Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016
Moderator: mods
Re: Ajax - Celta de Vigo 3-11-2016
Hij heeft voor zijn doen veel balverlies en zit zeker niet in zijn beste fase. Maar hij is wel iemand waarmee je fantastisch kan combineren. De zeldzame keren dat we driehoekjes zien op het veld dan is hij erbij betrokken doordat hij altijd oog voor de 3e man heeft. Soms wordt er dan niet goed op geanticipeerd/te laat door de 3e man doordat hij de bal niet verwacht. Dat bedoel ik te zeggen met niet iedereen heeft de handelingssnelheid van Klaassen.LucaS schreef:Meen je dat Trab? 9 van de 10 keer dat Klaassen de bal krijgt verspeelt ie hem
Dat is geen handelingssnelheid maar spelinzicht. Dat heeft Klaassen zeker wel inderdaad.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Beide. Hij ziet de vrije man terwijl hij onder druk staat. Ook krijgt hij vaak ziekenhuisballen die hij toch goed weet te verwerken. Ik vind zijn handelingssnelheid extreem hoog.Sandro_Calaaabro schreef:Dat is geen handelingssnelheid maar spelinzicht. Dat heeft Klaassen zeker wel inderdaad.
- Ajaciedjuh
Ik ben het met je eens.Trab schreef:Beide. Hij ziet de vrije man terwijl hij onder druk staat. Ook krijgt hij vaak ziekenhuisballen die hij toch goed weet te verwerken. Ik vind zijn handelingssnelheid extreem hoog.Sandro_Calaaabro schreef:Dat is geen handelingssnelheid maar spelinzicht. Dat heeft Klaassen zeker wel inderdaad.

Klaassen wordt giga onderschat. Trekt giga veel gaten, altijd voorop in de strijd, bepaler van druk zetten, heel goede functionele techniek, goed speloverzicht en scorend vermogen. Zit alleen in een mindere fase.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ja, hier ben ik het ook mee eens. Dit seizoen was bijvoorbeeld al een aantal keren een mooie combinatie te zien tussen Ziyech, Klaassen en Traore. Alleen gaat het op het einde nog wel eens mis omdat ze het net te ver doorvoeren of niet goed uitkomen.
Klaassen is een onderschatte speler. Met de komst van Schöne en Ziyech op het middenveld is de rol van Klaassen iets anders geworden. Daardoor komt hij misschien ook wat minder in de positie om een doelpunt te kunnen maken en dan val je al snel wat minder op. Maar als ik de opstelling zou maken is hij gewoon één van de eerste die op het formulier staat.
Klaassen is een onderschatte speler. Met de komst van Schöne en Ziyech op het middenveld is de rol van Klaassen iets anders geworden. Daardoor komt hij misschien ook wat minder in de positie om een doelpunt te kunnen maken en dan val je al snel wat minder op. Maar als ik de opstelling zou maken is hij gewoon één van de eerste die op het formulier staat.
Nil volentibus arduum
Het is natuurlijk leuk als het gebeurt en succes heeft, maar op zich zie ik hem liever minder voorin opduiken, daar is hij niet creatief genoeg voor. Het is een werkpaard met een goede techniek en goed inzicht, dat is waardevol maar geen reden om te doen alsof het een raspaardje is.
Wollt ihr den totalen Mensch?