Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

De Dominee

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door De Dominee » vr sep 30, 2016 11:41 am

Lijkt inderdaad wel alsof het voor Klaassen te snel gaat als Traore, Sanchez, Dolberg en bijvoorbeeld Ziyech beginnen te combineren. Tijd om hem te vervangen komende winter of zomer.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 30, 2016 11:56 am

Klaassen is geen sturende speler, heren. Hij moet gewoon sober spelen en z'n spelintelligentie kunnen benutten. Gaat een mooi duo vormen met Ziyech, denk ik. Die snapt de looplijnen van slimme spelers als Klaassen en Dolberg wel.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 30, 2016 12:01 pm

Zolang Klaassen vaak genoeg in scoringspositie komt (en scoort) hoeft hij zich geen zorgen te maken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 30, 2016 12:16 pm

Misschien is Klaassen zelf gaan geloven dat het een raspaardje is. Ik heb in hem altijd een werkpaard met een uitstekende functionele techniek gezien, daar kan hij heel belangrijk mee zijn en heel ver mee komen, heel veel respect bij mij afdwingen ook, maar hij moet niet proberen de spelmaker uit te hangen want daarin is hij hooguit middelmatig.

Verder wel een vreemde wedstrijd. Eerst zie ik een enorm klasseverschil met een erg speels Ajax, en op het laatst zit je toch een baar keer billen te knijpen. Er ging zo ontzettend veel fout, maar dan kwamen er toch weer van die aanvallen van spelvreugde alsof ze de hele wedstrijd hartstikke goed speelden. Er is heel veel mis met dit elftal, maar er zitten ook heel veel hele goede dingen in.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 30, 2016 12:24 pm

Le T. schreef:Misschien is Klaassen zelf gaan geloven dat het een raspaardje is. Ik heb in hem altijd een werkpaard met een uitstekende functionele techniek gezien, daar kan hij heel belangrijk mee zijn en heel ver mee komen, heel veel respect bij mij afdwingen ook, maar hij moet niet proberen de spelmaker uit te hangen want daarin is hij hooguit middelmatig.
Ik zie in Klaassen niet iemand met misplaatste vedette-neigingen. Jouw Gudelj is er wel een met een verkeerd zelfbeeld. Misschien heb je de (on)mogelijkheden van die gast een tikje verkeerd ingeschat?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr sep 30, 2016 12:29 pm

Klaassen doet me een klein beetje denken aan Scholes, scholes was een hele complete speler, die een uitstekende techniek beheerste. Klaassen heeft dat niveau bij lange na niet, maar hij is aardig compleet maar nergens exceptioneel.

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 30, 2016 2:39 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:Misschien is Klaassen zelf gaan geloven dat het een raspaardje is. Ik heb in hem altijd een werkpaard met een uitstekende functionele techniek gezien, daar kan hij heel belangrijk mee zijn en heel ver mee komen, heel veel respect bij mij afdwingen ook, maar hij moet niet proberen de spelmaker uit te hangen want daarin is hij hooguit middelmatig.
Ik zie in Klaassen niet iemand met misplaatste vedette-neigingen. Jouw Gudelj is er wel een met een verkeerd zelfbeeld. Misschien heb je de (on)mogelijkheden van die gast een tikje verkeerd ingeschat?
Nee, dat is eigenlijk hetzelfde verhaal. Het zijn allebei spelers die niet in de positie gezet moeten worden dat ze de creatieve man zijn, en die ook zelf niet moeten gaan geloven dat dat de rol is die ze moeten spelen.

Wat jij daar met welke motieven voor zelfbeeld op projecteert boeit mij verder niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 30, 2016 2:45 pm

Dat doen we graag bij Ajax. Iemand neerzetten in een positie of rol die niet bij 'm past. Om de speler in kwestie vervolgens tot aan zijn schoenveters af te fikken.

Eigenlijk moet je voor iedere rol in je elftal minimaal één backup hebben. Als Ziyech de creatieve speler op het middenveld is en hij kan niet spelen dan moet je die rol niet aan iemand geven die veel beter van zestien naar zestien meters kan maken. In plaats daarvan stel je dan je tweede keuze voor die rol op óf je kiest voor een andere formatie.

Probleem is alleen dat de selectie niet in balans is. Van sommige types hebben we er teveel. Van anderen weer te weinig.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 30, 2016 2:56 pm

Le T. schreef: Nee, dat is eigenlijk hetzelfde verhaal. Het zijn allebei spelers die niet in de positie gezet moeten worden dat ze de creatieve man zijn, en die ook zelf niet moeten gaan geloven dat dat de rol is die ze moeten spelen.
Met het verschil dat Klaassen een veel betere speler is.
Wat jij daar met welke motieven voor zelfbeeld op projecteert boeit mij verder niet.
Dat jou dat niet boeit boeit mij dan weer niet. Ik lees het volgende: http://www.voetbal.com/news/_n2430292_/ ... ap-ik-ook/. Dan denk ik 'gemankeerd zelfbeeld', want de trap van Ziyech is aantoonbaar oneindig veel beter.

Matige speler, beetje onzin om voor zoiets 6 M uit te trekken.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr sep 30, 2016 4:18 pm

Marillion schreef:Dat doen we graag bij Ajax. Iemand neerzetten in een positie of rol die niet bij 'm past. Om de speler in kwestie vervolgens tot aan zijn schoenveters af te fikken.

Eigenlijk moet je voor iedere rol in je elftal minimaal één backup hebben. Als Ziyech de creatieve speler op het middenveld is en hij kan niet spelen dan moet je die rol niet aan iemand geven die veel beter van zestien naar zestien meters kan maken. In plaats daarvan stel je dan je tweede keuze voor die rol op óf je kiest voor een andere formatie.

Probleem is alleen dat de selectie niet in balans is. Van sommige types hebben we er teveel. Van anderen weer te weinig.
Mwoah, we hebben gewoon Nouri rondlopen hoor. Zelfde type als Ziyech.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 30, 2016 6:41 pm

Dat zou dan inderdaad de keuze moeten zijn binnen dat concept. Kennelijk is Bosz van mening dat Nouri daar (nog) geen volwaardige optie is. Anders zou hij minimaal bij de selectie zitten.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie