Ajax - PSV 18-12
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Ajax - PSV 18-12
Die jongen is ook net in een vreemd land, zou me niks verbazen als ook hij aan zijn lot overgelaten wordt, al heeft hij gelukkig landgenoot Sanchez nog.
Waren inderdaad wel kansen die hij mede creëerde, en tevens natuurlijk beslissende invloed op goal Klaassen.
Overigens.....schitterend zoals Siem dat deed.
Jammer dat ie het voor de verkeerde club deed.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Cassierra is nog hartstikke jong, maar is er nog (lang) niet. Neem dan mee dat Cerny in een gigantisch wak zit en dat Younes er vrij van weinig en je weet dat je voorin moet investeren. Een linksbuiten met wat diepte en een actie is een absolute must.
Ziyech viel me trouwens ook niet mee, zeg. Die zit ook in een vormcrisis van jewelste. Eerste helft was nog wel aardig, maar hij viel echt ver weg. Die bal die van zijn voeten ketste was bijvoorbeeld tenenkrommend. Technisch zo slecht.
Veltman was overigens heel goed. Vergelijk dat met Tete donderdag en die hele discussie kan ook weer de ijskast in.
Ziyech viel me trouwens ook niet mee, zeg. Die zit ook in een vormcrisis van jewelste. Eerste helft was nog wel aardig, maar hij viel echt ver weg. Die bal die van zijn voeten ketste was bijvoorbeeld tenenkrommend. Technisch zo slecht.
Veltman was overigens heel goed. Vergelijk dat met Tete donderdag en die hele discussie kan ook weer de ijskast in.
- peter
Is overigens weer geblesseerd en hij gaf aan dat het er slecht uit zag.Rednose schreef:Overigens.....schitterend zoals Siem dat deed.
kon ie dat niet 24u eerder zeggenPeter schreef:Is overigens weer geblesseerd en hij gaf aan dat het er slecht uit zag.Rednose schreef:Overigens.....schitterend zoals Siem dat deed.

slechte mol hoor...

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Hoezo 'hard'? V.w.b. Zivkovic was de doorsnee Ajacied veel harder. Deze Cassierra heeft de mazzel dat Dolberg er ineens stond, anders was ie veel harder aangepakt dan tot dusver het geval was.LucaS schreef:Goh, wat zijn jullie hard over Cassiera.
Die jongen heeft naar verluidt 5,5 M gekost. Al dat geld hebben ze i.i.g. niet voor z'n afrondende kwaliteiten afgetikt.
Punt is dat je deze wedstrijd, tegen een m.i. erbarmelijk slecht edsv, niet wint door een impotente spits. Werk aan de winkel dus in de winterstop: wederom bleek gisteren dat onze aanval veel te licht is om dit seizoen de titel te pakken.
Ajax was beter, gretiger met name, en het doelpunt was schitterend.
10 min later begon Ajax achteruit te lopen en kwam langzaam het onheil op je af.
Als de kansen dan niet maakt...
Middenveld is gewoon goed, achterin staat het redelijk tot goed.
(niemand praat over Sinkgraven, dus heeft zijn werk goed gedaan)
Voorin is het armoe.
Traore geblesseerd en afrikacup
Cerny, El Ghazi, Younes allemaal extreme moment voetballers die te vaak niet thuis geven.
Dolberg, talent met de daarbij behorende dipjes
Cassierra .... geen idee, heeft technische vaardigheden maar boterzacht schot en geen tactisch vernuft.
oftewel: je voorhoede is top als ze allemaal in vorm zijn en compleet ruk als je pech hebt.
daar moet echt geïnvesteerd worden.
10 min later begon Ajax achteruit te lopen en kwam langzaam het onheil op je af.
Als de kansen dan niet maakt...
Middenveld is gewoon goed, achterin staat het redelijk tot goed.
(niemand praat over Sinkgraven, dus heeft zijn werk goed gedaan)
Voorin is het armoe.
Traore geblesseerd en afrikacup
Cerny, El Ghazi, Younes allemaal extreme moment voetballers die te vaak niet thuis geven.
Dolberg, talent met de daarbij behorende dipjes
Cassierra .... geen idee, heeft technische vaardigheden maar boterzacht schot en geen tactisch vernuft.
oftewel: je voorhoede is top als ze allemaal in vorm zijn en compleet ruk als je pech hebt.
daar moet echt geïnvesteerd worden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Cruijff genoot: 'Ajax wilde Ajax zijn'
Jordi Cruijff, de zoon van Ajax-legende Johan Cruijff, heeft zondagmiddag een Ajax gezien dat Ajax wilde zijn. Dat schrijft hij in zijn column in De Telegraaf. 'Met de intentie om de wedstrijd te controleren en te domineren. Daarbij werd knap de vijfsecondenregel bij balverlies uitgevoerd, waardoor de ploeg vanuit een collectief uitgevoerde pressie vaak weer snel in balbezit kwam.'
De huidig technisch directeur van Maccabi Tel Aviv zag wel in dat Ajax eigenlijk te jeugdig was om de wedstrijd te beslissen en wil daarnaast verder niet te veel de schuld geven aan Davy Klaassen bij de gelijkmaker van PSV. 'Siem de Jong was weliswaar zijn man en hij liet hem achter zich vandaan komen, maar Klaassen is geen verdediger. En tijdens zo’n fase in de wedstrijd hoort er op die positie in de defensie wel een verdediger te staan. Die was er niet en daarom vind ik het te gemakkelijk om alleen met de vinger richting Klaassen te wijzen.'
Op het moment dat Ajax op voorsprong was gekomen, kreeg het een aantal goede mogelijkheden op meer. Dat gebeurde niet, maar daarnaast zag Cruijff dat het ook op andere vlakken misging. 'Het elftal zag ook niet in dat op een gegeven moment het vasthouden van de voorsprong voorop moest staan. Toch liepen steeds vaker verdedigers uit hun positie en gingen emoties steeds meer het professionele gevoel overnemen.'
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
- peter
Overigens had ik zelf Donny vd Beek gebracht in plaats van Cerny. Ziyech was niet in goede doen en die zou ik dan verplaatsen naar rechtsbuiten. Met Cerny erbij had je weer een jongen die totaal niet in vorm was.
Ajax moet de buidel trekken voor een buitenspeler met wat diepte. Is die Bailey alweer beschikbaar? Genk bungelt ergens in de middenmoot net boven Kortrijk, dus wie weet is er toch nog wat mogelijk.
Ajax moet de buidel trekken voor een buitenspeler met wat diepte. Is die Bailey alweer beschikbaar? Genk bungelt ergens in de middenmoot net boven Kortrijk, dus wie weet is er toch nog wat mogelijk.
Zit wat in.Peter schreef:Overigens had ik zelf Donny vd Beek gebracht in plaats van Cerny. Ziyech was niet in goede doen en die zou ik dan verplaatsen naar rechtsbuiten. Met Cerny erbij had je weer een jongen die totaal niet in vorm was.
Bailey is te duur. Ajax (Veldmate) zal in Midden en Zuid-Amerika kijken, lijkt me. Ik ken die markt natuurlijk niet, maar tijdens de O.S. viel Lozano me op. Rechtsbenige linksbuiten. En dan niet à la Younes, maar qua niveau x trapjes hoger.Ajax moet de buidel trekken voor een buitenspeler met wat diepte. Is die Bailey alweer beschikbaar? Genk bungelt ergens in de middenmoot net boven Kortrijk, dus wie weet is er toch nog wat mogelijk.
Ajax moet effe doorpakken nu. Met 1 of 2 kwaliteitsspelers erbij pak je de titel en kom je ver in de EL. De approach en de instelling spreken me wel aan, maar het is te onbestendig en te lief. Kan niet zijn dat de slotfase de ploeg steeds nekt. Verder moet Bosz z'n wisselbeleid eens overdenken, want dat werkt doorgaans contraproductief.
Dat weet ik nog zo net niet, hij is er als de kippen bij om op goal te schieten. Hij schiet hard en hij mikt op een hoek, als er een paar keer eentje invliegt en hij heeft vertrouwen kan het zomaar een makkelijk scorende spits worden.Ajaciedjuh schreef:Mee eens. Zal nooit geen goalgetter worden, maar wel een prima aanspeelpunt.LucaS schreef:Goh, wat zijn jullie hard over Cassiera. DIe jongen is hier net en is nog hardstikke jong. Het zal best dat ie een hoop kansen heeft gemist, maar hij krijgt die kansen wel door uitstekend te berwegen en te zorgen dat hij alleen voor die keeper komt te staan. Een groot talent, die jongen komt er wel.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Deze wedstrijd had net zo goed 2 - 2 of 3 - 3 kunnen worden.AJAX gaf met regelmaat (kop)kansen weg ( en Siem de J. stond al enkele minuten eerder zo vrij als een vogeltje in de zestien ) en Cassiera en met name Ziyech hadden beter met onze kansen om moeten gaan.
Overigens, persoonlijk hou ik wel van een "mannelijke" wedstrijd, maar wat dieje Mexicaan mocht klaarmaken van van Boekel is gewoon asociaal gemeen spel, Ziyech ook.En dan staat zonne schijts er naar te kijken en beoordeeld het finaal verkeerd.En vervolgens krijg je voor effe vasthouden geel.Lol ...
Maar ook die vrije trap, het begin van de tegengoal van Psv, dan geeft hij voordeel en als dan de Psv-ver een verkeerde pass geeft als nog een vrije trap voor Psv.Dus je geeft voordeel , maar op het moment dat de speler dan, volkomen ongedekt en onbejegend een verkeerde pass geeft mag je nog een keer profiteren.
AJAX moet minimaal versterking halen voor de linksbuiten plaats, linksback.Cerny en EL. G. overtuigen nog steeds niet.Riedewald kwam gisteren ook niet verder dan de bal naar voren rossen.Ziyech doet veels te veels, eist veels te veel op.Die moet veel gedoseerder gaan spelen.Persoonlijk geniet ik van zonne Schöne, blijft rustig zijn ding doen, laat zich niet gek maken.Onana pakte een paar goede ballen.Cassiera twijfelgeval.
Na het uitvallen van EL. G. en met name Dollberg speelde AJAX met een voorhoede zonder slagkracht ...
Overigens, persoonlijk hou ik wel van een "mannelijke" wedstrijd, maar wat dieje Mexicaan mocht klaarmaken van van Boekel is gewoon asociaal gemeen spel, Ziyech ook.En dan staat zonne schijts er naar te kijken en beoordeeld het finaal verkeerd.En vervolgens krijg je voor effe vasthouden geel.Lol ...
Maar ook die vrije trap, het begin van de tegengoal van Psv, dan geeft hij voordeel en als dan de Psv-ver een verkeerde pass geeft als nog een vrije trap voor Psv.Dus je geeft voordeel , maar op het moment dat de speler dan, volkomen ongedekt en onbejegend een verkeerde pass geeft mag je nog een keer profiteren.
AJAX moet minimaal versterking halen voor de linksbuiten plaats, linksback.Cerny en EL. G. overtuigen nog steeds niet.Riedewald kwam gisteren ook niet verder dan de bal naar voren rossen.Ziyech doet veels te veels, eist veels te veel op.Die moet veel gedoseerder gaan spelen.Persoonlijk geniet ik van zonne Schöne, blijft rustig zijn ding doen, laat zich niet gek maken.Onana pakte een paar goede ballen.Cassiera twijfelgeval.
Na het uitvallen van EL. G. en met name Dollberg speelde AJAX met een voorhoede zonder slagkracht ...
Blij met de punten ...
Vond Zyiech helemaal niet zo slecht. Het hele middenveld van Ajax speelde fantastisch. Op het einde werd Zyiech moe en had hij die slechte aanname bij die kans. Maar die jongen had zoveel meters gemaakt. De uitslag interesseert me geen reet. Heb genoten van de passie van Ajax. Heerlijk. Met Dolberg en El Ghazi hadden we dik gewonnen. In de winterstop 2 vleugelspelers halen en we worden kampioen.
Typisch een bange scheids die zijn eigen lafheid overschreeuwd met geel. Hij had zich overduidelijk voorgenomen om de wedstrijd niet dood te fluiten en de wedstrijd met weinig kaarten door te komen, maar daarvoor moet je juist een innerlijke autoriteit hebben en bereid zijn om te fluiten en geel te trekken. Het begon al met 2 overtredingen op El Ghazi die hij liet doorgaan om een punt te maken. Daarna kwam Guardado met op zich niet zo'n hele grove aanslag op het eerste gezicht, maar hij zocht duidelijk de man en probeerde die hard te raken, dus dan moet je kiezen tussen geel en rood. Propper had natuurlijk ook minstens geel moeten hebben voor volledig overbodige handeling die niets met een voetballende actie van doen had. Younes werd vastgehouden waarmee de snelle uitbraak foetsie was, dan moet je voordeel geven, maar geel niet vergeten. Het is op zich wel ok om Ziyech geen penalty te geven, maar die hand op die schouder mag gewoon niet, als je hem dan geel geeft dan ben je een niet aanwezige autoriteit aan het bevestigen.999 schreef: Overigens, persoonlijk hou ik wel van een "mannelijke" wedstrijd, maar wat dieje Mexicaan mocht klaarmaken van van Boekel is gewoon asociaal gemeen spel, Ziyech ook.En dan staat zonne schijts er naar te kijken en beoordeeld het finaal verkeerd.En vervolgens krijg je voor effe vasthouden geel.Lol ...
En dan gewoon te vroeg affluiten, een paar seconden tov de toch al zuinige extra speeltijd, en een halve minuut als het gaat om de tijdverspilling in de extra tijd. Maar ja, stel je voor dat er nog wat gebeurt met die Ajax-aanval en hij een beslissing moet nemen of er nog een goal valt, dan krijg je kritiek.... Ik ben over het algemeen vrij vergevingsgezind tov scheidsrechters, maar ze mogen nooit laf zijn en moeten gewoon schijt hebben aan wat men ervan denkt en rechtlijnig hun eigen beslissingen nemen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
eerste helft minimaal 3 blessure behandelingen en 2 wissels, 2 minuten blessuretijdLe T. schreef: En dan gewoon te vroeg affluiten, een paar seconden tov de toch al zuinige extra speeltijd, en een halve minuut als het gaat om de tijdverspilling in de extra tijd.

Die beuk op AEG werd niet eens bestraft met een overtreding.
Toen ik las dat van Boekel ging fluiten, dacht ik direct hoe is dat mogelijk, deze man is incapabel.
-
Dat dus. +1.Trab schreef:Vond Zyiech helemaal niet zo slecht. Het hele middenveld van Ajax speelde fantastisch. Op het einde werd Zyiech moe en had hij die slechte aanname bij die kans. Maar die jongen had zoveel meters gemaakt. De uitslag interesseert me geen reet. Heb genoten van de passie van Ajax. Heerlijk. Met Dolberg en El Ghazi hadden we dik gewonnen. In de winterstop 2 vleugelspelers halen en we worden kampioen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Dat is wel zo. Maar hij mist die kansen niet en ook onder andere scheidsrechters geeft Ajax in de slotfase vaak een voorsprong weg.Mano schreef: Toen ik las dat van Boekel ging fluiten, dacht ik direct hoe is dat mogelijk, deze man is incapabel.
Je speelt tegen een zeer matig edsv en verzuimt die lui de genadeklap te geven in de titelrace. In de slotfase ging het weer mis, de krachten vloeiden weer weg: die gasten zijn blijkbaar niet topfit. Duidelijk geen goede week, maar het kan nog gerepareerd worden. Moeten ze in de winterstop wel durven investeren en de lat hoog durven leggen.
Nee, maar hij is wel verantwoordelijk er voor dat dieje Mexicaan na zijn, bewuste knietje, nog effe mag door beuken op El G. ...wimpey schreef:Dat is wel zo. Maar hij mist die kansen niet en ook onder andere scheidsrechters geeft Ajax in de slotfase vaak een voorsprong weg.Mano schreef: Toen ik las dat van Boekel ging fluiten, dacht ik direct hoe is dat mogelijk, deze man is incapabel.
Je speelt tegen een zeer matig edsv en verzuimt die lui de genadeklap te geven in de titelrace. In de slotfase ging het weer mis, de krachten vloeiden weer weg: die gasten zijn blijkbaar niet topfit. Duidelijk geen goede week, maar het kan nog gerepareerd worden. Moeten ze in de winterstop wel durven investeren en de lat hoog durven leggen.
Blij met de punten ...
Onbegrijpelijk dat er bij Ajax niet een paar opstaan die Guardado's hamstring effe op rekbaarheid testen. Denk ik dan. Veel te lief en i.m.o. onprofessioneel.999 schreef:
Nee, maar hij is wel verantwoordelijk er voor dat dieje Mexicaan na zijn, bewuste knietje, nog effe mag door beuken op El G. ...
En dan. Een rode kaart pakken? Vond Ajax heel mannelijk spelen. De grens werd opgezocht en veel duels werden gewonnen. Er wordt mijns inzien teveel de nadruk gelegd op v.boekel. Het is een kutscheids en hij heeft Ajax in het verleden vaak benadeeld. Gisteren was hij echter niet bepalend voor de wedstrijd. Z'n enige grote misser was die overtreding van Guardado op El Ghazi. Maar dat was ook maximaal geel. Ajax heeft gewoon prima gespeeld. Zeker gezien het uitvallen van bepalende spelers. En dat PSV niks is gaat er bij mij niet in. We zijn vaak genoeg weggecounterd en voor de wedstrijd had ook niemand er vertrouwen in. Dat ze bijna 90 minuten lang zijn afgebluft door Ajax is dan ook puur de verdienste van Ajax.wimpey schreef:Onbegrijpelijk dat er bij Ajax niet een paar opstaan die Guardado's hamstring effe op rekbaarheid testen. Denk ik dan. Veel te lief en i.m.o. onprofessioneel.999 schreef:
Nee, maar hij is wel verantwoordelijk er voor dat dieje Mexicaan na zijn, bewuste knietje, nog effe mag door beuken op El G. ...
Iemand van achter proberen te blesseren zonder de intentie om de bal te spelen is gewoon rood, en heeft niks met mannelijk spel te maken Trab.
Van alle acteurs op het veld vond ik van Boekel de slechtste acteur, voor beide ploegen ...
Van alle acteurs op het veld vond ik van Boekel de slechtste acteur, voor beide ploegen ...
Blij met de punten ...
Je pakt toch om de beurt Guardado ff aan? Beuk in zijn rug, vier man die zijn enkel opzoeken bbinnen tien minuten... Snap dat niet hoor. Stelletje flikkers.
IK GELOOF!!!!!!
Eens, gewoon killersinstinct tonen. Effe vol doorhalen op z'n goede been. Dan mag die kapotte hamstring de klap opvangen.Lionel schreef:Je pakt toch om de beurt Guardado ff aan? Beuk in zijn rug, vier man die zijn enkel opzoeken bbinnen tien minuten... Snap dat niet hoor. Stelletje flikkers.