Ajax - Standard Liège 29-09-2016
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016
Ajax heeft verdomme alleen de eerste helft 20 minuten aardig gespeeld. Hopelijk kunnen we het over de streep trekken.
- Giacomo Puccini
Cassiera en Onana bevallen me wel.
Traore en El Ghazi staan aan de verkeerde kant. Traore heeft overigens zijn draai nog niet gevonden, het is te vaak net niet, speelt vaak niet diep genoeg, maarja er staan ook geen spelers bij Ajax in het veld die een steekpass kunnen geven, diep droevig dat Ajax met zo'n middenveld speelt, en dan een speler als Bazoer op de bank hebben en een JA wat barst van het voetbal. Begin steeds meer weerstand te krijgen tegen de keuzes van Bosz.
Traore en El Ghazi staan aan de verkeerde kant. Traore heeft overigens zijn draai nog niet gevonden, het is te vaak net niet, speelt vaak niet diep genoeg, maarja er staan ook geen spelers bij Ajax in het veld die een steekpass kunnen geven, diep droevig dat Ajax met zo'n middenveld speelt, en dan een speler als Bazoer op de bank hebben en een JA wat barst van het voetbal. Begin steeds meer weerstand te krijgen tegen de keuzes van Bosz.
Ajax!
-
- AT Toto winner 15/16
Onana is een prima keepertje die je er niet 1, 2, 3 uit moet halen
Laatst gewijzigd door brigade zuid op do sep 29, 2016 7:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
Matige 2e helft. T/m de 60ste was net billenknijpen.
Belangrijke zege, eerste 30 min vasthouden.
Belangrijke zege, eerste 30 min vasthouden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dat kan, maar de winnaar heeft gelijk. Al zeven keer op rij.Begin steeds meer weerstand te krijgen tegen de keuzes van Bosz.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- Giacomo Puccini
Jawel, maar tegen dit soort ploegjes moet je ook winnen he. Tegen Feyenoord en PSV moet je ook winnen, maar met dergelijk armoedig voetbal kun je dat vergeten. Gio en Flip maken wel een logische opstelling, daarom zie je die ploegen groeien, bij Ajax zijn er wat positieve uitschieters: individuele klasse van Zyech, Dolberg en Sanchez, maar de rest is talentloos of wordt verkeerd gebruikt. Terwijl er volop keuze is, Bosz heeft een brede selectie en kan bovendien putten uit een talentvol Jong Ajax. Dan moet je er iets beters van kunnen maken dan wat Bosz vandaag deed.Sandro_Calaaabro schreef:Dat kan, maar de winnaar heeft gelijk. Al zeven keer op rij.Begin steeds meer weerstand te krijgen tegen de keuzes van Bosz.
Ajax!
2e helft was wel echt extreem slecht. Zo statisch. Tis dat je tegen niveau Willem II speelt... Veltman haalt er geen voorzet uit, Younes liet z'n back continu lopen, Gudelj ziet het niet en voor hem gaat het te snel in de kleine ruimte. Snapte wissel Schone niet, die had rust aan de bal. Vlg x is de Maestro er gelukkig weer bij. MOTM was m.i. Sánchez. Geweldige aankoop.
Heb wel de indruk dat het publiek een beetje klaar is met Gudelj. Hoorde paar keer gefluit als hij het weer niet zag en te lang treuzelde. Sánchez sterke 1e helft, tegen het einde zat hij een beetje er doorheen.
Niveau Willem II is een beetje overdreven. Sowieso, Belgie staat inmiddels op de UEFA ranglijst een straatlengte voor op Nederland, dus het lijkt me dat we over hun nivo niet erg neerbuigend zouden moeten doen.
I think I lost my fucking headache
Ik vond Ajax toch echt heel slecht na rust tegen een m.i. zwakke ploeg. Zgn. sterkhouders zakten m.i. door het ijs. Wel leuk dat we winnen en dat de 1e helft prima was. Traore, Dolberg, Sánchez: Ajax heeft echt een aantal talenten buitencategorie dit seizoen. Zwakke schakels eruit, doorselecteren.LucaS schreef:Niveau Willem II is een beetje overdreven. Sowieso, Belgie staat inmiddels op de UEFA ranglijst een straatlengte voor op Nederland, dus het lijkt me dat we over hun nivo niet erg neerbuigend zouden moeten doen.
Riedewald viel vrij beroerd in vond ik, maar toen hij kwam voor Schöne werd het wel rustiger voor het doel van Ajax. Jammer genoeg resulteerde dat niet in goed voetbal.
Met Gudelj ben ik ook wel klaar inmiddels. Bizar dat hij weer de vrije trappen en corners mocht nemen toen Schöne eruit was.
Het is zo jammer dat Younes een tactisch onbenul zonder overzicht is. Hij haalt best vaak de achterlijn en daar zou zoveel meer uit moeten kunnen komen.
Met Gudelj ben ik ook wel klaar inmiddels. Bizar dat hij weer de vrije trappen en corners mocht nemen toen Schöne eruit was.
Het is zo jammer dat Younes een tactisch onbenul zonder overzicht is. Hij haalt best vaak de achterlijn en daar zou zoveel meer uit moeten kunnen komen.
Same match, same shit. Waren weer dezelfde die faalde. Gudelj was een verschrikking. Viergever maakte heel veel fouten en Younes komt heel veel te kort voor dit niveau. Klaassen trouwens ook zwak vandaag, die moet toch ook meer brengen.
Mafketels die supporters van Standard trouwens.
Mafketels die supporters van Standard trouwens.
-
Younes houd het 20 minuten vol daarna is de pijp leeg.
Whitey on the moon.
Hij speelde in ieder geval beter dan de afgelopen weken. Met name de 1e helft. Tweede helft leek bij meerderen de pijp leeg. Sánchez, Traore, Younes.GangstaRiB schreef:Younes houd het 20 minuten vol daarna is de pijp leeg.
Wat heeft iedereen toch tegen Viergever? Speelt uitstekend, een stuk beter dan Riedewald centraal achterin.
Dit soort ploegjes? Niveau Willem II? Niveau middenmoot eredivisie?
Wie denken we dat we zijn? Volgens mij hebben we niet zo lang geleden verloren van Willem II en gelijk gespeeld tegen Roda JC.
Wie denken we dat we zijn? Volgens mij hebben we niet zo lang geleden verloren van Willem II en gelijk gespeeld tegen Roda JC.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Meen je dat echt? Wat doet hij allemaal goed dan?LucaS schreef:Wat heeft iedereen toch tegen Viergever? Speelt uitstekend, een stuk beter dan Riedewald centraal achterin.
+1. In een ploeg met voetballers op het middenveld doet hij het als sobere verdediger prima. Sinkgraven herpakte zich goed. Ik vond Veltman, Younes, Gudelj en Riedewald echt pet. Alibi-spel van die gasten.LucaS schreef:Wat heeft iedereen toch tegen Viergever? Speelt uitstekend, een stuk beter dan Riedewald centraal achterin.
Niks weggeven, duels winnen, geen fouten maken, zo nu en dan doorschuiven, de bal naar een speler met hetzelfde shirt passen. Onder andere.Alexander schreef:Meen je dat echt? Wat doet hij allemaal goed dan?LucaS schreef:Wat heeft iedereen toch tegen Viergever? Speelt uitstekend, een stuk beter dan Riedewald centraal achterin.
Dat zou je ze in Luik maar moeten gaan vragen.InnerHarbour schreef:zouden die hersenloze denken dat ze hun team helpen met dat vuurwerk
Pfoe, slechte tweede helft zeg. Voor rust een aantal fraaie aanvallen, toen had je echt wel wat meer doelpunten moeten zien maar uiteindelijk mag je heel blij zijn dat je met 3 punten van het veld stapt. Wel alvast een flink voorschot genomen op Europese overwintering!
http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ ... ailsignout
Standard-supporters gooien fakkels naar familievak Ajax
Ajax en Standard Luik gaan op zoek naar de Belgische supporters die voor het duel tussen beide clubs in de Europa League brandende fakkels naar een tribune met Ajax-fans gooiden.
Minimaal drie fakkels belandden in een familievak met Ajax-supporters. Daarbij vielen geen gewonden. Ajax besloot het vak met geschrokken fans te ontruimen. De supporters mochten op een andere tribune in de Arena plaatsnemen.
Brandwonden
Fans van Standard Luik staken voor het duel veel fakkels af. Eén fan van de Belgische club liep daarbij brandwonden op. Drie supporters van Standard Luik werd de toegang geweigerd omdat ze fakkels het stadion in probeerden te smokkelen.
Standard Luik hangt een hoge boete boven het hoofd. De Belgische club hoopt de schade op de daders te kunnen verhalen. Een woordvoerder van Ajax bevestigt dat de camerabeelden van het vak voor de bezoekende club nauwkeurig bestudeerd gaan worden.
Tactisch geplaatst dat familievak. Waarom sturen ze daar de ME niet op af?
Gudelj was ruk. Klaassen ook. Dolberg ook.
Gudelj was ruk. Klaassen ook. Dolberg ook.
IK GELOOF!!!!!!
-
Klopt. Hij vertraagt het spel ook gewoon opzichtig, iets wat Riedewald bij zijn invalbeurt trouwens ook deed.Trab schreef:Heb wel de indruk dat het publiek een beetje klaar is met Gudelj. Hoorde paar keer gefluit als hij het weer niet zag en te lang treuzelde. Sánchez sterke 1e helft, tegen het einde zat hij een beetje er doorheen.
Die Standardsupporters zijn wel een stelletje bosvruchten trouwens, door brandende Bengaals vuurstaven in de eerste ring te gooien. Volgens mij zijn ze met een combiregeling gekomen, want heel P2 was hermetisch afgesloten en er was ongehoord veel ME.
-
Ik vraag me trouwens wel af waar die ongelofelijke ommekeer tussen eerste en tweede helft vandaan kwam. Het Ajax van de tweede helft leek op het eerste Ajax van Bosz; niet meer in staat om vooruit te denken, dramatische Klaassen - Gudelj - Riedewald (Schöne's wissel begreep ik niet zo, want hij dacht tenminste nog vooruit); Sinkgraven die ineens een paar keer opzichtig in de fout ging, Younes was na zijn mooie dribbels onzichtbaar en Traoré had er ook niet meer zo'n zin in. We zijn met Dolberg (ook al leidde hij een paar keer vervelend balverlies) en Cassiera trouwens wel verwend met balvaste spitsen. Zonde dat er steeds maar 1 van de 2 kan spelen.
Gek genoeg was het stadion bij lange na niet uitverkocht, maar was er wel méér sfeer dan tijdens een competitiewedstrijd.
Gek genoeg was het stadion bij lange na niet uitverkocht, maar was er wel méér sfeer dan tijdens een competitiewedstrijd.