Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Peter Bosz bij Ajax

Opzouten!
1
3%
Heb ik weinig vertrouwen in, die haalt de kerst niet.
1
3%
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
10
28%
Ik ben voorzichtig positief gestemd, maar Ajax blijft Ajax.
12
33%
Die gaat het wel redden in Amsterdam.
12
33%

Totaal aantal stemmen: 36

Sandro

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » wo sep 21, 2016 5:25 pm

Ajax Rules schreef:
wimpey schreef:
Ajax Rules schreef: Riedewald de opdracht gegeven om een flink aantal keer per wedstrijd in te schuiven, en Dijks en Tete de opdracht geven om op die momenten achterin te blijven en een beetje te knijpen. Het is ouderwets, maar het lijkt mij logischer dan de huidige tactiek.
En dan moeten AEG en Younes à la Finidi en Overmars de gehele flank bespelen? Dat gaat 'm niet worden he.
Wat heeft het een met het ander te maken? (Zelfs als de backs een beetje knijpen, blijft het centrum hoofdverantwoordelijk voor het centrum en de backs grotendeels in positie. Volgens mij blijft de verdediging juist veel meer in positie dan in een systeem met aanvallende backs, waardoor er eerder minder noodzaak is voor de vleugelspelers om veel meters te bespelen).
Dijks de opdracht geven achterin te blijven, kun je wel doen maar gaat niks uithalen
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Arthur

Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Arthur » wo sep 21, 2016 6:27 pm

Laat ik meteen voorop stellen dat ik er zelf ook weinig kaas van heb gegeten, maar ik denk dat er op weinig plekken meer onzin wordt verkondigd dan in tactische discussies op voetbalfora.
Voor een sport met zoveel aanhangers en beoefenaars zijn er verbijsterend weinig mensen die écht zicht hebben op tactiek en alle keuzes waar een trainer voor staat.

Je hebt tegenwoordig wel een paar sites die hier wat dieper op in proberen te gaan, maar over het algemeen is de media daar net zo onwetend over als de gemiddelde supporter, dus je moet wel erg veel moeite doen als je er meer over wilt leren.

En wij ondertussen maar favoriete opstellinkjes in elkaar draaien haha

Sandro

Bericht door Sandro » wo sep 21, 2016 6:40 pm

Mwah, als je de gemiddelde trainer hoort praten dan overstijgt dat het niveau hier niet hoor. Dáár verbaas ik me vooral over.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 21, 2016 7:02 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Mwah, als je de gemiddelde trainer hoort praten dan overstijgt dat het niveau hier niet hoor. Dáár verbaas ik me vooral over.
Ja? Hoe vaak bezoek je hun trainingen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 21, 2016 7:22 pm

Laat ik meteen voorop stellen dat ik er zelf ook weinig kaas van heb gegeten, maar ik denk dat er op weinig plekken meer onzin wordt verkondigd dan in tactische discussies op voetbalfora.
+1
Zelf ben ik groot voorstander van 1-8-1, de trainer tegenstander weet dan niet wat hij moet doen :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » wo sep 21, 2016 7:49 pm

Bert schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Mwah, als je de gemiddelde trainer hoort praten dan overstijgt dat het niveau hier niet hoor. Dáár verbaas ik me vooral over.
Niet. Maar had ik het daarover?

Ik heb het over de keren dat trainers in het openbaar spreken. Veel meer dan inkoppertjes en nietszeggende antwoorden komt er vaak niet uit. Bij een voetbalpraatprogramma hebben ze toch genoeg ruimte om één en ander uit de doeken te doen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 21, 2016 8:31 pm

Je had het over 'praten', niet over spreken in het openbaar.

En met niemand anders!

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 21, 2016 8:35 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Bert schreef:
Niet. Maar had ik het daarover?

Ik heb het over de keren dat trainers in het openbaar spreken. Veel meer dan inkoppertjes en nietszeggende antwoorden komt er vaak niet uit. Bij een voetbalpraatprogramma hebben ze toch genoeg ruimte om één en ander uit de doeken te doen.
Ik denk dat je binnen no time onderbroken wordt door de journalist als je een diepgaande tactische uitleg probeert te geven. De enige waar ze dat niet bij durfden was Cruijff, maar die deed dat ook niet vaak.

Waarschijnlijk zit het publiek ook niet te wachten op zulk gedetailleerd geneuzel, maar ik zou er wel naar kijken als een toptrainer de kans krijgt om eens tot in detail uit te leggen wat er allemaal bij komt kijken.

Sandro

Bericht door Sandro » wo sep 21, 2016 8:48 pm

Je hebt VI op rtl7. Daar zit men niet heel erg te wachten op inhoud. Maar de tegenhanger bij de NOS probeert dat juist wel te doen. Lukt niet echt. Ik zou het weleens interessant vinden om een diepteinterview met Alex Pastoor te zien bijvoorbeeld. Die man heeft wel interessante en vernieuwende ideeën verwacht ik, die nu (nog) niet serieus genomen worden omdat hij geen grote naam heeft.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 21, 2016 9:00 pm

Arthur schreef:Laat ik meteen voorop stellen dat ik er zelf ook weinig kaas van heb gegeten, maar ik denk dat er op weinig plekken meer onzin wordt verkondigd dan in tactische discussies op voetbalfora.
Voor een sport met zoveel aanhangers en beoefenaars zijn er verbijsterend weinig mensen die écht zicht hebben op tactiek en alle keuzes waar een trainer voor staat.

Je hebt tegenwoordig wel een paar sites die hier wat dieper op in proberen te gaan, maar over het algemeen is de media daar net zo onwetend over als de gemiddelde supporter, dus je moet wel erg veel moeite doen als je er meer over wilt leren.

En wij ondertussen maar favoriete opstellinkjes in elkaar draaien haha
En zelfs bij die sites heb ik mijn twijfels hoe zinnig die bijdragen zijn. Zo lang je het niet in de praktijk hoeft te brengen bij een echt team is papier (of internet) erg geduldig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » wo sep 21, 2016 9:05 pm

Hier doen er een aantal net alsof voetbal rocket science is. Het ging over een opstelling maken he? Daarom heen speelt een hoop maar daar ging het niet over. Als je echt een goede trainer bent dan ben je een onafhankelijke denker.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » do sep 22, 2016 9:17 am

Sandro_Calaaabro schreef:Je hebt VI op rtl7. Daar zit men niet heel erg te wachten op inhoud. Maar de tegenhanger bij de NOS probeert dat juist wel te doen. Lukt niet echt. Ik zou het weleens interessant vinden om een diepteinterview met Alex Pastoor te zien bijvoorbeeld. Die man heeft wel interessante en vernieuwende ideeën verwacht ik, die nu (nog) niet serieus genomen worden omdat hij geen grote naam heeft.
Je zou de Belgische variant eens moeten kijken met Filip Joos, wereld van verschil. Studio Voetbal werkt als programma niet omdat het hinkt op twee gedachten ;enerzijds super toegankelijk wil zijn en anderzijds de diepte in wil. Met als voornaamste probleem dat de gasten daar zelf voor het grootste gedeelte niet in mee kunnen. Dat je dan zo'n waardeloze presentator hebt helpt ook niet, alle scherpe randjes en boeiende discussies eindigen of in chaos omdat Tom het niet onder controle heeft of ze worden afgekapt danwel doodgemaakt met clichés. Het programma was onder Van Gelder soms tenenkrommend maar had nog wel karakter, nu onder Tom is zelfs dat laatste weg.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 22, 2016 9:24 am

Andriy Demchenko schreef: Het programma was onder Van Gelder soms tenenkrommend maar had nog wel karakter, nu onder Tom is zelfs dat laatste weg.
Ze moeten die Mulder's eruit knikkeren. Adriaanse kan het goed verwoorden en heeft veel zinnigs te melden, maar dat blèrt er weer zo'n onopgevoede Groningse kleiboer doorheen.

BVM past ook niet in het format, die zoekt altijd naar het compromis. Kool en de geit. Het begint met de juiste gasten, dan wordt de presentator behang.

Mano

Bericht door Mano » do sep 22, 2016 9:58 am

Zaterdagavond vind ik het D-Day voor Bosz
Ajax - Pec
Hier wordt het interessant. Kiest hij weer voor de 11 basis, waarbij ieder talent net niet op zijn positie staat, aangevuld met middelmaat OF heeft de wedstrijd van gisteren zijn ogen geopend en past hij de basis aan.

als hij voor de vaste 11 kiest, in de vaste formatie en het is weer het stroperige, lelijke spel van de laatste weken, heeft hij voor mij volkomen afgedaan en ben ik klaar met hem (zal ie niet wakker van liggen :smallgrin.gif: )
maar toont hij mij anders te coachen dan te praten...

wimpey schreef:
Andriy Demchenko schreef:
BVM past ook niet in het format, die zoekt altijd naar het compromis. Kool en de geit. Het begint met de juiste gasten, dan wordt de presentator behang.
BvM heb ik nog nooit een keuze horen maken. irriteer me dood aan die vent.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do sep 22, 2016 10:14 am

Zaterdagavond vind ik het D-Day voor Bosz
Ajax - Pec
Hier wordt het interessant. Kiest hij weer voor de 11 basis, waarbij ieder talent net niet op zijn positie staat, aangevuld met middelmaat OF heeft de wedstrijd van gisteren zijn ogen geopend en past hij de basis aan.
Ben ook wel benieuwd, al vrees ik dat we terugvallen op het initiatiefloze voetbal van de laatste jaren (ook in de jaren dat Ajax nog kampioen werd)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » do sep 22, 2016 2:03 pm

Andriy Demchenko schreef: Je zou de Belgische variant eens moeten kijken met Filip Joos, wereld van verschil.
Ja, dat gaat ook niet zo heel diep maar ze beginnen tenminste met kijken, dan erover nadenken en vervolgens hun mond opendoen. Die eerste twee stappen overslaan werkt niet. Ik kijk zelfs nog wel eens verder als het alleen maar over de Belgische competitie gaat, gewoon om eens te horen hoe er ook op tv over voetbal gepraat kan worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 22, 2016 3:04 pm

Henk Spaan heeft vooralsnog geen goed woord over voor Peter Bosz. Volgens de columnist van Het Parool moet de trainer niet doen alsof de prestaties op het veld zijn verdienste zijn.

'De spelers hadden het hem moeilijk gemaakt, zei een glimlachende Peter Bosz. Hij stond erbij alsof hij zelf de twee perfecte corners had genomen waaruit Bazoer en De Ligt hadden gescoord', neemt Spaan als voorbeeld. 'Over Ziyech was hij nog niet helemaal tevreden. Te veel balverlies. Twee assists en een goal voor de virtuoos. Hoe lang neemt hij Bosz nog serieus? Zou de trainer van Ajax eindelijk zo dapper durven zijn om Gudelj te vertellen dat er in de selectie misschien betere vrijetrapnemers rondlopen? Om van de corners maar te zwijgen.'

De journalist vindt dat alleen de spelers woensdag verantwoordelijk waren voor een mooie avond. 'Ajax speelde gisteren het beste voetbal van dit seizoen. Spelvreugde won het van meegekregen opdrachten, techniek van inspiratieloos geschuif. Dit was een elftal zo jubelend van het voetbal dat de trainers er alleen maar naar konden kijken. Het grootste probleem voor Bosz lijkt me het opbrengen van de vereiste nederigheid.'
Henk is redelijk in vorm de laatste tijd. :smallgrin.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do sep 22, 2016 3:27 pm

Haha, Ziyech legde de bal bij die goal van Bazoer wel klaar op de doellijn hè.

En met niemand anders!

beelzebub

Bericht door beelzebub » do sep 22, 2016 3:47 pm

wimpey schreef: Henk is redelijk in vorm de laatste tijd. :smallgrin.gif:

Ja als rond ook een vorm is ja. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 4:22 pm

Bert schreef:Haha, Ziyech legde de bal bij die goal van Bazoer wel klaar op de doellijn hè.
Haha en Cassierra legde bij de 3-0 de bal klaar voor Ziyech. :biggrin.gif: Wat een puike assist! :biggrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 27, 2016 3:24 pm

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo okt 16, 2016 5:38 pm

Gewoon een goede trainer! Ajax speelt dit seizoen 10x aantrekkelijker dan de afgelopen 4 jaar... Misschien niet genoeg voor het kampioenschap (dat weten we pas over 25 wedstrijden) maar ik zit tenminste om 00.30 met een glimlach op mijn gezicht in plaats van dat ik met een kut gevoel naar bed ga!

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 16, 2016 8:40 pm

WP_LeGeNd schreef:Gewoon een goede trainer! Ajax speelt dit seizoen 10x aantrekkelijker dan de afgelopen 4 jaar... Misschien niet genoeg voor het kampioenschap (dat weten we pas over 25 wedstrijden) maar ik zit tenminste om 00.30 met een glimlach op mijn gezicht in plaats van dat ik met een kut gevoel naar bed ga!
Mwah, hij heeft ook wel de mazzel dat Ziyech op de valreep nog kwam en dat Dolberg doorbreekt. Die laatste wilde prof Peter eerst nog op de bank houden.

Overigens denk ik wel dat Ajax hele goede papieren heeft voor het kampioenschap dit jaar. Feyenoord gaat dit niet volhouden en PSV heeft zijn gebrek aan scorend vermogen niet zo maar opgelost.

999

Bericht door 999 » ma okt 17, 2016 9:31 am

Ach, de intenties en ideeën van Bosz liggen me wel.Natuurlijk mekker ik ( we ) als we op onze bek gaan.Maar je ziet in ieder geval weer wat combinaties ( en af en toe een beetje gogme ) op het veld.Nu nog enkele spelers duidelijk maken dat ze niet alleen op het voetbalveld staan en onze backs nog wat meer vorm, en er ontstaat zowaar weer een echt voetballend elftal, met individuele kwaliteiten die misschien als het nodig is de wedstrijd ook over de streep kunnen trekken.
Blij met de punten ...

Alexander

Bericht door Alexander » ma okt 17, 2016 10:17 am

Ik zie nog steeds niet echt een Ajax elftal, maar misschien ligt het aan mij.

Plaats reactie