Ajax - NEC 20-11-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: Ajax - NEC 20-11-2016

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 22, 2016 11:13 am

Idd :biggthumpup.gif:

'Grappig' is dat de mens altijd geneigd is om vooral het negatieve aspect te benadrukken, maar de positieve kanten te bagatelliseren. Zag ergens een statistiek van Klaassen tov vorig jaar: bijna alles was beter dit jaar.

Maar zoals zo vaak ...... ergens komt een mening opzetten en deze wordt als waarheid beschouwt. We zoeken dan ook alleen maar argumenten om dit te onderbouwen, maar vergeten het totaalplaatje. Het gaat niet meer om een normale / objectieve analyse te doen, maar puur om 'je' gelijk te halen.

Ik ben als supporter heel blij dat de 'oehs en de aah's' weer terug zijn. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di nov 22, 2016 10:09 pm

Mano schreef:Hij is niet foutloos maar slechter :confused.gif:

Ziyech speelde niet zijn beste partij zondag, geeft wel minimaal 4 a 5 cruciale passes. zet Traore 3x voor het doel.
geeft de steekpass op Klaassen die diep ging en vervolgens een assist geeft.

In hoeveel wedstrijden hoor/lees ik geen geklaag over Klaassen en loopt hij het veld af met een assist of een doelpunt.
als hij elke wedstrijd een assist of doelpunt maakt, niet (in)direct verantwoordelijk is voor een tegentreffer. heeft hij toch een pracht moyenne? 'het kan beter' ...... misschien..... we zullen zien

Zelfde geldt voor Traore trouwens.
iedereen irriteert zich kapot aan hem maar ook hij heeft behoorlijk wat assists en doelpunten. 'het konden er veel meer zijn' , klopt.... daarom speelt hij bij Ajax en niet bij Chelsea.
Gozer, lees even wat er staat...
Mr. Ajax schreef:Aan de bal is het zeker minder dan voorheen, en dat heeft niets met conditie te maken; ook aan het begin van de wedstrijd verkloot ie nog vaak genoeg op zich simpele ballen. Dat wil niet zeggen dat zijn 'totale' spel minder is - hij is in zat andere opzichten belangrijk voor de ploeg, zoals je zelf ook aangeeft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di nov 22, 2016 10:11 pm

Ajaciedjuh schreef:Idd :biggthumpup.gif:

'Grappig' is dat de mens altijd geneigd is om vooral het negatieve aspect te benadrukken, maar de positieve kanten te bagatelliseren. Zag ergens een statistiek van Klaassen tov vorig jaar: bijna alles was beter dit jaar.

Maar zoals zo vaak ...... ergens komt een mening opzetten en deze wordt als waarheid beschouwt. We zoeken dan ook alleen maar argumenten om dit te onderbouwen, maar vergeten het totaalplaatje. Het gaat niet meer om een normale / objectieve analyse te doen, maar puur om 'je' gelijk te halen.

Ik ben als supporter heel blij dat de 'oehs en de aah's' weer terug zijn. :smile-ajax.gif:
Is Klaassen dan een technisch verfijnde speler naar jouw mening? Is het een type speler die vaak aan de bal moet zijn, als het aan jou ligt? Zie jij geen simpele ballen van zijn voet springen? Wat is hiervan niet waar in jouw ogen?

Mano

Bericht door Mano » wo nov 23, 2016 9:04 am

Mr. Ajax schreef:

Ziyech speelde niet zijn beste partij zondag, geeft wel minimaal 4 a 5 cruciale passes. zet Traore 3x voor het doel.

In hoeveel wedstrijden hoor/lees ik geen geklaag over Klaassen en loopt hij het veld af met een assist of een doelpunt.
als hij elke wedstrijd een assist of doelpunt maakt, niet (in)direct verantwoordelijk is voor een tegentreffer. heeft hij toch een pracht moyenne? 'het kan beter' ...... misschien..... we zullen zien

iedereen irriteert zich kapot aan hem maar ook hij heeft behoorlijk wat assists en doelpunten. 'het konden er veel meer zijn' , klopt.... daarom speelt hij bij Ajax en niet bij Chelsea.
Mr. Ajax schreef:Aan de bal is het zeker minder dan voorheen, en dat heeft niets met conditie te maken; ook aan het begin van de wedstrijd verkloot ie nog vaak genoeg op zich simpele ballen. Dat wil niet zeggen dat zijn 'totale' spel minder is - hij is in zat andere opzichten belangrijk voor de ploeg, zoals je zelf ook aangeeft.
en dan toch over hem zeiken...

aaah, zeiken om het zeiken... las ik overheen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 23, 2016 9:55 am

Mano schreef:
Mr. Ajax schreef:

en dan toch over hem zeiken...

aaah, zeiken om het zeiken... las ik overheen
Goed, als je toevallig een keertje voor de verandering inhoudelijk verder wilt discussieren, dan hoor ik het wel :biggthumpup.gif: .

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 23, 2016 11:16 am

Klaassen maakt veel ruimte en zorgt voor ontzettend veel diepgang. Dat maakt dat de tegenstander minder gegroepeerd kan verdedigen. Het is juist de kunst om niet altijd in de bal te komen, al valt dat bij de gemiddelde kijker minder op. Klaassen wordt dus ook niet minder bij het spel betrokken, maar krijgt gewoonweg minder de bal. Vergelijk dat eens met Traoré en vooral Younes. Jongens die altijd in de bal komen en voor geen enkele vorm van diepgang zorgen. Oftewel, dan heb je juist iemand nodig die vanuit het middenveld van de bal af beweegt. Daarom loopt het zo goed.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 23, 2016 11:21 am

Peter schreef:Klaassen maakt veel ruimte en zorgt voor ontzettend veel diepgang. Dat maakt dat de tegenstander minder gegroepeerd kan verdedigen. Het is juist de kunst om niet altijd in de bal te komen, al valt dat bij de gemiddelde kijker minder op. Klaassen wordt dus ook niet minder bij het spel betrokken, maar krijgt gewoonweg minder de bal. Vergelijk dat eens met Traoré en vooral Younes. Jongens die altijd in de bal komen en voor geen enkele vorm van diepgang zorgen.
Helemaal mee eens. Weet niet of je op mij reageert, maar ik stel nergens het tegenovergestelde. Ik stel dat als hij wel aan de bal is, hij heel vaak simpele ballen om lompe wijze verprutst, en er uberhaupt er niet al te veel mee kan.

Oftewel, dan heb je juist iemand nodig die vanuit het middenveld van de bal af beweegt. Daarom loopt het zo goed.
Volgens mij zijn er wel meerdere redenen hoor, waarom het een stuk beter loopt in vergelijking met de afgelopen seizoenen. Dit is er wellicht een van.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 23, 2016 11:24 am

Dat laatste is zeker zo. Het maakt ook een groot verschil dat de spelers die nu de bal krijgen er ook wat mee kunnen doen. Gudelj kreeg ook vaak de bal, maar kwam nooit verder dan een bal breed of achteruit. Met Schone en Ziyech heb je mensen die het zien. Dat helpt natuurlijk (ook/nog meer).

Ik reageer op de discussie van Trab, Khraa, jij, Lucas etc. Viel lastig wat te quoten, dus dan maar gewoon even inhoudelijk reageren. :ajaxsmiley.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo nov 23, 2016 5:25 pm

Peter schreef:Klaassen maakt veel ruimte en zorgt voor ontzettend veel diepgang. Dat maakt dat de tegenstander minder gegroepeerd kan verdedigen. Het is juist de kunst om niet altijd in de bal te komen, al valt dat bij de gemiddelde kijker minder op. Klaassen wordt dus ook niet minder bij het spel betrokken, maar krijgt gewoonweg minder de bal. Vergelijk dat eens met Traoré en vooral Younes. Jongens die altijd in de bal komen en voor geen enkele vorm van diepgang zorgen. Oftewel, dan heb je juist iemand nodig die vanuit het middenveld van de bal af beweegt. Daarom loopt het zo goed.
Met jou kan ik praten :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 23, 2016 6:09 pm

Niemand beweert toch wat anders? Maar AAN de bal is het ruk wanneer het er om gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 23, 2016 6:22 pm

Dat valt toch wel mee? 'Ruk' lijkt me hoe dan ook zwaar overdreven.

Ik heb wel twee dingen aan te merken op Klaassen. Vooreerst mag hij niet te diep staan. Zoals gezegd: het diepte zoeken zonder bal op het juiste moment is zijn kracht. Maar als je al diep staat kun je niet meer diep gaan, want je staat er al. De Boer was desondanks op het idee gekomen om hem als schaduwspits te gebruiken. Heel dom. Daar is Bosz gelukkig op teruggekomen, alhoewel dik tegen de zin van Klaassen zelf. Dat laatste verbaast me dan weer.

Ten tweede heeft hij vormdips die maanden kunnen duren. Bazoer wordt aangerekend dat hij sinds februari niet meer goed heeft gespeeld. Welnu, ongeveer hetzelfde kan gezegd worden over Klaassen. De laatste 2.5 maanden van het afgelopen seizoen waren onvergetelijk slecht. In dit seizoen komt hij in november eindelijk bovendrijven. In juli en augustus was hij matig; in september en oktober ronduit slecht.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 23, 2016 7:36 pm

Trab schreef:
Peter schreef:Klaassen maakt veel ruimte en zorgt voor ontzettend veel diepgang. Dat maakt dat de tegenstander minder gegroepeerd kan verdedigen. Het is juist de kunst om niet altijd in de bal te komen, al valt dat bij de gemiddelde kijker minder op. Klaassen wordt dus ook niet minder bij het spel betrokken, maar krijgt gewoonweg minder de bal. Vergelijk dat eens met Traoré en vooral Younes. Jongens die altijd in de bal komen en voor geen enkele vorm van diepgang zorgen. Oftewel, dan heb je juist iemand nodig die vanuit het middenveld van de bal af beweegt. Daarom loopt het zo goed.
Met jou kan ik praten :biggthumpup.gif:
Ja, hier ben ik het mee eens. Overigens viel hij in de jeugd al op door dit type spel. Goede looplijnen tussen de linies door. Op het juiste moment vertrekken, soms om zelf aanspeelbaar te zijn maar ook om ruimte voor een ander te maken. Dit is wat Klaassen belangrijk maakt voor een elftal. Eerst bij de jeugd en nu bij het eerste elftal.

Aan de bal is het misschien niet heel spectaculair maar zijn techniek is in mijn ogen wel functioneel. Zo'n assist als tegen NEC is daar bijvoorbeeld een goed voorbeeld van. Dat is misschien minder spectaculair dan een geslaagde dribbel van een buitenspeler maar het werkt wel. Ik denk ook dat het middenveld zonder Klaassen minder goed zal werken omdat we dan teveel van hetzelfde hebben. Inmiddels begrijp ik dat we dat donderdag in de praktijk gaan zien.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo nov 23, 2016 8:24 pm

Mr. Ajax schreef: Ik stel dat als hij wel aan de bal is, hij heel vaak simpele ballen om lompe wijze verprutst, en er uberhaupt er niet al te veel mee kan.
Lionel schreef:Niemand beweert toch wat anders? Maar AAN de bal is het ruk wanneer het er om gaat.
Ik word zo moe van dit soort domme uitspraken. Hier hebben jullie een quote van ene JC uit 2014:

Cruijff meent dat er een bepaald pakket aan kwaliteiten vereist is om centraal op het middenveld te kunnen spelen. 'Voor deze positie moet je positioneel sterk zijn, in staat om de balsnelheid te controleren en daarnaast de techniek hebben om met deze balsnelheid om te gaan. Xavi, Toni Kroos en Davy Klaassen kunnen dat. Bij alle drie is de aanname perfect en ze kunnen zowel met links als rechts uitstekend passen. Let maar op, zodra Klaassen bij Ajax vanuit de positie speelt, dan wordt de balsnelheid meteen verhoogd. Bovendien lijdt hij zelden of nooit balverlies. '
Marillion schreef:
Aan de bal is het misschien niet heel spectaculair maar zijn techniek is in mijn ogen wel functioneel. Zo'n assist als tegen NEC is daar bijvoorbeeld een goed voorbeeld van.
Precies. 9 van de 10 spelers zou zo'n bal hard voor het doel geven. In het geval van Veltman zou hij zelfs bij de verre cornervlag beland zijn. Klaassen trekt zo'n bal terug met precies de juiste snelheid zodat Dolberg er alleen maar tegenaan hoeft te lopen. Maar probeer dat al die blinden hier maar uit te leggen. Ja hij leidt weleens balverlies, maar dat doet Zyiech ook. Dat is inherent aan het risico leggen in je spel. Moet hij dan a la Gudelj alle ballen terug of breed spelen? Wees blij dat zo'n goede speler ervoor kiest om langer bij Ajax te blijven ipv na 1,5 seizoen te vertrekken en z'n zakken te vullen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 23, 2016 10:32 pm

Volgens mij zijn degenen die niet zien dat hij de meerderheid van de ballen die hij krijgt onmiddellijk inlevert degenen die blind zijn. Gelukkig krijgt hij in een wedstrijd nauwelijks ballen.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 23, 2016 10:42 pm

Nuttige speler, jongens. Zeikt niet nu ie 'in dienst van' speelt, goede loopacties, pakt ballen af, verzet veel werk bij balverlies, pakt z'n goals en assists mee. Ik vind vooral z'n schiettechniek wel vrij matig. In de combinatie moet een aanvallende middenvelder m.i. ook meer brengen. Maar de Europese subtop wil zo'n speler wel. En Ajax zal m komend seizoen ook wel missen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 23, 2016 11:57 pm

Dat is dus het punt. In de combinatie rond de 16 is hij matig. Iedereen ziet verder ook wel dat hij veel werk verzet. Zijn assist tegen NEC was prima.

Maar we hebben gezien wat Ajax is zonder Ziyech. Klaassen vervang je makkelijker.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do nov 24, 2016 8:22 am

LucaS schreef:Volgens mij zijn degenen die niet zien dat hij de meerderheid van de ballen die hij krijgt onmiddellijk inlevert degenen die blind zijn. Gelukkig krijgt hij in een wedstrijd nauwelijks ballen.
Ik snap niks van jou Lucas. Ik ken je als 1 van de meest genuanceerde posters hier en vind de uitspraken die je over Klaassen doet helemaal niet bij je passen. We hebben het over 1 van de beste voetballers in de eredivisie, maar jij en nog wat anderen hier doen alsof hij alleen maar kan hardlopen en voor de rest 2 klompvoeten heeft.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do nov 24, 2016 8:27 am

wimpey schreef:Nuttige speler, jongens. Zeikt niet nu ie 'in dienst van' speelt, goede loopacties, pakt ballen af, verzet veel werk bij balverlies, pakt z'n goals en assists mee. Ik vind vooral z'n schiettechniek wel vrij matig. In de combinatie moet een aanvallende middenvelder m.i. ook meer brengen. Maar de Europese subtop wil zo'n speler wel. En Ajax zal m komend seizoen ook wel missen.
Niet mee eens Willem. We hebben het over Klaassen, niet over Serero. Zeker in de 16 is hij dodelijk. De manier waarop hij ballen aanneemt en afmaakt is van de buitencategorie. Zo'n goal als hij maakte tegen Paok-uit is gewoon a la Gameiro gisteren tegen PSV.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do nov 24, 2016 8:33 am

Lionel schreef:Dat is dus het punt. In de combinatie rond de 16 is hij matig. Iedereen ziet verder ook wel dat hij veel werk verzet. Zijn assist tegen NEC was prima.

Maar we hebben gezien wat Ajax is zonder Ziyech. Klaassen vervang je makkelijker.
Jij snapt er echt niks van Lionel. JUIST in de combinatie rond de 16 is hij op z'n best. Zijn oog voor de 3e man is fenomenaal en zijn passes zijn altijd strak en met de juiste balsnelheid. Klaassen vergelijken met Zyiech is appels met peren. Totaal andere spelers. Wel beiden buitencategorie.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 24, 2016 8:49 am

Ik zie het dan echt anders. Hij speelt de bal vaak te hard of naar iemand die er niet staat. En met mij vaak nog 45.000 anderen en een aantal hier. Valt verser niks aan te snappen. Maar bedankt.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 24, 2016 9:47 am

We kunnen in ieder geval concluderen dat Davy een polariserende speler is. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 24, 2016 10:12 am

:biggrin.gif:

Genieten met die Trab hoor :ajaxsmiley.gif:

Niemand stelt hier dat Klaassen geen goede voetballer hier. Die jongen heeft ontzettend veel voetbalintelligentie. Alleen is de uitvoering aan de ba vaak ruk.

Op naar Pana!! :onfire.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do nov 24, 2016 10:52 am

Mwah hij is nog altijd beter dan Knopper!

Plaats reactie