Gaf echt een paar briljante steekballen die je als toeschouwer ook niet verwacht, en allemaal op de juiste snelheid in de loop. Hij heeft zowel het inzicht als de traptechniek om het uit te voeren, ik wil het wel zien dit weekend in Ajax 1 thuis tegen Excelsior!Thijs schreef:Hij blinkt bijna altijd uit. Dit was echt niet z'n eerste goede wedstrijd natuurlijk.
Kozakken Boys - Ajax 26-10-2016 KNVB Beker
Moderator: mods
-
Re: Kozakken Boys - Ajax 26-10-2016 KNVB Beker
IH? Coutinho is toch ook niet de grootste. Maar uitblinker bij Liverpool. Zie je zo'n rol niet voor nouri?KB, is dat tweede of derde divisie? Een mooie gelegenheid voor die kabouter om uit te blinken zodat de fanboys weer een maand kunnen roepen dat hij vast in 1 moet.
Shhhhhh, ben op je piemeltje getrapt knul, geeft niet hoor roep jij maar lekker dat die zaalvoetballer in 1 moet. Daar gaat Ajax er wel mee komen met overschatte zaalvoetballers van 1 meter 50 die vooral uitblinken tegen dit soort tegenstanders.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Dit dus. Die jongen is puur voetbal, in zijn mooiste vorm. Zie je echt niet zo vaak.Gaizka1985 schreef:Gaf echt een paar briljante steekballen die je als toeschouwer ook niet verwacht, en allemaal op de juiste snelheid in de loop. Hij heeft zowel het inzicht als de traptechniek om het uit te voeren, ik wil het wel zien dit weekend in Ajax 1 thuis tegen Excelsior!Thijs schreef:Hij blinkt bijna altijd uit. Dit was echt niet z'n eerste goede wedstrijd natuurlijk.
Thijs schreef:Hij blinkt bijna altijd uit. Dit was echt niet z'n eerste goede wedstrijd natuurlijk.
Duidelijk, en dat weet IH zelf ook wel. Die zit natuurlijk een beetje te sarren, en vindt het helemaal geweldig dat er steeds zo tekeer op wordt gegaan

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Zit net de samenvatting weer te kijken... Cerny is toch ook 14x beter dan die Younes? In alles eigenlijk... Technisch veeeeeuuuul beter, sneller, slimmer, fitter... Is vaak (nog?) te egoistisch, maar die gozer moet in ieder geval bij de selectie, zo niet meteen de basis in. En nee, niet alleen op basis van deze wedstrijd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- InnerHarbour
Elliquido, het huidige voetbal vereist tegenwoordig een functionele techniek, fysiek, lengte en veel loopvermogen. Als je de laatste drie mist moet je van uitzonderlijke klasse zijn om dat te compenseren. Coutinho heeft dat, die speelde op zijn 18de al in het eerste van Inter. Die zaalvoetballer is met zijn 19.5 jaar oud nog niet verder gekomen dan JA en een wedstrijdje tegen een veredelde amateurclub.elliquido schreef:IH? Coutinho is toch ook niet de grootste. Maar uitblinker bij Liverpool. Zie je zo'n rol niet voor nouri?
Het enige dat Coutinho en die zaalvoetballer gemeen hebben is gebrek aan lengte.
YNWA
Gaizka1985 schreef:Hij heeft zowel het inzicht als de traptechniek om het uit te voeren, ik wil het wel zien dit weekend in Ajax 1 thuis tegen Excelsior!
Je zal even geduld moeten hebben vrees ik. Bosz zegt tegen de NOS ondere andere dit: http://nos.nl/l/2139844
De coach ziet het niet zitten om over verhuur van zijn jongelingen na te denken. "Nee, ze moeten gewoon bij ons blijven. En ook geduldig blijven. In Nederland vinden wij dat iedereen van 18 jaar meteen moet spelen, maar dat is helemaal niet nodig."
"In het buitenland ben je op je 21ste nog steeds een jeugdspeler. Wij vinden dan dat iemand al mislukt is. Dat werkt door naar die jongens, maar die hebben nog een carrière van vijftien jaar voor zich. Die moeten dus geduldig blijven."
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
Wat betreft Nouri neig ik meer naar een Aisatti dan naar een Coutinho.... Het lijkt me een mooiweervoetballer. Hij staat er niet om alleen maar de beslissende pass te geven, hij moet ook kunnen recupereren en duels winnen. Dat zie ik eerlijk gezegd (nog) niet. Vandaar dat Bosz nog een aantal slagen om de arm houdt.elliquido schreef:IH? Coutinho is toch ook niet de grootste. Maar uitblinker bij Liverpool. Zie je zo'n rol niet voor nouri?KB, is dat tweede of derde divisie? Een mooie gelegenheid voor die kabouter om uit te blinken zodat de fanboys weer een maand kunnen roepen dat hij vast in 1 moet.
Shhhhhh, ben op je piemeltje getrapt knul, geeft niet hoor roep jij maar lekker dat die zaalvoetballer in 1 moet. Daar gaat Ajax er wel mee komen met overschatte zaalvoetballers van 1 meter 50 die vooral uitblinken tegen dit soort tegenstanders.
Whitey on the moon.
Thuis tegen Excelsior moet je hem gewoon kunnen opstellen.
IK GELOOF!!!!!!
Ik hoop dat Nouri het gaat redden.
Maar ook ik ben benieuwd hoe hij zich houd tegen serieuze tegenstanders.
Feit is wel, speel je met Nouri, dan zonder Ziyech.
je kan de heren op dat vlak vergelijken met Vd Vaart & Sneijder.
vdVaart die goed presteerde en Sneijder die langzaam vdVaart wegduwde....
Al verwacht ik nu dat "vdVaart" gaat winnen
Maar ook ik ben benieuwd hoe hij zich houd tegen serieuze tegenstanders.
Feit is wel, speel je met Nouri, dan zonder Ziyech.
je kan de heren op dat vlak vergelijken met Vd Vaart & Sneijder.
vdVaart die goed presteerde en Sneijder die langzaam vdVaart wegduwde....
Al verwacht ik nu dat "vdVaart" gaat winnen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Thuis tegen Excelsior of uit bij de GRAAFSCHAP moet je met Nouri en Ziyech op het middenveld spelen en Westermann in de spits en nog met 9-0 winnen.
IK GELOOF!!!!!!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Trouwens weer leuk dat Clement en Eiting hebben gedebuteerd. Clement werd nooit als toptalent gezien, maar ontwikkelt zich goed en draait al een tijdje moeiteloos mee in Jong Ajax. (Was tijdje terug ook altijd wissel bij A1, kun je nagaan)
En mooi om te zien hoe Clements moeder daar op het veld emotioneel werd. Bij Eitings ouders natuurlijk net zo, zo'n debuut is het einde van een tijdperk (namelijk de jaaaaarenlange periode richting je debuut) en het begin van iets nieuws. Echt een mijlpaal, en dat neemt niemand ze meer af.
En mooi om te zien hoe Clements moeder daar op het veld emotioneel werd. Bij Eitings ouders natuurlijk net zo, zo'n debuut is het einde van een tijdperk (namelijk de jaaaaarenlange periode richting je debuut) en het begin van iets nieuws. Echt een mijlpaal, en dat neemt niemand ze meer af.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Met al die debutanten dit seizoen en het korter worden der dagen kunnen we het gezelschapsspel "wie haalt het wel en wie niet" weer van zolder halen.
Aangezien nog niet iedereen overtuigd is, nemen we Dolberg maar mee. De Ligt: twijfelt iemand ook maar enigszins aan hem? Verder dus Nouri. Waar Nouri gaat, zijn Donny en Cerny niet ver weg. Donny en Cerny dus, Frenkie de Jong, Clement, Eiting. Vergeet ik nog iemand?
Aangezien er qua leeftijd en (momentele) status niet veel tussen zit, kunnen we Tete, Riedewald en Bazoer ook wel meepakken.
Gradaties qua niveau (roughly): Madrid, Spurs, Ajax, Alkmaar, Excelsior, Achilles.
Anyone?
Aangezien nog niet iedereen overtuigd is, nemen we Dolberg maar mee. De Ligt: twijfelt iemand ook maar enigszins aan hem? Verder dus Nouri. Waar Nouri gaat, zijn Donny en Cerny niet ver weg. Donny en Cerny dus, Frenkie de Jong, Clement, Eiting. Vergeet ik nog iemand?
Aangezien er qua leeftijd en (momentele) status niet veel tussen zit, kunnen we Tete, Riedewald en Bazoer ook wel meepakken.
Gradaties qua niveau (roughly): Madrid, Spurs, Ajax, Alkmaar, Excelsior, Achilles.
Anyone?
Ok. je gelooft dus niet dat nouri dat niveau kan halen en er alleen een kleine speler overblijft met een goede techniek en pass. Niet uitzonderlijk dus.InnerHarbour schreef:Elliquido, het huidige voetbal vereist tegenwoordig een functionele techniek, fysiek, lengte en veel loopvermogen. Als je de laatste drie mist moet je van uitzonderlijke klasse zijn om dat te compenseren. Coutinho heeft dat, die speelde op zijn 18de al in het eerste van Inter. Die zaalvoetballer is met zijn 19.5 jaar oud nog niet verder gekomen dan JA en een wedstrijdje tegen een veredelde amateurclub.elliquido schreef:IH? Coutinho is toch ook niet de grootste. Maar uitblinker bij Liverpool. Zie je zo'n rol niet voor nouri?
Het enige dat Coutinho en die zaalvoetballer gemeen hebben is gebrek aan lengte.
Waarom trap je zelf niet af?wimpey schreef:Met al die debutanten dit seizoen en het korter worden der dagen kunnen we het gezelschapsspel "wie haalt het wel en wie niet" weer van zolder halen.
Anyone?
wimpey schreef:Met al die debutanten dit seizoen en het korter worden der dagen kunnen we het gezelschapsspel "wie haalt het wel en wie niet" weer van zolder halen.
Aah, is dat het spel dat als je het fout hebt, je het tot in lengte van dagen op AT, in elke discussie, het voor je voeten krijgt?

Laatst gewijzigd door Mano op do okt 27, 2016 9:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ik heb iemand om Twitter horen zeggen dat-ie Clement Thomas Muller achtige eigenschappen toedicht. Niet spectaculair, of flitsend maar hij loopt altijd in de goede ruimtes om droogjes af te maken of voor te zetten daarna.Thijs schreef:Trouwens weer leuk dat Clement en Eiting hebben gedebuteerd. Clement werd nooit als toptalent gezien, maar ontwikkelt zich goed en draait al een tijdje moeiteloos mee in Jong Ajax. (Was tijdje terug ook altijd wissel bij A1, kun je nagaan)
Iets soortgelijks zei Nouri na afloop bij Fox, dat Clement goed de ruimtes wist te bespelen o.i.d.
ABSOLUUT! Vooral van mensen die zelf nooit een stelling durven in te nemen natuurlijk.Mano schreef: Aah, is dat het spel dat als je het fout hebt, je het tot in lengte van dagen op AT, je het in elke discussie, het voor je voeten krijgt?

Omdat het best lastig is.Elliquido schreef: Waarom trap je zelf niet af?

Ik zie De Ligt en Dolberg de absolute top halen. Dat lijken me zeer stabiele jongens, met enorm veel aanleg én een lichaam van een topsporter. Maar: gaan ze niet te vroeg? Naar de juiste club? Het toeval en de keuzes spelen ook bij toptalenten een belangrijke rol.
Bij die andere jongens vind ik het lastig. Bij Frenkie en Eiting twijfel ik of het Ajax of Alkmaar wordt bijv. Zul je zien dat ze record-international worden. Clement heb ik niet vaak zien spelen, kan ik niet over oordelen.
Bij die anderen: ik vind het echt moeilijk om het in te schatten.
De Ligt: wereldtop, niveau Barcelona
Dolberg: wereldtop, niveau Barcelona
Tete: Gaat hoog spelen in Italie, zal aan hemzelf liggen of hij een topverdediger wordt.
Cerny: wereldtop, niveau Barcelona
Riedewald: subtop, niveau West Ham
Bazoer: wereldtop, niveau Liverpool
Nouri: wereldtop, niveau Barcelona
Beek: subtop, niveau West Ham
Clement: leuke eredivisie speler, niveau Utrecht
De Jong: Leuke eredivisie speler, niveau Utrecht
Eiting: onvoldoende gezien om een goed oordeel over te vellen
Tete: Gaat hoog spelen in Italie, zal aan hemzelf liggen of hij een topverdediger wordt.
Cerny: wereldtop, niveau Barcelona
Riedewald: subtop, niveau West Ham
Bazoer: wereldtop, niveau Liverpool
Nouri: wereldtop, niveau Barcelona
Beek: subtop, niveau West Ham
Clement: leuke eredivisie speler, niveau Utrecht
De Jong: Leuke eredivisie speler, niveau Utrecht
Eiting: onvoldoende gezien om een goed oordeel over te vellen
Hebben we gisteren het jongste Ajax ooit in actie gezien tijdens een officiele wedstrijd? Na keeper Boer was Mitchel Dijks de oudste speler met 23 jaar.
Het was sowieso het Ajaxteam met de gemiddeld hoogste rugnummers ooit.
Het was sowieso het Ajaxteam met de gemiddeld hoogste rugnummers ooit.

Het is ook best lastig om de ontwikkeling van een speler in te schatten natuurlijk. De voorbeelden van spelers die er in de jeugd bovenuit staken maar het later niet wisten te redden zijn talrijk. De oorzaak daarvan kan fysiek zijn. Het is makkelijk om in de jeugd op te vallen als je een stuk sneller of fysiek sterker bent. Valt dat voordeel weg dan is het ineens een stuk lastiger omdat je nooit weerstand hebt gehad. Andersom werkt het ook. Ben je fysiek niet sterk maar technisch wel heel goed dan kun je het redden in de jeugd maar ga je bij het eerste elftal alsnog ten onder omdat alleen techniek dan niet meer genoeg is. En dan is er ook nog het mentale aspect. Ben je stabiel genoeg om je niet gek te laten maken door alle aandacht en druk.
Wat Nouri betreft hoop ik echt dat hij een uitzondering is in de zin dat hij goed genoeg blijkt om het op basis van zijn voetbalcapaciteit te redden. Ik volg 'm al bij Ajax sinds zijn eerste jaren en het is al die tijd een genot geweest om hem te zien voetballen. Ajax brengt hem voorzichtig. Hij krijgt nu op JL niveau te maken met meer weerstand. Dat gaat goed want hij is verkozen tot beste speler van de eerste periode. Nu zou ik graag zien dat hij in de loop van dit seizoen minuten mag maken in de Eredivisie. Zet 'm bijvoorbeeld maar eens aan de linkerkant neer als invaller voor Younes. Daarmee maak je het elftal defensief in ieder geval niet zwakker.
Wat Nouri betreft hoop ik echt dat hij een uitzondering is in de zin dat hij goed genoeg blijkt om het op basis van zijn voetbalcapaciteit te redden. Ik volg 'm al bij Ajax sinds zijn eerste jaren en het is al die tijd een genot geweest om hem te zien voetballen. Ajax brengt hem voorzichtig. Hij krijgt nu op JL niveau te maken met meer weerstand. Dat gaat goed want hij is verkozen tot beste speler van de eerste periode. Nu zou ik graag zien dat hij in de loop van dit seizoen minuten mag maken in de Eredivisie. Zet 'm bijvoorbeeld maar eens aan de linkerkant neer als invaller voor Younes. Daarmee maak je het elftal defensief in ieder geval niet zwakker.
Nil volentibus arduum
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Sluit me aan bij Marillion. Zelfs bij spelers als Dolberg, De Ligt (en Sanchez) waarvan ik ook verwacht dat ze de absolute wereldtop gaan halen is het uiteindelijk afwachten. Er kan echt nog zoveel gebeuren.
Het argument dat Nouri in het seniorenvoetbal maar steeds omver wordt gebeukt gaat inmiddels ook niet meer echt op. Zodra er een gast op 'm af komt gestoven is ie 'm al drie keer voorbij. Positioneel heel goed, ook in de fysieke Jupiler League. Donny vertelde ooit dat 'ie het zelfs nog makkelijker vond voetballen in de eredivisie, omdat het daar meer op techniek gaat dan in de Jupiler League.
Als Ajax-1 wint van Celta de Vigo kun je ze ook wel testen in de laatste twee wedstrijden tegen Panathinaikos en Luik. En natuurlijk in de laatste halve uurtjes tegen clubs waar je dan al met 3-0 voorstaat. Die zijn dan moe, tik ze maar lekker weg.
Het argument dat Nouri in het seniorenvoetbal maar steeds omver wordt gebeukt gaat inmiddels ook niet meer echt op. Zodra er een gast op 'm af komt gestoven is ie 'm al drie keer voorbij. Positioneel heel goed, ook in de fysieke Jupiler League. Donny vertelde ooit dat 'ie het zelfs nog makkelijker vond voetballen in de eredivisie, omdat het daar meer op techniek gaat dan in de Jupiler League.
Als Ajax-1 wint van Celta de Vigo kun je ze ook wel testen in de laatste twee wedstrijden tegen Panathinaikos en Luik. En natuurlijk in de laatste halve uurtjes tegen clubs waar je dan al met 3-0 voorstaat. Die zijn dan moe, tik ze maar lekker weg.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Haha leuk zo'n lijstje.
Is al zo ver op zijn leeftijd. Die gaat het wel maken.
Tete: CL-niveau
Gaat met zijn verdedigende kwaliteiten wel bij een hele goede club terecht komen.
Cerny: Subtop Europa
Vind hem nog veel te veel flyer en niet beslissend genoeg. Denk niet dat hij ooit het topniveau gaat halen.
Riedewald: middenmoot Europa (PL-clubje of Duitsland)
Heeft geen vaste positie en blinkt nergens echt uit. Dat maakt het lastig om echt die stap te maken
Bazoer: middenmoot/subtop (PL-clubje of Duitsland)
Heerlijke speler voor een middenmoter in Engeland. Met wat gelukt werkt hij zich a la Wijnaldum/Strootman op.
Nouri: Middenmoot (Spaans clubje of een subtopper in Turkije)
Is nog lang zo ver niet als hier wordt geopperd. Als zijn doorbraak niet eerdaags komt, dan wordt het Aisatti II
Beek: Middenmoot, Onderkant PL
Leuk voor een PL-club
Clement: Onderkant Eredivisie
Mist overzicht. Komt bij GA Eagles terecht ofzo.
Grappig hoe positief Alex is. Die verwacht dat half Ajax bij de top-5 van de wereld terecht komt.
Tete: CL-niveau
Gaat met zijn verdedigende kwaliteiten wel bij een hele goede club terecht komen.
Cerny: Subtop Europa
Vind hem nog veel te veel flyer en niet beslissend genoeg. Denk niet dat hij ooit het topniveau gaat halen.
Riedewald: middenmoot Europa (PL-clubje of Duitsland)
Heeft geen vaste positie en blinkt nergens echt uit. Dat maakt het lastig om echt die stap te maken
Bazoer: middenmoot/subtop (PL-clubje of Duitsland)
Heerlijke speler voor een middenmoter in Engeland. Met wat gelukt werkt hij zich a la Wijnaldum/Strootman op.
Nouri: Middenmoot (Spaans clubje of een subtopper in Turkije)
Is nog lang zo ver niet als hier wordt geopperd. Als zijn doorbraak niet eerdaags komt, dan wordt het Aisatti II
Beek: Middenmoot, Onderkant PL
Leuk voor een PL-club
Clement: Onderkant Eredivisie
Mist overzicht. Komt bij GA Eagles terecht ofzo.
Grappig hoe positief Alex is. Die verwacht dat half Ajax bij de top-5 van de wereld terecht komt.
-
Het is gebleken dat de échte laatste stap vaak te hoog gegrepen is. In de jeugd spelen ze vaak met het beste team tegen mindere tegenstanders. De druk is nog niet enorm (geen 50.000 man die je uitfluiten na een mislukte actie), etc. Dolberg lijkt mij een onverstoorbaar type die ook fysiek en technisch compleet is. Riedewald is wat mij betreft zo'n jongen die 'lekker meedraait' maar niet opstaat wanneer het nodig is. Met AEG heb ik hetzelfde. En zolang ze bij Ajax zitten, denken ze van zichzelf dat ze de talenten voor de toekomst zijn maar ondertussen zitten ze op de bank. Zou goed voor die gasten zijn om eens buiten Ajax om te kijken, een verhuur oid.wimpey schreef:ABSOLUUT! Vooral van mensen die zelf nooit een stelling durven in te nemen natuurlijk.Mano schreef: Aah, is dat het spel dat als je het fout hebt, je het tot in lengte van dagen op AT, je het in elke discussie, het voor je voeten krijgt?![]()
Omdat het best lastig is.Elliquido schreef: Waarom trap je zelf niet af?Haalt de extreem getalenteerde narcist het of de team player met een fantastische werkhouding?
Ik zie De Ligt en Dolberg de absolute top halen. Dat lijken me zeer stabiele jongens, met enorm veel aanleg én een lichaam van een topsporter. Maar: gaan ze niet te vroeg? Naar de juiste club? Het toeval en de keuzes spelen ook bij toptalenten een belangrijke rol.
Bij die andere jongens vind ik het lastig. Bij Frenkie en Eiting twijfel ik of het Ajax of Alkmaar wordt bijv. Zul je zien dat ze record-international worden. Clement heb ik niet vaak zien spelen, kan ik niet over oordelen.
Bij die anderen: ik vind het echt moeilijk om het in te schatten.
Ik bespeur bij Bosz dat hij dat ook ziet en daarom wat minder snel tevreden is met de zogenaamde supertalenten. Want Bosz durft het wel, kijk maar naar Dolberg.
Whitey on the moon.
Daar ben ik het wel mee eens. De praktijk leert wel hoe lastig het is. Blind ging t.t.v. Jol naar Groningen, Eriksen was (af en toe) hangend linksbuiten. FdB zette meteen vol in op Eriksen, dat legde Ajax geen windeieren. Maar Frank hield ook wel weer heel erg vast aan de categorie Veltman, Dijks enzo.GangstaRiB schreef: Ik bespeur bij Bosz dat hij dat ook ziet en daarom wat minder snel tevreden is met de zogenaamde supertalenten. Want Bosz durft het wel, kijk maar naar Dolberg.
Wat Bosz i.m.o. goed doet is het relativeren dat een speler van 18, 19 na een pot of 10 in Ajax-1 meteen als een arrivé wordt behandeld.
Kan me in de oordelen van Peter ook goed vinden. Zoals meestal.

Ik vind trouwens dat ik Onana heb vergeten. Die jongen verrast tot dusver in positieve zin. Al met al heeft Ajax een talentvolle lichting. Maar fans en media hebben nogal eens de neiging er meer van te maken dan het is. Bobson, Meijde e.c. enerzijds en broertje Sneijder, Castillion e.c. anderzijds zou 'm ook helemaal worden... Maar ik zie geen reden waarom Sánchez, De Ligt en Dolberg het niet onwijs ver zouden schoppen. Als ze de mazzel hebben dat ze geen zware blessures oplopen.
Ajax heeft er maar 1 waarvan ik denk dat hij de absolute top gaat halen en dat is Sanchez.
Dolberg is goed maar niet goed genoeg voor de top 10 van de wereld. Daarnaast verwacht ik bovengemiddeld blessure leed.
Ziyech zal ook niet de absolute top halen.
.... al zou ik ze alle 3 graag in het NL Team hebben...
over de rest is een gedegen uitspraak doen niet mogelijk.
Dolberg is goed maar niet goed genoeg voor de top 10 van de wereld. Daarnaast verwacht ik bovengemiddeld blessure leed.
Ziyech zal ook niet de absolute top halen.
.... al zou ik ze alle 3 graag in het NL Team hebben...
over de rest is een gedegen uitspraak doen niet mogelijk.