Versnellingsbak dus.Max Verstappen says he was ordered to stop his Red Bull car where he did by his team, even though it led to a Virtual Safety Car that cost his teammate Daniel Ricciardo a shot at second place.
Verstappen suffered a gearbox failure as he accelerated on to the back straight just after half distance.
He chugged the car around the track at low speed, but was told to pull off and drove through a gravel trap to the side of the circuit.
Although his car was next to a gap, the marshals could not get it to roll backwards.
When asked if he could have stopped the car sooner, in a safer position, he replied: "I could, but the team told me to keep on going, they said there is a serious issue.
"And then at one point they decided 'OK Max, stop the car over there'.
"It was in neutral, but the car got stuck. You can press a button on the top [of the chassis] but that didn't work.
"So that's why the Virtual Safety Car came out, otherwise you can just push the car into the gap." Motorsport.com
F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Volgende week dus 5 plekken terug naar achteren gezet.
Interview met Max. Er wordt niet gesproken over het naar achteren zetten in de volgende wedstrijd, dus daar is blijkbaar nog geen sprake van.
http://www.formula1.com/en/latest/inter ... take-.html
http://www.formula1.com/en/latest/inter ... take-.html
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Het zal er vanaf hangen of ze het kunnen repareren of dat ze iets moeten vervangen. Dat is volgens mij ook de reden dat hij de wagen aan de kant zette in plaats van proberen door te rijden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Wow, als zelfs de redelijkheid het gaat winnen van de gekkigheid heb ik nog goede hoop voor het voetbal. Of dit is een drukmiddel om een lagere prijs te bedingen die men betaalt voor de F1 wedstrijden...
Of we rijden over 10 jaar alleen nog rondjes in de woestijn. Of het is wachten tot Afrika 'booming' wordt.
Of we rijden over 10 jaar alleen nog rondjes in de woestijn. Of het is wachten tot Afrika 'booming' wordt.

http://www.telegraaf.nl
Maleisië stopt mogelijk met Formule 1 Grand Prix
Maleisië overweegt om te stoppen met de Formule 1 Grand Prix, wegens een aanhoudende daling in bezoekers en nationale kijkcijfers.
Dat stelde de CEO van het Sepang International Circuit (SIC), Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali, tegenover media in het Aziatische land.
Hoewel het circuit een 'waterdichte overeenkomst' heeft met commercieel rechtenhouder van de Formule 1 om de GP tot 2018 te kunnen organiseren, overweegt de organisatie om zelf de stekker eruit te trekken. De belangstelling voor de wedstrijd daalt al sinds 2014 - dit jaar werd slechts zestig procent van de kaarten verkocht, terwijl de TV-uitzendingen volgens Razlan nog nooit zo slecht bekeken werden in eigen land.
Het aanstaande MotoGP-raceweekeinde is daarentegen al bijna uitverkocht.
"Misschien moet Maleisië maar even stoppen met de Formule 1", zei de CEO. "Het product is niet meer spannend. Eén team overheerst." Wel werd de Grand Prix van Maleisië dit jaar gewonnen door Daniel Ricciardo van Red Bull Racing.
Ook de Minister van Jeugd en Sport, Khairy Jamaluddin, riep via Twitter op om te stoppen met de Formule 1-race: "In elk geval voor een tijdje. Het kost te veel en levert te weinig op. We waren ooit (in 1999, red.) het eerste Aziatische land met een GP na Japan. Nu zijn er zoveel."
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Monkey Tonk
Lindsey Vohn was in de RB pits. Het rondje ervoor was Max verteld to 'push hard'. Dus je kunt op twee vingers natellen waarom hij de volgende ronde binnenkwam. Dat houdt zo'n teenager geen twee ronden vol.
Een stukje professionaliteit of zou Max zijn oren niet moeten laten hangen naar de mensen die vinden dat hij arrogant over komt?
Verstappen gaat voortaan minder over boordradio communiceren
Max Verstappen is naar aanleiding van zijn dicussie met zijn race-engineer Gianpiero Lambiase tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten van plan om voortaan minder over de boordradio te communiceren.
"Ik denk dat ik de boordradioknop voortaan maar niet meer aanraak", zei de 19-jarige coureur van Red Bull Racing donderdag voorafgaand aan de Grand Prix van Mexico tegen onder meer Motorsport.com. "Jullie krijgen dus geen boordradio meer van mij te horen."
Lambiase verzocht Verstappen vorige week tijdens de race het rustiger aan te doen, maar de Limburger had daar geen boodschap aan en antwoordde met: "Ik ben hier niet om vierde te worden".
Op het Autodromo Hermanos Rodriguez, waar Verstappen samen met Red Bull-teamgenoot Daniel Ricciardo was geschminkt vanwege de 'Dag van de Doden', gaf de jonge Nederlander verdere tekst en uitleg over het incident in Austin.
"Als coureur wil ik altijd winnen, dat is het doel. Ik probeerde Nico Rosberg gewoon in te halen op dezelfde manier waarop ik eerder Kimi Raikkonen voorbij was gegaan", blikte hij terug.
"Bij Kimi kwam ik er gelijk langs, maar bij Nico lukte dat niet. Ik hield daar uiteindelijk wat schade aan mijn linker voorband aan over, maar het was allemaal niet heel ernstig."
Arrogant
Door niet meer over de boordradio te communiceren, wil Verstappen voorkomen dat zijn berichten verkeerd worden opgevat en hij daardoor arrogant overkomt.
"Iedere keer als ik de boordradioknop indruk, wordt het uitgezonden op tv. Soms klinkt het een beetje arrogant, zoals toen ik zei dat ik hier niet ben om vierde te worden. Maar dat is gewoon het eerste wat er in me opkomt."
"Ik doe uiteindelijk ook niet mee om vierde te worden, ik doe mee om te winnen. Over de radio klinkt het alsof ik arrogant ben en niet naar het team luister, maar dat is op dat moment niet mijn boodschap aan het team."
Verstappen beseft dat niet iedereen van zijn radioverkeer houdt. "Ik denk dat het maar beter is om helemaal niets te zeggen zodat die discussie er ook niet is. Ik zal het voorlopig bij korte berichten als 'ok', 'ja' en 'nee' houden. Geen lange zinnen meer van mij."
Vrijdag staan de eerste en tweede vrije training op het programma in Mexico. Zaterdag volgen de derde vrije training en de kwalificatie, waarna zondag de race wordt verreden.
Door: NU.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Verstandig. Zou Vettel ook moeten doen.Sandro_Calaaabro schreef:Een stukje professionaliteit of zou Max zijn oren niet moeten laten hangen naar de mensen die vinden dat hij arrogant over komt?
Verstappen gaat voortaan minder over boordradio communiceren
Max Verstappen is naar aanleiding van zijn dicussie met zijn race-engineer Gianpiero Lambiase tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten van plan om voortaan minder over de boordradio te communiceren.
"Ik denk dat ik de boordradioknop voortaan maar niet meer aanraak", zei de 19-jarige coureur van Red Bull Racing donderdag voorafgaand aan de Grand Prix van Mexico tegen onder meer Motorsport.com. "Jullie krijgen dus geen boordradio meer van mij te horen."
Lambiase verzocht Verstappen vorige week tijdens de race het rustiger aan te doen, maar de Limburger had daar geen boodschap aan en antwoordde met: "Ik ben hier niet om vierde te worden".
Op het Autodromo Hermanos Rodriguez, waar Verstappen samen met Red Bull-teamgenoot Daniel Ricciardo was geschminkt vanwege de 'Dag van de Doden', gaf de jonge Nederlander verdere tekst en uitleg over het incident in Austin.
"Als coureur wil ik altijd winnen, dat is het doel. Ik probeerde Nico Rosberg gewoon in te halen op dezelfde manier waarop ik eerder Kimi Raikkonen voorbij was gegaan", blikte hij terug.
"Bij Kimi kwam ik er gelijk langs, maar bij Nico lukte dat niet. Ik hield daar uiteindelijk wat schade aan mijn linker voorband aan over, maar het was allemaal niet heel ernstig."
Arrogant
Door niet meer over de boordradio te communiceren, wil Verstappen voorkomen dat zijn berichten verkeerd worden opgevat en hij daardoor arrogant overkomt.
"Iedere keer als ik de boordradioknop indruk, wordt het uitgezonden op tv. Soms klinkt het een beetje arrogant, zoals toen ik zei dat ik hier niet ben om vierde te worden. Maar dat is gewoon het eerste wat er in me opkomt."
"Ik doe uiteindelijk ook niet mee om vierde te worden, ik doe mee om te winnen. Over de radio klinkt het alsof ik arrogant ben en niet naar het team luister, maar dat is op dat moment niet mijn boodschap aan het team."
Verstappen beseft dat niet iedereen van zijn radioverkeer houdt. "Ik denk dat het maar beter is om helemaal niets te zeggen zodat die discussie er ook niet is. Ik zal het voorlopig bij korte berichten als 'ok', 'ja' en 'nee' houden. Geen lange zinnen meer van mij."
Vrijdag staan de eerste en tweede vrije training op het programma in Mexico. Zaterdag volgen de derde vrije training en de kwalificatie, waarna zondag de race wordt verreden.
Door: NU.nl

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- InnerHarbour
Ik vraag mij af waarom ze dat vroegen, zagen ze de problemen met de versnellingsbak aankomen als dat überhaupt mogelijk is?Sandro_Calaaabro schreef:Een stukje professionaliteit of zou Max zijn oren niet moeten laten hangen naar de mensen die vinden dat hij arrogant over komt?
YNWA
Ik denk eerder het bandenprobleem waarvoor hij onverwachts binnenkwam terwijl het team niet klaar stond.InnerHarbour schreef:Ik vraag mij af waarom ze dat vroegen, zagen ze de problemen met de versnellingsbak aankomen als dat überhaupt mogelijk is?Sandro_Calaaabro schreef:Een stukje professionaliteit of zou Max zijn oren niet moeten laten hangen naar de mensen die vinden dat hij arrogant over komt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Zou jammer zijn want het feit dat je mee kunt luisteren bij de communicatie tussen coureur en team is één van de weinige interessante dingen tijdens een doorgaans saaie race. Zo'n opmerking als deze maakt duidelijk met welke intentie hij achter het stuur zit.
Nil volentibus arduum
Verstappen P3. Rosberg steekt hem op het laatste moment nog voorbij. Eindelijk weer een keer voor Ricciardo. De Ferrari's 6 en 7, dus hier kan Max in het klassement een slagje slaan.
Dat wordt een lastige zaak. De Red Bulls starten morgen op de supersoft banden en de Ferrari's op soft. Verstappen en Ricciardo zullen al na vier a zes ronden moeten pitten en dan heeeeeel lang doorrijden op de mediums om die rode Italianen voor te blijven...zeux schreef: De Ferrari's 6 en 7, dus hier kan Max in het klassement een slagje slaan.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Het is schaken:beelzebub schreef:Dat wordt een lastige zaak. De Red Bulls starten morgen op de supersoft banden en de Ferrari's op soft. Verstappen en Ricciardo zullen al na vier a zes ronden moeten pitten en dan heeeeeel lang doorrijden op de mediums om die rode Italianen voor te blijven...zeux schreef: De Ferrari's 6 en 7, dus hier kan Max in het klassement een slagje slaan.
Christian Horner is confident that Red Bull's choice of supersoft tyres for the start of the Mexican GP will allow Max Verstappen and Daniel Ricciardo to give Mercedes a hard time.
Having split its drivers in Austin, this time Red Bull went for the traditional approach of supersoft tyres for Q2, while Mercedes and Ferrari went for softs and a potentially longer opening stint.
In Q3 both drivers were ahead of Nico Rosberg, although ultimately they lost out to the German.
Verstappen and Ricciardo will thus start behind the Mercedes duo on the second row, and there is a chance that their extra grip will give them an advantage off the start line, and possibly in the first few corners if their tyres get up to temperature more efficiently.
"We got mighty close to pipping Nico," Horner told Motorsport.com. "But he dug one out of the bag at the end there at the end.
"But to be within a couple of tenths of the front row here, lock out the second row with both our cars, and be on a different strategy, I think that sets things up nicely for tomorrow's race.
"We discussed it this morning and we thought our best opportunity would be on the supersoft, whereas at the last race it wasn't clear.
"We've put both of our cars on that tyre, because we believe for us it's the better strategy for our car and our race. They converged on set-up, they're both pretty happy with their cars."
Something different
Horner admitted that while the Red Bull drivers were more comfortable with the supersoft, the team also expected Mercedes to go with the soft, and thus it made sense to do something different.
"We were fairly certain based on their tyre selection that that's what they would be aiming for.
Racing Mercedes on the same strategy, they would be able to cover you and have a little pace advantage.
"At least by doing this it adds another element to the race, and strategically it's going to make it more exciting."
With a potentially longer first stint Mercedes has a clear chance to do a soft-medium one stopper, but Horner didn't rule out one stop for Red Bull.
"I think you've got to be flexible. The temperature with these tyres is so sensitive, I think you've got to have your mind open to any scenario."
Regarding Red Bull getting in the title battle mix, he said: "We're in it for ourselves. They're racing themselves in their own battle. If we can grab an opportunity, of course we're going to try and do that."
motorsport.com
ja, de laatste was al weer van Japan..zeux schreef:Verstappen P3. Rosberg steekt hem op het laatste moment nog voorbij. Eindelijk weer een keer voor Ricciardo. De Ferrari's 6 en 7, dus hier kan Max in het klassement een slagje slaan.
-
- AT Toto winner 15/16
Verstappen komt er net als vorige week niet langs bij Rosberg.
-
- AT Toto winner 15/16
En na de pitstop nu zelfs weer achter Ricciardo op plek 11, ik geloof dat ik maar overschakel op het darten.