Europa & Conference League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Europa League

Bericht door Marillion » za nov 26, 2016 10:10 am

Sterker nog, een andere uitkomst zou mij verbazen. Nou ja, PSV heeft nog wel een kans ook al presteren ze moeizaam. Thuis kun je zo'n potje best winnen al is het lastig dat scoren een probleem is en de tegenstander aan een punt genoeg heeft.

Voor AZ en Feyenoord is het nog veel lastiger. AZ moet zo ongeveer hopen dat Zenith het 3e elftal stuurt en dat die er dan geen enkele zin in hebben en liever 's avonds Amsterdam in gaan. Feyenoord heeft uit al verloren van Fenerbache en kreeg geen poot aan de grond. Los van die sterke pot tegen United in eigen huis hebben ze verder eigenlijk gewoon een normale Europese campagne gehad.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 08, 2016 8:03 pm

United speelt ook weer een draak van een wedstrijd, 0-0 met rust. AZ met 2-0 voor.
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 08, 2016 8:19 pm

Mkhitaryan met de 0-1. Die jongen wordt weinig gebruikt, maar is toch wel vaak beslissend?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 08, 2016 10:39 pm

Wel een leuk resultaat van AZ trouwens. Vooraf ga ik ze wel een kans in deze poule maar ze begonnen heel slecht. En hoewel de tegenstander natuurlijk nergens voor speelde is dit wel een mooie uitslag. Gaan er toch twee clubs door. Dat is meer dan ik voor deze speelronde had verwacht.

Komend weekend graag weer een overwinning van AZ.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » do dec 08, 2016 11:09 pm

Ook leuk; Inter en Southampton eruit en Sparta Praag en Happoel Beer Sheva door. Die laatste club zou eigenlijk gesponsord moeten worden door Heineken en Gillette. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 09, 2016 12:28 am

beelzebub schreef:Ook leuk; Inter en Southampton eruit en Sparta Praag en Happoel Beer Sheva door. Die laatste club zou eigenlijk gesponsord moeten worden door Heineken en Gillette. :ajaxsmiley.gif:

:biggrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr dec 09, 2016 12:37 am

Zou Ajax Beer Sheva loten, dan overweeg ik toch wel sterk om de uitwedstrijd te bezoeken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr dec 09, 2016 8:51 am

Marillion schreef:Wel een leuk resultaat van AZ trouwens. Vooraf ga ik ze wel een kans in deze poule maar ze begonnen heel slecht. En hoewel de tegenstander natuurlijk nergens voor speelde is dit wel een mooie uitslag. Gaan er toch twee clubs door. Dat is meer dan ik voor deze speelronde had verwacht.

Komend weekend graag weer een overwinning van AZ.
AZ heel knap. Die presteren al jarenlang beter dan de Top 3 in Europa. Ook goed voor de zeer broodnodige punten.
Whitey on the moon.

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 17, 2017 12:16 am

Nederlands voetbal mag met hoog tempo een voorbeeld gaan nemen aan de Belgen. Alle 3 de clubs halen, tegen hele moeilijke tegenstanders, een geweldig resultaat. Knap hoe de Belgen presteren op het moment.

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 17, 2017 12:18 am

Hoop dat de KNVB dat eens gaat analyseren. Land met een derde van ons aantal inwoners presteert de laatste jaar stukken beter.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 20, 2017 9:18 am

Het komt hoe dan ook door de verbeterde jeugdopleiding en de playoffs. Van die laatste is het de vraag of dat komt doordat ze meer topwedstrijden spelen of dat de teams tot maart op 80% door de competitie kunnen rollen en spelers kunnen sparen, omdat ze toch wel de playoffs halen en zo volle bak gas kunnen geven in Europa.

Want hoe je het wend of keert, na april waren ze nergens in Europa de laatste 10 jaar. :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door beelzebub op ma feb 20, 2017 11:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

peter

Bericht door peter » ma feb 20, 2017 9:30 am

Alexander schreef:Hoop dat de KNVB dat eens gaat analyseren. Land met een derde van ons aantal inwoners presteert de laatste jaar stukken beter.
Laatste 5 jaar doen ze het in ieder geval beter. En dat terwijl die clubs werken met een fractie van de budgetten van Ajax, PSV, Feyenoord.

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 20, 2017 11:37 am

Ligt puur aan de mentaliteit :hypocrite.gif:

peter

Bericht door peter » ma feb 20, 2017 11:53 am

Arthur schreef:Ligt puur aan de mentaliteit :hypocrite.gif:
Precies. Vroeger riepen we nog altijd dat we geen BeNeLiga wilden vanwege de weinige verbondenheid die we voelen. Nu denk ik vooral dat het een prestatiekwestie is. Op de een of andere manier denk ik niet dat de Nederlandse clubs het heel goed gaan doen in zo'n Liga.

AZ werd helemaal ondersteboven gespeeld door Lyon met jongens als Fekir (23), Tousart (19) en Tolisso (22). Maar qua jeugdopleiding is Nederland nog steeds helemaal top uiteraard. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 20, 2017 8:34 pm

Lyon vergelijken met AZ om je punt te maken :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma feb 20, 2017 8:46 pm

Jazeker. Afgelopen twee jaar uitgeroepen tot Beste Jeugdopleiding van Nederland. :drecul.gif:

Lyon speelde met veel jonge, al dan niet zelfopgeleide, gasten uit Frankrijk. Allemaal in een leeftijdscategorie waarop je mag verwachten dat ze ook nog in Nederland zouden voetballen als ze daar geboren waren.

Het valt gewoon keer op keer op dat de jeugd/jonge spelers in alle landen om ons heen veel en veel verder zijn dan hier. Kunnen we allemaal roepen dat we onze talenten langer moeten koesteren, maar het begint bij het omhoog krijgen van het niveau van de zogenaamde talenten.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 20, 2017 9:08 pm

Mee eens. Maar vergelijk dan Ajax met Lyon.

Als je Haps in de basis had gezet bij Bayern tegen Arsenal had hij ook op de nieuwe R. Carlos geleken.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 20, 2017 10:41 pm

Lionel schreef:Lyon vergelijken met AZ om je punt te maken :excited.gif:
Nummer 4 van beide landen? Nederlanders hebben geen benul van talent, lijkt me. In NL is een bijna 20-jarige vlieggewicht uit de JL een gigatalent. Bij Leverkusen heeft een ventje van 17 een basisplaats.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 21, 2017 9:10 am

Generaliseren is ook een kunst.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2017 10:55 am

Het gras is bij de buren altijd groener? Critici van nu, zijn de critici van voor de JC-revolutie? Ik herinner me nog de finale van Next Gen, de A1 van Ajax tegen die van Inter, de jeugd van voor periode-Jonk. De topic is nog te vinden op AT.

De jeugd van Ajax? Die stelde werkelijk niets voor, nee dan die van Inter met uitblinker Bessa. Je verwacht dan een grote overwinning van Inter, maar nee, het werd 1-1. De kritiek op Ajax? Er werd in die tijd gesteld dat er één a twee spelers per jaargang moesten doorstromen. Uit dat elftal kun je dispensatiespeler Veltman niet meerekenen (hoewel: twee jaar geblesseerd geweest), maar met Klaassen voldoet Ajax aan die norm. Denswil speelde trouwens CL dit seizoen, kunnen niet veel spelers zeggen. Van dat elftal spelen er twee in Engeland: Dijks en Fischer, maar of die regelmatig spelen?

Het elftal van Inter, dat zo goed was. Ik ben begonnen met de enige uitblinker in die wedstrijd: Bessa. Waar speelt hij nu? Spelen is volgens Wikipedia/Transfermarkt een groot woord, want hij staat onder contract bij Hellas Verona, maar speelde daar nog niet sinds 2016. Hellas Verona kon ik in de serie A niet vinden. Hij bleek ook nog bij Sparta Rotterdam gespeeld te hebbben, in 2014.

Er is één speler die een basisplaats heeft verdiend, bij Torino: Benassi. Verder waren er nog een paar spelers die wel af en toe speelden bij: US Latino Calcio(?), Ascoli, Perugia (net als Ascoli geen serie A) Jablonec en Sturm Graz. Er waren tien spelers die wel ergens onder contract stonden (o.a. Frosimone, San Teodoro en Nuorese), maar niet gespeeld hebben sinds 2014/2015/2016 en een speler was niet meer te vinden.

De tweede vergelijking: de jeugd van PSG. Ik heb de twee elftallen die een paar jaar geleden tegen elkaar speelden in de Youth League met elkaar vergeleken. Zo'n vergelijking is eenvoudig te maken via whoscored.com, want de leeftijd van de selectiespelers staat ook in de lijst. Van de achttien spelers op de lijst voor de Youth League is er exact één (Agustin) die één keer in de basis heeft gestaan dit seizoen (en acht keer is ingevallen). Van het elftal van Ajax hebben Groothuizen, Riedewald, Van de Beek, Cerny en Nouri hun debuut voor Ajax (of een basisplaats in Denemarken) al gemaakt.

De vragen zijn zo eenvoudig: als de opleiding van Nederlandse ploegen zo slecht is, waarom worden de spelers van Inter uit 2012 dan niet allemaal zo goed als "Verrati". Waarom zijn de medespelers van Verrati uit de B1/A1 dan niet allemaal zo goed. Waarom lezen we niets meer over 99% van al die goed opgeleide "toppers". waarom haalt PSG dan voor een bedrahg van 40 à 50 miljoen een Duitse speler?

Het is onzin om te denken dat je, om een term uit 2011-2012 te gebruiken, een la kun opentrekken en de Messi's rollen eruit. In die tijd waren Cuenca en Deleufo (als je dat zo schrijft) de nieuwe Messi, maar de oogst valt wel een 'beetje tegen'.

Iemand die schrijft dat de Nederlandse jeugd niet goed wordt opgeleid, kan of wil iets niet zien, iets wat Peter Bosz toevallig(?) onlangs ook zei. Dolberg traint tegen Sanchez, qua body de sterkste verdediger bij Ajax, maar dat is iemand die niet goed genoeg werd bevonden voor Barcelona o.i.d. Hij zei dat n.a.v. de uitspraak van Wijnaldum dat er in Engeland anders wordt getraind. Bosz heeft m.i. gelijk dat er net zo lang wordt getraind, maar het is wel een verschil of je tegen een international uit Argentinië, Frankrijk enz. staat of tegen Daley Sinkgraven. Spelers van niveau komen niet naar Nederland.

Zou Ajax het geld hebben gehad om dezelfde spelers te halen als PSG, dan zou het ook beter voetballen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 21, 2017 11:46 am

Je gebruikt 9 alinea's om eigenlijk het zelfde te posten als ik: generaliseren is ook een kunst.

Sandro

Bericht door Sandro » di feb 21, 2017 11:49 am

Sommige mensen weiden soms een beetje uit :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Sandro op di feb 21, 2017 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 21, 2017 11:49 am

:smallgrin.gif:
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2017 12:38 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je gebruikt 9 alinea's om eigenlijk het zelfde te posten als ik: generaliseren is ook een kunst.
Miste de onderbouwing :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » do feb 23, 2017 10:09 pm

Net in de herhaling tackle van Tottenham speler Alli op Dejaegere van Gent gezien. Die mag van mij minimaal 10 wedstrijden krijgen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie