Zeker niet iedereen. Met mijn maatjes kwam ik tot de conclusie dat hij het gewoon prima verdedigend doet als CV.LucaS schreef:Wat heeft iedereen toch tegen Viergever? Speelt uitstekend, een stuk beter dan Riedewald centraal achterin.
Ajax - Standard Liège 29-09-2016
Moderator: mods
-
Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016
Met enthousiast commentaar lijkt het heel wat
http://aliez.me/video/42171/zj4api2u/
Trouwens fijn dat Jablonec nu niet meer de laatste thuis zege is. Dat is toch net alsof je thuis alleen van heel obscure clubs kan winnen.
http://aliez.me/video/42171/zj4api2u/
Trouwens fijn dat Jablonec nu niet meer de laatste thuis zege is. Dat is toch net alsof je thuis alleen van heel obscure clubs kan winnen.
- Giacomo Puccini
Het verschil tussen de eerste en tweede helft kan ik wel verklaren. Spelers als Viergever, Veltman, Schöne en Younes, hebben niet de fysieke capaciteiten om langer dan 20 minuten druk te zetten op een tegenstander, waardoor een heel elftal snel achter de feiten gaat aanlopen. Een tegenstander komt daardoor in de wedstrijd. Die 5 secondenregel is lang geleden opgegeven omdat het met deze schijnvoetballers onmogelijk is. Tel daar bij op dat deze wedstrijd sterspeler Zyech was ingeruild voor 13 in een dozijn Gudelj, en je weet hoe laat het is. Traore spaarde zijn krachten en de wissels waren niet adequaat.
De rotte appels moeten eruit, anders blijft het behelpen, ben bang dat er eerst een zeperd voor nodig is voordat Bosz dat ook gaat inzien, want ik hoor alleen maar dat we vastigheid nodig hebben en al x wedstrijden ongeslagen zijn. Die gaat dus geen impopulaire maatregelen nemen zolang hij het mes niet op de keel heeft.
De rotte appels moeten eruit, anders blijft het behelpen, ben bang dat er eerst een zeperd voor nodig is voordat Bosz dat ook gaat inzien, want ik hoor alleen maar dat we vastigheid nodig hebben en al x wedstrijden ongeslagen zijn. Die gaat dus geen impopulaire maatregelen nemen zolang hij het mes niet op de keel heeft.
Ajax!
De eerste helft had je al klaar kunnen zijn en speel je de 2de helft gewoon uit bij rust 3-0 was het klaar geweest
daarbij Gudelj kan beter weg gaan en wat is er in godsnaam met die Klaassen aan de hand in sommige wedstrijden

daarbij Gudelj kan beter weg gaan en wat is er in godsnaam met die Klaassen aan de hand in sommige wedstrijden

-
Heb de 2de helft niet gezien, maar was het niet dat ze op 2 gedachten hinkten? Ofwel een goal maken of de wedstrijd 'uitmaken'.Giacomo Puccini schreef:Het verschil tussen de eerste en tweede helft kan ik wel verklaren. Spelers als Viergever, Veltman, Schöne en Younes, hebben niet de fysieke capaciteiten om langer dan 20 minuten druk te zetten op een tegenstander, waardoor een heel elftal snel achter de feiten gaat aanlopen. Een tegenstander komt daardoor in de wedstrijd. Die 5 secondenregel is lang geleden opgegeven omdat het met deze schijnvoetballers onmogelijk is. Tel daar bij op dat deze wedstrijd sterspeler Zyech was ingeruild voor 13 in een dozijn Gudelj, en je weet hoe laat het is. Traore spaarde zijn krachten en de wissels waren niet adequaat.
In de eerste helft hadden ze makkelijk nog een paar goals kunnen maken.
Eén actie van Gudelj vond ik wel illustratief. Hij had de bal op het middenveld en Younes ging diep, maar hij durfde de pass niet aan.
Whitey on the moon.
Ook zo'n sprookje dat Bosz geen impopulaire maatregelen gaat nemen. Volgens mij zijn Bazoer, Tete, Dijks en Gudelj hun plaats in de basis kwijt. Ik geloof niet dat hij met met name de degradatie van Tete en in mindere mate Bazoer, de handen op elkaar krijgt
I think I lost my fucking headache
-
Sja, het ligt eraan hoe je het bekijkt. De alternatieven Veltman en Gudelj zijn ouder en hebben meer ervaring dan Tete en Bazoer, maar mogen week in week uit laten zien dat ze niet (goed) functioneren op hun posities. Die twee zijn écht rijp voor de bank.LucaS schreef:Ook zo'n sprookje dat Bosz geen impopulaire maatregelen gaat nemen. Volgens mij zijn Bazoer, Tete, Dijks en Gudelj hun plaats in de basis kwijt. Ik geloof niet dat hij met met name de degradatie van Tete en in mindere mate Bazoer, de handen op elkaar krijgt
De kentering is er wel door Dijks te vervangen door Sinkgraven (die gisteren in de tweede helft wel een paar héle domme dingen deed) en vermoedelijk Gudelj door Ziyech. Maar ik vond het exemplarisch dat gisteren de enige middenvelder die wel behoorlijk speelde (Schöne) werd vervangen terwijl dissonanten Klaassen en Gudelj mochten blijven staan. Met Riedewald erbij hadden we weer het ouderwetse middenveld dat vooral opzien baarde door de handelingssnelheid van een demente bejaarde in een rolstoel, waarvan de motor kapot is. Was Schöne misschien geblesseerd of was de pijp leeg?
Ik had wel een beetje met 'm te doen. Hij ziet het niet en heeft dan ook nog eens geen snelle voeten wanneer ie het een keer wél ziet. Daar kan ie echter zelf niet zoveel aan doen. Ajax koopt meestal spelers die niet veel toevoegen of het niveau zelfs drukken. Maar z'n gebrek aan handelingssnelheid en techniek in combi met een groot ego en gemankeerd zelfbeeld is 'gefundenes fressen' voor het kritische Ajax-publiek. Die jongen gaat dan ook nog eens forceren. Komt er weer zo'n kansloos schot, terwijl er een Ajacied op rechts volledig vrij stond.Trab schreef:Heb wel de indruk dat het publiek een beetje klaar is met Gudelj. Hoorde paar keer gefluit als hij het weer niet zag en te lang treuzelde.
Luik gaf Ajax aanvankelijk ruimte, Ajax' aanval was vrij makkelijk bereikbaar. Na de 1-0 zetten die lui wat meer druk op man en bal en was het weer het oude liedje. Je mist dan Ziyech, want die biedt zich onder druk wel aan. Die is wel balvast en draait wel makkelijk weg. Nu kwam Ajax totaal niet meer aan voetbal toe. Wissel Schöne - Riedewald (wissels zijn wel een dingetje gebleken onder Bosz) pakte ook nog eens totaal verkeerd uit. In mijn beleving speelde Lasse een goede pot. Riedewald liet aan de bal niets zien en was ook defensief niet minder kwetsbaar dan Schöne i.m.o.
Hoop dus dat Bosz hard doorpakt, want er zit best wel muziek in deze ploeg. Younes, Veltman en Gudelj eruit. Volgens mij ben ik niet biased wanneer ik stel dat die drie gisteren wederom het niveau drukten. Voor Younes stel je desnoods een dienende speler op links op, die Sinkgraven en Ziyech het spelen makkelijker maakt. Younes liet minimaal 10 keer z'n back lopen, dat kan echt niet. Veltman heeft offensief geen inbreng en geeft defensief veel ruimte weg.
Niettemin vind ik Ajax voor het eerst sinds bijna 3 jaar weer leuk. Sánchez, Traoré, Dolberg, Ziyech: da's genieten. Da's voetbal. Ik vind Onana een leuke keeper, Schöne kijkt steeds vooruit en ik vind dat Viergever het met goede voetballers in z'n nabijheid prima doet. Sinkgraven had het zwaar tegen 2 man en met geel op zak, maar herpakte zich goed, vind ik. Gewoon leuk allemaal. Ik blijf kijken voorlopig.

Zo, Gudelj is nu wel klaar, lijkt me. Wat een alibi-voetballer! Je zag die pass die hierboven beschreven werd maar wat ik een beter voorbeeld vond was;
Klaasen gaat diep naar rand 16, Gudelj geeft de pass maar net achter hem waardoor Klaasen moet stoppen en dus door een verdediger wordt afgetroefd. Gudelj gaat na zijn Pass OOK diep (terwijl hij verkeerd passte)
hele middenveld open... door 1 pass en zelf niet de balans houden (je hebt gepasst dus je weet of ie goed is of niet)
Nee, deze man gedraagt zich als een leider maar is allemaal compensatie voor het niet mee kunnen komen. Snel naar de bank.
In de 2de helft zag je weer het oude Ajax. De verkeerde mensen nemen het initiatief, de buitenspelers willen de bal in de voet ipv diep en klaassen zwemt. Dan lukt zelfs de grote rondo niet eens meer...
Traore speelde ook ongelukkig. veel korte, zachte passes. Slechte schoten.
Younes dribbelt lekker maar een eindpass of schot op doel? Die zijn altijd ruk. Zijn rendement is 0,1%
Dolberg en Sanchez tonen dat het grote spelers kunnen worden. Zo'n Sanchez, als die een jaar zo speelt ben je hem aankomende zomer al kwijt.
Onana wordt ook steeds rustiger in het doel. Krul maar even wat langer wedstrijd-fit laten worden.
Achterhoede was stabiel en goed, Sinkgraven moet nog wel een en ander leren
Klaasen gaat diep naar rand 16, Gudelj geeft de pass maar net achter hem waardoor Klaasen moet stoppen en dus door een verdediger wordt afgetroefd. Gudelj gaat na zijn Pass OOK diep (terwijl hij verkeerd passte)
hele middenveld open... door 1 pass en zelf niet de balans houden (je hebt gepasst dus je weet of ie goed is of niet)
Nee, deze man gedraagt zich als een leider maar is allemaal compensatie voor het niet mee kunnen komen. Snel naar de bank.
In de 2de helft zag je weer het oude Ajax. De verkeerde mensen nemen het initiatief, de buitenspelers willen de bal in de voet ipv diep en klaassen zwemt. Dan lukt zelfs de grote rondo niet eens meer...
Traore speelde ook ongelukkig. veel korte, zachte passes. Slechte schoten.
Younes dribbelt lekker maar een eindpass of schot op doel? Die zijn altijd ruk. Zijn rendement is 0,1%
Dolberg en Sanchez tonen dat het grote spelers kunnen worden. Zo'n Sanchez, als die een jaar zo speelt ben je hem aankomende zomer al kwijt.
Onana wordt ook steeds rustiger in het doel. Krul maar even wat langer wedstrijd-fit laten worden.
Achterhoede was stabiel en goed, Sinkgraven moet nog wel een en ander leren
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ja nog zo'n voorbeeld.wimpey schreef:Die jongen gaat dan ook nog eens forceren. Komt er weer zo'n kansloos schot, terwijl er een Ajacied op rechts volledig vrij stond.
zijn er al 3 van verkeerde beslissingen Gudelj....
pfff.. verlos die man uit zijn lijden
Daar heeft niet alleen Bosz patent op hoor. Ik herinner me ene FdB, die wist een wedstrijd altijd dood te wisselen. Om de wissel Milik bij de Graafschap maar niet te noemen..... Oh shit, ik noem em tochWissel Schöne - Riedewald (wissels zijn wel een dingetje gebleken onder Bosz) pakte ook nog eens totaal verkeerd uit.

Laatst gewijzigd door Mano op vr sep 30, 2016 8:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Eens met Wimpey, het is de laatste tijd grote delen van wedstrijden weer leuk om naar Ajax te kijken. Er zijn eindelijk weer spelers die wat anders doen dan problemen (het liefst naar achter) naar anderen verplaatsen.
I think I lost my fucking headache
-
Psies. De verdedigers durven Ziyech of Schöne in te spelen. Sinkgraven speelt nooit terug op de keeper, maar breed richting Sanchez. Dat houdt de tempo er een beetje in. Traoré en Dolberg die voorin iets van niets maken. Eindelijk een beetje onvoorspelbaarheid en dat betaald zich gelijk uit.LucaS schreef:Eens met Wimpey, het is de laatste tijd grote delen van wedstrijden weer leuk om naar Ajax te kijken. Er zijn eindelijk weer spelers die wat anders doen dan problemen (het liefst naar achter) naar anderen verplaatsen.
Whitey on the moon.
Wie heeft eigenlijk bedacht dat Riedewald een middenvelder is? Ik heb die jongen op die plek nog geen minuut goed zien spelen. Komt vreselijk veel handelingssnelheid te kort voor die positie. Kan CV spelen of anders linksback, maar dit is niks.
E
E
Nou, grote delen... Willem II was erg leuk, grote delen tegen PEC en Luik was het niks. Maar de fases met leuk spelen tonen het potentieel. Nu dus doorpakken en de resterende twijfelaars eruit mikken.LucaS schreef:Eens met Wimpey, het is de laatste tijd grote delen van wedstrijden weer leuk om naar Ajax te kijken.
Op dat ene kopballetje na, waar hij onderdoor ging vond ik Sanchez wederom sterk. Wat een eenmanstank. Schroef er rupsbanden onder, stuur 'm naar Poetin en we hebben binnen no-time de daders van MH-17 voor de rechter.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Nuttige 1-0.
Vanaf de flanken met voorzetten bleken we kwetsbaar.
Aan de andere kant hadden we er een paar meer mogen maken.
Op naar zondag tegen de domstedelingen
Vanaf de flanken met voorzetten bleken we kwetsbaar.
Aan de andere kant hadden we er een paar meer mogen maken.
Op naar zondag tegen de domstedelingen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
1e Helft was leuk en bij vlagen goed, 2e helft waren ze het helemaal kwijt.
Blij met de punten ...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
En voor de mierenneukers die de steekpass van Traore op Dolberg missen... Je krijgt pas een grijs lijntje bij minimaal 5 passjes. De rest wordt weggefilterd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Als jullie geïnteresseerd zijn in een plaatje waarbij elk lijntje één pass representeert dan heb ik hier nog wel een "tekening" van m'n zoontje van vier liggen 

"Hate it or love it, the underdog's on top".
wat zijn die pijltjes bij Younes? geslaagde dribbels?
Volgens mij geven die aan dat hij zich regelmatig in die richting beweegt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Goed om te zien, lijkt ook duidelijk te zien dat Klaassen al een paar wedstrijden veel loopt maar weinig met de bal doet!
Klaasen stond gisteren ook weer te zwemmen ...
Blij met de punten ...