Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Manchester United onder Mourinho

Bericht door wimpey » zo dec 18, 2016 3:17 pm

Lionel schreef: Wat gaat er zo goed dan?
Ze zijn bezig met een reeks aan winnende wedstrijden. Daar gaat het volgens mij om in topsport. :confused.gif:
InnerHarbour schreef: Delay houdt hun counterspel minder vaak op :hypocrite.gif: .
Terwijl Darmian toch de zwakste schakel is, zit Blind op de bank. Dat voorspelt weinig goeds voor je troetelkind. :smallgrin.gif:
Je ziet dat de resultaatvoetbal trainers Conte, Rainiri, Mazzarini, Mourinho steeds meer de PL binnenkomen, doe mij Pochettino, Bilic, Guardiola en natuurlijk Jurgen Klopp :smallgrin.gif: maar die hun elftal wanneer mogelijk op de helft van de tegenstander laten spelen.
Je vergeet Wenger. :smallgrin.gif: Ik zie bij Arsenal, Spurs en City te weinig 'battle'. De PL is (gelukkig) een stuk zwaarder voor topploegen dan de BuLi of die Liga waarin spelers al omvallen wanneer er een plastic flesje binnen een straal van 5 meter langs vliegt. Wenger en Guardiola willen teveel fancy football zien. Wenger is niet voor niets expert in met lege handen staan.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo dec 18, 2016 3:33 pm

wimpey schreef:Je vergeet Wenger. :smallgrin.gif:
Tja ik ben niet zo'n fan van die schijndode die wel een heel slechte verliezer is maar hij laat inderdaad zijn elftal positief spelen.
Ik zie bij Arsenal, Spurs en City te weinig 'battle'. De PL is (gelukkig) een stuk zwaarder voor topploegen dan de BuLi of die Liga waarin spelers al omvallen wanneer er een plastic flesje binnen een straal van 5 meter langs vliegt.
Toch mis ik bij Liverpool ook een echte klootzak. Een Xabi Alonso of Stevie G die buiten dat ze zeer goed kunnen/konden voetballen gewoon zeggen "het zal toch niet gebeuren dat we tegen een club als Bournemouth in een kwartier tijd 3 goals tegen krijgen, BOEM"! Tot vorig jaar had ik altijd wel zoiets van dat Lucas zoiets wel voorkwam maar die kan dit tempo wat Klopp wil dat we spelen gewoon niet meer aan. Die kan het achterin al niet meer aan laat staan op het middenveld.
Wenger en Guardiola willen teveel fancy football zien. Wenger is niet voor niets expert in met lege handen staan.
Ik ben erg benieuwd wat dit wordt vanmiddag om 5 uur.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 18, 2016 3:45 pm

United staat 13 punten achter op Chelsea, Wimpey. Als je het hebt over topsport...
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » zo dec 18, 2016 7:35 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Wat gaat er zo goed dan?
Ze zijn bezig met een reeks aan winnende wedstrijden. Daar gaat het volgens mij om in topsport. :confused.gif:
Het is een heel kort reeksje en met een hele belangrijke rol voor scheidsrechterlijke fouten in hun voordeel. Zonder Zlatan is het helemaal niks, die moet bijna alles in zijn eentje doen, terwijl die toch echt op afzienbare termijn vervangen zou moeten worden en al behoorlijk stram begint te worden. Pogba kan heel veel met zijn lichaam, kan flink wat met de bal, maar kan helemaal niks met het spel. Vergeleken bij hem heeft Younes een groots spelinzicht, die krijg je echt niet doorverkocht met een miljoen of 10 verlies.

Wat Mourinho goed doet is scheidsrechters intimideren, en dat is belangrijk want Engelse scheidsrechters zijn laffe persoonlijkheden. Misschien draait het daar wel om in topsport.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 19, 2016 3:00 pm

Le T. schreef:Het is een heel kort reeksje en met een hele belangrijke rol voor scheidsrechterlijke fouten in hun voordeel.
Het is een begin. Meer niet.
Zonder Zlatan is het helemaal niks, die moet bijna alles in zijn eentje doen, terwijl die toch echt op afzienbare termijn vervangen zou moeten worden en al behoorlijk stram begint te worden.

Zlatan moest aan de PL winnen, maar hij gaat bewijzen dat hij niet afgeschreven is. Zo eerzuchtig is hij wel.
Daarmee is meteen duidelijk wie de baas is in de kleedkamer. Niet Rooney, niet de opgehemelde talentjes Martial en Rashford, maar die Zweedse gek en niemand anders.
Wat Mourinho goed doet is scheidsrechters intimideren, en dat is belangrijk want Engelse scheidsrechters zijn laffe persoonlijkheden. Misschien draait het daar wel om in topsport.
Heeft hij al een karatetrap laten zien? :smallgrin.gif:

Ik vond de wedstrijd niet best, trouwens. Maar ik denk dat Mourinho het op de rails krijgt, zeker met een of twee echte versterkingen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 19, 2016 3:26 pm

Yopii schreef: Zlatan moest aan de PL winnen, maar hij gaat bewijzen dat hij niet afgeschreven is. Zo eerzuchtig is hij wel. Daarmee is meteen duidelijk wie de baas is in de kleedkamer. Niet Rooney, niet de opgehemelde talentjes Martial en Rashford, maar die Zweedse gek en niemand anders.
Pcs. Wat kostte reserve Martial ook alweer? Zlatan zit waar dan ook bovenaan op de apenrots. Iedereen die in de buurt komt ramt ie eraf. En hij levert altijd en overal. Behalve bij Baffa, maar dat lag aan Guardiola.

Andere factor voor Man U's stijgende lijn lijkt me Carrick. Ook 35. Staat altijd goed, passing is subliem. Daardoor kan Pogba wat meer een vrije rol pakken, want speldiscipline is niets voor hem. :excited.gif:

Man U eindigt gewoon boven Wenger dit seizoen. Als Zlatan en Carrick niet ineens door hun hoeven zakken tenminste.

BTW: vml. Manc Tevez van Boca naar ergens in China. Daar gaat ie 615K GBP per week (u leest het goed: week) vangen. :smallgrin.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 19, 2016 4:09 pm

Bij Barcelona zat een klein aapje bovenaan de apenrots, maar dat aapje zat er héél stevig en hij kreeg ook nog hulp van de andere aapjes. :smallgrin.gif:
Maar serieus, dat getik van Barcelona destijds was niets voor Zlatan. Hij is niet van het gepriegel in de kleine ruimte. In het huidige Barcelona zou hij beter tot zijn recht komen.

Martial bakt er dit seizoen heel weinig van. Vorig seizoen kon je nog stellen dat hij te veel op zijn schouders had, maar nu zou hij lekker moeten kunnen ballen in de schaduw van de opperaap.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma dec 19, 2016 4:13 pm

hahahahaha Buttner 2!

Manchester United boss Jose Mourinho will bid £15million for Feyenoord ace Rick Karsdorp in the January transfer window as the Portuguese eyes competition for Antonio Valencia.

Valencia, 31, has been one of United’s star performers so far this term but the choices beyond the Ecuadorian are weak.

Karsdorp, 21, has played against the Red Devils twice so far this season in the Europa League and Mourinho was said to be left impressed with the Dutch international.

According to the Mirror, United will test Feyenoord’s resolve in January to keep the right-back with a £15m bid for the defender.

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 19, 2016 4:23 pm

Ik geloof er geen zak van.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma dec 19, 2016 4:25 pm

wimpey schreef:
Man U eindigt gewoon boven Wenger dit seizoen. Als Zlatan en Carrick niet ineens door hun hoeven zakken tenminste.
Afgaande op dit staatje moet dat kaassie zijn...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 20, 2016 10:42 am

United ruimt de rotzooi van Lowietje op, ze vergeten er gelukkig één. :hypocrite.gif:
'United accepteert flink verlies op Memphis'

Volgens de Engelse tabloid TheDaily Mirror mag Memphis Depay in januari voor zo'n 17 miljoen euro vertrekken bij Manchester United. De club kocht de vleugelaanvaller anderhalf jaar geleden voor dubbel zoveel geld van PSV.

<knip>

Behalve Memphis mogen ook Morgan Schneiderlin en Bastian Schweinsteiger vertrekken bij United. Net als de Nederlander werden de Duitser en de Fransman in de zomer van 2015 gehaald. Op dat moment was Louis van Gaal nog de manager van United.
Telegraaf
YNWA

Yopii

Bericht door Yopii » di dec 20, 2016 2:01 pm

MU heeft veel te veel voor die jongen betaald. Een soort vriendendienst van LVG aan zijn buddy Marcel Brands. Depay heeft wel power en snelheid maar weinig overzicht.

Hij loopt met rare hoeden en rijdt in een patserwagen, maar daar zit het probleem niet. Als hij het niveau aan kon, zou iedereen zijn gedrag accepteren.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di dec 20, 2016 8:28 pm

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:Je vergeet Wenger. :smallgrin.gif:
Tja ik ben niet zo'n fan van die schijndode die wel een heel slechte verliezer is maar hij laat inderdaad zijn elftal positief spelen.
Ik zie bij Arsenal, Spurs en City te weinig 'battle'. De PL is (gelukkig) een stuk zwaarder voor topploegen dan de BuLi of die Liga waarin spelers al omvallen wanneer er een plastic flesje binnen een straal van 5 meter langs vliegt.
Toch mis ik bij Liverpool ook een echte klootzak. Een Xabi Alonso of Stevie G die buiten dat ze zeer goed kunnen/konden voetballen gewoon zeggen "het zal toch niet gebeuren dat we tegen een club als Bournemouth in een kwartier tijd 3 goals tegen krijgen, BOEM"! Tot vorig jaar had ik altijd wel zoiets van dat Lucas zoiets wel voorkwam maar die kan dit tempo wat Klopp wil dat we spelen gewoon niet meer aan. Die kan het achterin al niet meer aan laat staan op het middenveld.
Wenger en Guardiola willen teveel fancy football zien. Wenger is niet voor niets expert in met lege handen staan.
Ik ben erg benieuwd wat dit wordt vanmiddag om 5 uur.
Dat Steve Gerrard en Xabi Alonso onnodige nederlagen tegen de "kleintjes" wisten te voorkomen lijkt me niet waarheidsgetrouw. Om de eenvoudige reden dat Liverpool tot dit seizoen vrijwel altijd veel punten verloor tegen de kleintjes. Dat gebeurt dit seizoen slechts sporadisch en daarom staan ze er nu redelijk goed voor. Zonder echte klootzak op het middenveld.

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 21, 2016 2:44 pm

Er zijn maar weinig 'echte klootzakken' die slim genoeg zijn om schorsingen te ontlopen, en die bovendien goed genoeg kunnen voetballen om mee te kunnen in de top.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 21, 2016 3:24 pm

Yopii schreef:Er zijn maar weinig 'echte klootzakken' die slim genoeg zijn om schorsingen te ontlopen, en die bovendien goed genoeg kunnen voetballen om mee te kunnen in de top.
Rijkaard! Zonder hem had Ajax de CL niet gewonnen.
Yopii schreef: Hij loopt met rare hoeden en rijdt in een patserwagen, maar daar zit het probleem niet. Als hij het niveau aan kon, zou iedereen zijn gedrag accepteren.
Nee, pantserwagen. :smallgrin.gif:

Ik heb op AT trouwens wel eens gelezen dat de PL zo moeilijk is voor managers die er nieuw zijn. Conte bewijst dat dat niet klopt. Maar je zag bij Juve en Italie al dat die man z'n vak enorm goed beheerst. :biggthumpup.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 21, 2016 3:37 pm

Ach, een trainer past al snel bij de PL als zijn spelers bij de PL passen.

Rijkaard, inderdaad! :biggthumpup.gif:
Het is oppassen, want voor je het weet zit je opgescheept met een 'klootzak' als Jan van Halst of Enoh. Of heb je Vuur en Passie lopen. :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo dec 21, 2016 4:08 pm

Conte wordt hier (en in Engeland?) verguisd vanwege zijn spelopvatting, maar die man werkt met hetzelfde materiaal als zijn voorganger(s) en maakt er nu een onverslaanbare machine van. Met recht een topprestatie.

Mou zal trouwens de buidel wel weer trekken. Alle Louis van Garbage eruit en kwaliteit erin. Het mag allemaal wat kosten daar in Engeland.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 21, 2016 4:15 pm

Peter schreef:Conte wordt hier (en in Engeland?) verguisd vanwege zijn spelopvatting, maar die man werkt met hetzelfde materiaal als zijn voorganger(s) en maakt er nu een onverslaanbare machine van. Met recht een topprestatie.
Ik vind Yopi's redenatie ook te kort door de bocht. Die man levert overal topwerk af. Ik vind het ook niet vervelend om naar te kijken. Als je Hazard en Costa nu ziet vergeleken met vorig seizoen...

Klopp @ Kop kan me ook bekoren. Minder financiele armslag dan elders in de PL, maar hij zet net als Conte een team neer dat bij zijn approach past. Net als bij Chelsea zie je daar de hand van de manager.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 21, 2016 4:15 pm

Peter schreef:Conte wordt hier (en in Engeland?) verguisd vanwege zijn spelopvatting, maar die man werkt met hetzelfde materiaal als zijn voorganger(s) en maakt er nu een onverslaanbare machine van. Met recht een topprestatie.
Pardon?

Verder kan je de bus parkeren en counteren wel aan een Italiaan overlaten, we weten allemaal waar het Catenaccio vandaan komt.
YNWA

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 21, 2016 4:51 pm

Ach, ik geef tegengas. :smallgrin.gif:

Trainers zijn geen tovenaars. Ze kunnen wel iets extra's bieden, natuurlijk. Dat Conte dat doet, bestrijd ik niet.

peter

Bericht door peter » wo dec 21, 2016 5:30 pm

Ah OK hij heeft 4 versterkingen (volgens mij waren er maar 2 van zijn hand) gedaan. Alonso en Kanté zijn goede toevoegingen en volgens mij kreeg hij Luiz door de strot geduwd en was die Batshuayi er eentje voor de veel langere termijn. Edoardo is een derde keeper.
Is overigens wel meer dan ik had verwacht. Ik had alleen die Kanté en Luiz op m'n netvlies staan.

Nou ja. Het gaat me erom dat hij dus zonder hele grote namen opeens de torenhoge titelfavoriet is en dat terwijl zn voorgangers het met dat materiaal niet op de rit kregen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 21, 2016 5:40 pm

Die Kante is van de ene counterploeg naar de andere gegaan, maar krijgt waarschijnlijk in Londen het dubbele aan munten van wat hij in Leicester kreeg.
YNWA

peter

Bericht door peter » wo dec 21, 2016 5:56 pm

InnerHarbour schreef:Die Kante is van de ene counterploeg naar de andere gegaan, maar krijgt waarschijnlijk in Londen het dubbele aan munten van wat hij in Leicester kreeg.
Wel een klasbak.

Overigens geldt hetzelfde voor Klopp he. Heeft een paar versterkingen erbij en het loopt daar als een tierelier.

Vergelijk dat eens met City, United en in mindere mate Spurs...

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 21, 2016 6:13 pm

In Engeland is de manager verantwoordelijk voor het aankoopbeleid, dus formeel is het de verdienste van Conte dat Kanté gekomen is. Goed gedaan dus.

City En MU gaan ongetwijfeld de markt op.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 21, 2016 6:20 pm

@ Peter

Even terugkomen op Conte, ja ik weet het verkeerde topic. :smallgrin.gif:

Het zit hem ook niet tegen, die Costa die het gros van hun goals maakt had er al driemaal uitgestuurd kunnen worden voor natrappen of een elleboog maar werd de hand boven het hoofd gehouden door de arbitrage die hem weg liet komen met een geel kaartje. Als je dan het programma bekijkt tussen Kerst en Oud en nieuw heeft hij ook al niets te klagen.

Maar goed ze moeten nog naar Anfield komen en zoals Liverpool al heeft aangetoond zijn ze echt niet onverslaanbaar.
YNWA

Plaats reactie