Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Re: Feyenoord

Bericht door mattie » zo okt 16, 2016 3:37 pm

Vreemd maar nog steeds ongeslagen.. Volgende week komen wij op bezoek.. had toch lekker geweest als ze vandaag punt verlies hadden geleden..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 16, 2016 3:39 pm

WP_LeGeNd schreef:Het seizoen is nog erg lang, als ze zo blijven spelen, gaan ze het niet redden!
Laten ze nou in Rotterdam het tegenovergestelde denken, want wat er telt zijn de drie punten. Zorgen maken om het spel is iets voor Ajacieden.

In Rotterdam wordt gesproken over het Sparta van het vorige seizoen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » zo okt 16, 2016 6:25 pm

mattie schreef:Vreemd maar nog steeds ongeslagen.. Volgende week komen wij op bezoek.. had toch lekker geweest als ze vandaag punt verlies hadden geleden..
Die zijn niet zo op hun gemak hoor, die zien ook wel dat er bij Ajax veel meer voetbal in zit. Die reeks van 9 betekent alleen maar meer verwachtingen en druk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 16, 2016 6:39 pm

Precies, ze hebben vanmiddag de kans gemist om hun serie alvast te stoppen voor Ajax op bezoek komt. Nu weten ze ook wel hoe laat het is. Hebben ze eindelijk eens een goede serie en dan komt uitgerekend Ajax op bezoek. Dat betekent dus dat als Ajax wint ze het hele jaar over die nederlaag gaan horen op het moment dat het over hun goede start gaat. :666.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 16, 2016 7:21 pm

Zaak dat Ajax zich niet laat provoceren en intimideren. Voetballend is het niet veel, al is die Jørgensen wel een spits die bij die club en dit elftal past, vind ik. Stoïcijnse jongen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 16, 2016 7:23 pm

Laat die Jørgensen maar aan Sanchez over.

De druk staat er nu op in Rotterdam. Als ze over een titel willen praten kunnen ze zich nu niet verstoppen. Ze zijn natuurlijk gewoon goed begonnen maar het zit ook bepaald niet tegen. Dat blijft niet doorgaan en onder de streep heeft Ajax natuurlijk gewoon echt meer kwaliteit in huis.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo okt 16, 2016 7:33 pm

Geloof niet zo in dat verhaal dat ze nu meer druk voelen. Tegen ons is een wedstrijd op zich.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 16, 2016 8:26 pm

Ze voelen de druk tegen Ajax natuurlijk altijd. Maar ze gaan het duel vaak in als underdog. Nu moeten ze het waarmaken als koploper. Of het veel uitmaakt zal de vraag zijn maar het is toch een andere situatie, één die ze niet gewend zijn bovendien.

Op de tribune merk je daar altijd dat het publiek bang is dat het (weer) mis gaat. Niet zo gek natuurlijk want ze zien Ajax vaker winnen. Als ze dan een keer een beetje vertrouwen hebben en er valt een doelpunt van Ajax binnen dan zie je dat vertrouwen meestal weer als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo okt 16, 2016 8:44 pm

Blijft toch psychologie van de koude grond, waar ik vaak gewoon lekker aan mee doe :ajaxsmiley.gif: Ze zouden zich in Rotjeknor juist wat relaxter moeten voelen met het gaatje dat ze hebben geslagen (een gelijkspel zou voor hen ook niet verkeerd zijn). Maar ik denk dat dit gefilosofeer allemaal de prullenbak in kan. Het gaat erom wie er beter is komende zondag. En dan heb ik er heel veel vertrouwen in dat we winnen.

999

Bericht door 999 » ma okt 17, 2016 11:23 am

Ik denk dat het gewoon fifty - fifty is :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 17, 2016 11:28 am

Ik denk dat wij ze er keihard afspelen zondag. 0-4 ofzo, waarmee we alvast een beter doelsaldo hebben en nog maar twee punten achterstand.

En ik droomde dat met al drie ingebrachte wissels 10 minuten voor tijd Botteghin en van der Heijden met de koppen tegen elkaar knalden, ze verder moesten met 9 man en Ajax uitliep naar 0-7. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 17, 2016 3:04 pm

Het was natuurlijk wel lekker geweest als de kakkies uit naar Loegansk hadden gemoeten. Ajax heeft de reis naar Vigo als hinderlijke onderbreking..

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 17, 2016 3:23 pm

Ach, dat klusje mogen de Eagles dan voor ons opknappen na de return. Als wij Vigo thuis hebben gehad wacht AZ uit erna. Al komen die dan weer terug van tel Aviv op donderdag dan... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Nihad

Bericht door Nihad » di okt 18, 2016 3:43 pm

Marillion schreef:Ze voelen de druk tegen Ajax natuurlijk altijd. Maar ze gaan het duel vaak in als underdog. Nu moeten ze het waarmaken als koploper. Of het veel uitmaakt zal de vraag zijn maar het is toch een andere situatie, één die ze niet gewend zijn bovendien.

Op de tribune merk je daar altijd dat het publiek bang is dat het (weer) mis gaat. Niet zo gek natuurlijk want ze zien Ajax vaker winnen. Als ze dan een keer een beetje vertrouwen hebben en er valt een doelpunt van Ajax binnen dan zie je dat vertrouwen meestal weer als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Beetje het problem dat we jarenlang hadden met PSV in de Arena. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di okt 18, 2016 4:57 pm

De druk ligt toch echt bij Ajax, Feyenoord wil niet verliezen en begint zoals tegen MU. Kan Ajax nu wel met die druk omgaan? Ziyech, Traore en Sanchez waren er niet bij tegen De Graafschap en staan misschien niet stijf van de spanning.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 18, 2016 6:12 pm

Dit Ajax is voetballend toch veel beter dan die kakkerlakken? Ziyech, Traore, Younes... die hebben zij niet hoor.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 18, 2016 6:24 pm

Demosthenes schreef: Ziyech, Traore en Sanchez waren er niet bij tegen De Graafschap en staan misschien niet stijf van de spanning.
Je vergeet Dolberg. :hypocrite.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » di okt 18, 2016 6:47 pm

...en Onana....
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Toppie

Bericht door Toppie » wo okt 19, 2016 9:41 pm

Ze hebben Kluyt en die drijft de sfeer of zo'n wedstrijd als 2015 met 15 kansen en 1 tegen was de slechtste Ajax bij Feyenooit ooit die hadden ze met 10-1 moeten verliezen

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do okt 20, 2016 7:20 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Ziyech, Traore en Sanchez waren er niet bij tegen De Graafschap en staan misschien niet stijf van de spanning.
Je vergeet Dolberg. :hypocrite.gif:
Noemde bewust spelers die nieuw zijn en, omdat ze geen Nederlander zijn, misschien over die andere mentaliteit beschikken.

Dolberg deed vorig seizoen niet mee, maar de klap is ook bij hem hard aangekomen, schat ik in. (Ik weet niet of Dolberg zondag speelt, hoe vaak heeft hij dit seizoen 90 minuten gespeeld en dan nu eerst Celta uit en dan Feyenoord uit, lijkt mij zwaar voor hem). Cassierra heb ik niet genoemd, omdat hij geen basisspeler is.

Feyenoord schijnt Kuit te sparen voor zondag; wordt de spanning voor Van Bronkhorst al te groot of kan Kuit echt niet twee wedstrijden in vier dagen spelen?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 22, 2016 10:41 am

Het is altijd lastig te beoordelen op zo'n AI en of het er ooit komt is de vraag maar ik vind het er niet verkeerd uitzien.

Nieuw sportcomplex wordt hét gezicht van Rotterdam
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za okt 22, 2016 11:04 am

Die kakkerlakken beginnen behoorlijk arrogant te worden. Lijkt me dat ze wel even terug met beide beentjes op de grond moeten worden gezet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za okt 22, 2016 12:26 pm

InnerHarbour schreef:Het is altijd lastig te beoordelen op zo'n AI en of het er ooit komt is de vraag maar ik vind het er niet verkeerd uitzien.

Nieuw sportcomplex wordt hét gezicht van Rotterdam
Ik hoop nog steeds op vertraging, tegenslag en ellende. De lokale politiek staat nog niet echt te springen toch?

Iniesta

Bericht door Iniesta » za okt 22, 2016 12:40 pm

Ik hoop dat het een succes wordt en Feijenoord zich met Ajax en PSV kan gaan meten. De enige manier om Ajax en het Nederlands voetbal richting Europese top te brengen is voldoende competitie op nationaal niveau.

Sandro

Bericht door Sandro » zo okt 23, 2016 8:03 pm

Ik heb het idee dat El Ahmadi een belangrijke rol speelt in het succes dat Feyenoord dit seizoen heeft. Ik wil hem niet vergelijken met Kanté want die is wel ff een paar klassen beter, maar dat was vorig seizoen ook de stille kracht achter het succes van Leicester.

Plaats reactie