Liverpool FC - With Klopp at the Kop

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Liverpool FC - With Klopp at the Kop

Bericht door InnerHarbour » wo dec 07, 2016 11:00 am

De geruchten over van Dijk worden steeds sterker, mag weg voor 25 miljoen, hebben we in ieder geval lengte voldoende achterin met hem en Matip. :biggrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 07, 2016 11:29 am

Liverpool wil Dijks, Manchester City wil Dijks beweren ze...

...Overigens zat niet alleen Klopp, maar de hele selectie van Liverpool gisteravond in Camp Nou.

Tijd om dingen over Liverpool te posten die écht interessant zijn. De mistwedstrijd is nog altijd de grootste nederlaag van Liverpool.

http://www.ajaxlife.nl/updates/de-mistw ... oit-ajaliv
De mistwedstijd: Nog altijd Liverpools grootste nederlaag

Afbeelding

De mistwedstrijd tegen Liverpool is voor Ajax een symbolisch duel: het markeert de doorbraak in Europa van de Amsterdammers. Maar ook in Liverpool is het duel historisch. Op een minder positieve manier.

Liverpooltrainer Bill Shankly toonde zich geen waardig verliezer na de 5-1-zeperd in Amsterdam op 7 december 1966. Nog voordat hij de bus instapte bij het Olympisch Stadion liet hij de aanwezige pers weten dat Liverpool een week later thuis wel even met 7-0 zou winnen.

Zijn spelers waren meer ontdaan door het resultaat, herinnert Kenneth Ashton zich. Hij reisde als journalist van de Daily Sketch de ploeg achterna. “De spelers waren, natuurlijk, in shock. Het was akelig stil in het vliegtuig terug naar Liverpool,” weet Ashton vijftig jaar later nog. “De spelers hadden het gevoel dat ze de fans teleurstelden. Maar ze hadden ook grote bewondering voor het Ajaxspel. En voor ene Johan Cruijff.”

Ashton, die zelf ook een zwak had voor Liverpool, belde tijdens de wedstrijd elk kwartier honderd woorden door naar zijn redacteur, Andy, in Engeland. “Hij was fan van West Ham United, en had dus niets met Liverpool,” aldus Ashton. “Hij had de grootste lol. Hij vroeg bij elke treffer van Ajax die ik doorbelde of ik een leuke avond had. Na de 5-0 vroeg hij zelfs of Liverpool een beetje goed speelde.”

De 5-1 betekent voor Liverpool nog altijd de grootste Europese nederlaag ooit in Europees verband. Toch – of misschien juist wel daardoor – wordt er bij het duel niet veel stilgestaan, aldus Ashton. “Het was sowieso een teleurstellend seizoen, zonder enige prijs. In de competitie werd de ploeg slechts vijfde, dat was misschien nog wel erger. Het was een seizoen om snel te vergeten.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 07, 2016 11:31 am

http://www.ajaxlife.nl/updates/de-mistw ... ist-ajaliv
De mistwedstrijd: Opvallende zaken in de Amsterdamse mist

Afbeelding

Ajax - Liverpool staat natuurlijk bekend als dé mistwedstrijd. Door die dichte mist gebeurde er van alles. Maar ook los daarvan waren er opmerkelijke gebeurtenissen in het Olympisch Stadion op 7 december 1966. Een overzicht uit beide categorieën.

Cees de Wolf, wie kent hem niet…
Piet Keizer speelt toch niet, zo wordt een halfuur voor Ajax - Liverpool besloten. Hij heeft last van zijn enkel, een blessure opgelopen bij een potje tafeltennis een paar dagen eerder. Althans, dat is de officiële lezing. Later wordt bekend dat Keizer met Ajax in contractonderhandeling is en daarom zijn blessure voor de bühne wat erger heeft omschreven. En dus treedt Ajax in het Olympisch Stadion aan met de onbekende Cees de Wolf in de spits.

De Wolf heeft dit seizoen slechts een paar keer meegedaan in competitieverband, en maakt deze avond zijn Europese debuut. Gaat dat wel goedkomen? Drie minuten na de aftrap komt het antwoord van de spits al: hij kopt de 1-0 binnen uit een voorzet van Sjaak Swart. En zo maakt de pas negentienjarige Purmerender meteen naam. Voor even dan. Meer dan vier duels speelt hij uiteindelijk niet voor Ajax, waarin hij overigens wel drie keer scoort.

Wim Suurbier moet de pijn verbijten
Hij krijgt een rotschop, al na amper tien minuten spelen. En dus is Ajax’ rechtsback Wim Suurbier klaar voor een wissel. Maar dat is niet toegestaan. De Uefa heeft aan het begin van het seizoen besloten dat er niet gewisseld mag worden tijdens de wedstrijden. En dus strompelt Suurbier verder, tachtig minuten lang en ziet hij Swart de hele rechterkant bestrijken.

Op de bank zit Barry Hulshoff, een prima alternatief voor de rechtsbackpositie. Hulshoff speelt in Liverpool uiteindelijk wel, als vervanger van Suurbier, maar moet in Amsterdam dus blijven zitten. “Dat was niet vervelend, ik was al blij dat ik erbij was,” zegt Hulshoff nu. “Het mooie was dat we op de bank lager zaten dan de supporters en dus wat beter zicht hadden. Er was al afgetrapt na een doelpunt, en dan hoorden we een deel van het stadion pas juichen. Prachtig was dat.”

Liverpool kort met twaalf man in het veld
Dat scheidsrechter Sbardella niet het hele veld kan overzien is voor de wedstrijd al duidelijk. Hij kan vanaf de middenstip beide doelen waarnemen, maar vanaf het ene doel is het andere echt niet te zien. Liverpool-trainer Bill Shankly maakt daar dankbaar gebruik van, zo lezen we in de autobiografie die hij later zou schrijven.

"We stonden 2-0 achter en Willie Stevenson en Geoff Strong voelden zich overlopen. Ze werden woest en probeerden zich terug te knokken in de wedstrijd. Terwijl de wedstrijd bezig was, ben ik het veld ingelopen, door de mist, en zei tegen Willie en Geoff: 'Christ, dit is pas de eerste wedstrijd. Er is nog een bloody game in Liverpool, dus laten we niet nog meer doelpunten weggeven. Laten we het op 2-0 houden.' Daarna ben ik het veld weer afgelopen, en de scheidsrechter heeft me nooit gezien!"

65.000 toeschouwers, maar miljoenen zijn erbij
"Ik was erbij." Het is een uiterst populaire zin als het om de mistwedstrijd gaat. Vraag maar rond in je familie, kenniskring (voor de oudere fan): iedereen kent wel iemand die zelf getuige is van de 5-1-zege, van Ajax’ entree in het Europese topvoetbal. Er zijn inderdaad veel mensen in het stadion op deze mistige avond. Het stadion is uitverkocht en dat betekent dat er zo'n 65.000 mensen in het Olympisch zitten. Zou je nu gaan tellen hoeveel mensen zeggen bij het duel te zijn geweest, zou je best op een veel hoger getal kunnen uitkomen. Het zegt alles over de status van de mistwedstrijd: daar had je gewoon bij moeten zijn.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 07, 2016 1:32 pm

Cruijff schreef:Liverpool wil Dijks, Manchester City wil Dijks beweren ze...

...Overigens zat niet alleen Klopp, maar de hele selectie van Liverpool gisteravond in Camp Nou.
Vertel mij nu eens iets wat ik nog niet weet.

En wat was die grootste nederlaag van jouw Ajax, die 8-0 tegen BM, in de zoveelste afscheidswedstrijd van die man waar jij zo graag mee geassocieerd wil worden. :hypocrite.gif:

Ajax mag in het grijze verleden een keer van Liverpool hebben gewonnen, in het heden krijgen jullie met minstens 3 goals verschil een pak op de billen dus blijf maar lekker in het verleden dat je alleen van horen zeggen hebt leven. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 07, 2016 1:51 pm

InnerHarbour schreef:

Vertel mij nu eens iets wat ik nog niet weet.

En wat was die grootste nederlaag van jouw Ajax, die 8-0 tegen BM, in de zoveelste afscheidswedstrijd van die man waar jij zo graag mee geassocieerd wil worden. :hypocrite.gif:
Die 8-0 was geen officiële wedstrijd.
Meer pijn heeft de 4-0 nederlaag in de CL van seizoen 2004/2005 bij Bayern München - Ajax me gedaan. Tussen 1964 en 2004 is Ajax eigenlijk nooit weggespeeld door een Europese tegenstander.

Volledig gedeclasseerd worden zoals clubs als Real Madrid, AC Milan, Bayern München en Liverpool wel overkwam tegen Ajax, Ajax overkwam het nooit.
Vanaf 2004 volgen de Europese zeperds elkaar snel op. :blush.gif:
InnerHarbour schreef:Ajax mag in het grijze verleden een keer van Liverpool hebben gewonnen, in het heden krijgen jullie met minstens 3 goals verschil een pak op de billen dus blijf maar lekker in het verleden dat je alleen van horen zeggen hebt leven. :smallgrin.gif:
Dat moet ik eerst nog zien.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 07, 2016 1:53 pm

Gaat ook komend jaar niet gebeuren. Ajax speelt CL dan.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 07, 2016 2:02 pm

Cruijff schreef: Volledig gedeclasseerd worden zoals clubs als Real Madrid, AC Milan, Bayern München en Liverpool wel overkwam tegen Ajax, Ajax overkwam het nooit.
Met 0-8 werd Ajax helemaal gedeclasseerd hoor. :smallgrin.gif: 5-1 in een wedstrijd waarin je geen hand voor ogen zag is geen wegspelen hoor, onder normale omstandigheden was dat nooit gebeurt, hooguit 1-1 waarna jullie er alsnog uitgelegen hadden.

@ Rishi, die pint die jij voor mij moet gaan betalen gaat zo heerlijk smaken. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 07, 2016 2:04 pm

Hoorde dat Klopp voor volgend jaar een passpartout heeft gekocht in Camp Nou.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo dec 07, 2016 2:05 pm

Denk je dat Rishi pint? Die jongen heeft genoeg cash. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 07, 2016 2:07 pm

Nee, die knulletjes van tegenwoordig hebben alleen pasjes bij zich.
YNWA

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 07, 2016 2:13 pm

Echt waar? :baaa.gif: Heb je een serieuze bron?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 07, 2016 2:48 pm

Yopii schreef:
Echt waar? :baaa.gif: Heb je een serieuze bron?
Oops :smallgrin.gif: Van Dijk bedoel ik. :biggrin.gif:
InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef: Volledig gedeclasseerd worden zoals clubs als Real Madrid, AC Milan, Bayern München en Liverpool wel overkwam tegen Ajax, Ajax overkwam het nooit.
Met 0-8 werd Ajax helemaal gedeclasseerd hoor. :smallgrin.gif: 5-1 in een wedstrijd waarin je geen hand voor ogen zag is geen wegspelen hoor, onder normale omstandigheden was dat nooit gebeurt, hooguit 1-1 waarna jullie er alsnog uitgelegen hadden.
Haha tuurlijk :smallgrin.gif: Ajax was in de 2e helft van de jaren 60 en tot en met 1973 een paar maatjes te groot voor Liverpool en dat weet jij ook wel.
InnerHarbour schreef:@ Rishi, die pint die jij voor mij moet gaan betalen gaat zo heerlijk smaken. :hypocrite.gif:
En ik krijg ook nog steeds een paar gewonnen drankjes van hem omdat Duarte het beter gedaan had dan Rishi had verwacht. :smallgrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 07, 2016 3:02 pm

We praten over 66 en niet over begin jaren 70 toen Ajax de beste van de wereld was. Zonder die mist had Ajax nooit met 5-1 gewonnen, oh wacht even dat weet jij helemaal niet, je hebt alleen wat van horen zeggen en you tube, geeft niet knul, nice try. :aai.gif:

BTW, zelfs de periode 77-84 toen het machtige Liverpool de EC1 viermaal won heb jij niet meegemaakt, ach gut, guppie. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 07, 2016 3:05 pm

InnerHarbour schreef:We praten over 66 en niet over begin jaren 70 toen Ajax de beste van de wereld was. Zonder die mist had Ajax nooit met 5-1 gewonnen, oh wacht even dat weet jij helemaal niet, je hebt alleen wat van horen zeggen en you tube, geeft niet knul, nice try. :aai.gif:
In de return was er geen streepje mist en toen moest de Liverpool aanhang na afloop ook concluderen dat de tegenstander er eentje was die ze op Anfield ook niet eventjes konden verslaan.

En er zijn wel meer perioden geweest waar Ajax een paar treetjes hoger dan Liverpool presteerde, hè.

Een paar jaar terug was ik ze graag een keer tegengekomen. Ook wanneer het in de nabije toekomst gebeurt, moet ik het nog even zien. Maar hee, eerst weer eens ff voor hetzelfde Europese toernooi kwalificeren als Ajax hè! :aai.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 07, 2016 3:12 pm

Ah je begrijpt eindelijk dat Ajax zonder die mist nooit met 5-1 gewonnen had, mooi het duurde even maar dat is ook weer uit de wereld.

Bid nu maar dat jullie niet volgend seizoen LFC in de CL loten, mochten jullie weer kampioen worden anders wordt het zo'n vernedering. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 07, 2016 3:22 pm

InnerHarbour schreef:Bid nu maar dat jullie niet volgend seizoen LFC in de CL loten, mochten jullie weer kampioen worden anders wordt het zo'n vernedering. :smallgrin.gif:
Eerst nog maar zien of die stadgenoot van Everton zich voor de CL plaatst.

En komt er wél een confrontatie in de CL of de EL, ik zie het graag tegemoet. Er zijn heel wat tegenstanders waar Ajax het zwaarder voor de kiezen van zal krijgen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo dec 07, 2016 3:46 pm

InnerHarbour schreef: Bid nu maar dat jullie niet volgend seizoen LFC in de CL loten, mochten jullie weer kampioen worden anders wordt het zo'n vernedering. :smallgrin.gif:
Sinds wanneer is het hullie en jullie IH? Jij bent toch al meer dan 50 jaar Ajacied met een klein beetje voorliefde voor die gekke Engelse tegenhanger van Feyenoord?

Sandro

Bericht door Sandro » wo dec 07, 2016 3:48 pm

Nee joh, die vent is vooral fan van Liverpool. Ajax doet hij er een beetje bij.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 07, 2016 3:55 pm

Is die Liverpool fetisj niet vooral van de laatste anderhalf of de laatste twee jaar?

Volgens mij lachte IH Liverpool een paar jaar geleden nog online uit omdat ze telkens faalden.

Sandro

Bericht door Sandro » wo dec 07, 2016 4:09 pm

Ja? Hmm da's wel apart dan inderdaad.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Liverpool FC - With Klopp at the Kop

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo dec 07, 2016 4:13 pm

InnerHarbour schreef:

@ Rishi, die pint die jij voor mij moet gaan betalen gaat zo heerlijk smaken. :hypocrite.gif:
Gelul. Op Anfield Road bij de terugwedstrijd was het zicht uitstekend en werd het 2-2.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 07, 2016 4:48 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Nee joh, die vent is vooral fan van Liverpool. Ajax doet hij er een beetje bij.
Juist Sandro, als Holland Sport niet de nek omgedraaid was had ik nog nooit an Ajax gehoord :smallgrin.gif:

Liverpool fan sinds begin 80 al geef ik eerlijk toe dat ik sinds 2003 fanatieker ben. ik ben in iedergeval vaker op Anfield geweest dan in de Arena.
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo dec 07, 2016 4:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Cees! Om heel eerlijk te zijn dacht ik dat het een running gag was, maar Cees de Wolf heeft dus echt bestaan. Heb het ook nooit gegoogled, tot vandaag. :blush.gif:
Bron: Het Parool
http://www.parool.nl/sport/hoe-de-verva ... ~a4429583/

Hoe de vervanger van Piet Keizer 50 jaar geleden scoorde in de mistwedstrijd

Woensdag is het 50 jaar geleden dat Ajax thuis met 5-1 van Liverpool won, in wat nu bekend is als de 'mistwedstrijd'. In 2006, op de veerstigste verjaardag van het duel, sprak Het Parool met hoofdrolspeler Cees de Wolf. Dat interview is hieronder terug te lezen.

Ajax heeft een rijke historie. Vermaard is 7 december 1966, Ajax-Liverpool in de mist (5-1). Het eerste doelpunt was van de vervanger van Piet Keizer, de onbekende Cees de Wolf.

Hij loopt naar de koelkast. "Ook een Kriekje? Die smaak heb ik overgehouden aan mijn tijd bij KV Mechelen. Daar kwam ik wel honderd kroegen tegen op weg naar huis. Dat was echt té verleidelijk."

Hij had er de avond voor 7 december 1966 al wel stiekem op gehoopt, een basisplaats tegen Liverpool. Hij kwam Piet Keizer die dag namelijk tegen bij verzorger Salo Muller. "Piet zei: Jij speelt morgen Cees, ik ben geblesseerd.Maar je wist het nooit met Keizer. En wat die blessure nou was, ik weet niet. "

Cees de Wolf, toen zeventien, was opgevallen bij Purmesteyn. Jany van der Veen was daar trainer geweest. De Wolf mocht een proefwedstrijd spelen en tekende in de zomer van 1966 een contract (3000 gulden, zonder premies). "Keizer was mijn held. Voor de eerste oefenwedstrijd verzamelden we in de Vijzelstraat. Stond ik als jochie ineens tussen de grote mannen. "

Die dag schoot De Wolf, linksbinnen en sterke kopper, er meteen drie in. Vanaf dat moment was hij vaste bankzitter bij het eerste. "Dat was geweldig, maar je kwam er nooit in, eigenlijk. "

Gelijkspel hoogst haalbare
In de competitie mocht wisselen alleen vóór rust en bij blessures, in de Europa Cup helemaal niet. Gevolg was dat hij alleen voor de beker tegen De Volewijckers speelde. Tot Rinus Michels op 7 december in Zeist, waar Ajax op trainingskamp was, de woorden van Keizer bevestigde. "Het werd stil na die mededeling. Want Keizer of ik, dat scheelde natuurlijk een slok op een borrel. " Maar van binnen juichte hij. "Ik dacht: zo'n kans krijg ik nooit meer. " Hij schrok dan ook van de opdoemende mist toen ze naar Amsterdam reden.

Maar de wedstrijd ging door. Tegenstander was de kampioen van Engeland, onder leiding van de legendarische Bill Shankley. "We hoopten op een gelijkspel, dat leek het hoogst haalbare. " Maar binnen twee minuten lag de bal al in het net. Voorzet Sjaak Swart op het hoofd van De Wolf. Doelpunt. "Toen was alles goed. Er viel een last van me af."

Niet iedereen zag het doelpunt. "Alleen de mensen die op de houten tribunes op de wielerbaan zaten. Maar het gejuich bewoog met ons mee, terwijl we terugliepen naar de middenlijn. " Het werd 5-1. De rest is geschiedenis.

Kroeg als nekkenbreker
Na een jaar zonder andere kansen, vertrok De Wolf naar Haarlem. Hij zat nog een jaar in Amerika (Dallas Tornado) en tekende toen bij KV Mechelen. De drank gooide roet in het eten. "Ik zat altijd al vaak in de kroeg. Toen ik weer terugkwam bij Haarlem, ik was toen 25, kocht ik een kroeg. Ik dacht als ik er toch altijd al zit, kan ik er net zo goed één kopen. Dat was einde verhaal. Achteraf gezien was dat mijn nekkenbreker. "

Hij heeft jarenlang gebaald dat die wedstrijd in de mist gespeeld werd, want niemand had zijn doelpunt of hem gezien. Nu beseft hij dat de mist de wedstrijd legendarisch maakte. En dat de mensen zich daarom Cees de Wolf blijven herinneren.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 07, 2016 4:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
InnerHarbour schreef:

Gelul. Op Anfield Road bij de terugwedstrijd was het zicht uitstekend en werd het 2-2.
Correct ik had 1-2 moeten schrijven. Mijn verdediging is dat ik toen alleen nog maar naar HS keek :biggrin.gif:
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo dec 07, 2016 4:55 pm

InnerHarbour schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Nee joh, die vent is vooral fan van Liverpool. Ajax doet hij er een beetje bij.
Juist Sandro, als Holland Sport niet de nek omgedraaid was had ik nog nooit an Ajax gehoord :smallgrin.gif:

Liverpool fan sinds begin 80 al geef ik eerlijk toe dat ik sinds 2003 fanatieker ben. ik ben in iedergeval vaker op Anfield geweest dan in de Arena.
Hmmz. Dan was jouw account op 2 september 2007 zeker gehacked IH. :ajaxsmiley.gif:
In dit topic
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 65#p638913
schreef je toen:

InnerHarbour » Sun 02 Sep 2007, 18:06 schreef: Sinds 1965 Ajacied, alle ups en down meegemaakt, we komen deze jaren ook wel te boven, elk puntverlies raakt me nog steeds en zal ook nooit veranderen.

Plaats reactie