Nou, ik zie bij dit Ajax af en toe spel tussen de linies van Willem II waartoe Ajax-1 niet in staat is. Bovendien kun je zeker zonder bal geen wonderen verwachten van een team dat nog nooit in deze samenstelling heeft gespeeld. Ik vermaak me voor het eerst dit seizoen met Ajax eigenlijk.Bert schreef:Willem II is wel heel slecht. Nog steeds heel veel ruimtes tussen de linies bij Ajax, dat hierdoor niet echt pressie kan spelen.
Ajax - Willem II 21-9-2016
Moderator: mods
Re: Ajax - Willem II 21-9-2016
Ik zou Gudelj trouwens de corners laten nemen, de volgende keer. 

Dat wordt een interessante ja. Hoe geloofwaardig is Bosz nog als hij nu niet ingrijpt?wimpey schreef:Ik zou Gudelj trouwens de corners laten nemen, de volgende keer.
Sinkgraven linksback is trouwens een merkwaardig experiment, maar nog niet half zo raar als het project Dijks.
Bert heeft gelijk over het spel zonder bal, maar áán de bal is het inderdaad beter dan wat Ajax 1 laat/liet zien.
Het is wel leuk dat deze linksback wél kan voetballen
Ik vind het een mooie zet van Bosz. Dit is een fris elftal met vrij zelfbewuste spelers. Kijk ik liever naar dan naar dat stoflongenvoetbal van Ajax-1.Hoe ze er net vanaf de 16 voetballend uit komen: dat krijgt Ajax-1 niet gebakken hoor.Jöhnk schreef: Sinkgraven linksback is trouwens een merkwaardig experiment, maar nog niet half zo raar als het project Dijks.
-
Tegen de meeste ploegen in de eredivisie zou het moeten kunnen, kan je in balbezit ook 3-4-3 spelen.Iggy schreef:Het is wel leuk dat deze linksback wél kan voetballen
Ben benieuwd of Bosz terug grijpt op de bekende namen of een aantal jongens laat staan, PEC Zwolle thuis is wat dat betreft een ideale wedstrijd!
Ziyech doet he-le-maal niets bij balverlies. Zonde, want hij had vanavond kunnen laten zien dat hij het wel kan.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Het is al een verademing zonder de immer tikkie-breed-spelende Veltman.
Experiment met Sinkgraven op linksback is lang niet gek. Ziyech op het middenveld is natuurlijk veel beter.
Experiment met Sinkgraven op linksback is lang niet gek. Ziyech op het middenveld is natuurlijk veel beter.
Ik kijk met plezier. Geen Veltman, Dijks, Gudelj, Younes: prima.columbus schreef:Het is al een verademing zonder de immer tikkie-breed-spelende Veltman.

- Ajaciedjuh
Westermann 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hier nog 1wimpey schreef:Ik kijk met plezier. Geen Veltman, Dijks, Gudelj, Younes: prima.columbus schreef:Het is al een verademing zonder de immer tikkie-breed-spelende Veltman.

Natuurlijk is Willem 2 matig maar krijgt ook totaal geen kans van dit Ajax. Zelfs Westerman speelt niet slecht.
Die Cassierra komt niet echt handig over he. Appie nu, geniet ervan, joh!Ajaciedjuh schreef:Westermann
Fris & Fruitig werd dit toch ooit genoemd?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Mooie wake-up call voor Bosz om wat meer goede voetballers in Ajax-1 op te stellen. Hopelijk.zeux schreef:Fris & Fruitig werd dit toch ooit genoemd?
Goeie goal, hoor. 

Van mij mogen ze inderdaad met deze voetballers gaan voetballen. Daar draait het namelijk om: voetballen. Dat is iets anders dan de bal lusteloos heen en weer schuiven op een groene ondergrond.wimpey schreef:Mooie wake-up call voor Bosz om wat meer goede voetballers in Ajax-1 op te stellen. Hopelijk.zeux schreef:Fris & Fruitig werd dit toch ooit genoemd?
Vanavond toont dat het dus kan: voetballen.
En ja, het is 'maar' Willem II. Maar Ajax heeft nogal wat moeite gehad met 'maar'-ploegen de afgelopen jaren. Dus ook als is het 'maar', ik vermaak me een stuk beter dan met het gekut dat ik tot nu toe dit seizoen zag.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nouri. :-)
Nouri! Briljant.
Same here. Eerste keer sinds god knows when dat ik de 90 minuten met plezier uit zit.zeux schreef: Dus ook als is het 'maar', ik vermaak me een stuk beter dan met het gekut dat ik tot nu toe dit seizoen zag.
Jaja, Nouri

Oude tijden herleven: leuk voetbal en scorende debutanten. Dit wil ik iedere week zien i.p.v. die kwelling die Ajax-1 heet.
Laten we vragen of tegenstanders iedere week zo belachelijk veel ruimte op het middenveld willen weggeven als Willem II. Dan komt dat er wellicht van.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
En nou ? .. Bosz maakt zich met deze opstelling zeer moeilijk want a.s. zaterdag staat er weer een geheel andere opstelling kwa spelers ...
Blij met de punten ...
Waar moeten we wekelijks die 2 debutanten vandaan halen? Dan speel je tegen het einde van het seizoen met Fjes.wimpey schreef:Same here. Eerste keer sinds god knows when dat ik de 90 minuten met plezier uit zit.zeux schreef: Dus ook als is het 'maar', ik vermaak me een stuk beter dan met het gekut dat ik tot nu toe dit seizoen zag.
Jaja, Nouri![]()
Oude tijden herleven: leuk voetbal en scorende debutanten. Dit wil ik iedere week zien i.p.v. die kwelling die Ajax-1 heet.
Eens, maar ik heb toch het gevoel dat we met de vaste basis meer ballen terug en breed hadden gezien vandaag.Bert schreef:Laten we vragen of tegenstanders iedere week zo belachelijk veel ruimte op het middenveld willen weggeven als Willem II. Dan komt dat er wellicht van.
Ja. Dan is het weer hopen op een blunder van PEC om de wedstrijd open te breken. Mag je weer tegen hopeloze backs en een gortdroog middenveld aankijken.999 schreef:En nou ? .. Bosz maakt zich met deze opstelling zeer moeilijk want a.s. zaterdag staat er weer een geheel andere opstelling kwa spelers ...
Het Ajax van vanavond bewijst nou niet bepaald het gelijk van Bosz he.
Zwolle thuis zelfde opstellen?