstaRiB schreef:Ze winnen wel makkelijk. Kuyt is op een missie. Hij wil ten koste van alles met Feyenoord kampioen worden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dat lijkt me niet. Wie gaat er nou in Rotterdam wonen als je ook in Amsterdam kunt wonen?Demosthenes schreef:De hoop is dat jongeren na hun studie in Rotterdam blijven hangen, daarom woonvisie 2020 o.i.d. De vraag is of dat lukt.
Wie gaat er nou in Rotterdam studeren wanneer je dat ook in Amsterdam kunt doen?Jöhnk schreef:Dat lijkt me niet. Wie gaat er nou in Rotterdam wonen als je ook in Amsterdam kunt wonen?Demosthenes schreef:De hoop is dat jongeren na hun studie in Rotterdam blijven hangen, daarom woonvisie 2020 o.i.d. De vraag is of dat lukt.
Ze moeten na de winterstop wel heel snel punten verspelen anders dan komt het er niet meer van. Weinigen van jullie zullen je een kampioenschap van die voddenclub kunnen herinneren dus sta me toe je geheugen even op te frissen; bij de laatste 10 wedstrijden met Feijenoord aan kop vindt iedereen buiten Mokum en Eindhoven dat Feijenoord het verdiend en handelt daar ook naar. Tegenstanders, scheidsrechters, media enz. Komt nog bij dat er bij uitwedstrijden steeds een ware volksverhuizing op gang zal komen op wier golven Feijenoord bijna niet verliezen kan. Als we die handenplakkers voor half februari niet voorbij zijn dan kunnen we het schudden hoeveel beter we ook voetballen dan hunnies.Demosthenes schreef:Mr. Ajax schreef:Gaat nooit gebeuren.GangstaRiB schreef:Ze winnen wel makkelijk. Kuyt is op een missie. Hij wil ten koste van alles met Feyenoord kampioen worden.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik denk dat je gelijk hebt. Die gunfactor van de anderen is merkbaar idd, veel lastige uitwedstrijden hebben ze ook al gehad trouwens.
De Erasmus Universiteit staat voor economie bijvoorbeeld veel beter bekend dan de Amsterdamse universiteiten.wimpey schreef:Wie gaat er nou in Rotterdam studeren wanneer je dat ook in Amsterdam kunt doen?Jöhnk schreef:Dat lijkt me niet. Wie gaat er nou in Rotterdam wonen als je ook in Amsterdam kunt wonen?Demosthenes schreef:De hoop is dat jongeren na hun studie in Rotterdam blijven hangen, daarom woonvisie 2020 o.i.d. De vraag is of dat lukt.
En ja, ik woon liever in Rotterdam. Amsterdam is mij te duur, te toeristisch, te mutserig en te elitair. En er is een gebrek aan mooie parken. Als je Sonsbeek, Zypendaal en Meinerswijk gewend bent is zo'n Vondelparkje zo triest.
Wat betreft Feyenoord, waar ik niks mee heb: eerlijk is eerlijk, ze spelen gewoon goed. Elia is op dreef, die Jorgensen is best een goede spits en El Ahmadi doet het ook niet bepaald slecht. Ik ben wel blij dat ik niet in de buurt van de Coolsingel woon. Mijn paleis zal door de rellen en schietpartijen niet beschadigd worden.
Arnhem is the place to be!En er is een gebrek aan mooie parken. Als je Sonsbeek, Zypendaal en Meinerswijk gewend bent is zo'n Vondelparkje zo triest.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Qua parken en landschap wel. Ik vergat Angerenstein en Hoogte 80 zelfs nog.
En qua voetbalclub natuurlijk!
Je begint het eindelijk te snappen!
En qua voetbalclub natuurlijk!
Je begint het eindelijk te snappen!

Dat is echt achterhaald, hoor.Wouter schreef:De Erasmus Universiteit staat voor economie bijvoorbeeld veel beter bekend dan de Amsterdamsewimpey schreef:
Wie gaat er nou in Rotterdam studeren wanneer je dat ook in Amsterdam kunt doen?
http://www.topuniversities.com/universi ... onometrics
UvA is juist prima op gebied van economie. Erasmus uiteraard ook.
Nou heb ik nieuws voor je. De nationale jaloezie was zo groot dat niet alleen er al 8 jaar geen loonsverhoging is gegeven, maar zelfs de personeelskorting op hypotheken is geschrapt. Daar waar in vrijwel alle beroepsgroepen het normaal is om voordeel te krijgen (van gratis OV kaart voor NS personeel tot korting op de boiodschappen voor supermarktpersoneel), kon de maatschappij zo'n voordeel voor bankmedewerkers niet langer aan. Want korting op je hypotheek bij de baas, dat is graaien nietwaar?Wouter schreef: Jij werkt toch bij zo'n belastinggeld slurpende bank waar de medewerkers goedkope hypotheken en de managers gouden handdrukken van tig miljoen krijgen?
Tegenwoordig gaan we vooral van reorganisatie naar reorganisatie, waarbij het niet de vraag is of je voor pensioen eruit moet, maar eerder wanneer.
I think I lost my fucking headache
Wat jij beschrijft gebeurt ook gewoon bij andere bedrijven binnen de sector die geen steun hebben gehad. Maar goed, we dwalen een heel klein beetje af.
Blijkbaar is er wat veranderd inderdaad. Toen ik studeerde ging je naar Rotterdam of Tilburg als je wilde studeren en naar de UvA als je wilde zuipen en feesten. Tenminste, zo waren de vooroordelen toen.Jöhnk schreef:Dat is echt achterhaald, hoor.Wouter schreef:De Erasmus Universiteit staat voor economie bijvoorbeeld veel beter bekend dan de Amsterdamsewimpey schreef:
Wie gaat er nou in Rotterdam studeren wanneer je dat ook in Amsterdam kunt doen?
http://www.topuniversities.com/universi ... onometrics
UvA is juist prima op gebied van economie. Erasmus uiteraard ook.
Zeur niet zoLucaS schreef:Nou heb ik nieuws voor je. De nationale jaloezie was zo groot dat niet alleen er al 8 jaar geen loonsverhoging is gegeven, maar zelfs de personeelskorting op hypotheken is geschrapt. Daar waar in vrijwel alle beroepsgroepen het normaal is om voordeel te krijgen (van gratis OV kaart voor NS personeel tot korting op de boiodschappen voor supermarktpersoneel), kon de maatschappij zo'n voordeel voor bankmedewerkers niet langer aan. Want korting op je hypotheek bij de baas, dat is graaien nietwaar?Wouter schreef: Jij werkt toch bij zo'n belastinggeld slurpende bank waar de medewerkers goedkope hypotheken en de managers gouden handdrukken van tig miljoen krijgen?
Tegenwoordig gaan we vooral van reorganisatie naar reorganisatie, waarbij het niet de vraag is of je voor pensioen eruit moet, maar eerder wanneer.

Ik heb me dat wel eens eerder afgevraagd. Een bank verdient op financiële producten. Maar hoe werkt dat bij hypotheken? Er zijn behoorlijke renteverschillen en omdat hypotheekrente een aftrekpost bij de belastingen is, betalen we collectief mee aan iedere hypotheek.LucaS schreef: maar zelfs de personeelskorting op hypotheken is geschrapt. Daar waar in vrijwel alle beroepsgroepen het normaal is om voordeel te krijgen (van gratis OV kaart voor NS personeel tot korting op de boiodschappen voor supermarktpersoneel), kon de maatschappij zo'n voordeel voor bankmedewerkers niet langer aan.
Kan een bank zeggen: ik doe lekker 0,1 of 0,2 procent meer, want dan verdien ik wat meer op de hypotheken? Want die verhoging klinkt door in de aftrekpost en wordt daarmee mede een sigaar uit de doos van het collectief?
(en aansluitend daaraan dus eigenlijk: hoe werkt een 'personeelskorting' op hypotheken?)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Je krijgt als consument niet de hele rente terug van de belastingdienst, dus je wilt nog steeds een zo laag mogelijke rente betalen. Dan krijg je toch gewoon marktwerking tussen de verschillende hypotheekaanbieders, waarbij ze zo laag mogelijk gaan zitten om aantrekkelijk te zijn?zeux schreef:Kan een bank zeggen: ik doe lekker 0,1 of 0,2 procent meer, want dan verdien ik wat meer op de hypotheken?
Mwah, 'zo laag mogelijk'.....de concurrentie op de Nederlandse hyptheek(rente)markt is niet dusdanig dat dat nodig is.
Gewoon als een korting op de hypotheekrente. Dus ipv 3% betaalden wij 2,5%. Het afschaffen van die korting kost de maatschappij geld, want we betalen nu meer rente en trekken dus meer af. Maar he, principes mogen wat kosten.zeux schreef: Ik heb me dat wel eens eerder afgevraagd. Een bank verdient op financiële producten. Maar hoe werkt dat bij hypotheken? Er zijn behoorlijke renteverschillen en omdat hypotheekrente een aftrekpost bij de belastingen is, betalen we collectief mee aan iedere hypotheek.
Kan een bank zeggen: ik doe lekker 0,1 of 0,2 procent meer, want dan verdien ik wat meer op de hypotheken? Want die verhoging klinkt door in de aftrekpost en wordt daarmee mede een sigaar uit de doos van het collectief?
(en aansluitend daaraan dus eigenlijk: hoe werkt een 'personeelskorting' op hypotheken?)
Precies, dat hebben we er graag voor over.
Moet ik dan concluderen dat die 0,5 % anders pure winst is van de banken - er vanuit gaande dat ze alleen uit eigen 'doos' dit soort voordeeltjes kunnen uitdelen - en dat die mede gefinancierd wordt middels de aftrek?LucaS schreef:Gewoon als een korting op de hypotheekrente. Dus ipv 3% betaalden wij 2,5%. Het afschaffen van die korting kost de maatschappij geld, want we betalen nu meer rente en trekken dus meer af. Maar he, principes mogen wat kosten.zeux schreef: Ik heb me dat wel eens eerder afgevraagd. Een bank verdient op financiële producten. Maar hoe werkt dat bij hypotheken? Er zijn behoorlijke renteverschillen en omdat hypotheekrente een aftrekpost bij de belastingen is, betalen we collectief mee aan iedere hypotheek.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Significante korting op hypotheek rente is dan ook wel redelijk buitenproportioneel tov andere kortingen
Precies, scheelt zomaar duizenden euro's per jaar. Daar moet je wel heel veel boodschappen of treinkaartjes met korting voor kopen.Iniesta schreef:Significante korting op hypotheek rente is dan ook wel redelijk buitenproportioneel tov andere kortingen
Hoe kom je daar nou bij? Een half procent op 3 ton is 1500 euro. Na belastingaftrek heb je het dan over zo'n 60 euro per maand.
De korting van bv ns, klm of supermarktpersoneel is hoger. Hoe dan ook, of het nu veel is of niet, het is in Nederland doidnormaal om korting te geven aan je personeel op eigen produkten.
De korting van bv ns, klm of supermarktpersoneel is hoger. Hoe dan ook, of het nu veel is of niet, het is in Nederland doidnormaal om korting te geven aan je personeel op eigen produkten.
Voor jou doodnormaal, maar heel veel werknemers hebben niet dit soort voordelen. En dan werk jij in een sector die met overheidsgeld overeind gehouden moest worden.
Als het zo weinig is, waar maak je je dan druk over? Eén periodiekje en het is vereffend.
Als het zo weinig is, waar maak je je dan druk over? Eén periodiekje en het is vereffend.