Hakim Ziyech
Moderator: mods
Re: Hakim Ziyech
Toen had iedereen een half uur de tijd om een bal onder controle te krijgen. Dat is niet echt een eerlijke vergelijking.
Nouri wordt steeds maar 'vergeleken met'. Tijd dat die jongen zo goed gaat spelen dat Bosz niet om hem heen kan. Ondanks z'n lichaamsbouw.zeux schreef: Wat vond jij vroeger eigenlijk van Jesper Olsen?

Cillessen kan knokken wat ie wil, maar die basisplaats bij Ajax gaat 'm niet worden. Ik zou van club veranderen in zijn situ.Cruijff schreef: Op Gudelj, die de basisplaatsen cadeau krijgt na, moest en moet iedereen bij Ajax knokken voor z'n plekje.
Ook Klaassen, Bazoer en Cillessen.

-
Cruijff had het altijd over functionele techniek, daar ontbreekt het bij veel spelers aan.Lionel schreef:Zijn aanname is kut. Dan ben je voor mij per definitie niet technisch.Cruijff schreef:Wat is jouw definitie van een technische voetballer? In zaalvoetbal is hij beter dan Ricardo Kishna.Lionel schreef:AEG vind ik alles behalve technisch.
Ben het wel eens dat tijden zijn veranderd, kleinere spelers moeten extreem goed zijn (Xavi, Iniesta) om zich op het middenveld staande te houden tegen reuzen als Pogba e.d.
- InnerHarbour
Daarom is het vergelijken met Jesper Olsen ook zinloos, andere tijd, ander voetbal.
YNWA
- InnerHarbour
Heel misschien is hier de indruk ontstaan dat ik iets tegen die jongen hebwimpey schreef:Nouri wordt steeds maar 'vergeleken met'. Tijd dat die jongen zo goed gaat spelen dat Bosz niet om hem heen kan. Ondanks z'n lichaamsbouw.![]()

YNWA
Jij hebt heel duidelijk iets tegen zijn lichaamsbouw - stokpaardje -, eigenlijk a priori. Vandaar mijn vraag.InnerHarbour schreef:Daarom is het vergelijken met Jesper Olsen ook zinloos, andere tijd, ander voetbal.
In de jaren tachtig liepen er volgens mij best een paar spijkerharde verdedigers rond. Het is ook weer niet zo dat het allemaal maar vrij baan was.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Ga eens een keer lezen hoe ik erin zit man voordat je met die vraagjes van je komt. Sterker nog dan hoef je ze niet eens meer te stellen.zeux schreef:Jij hebt heel duidelijk iets tegen zijn lichaamsbouw - stokpaardje -, eigenlijk a priori. Vandaar mijn vraag.InnerHarbour schreef:Daarom is het vergelijken met Jesper Olsen ook zinloos, andere tijd, ander voetbal.
In de jaren tachtig liepen er volgens mij best een paar spijkerharde verdedigers rond. Het is ook weer niet zo dat het allemaal maar vrij baan was.
YNWA
Tot nu toe lees ik alleen maar snerende opmerkingen over het formaat van dit soort spelers van je. Dus juist omdat ik je lees stel ik de vraag.InnerHarbour schreef:Ga eens een keer lezen hoe ik erin zit man voordat je met die vraagjes van je komt. Sterker nog dan hoef je ze niet eens meer te stellen.zeux schreef:Jij hebt heel duidelijk iets tegen zijn lichaamsbouw - stokpaardje -, eigenlijk a priori. Vandaar mijn vraag.InnerHarbour schreef:Daarom is het vergelijken met Jesper Olsen ook zinloos, andere tijd, ander voetbal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Je leest blijkbaar wat je wil lezen, ik schrijf niet sinds 2016 over het gebrek aan fysiek en lengte in het Nederlands voetbal. Ook heb ik al diversen keren duidelijk aangegeven wat daar volgens mij oorzaken van zijn en wie de uitzonderingen zijn om zich toch kunnen handhaven in het topvoetbal.
Ik blijf het niet uitleggen.
Ik blijf het niet uitleggen.
YNWA
-
http://www.vi.nl/nieuws/bosz-gunt-ziyec ... ysteem.htmVolgens Peter Bosz kan steraankoop Hakim Ziyech in het Ajax-systeem op drie of vier verschillende posities prima uit de voeten. De trainer stelt dat de aanvallende middenvelder wel nog moeten wennen aan de manier van spelen bij de huidige nummer vier van de Eredivisie.
Voorafgaand aan de transfer van FC Twente naar Ajax heeft Bosz uitgebreid met Ziyech gesproken over zijn voetbalvisie, zo zegt de coach tijdens zijn persconferentie in aanloop naar de thuiswedstrijd tegen Vitesse. 'Eerst hebben we Marc Overmars en zijn zaakwaarnemer erbij gesproken en daarna hebben we met zijn tweeën lekker over voetbal zitten praten. Ik zie hem vooral als een goede speler. Waar ik hem voor Ajax nodig heb, daar ga ik hem neerzetten. Hij kan op drie of vier posities uitstekend uit de voeten.'
Bosz wilde niets kwijt over de positie die Ziyech krijgt bij zijn debuut, omdat de spelers dat eerst te horen kregen. De nieuwkomer zal in Amsterdam wel nog moeten wennen aan het strijdplan. 'Hij zal eerst onze manier van spelen onder de knie moeten krijgen. Verder van de eigen goal spelen, vraagt wat anders van je. Bij balverlies hebben veel spelers de neiging achteruit te lopen, dat heb ik ook bij Ajax gezien toen ik hier kwam. Juist dan moet je meteen druk zetten, dat vraagt wat van de aanvallers, maar ook van de middenvelders en verdedigers.'
Hoewel Ziyech nog aan zijn eerste weken in Ajax-dienst bezig is, verwacht Bosz dat er op het veld al snel sprake kan zijn van chemie tussen de Marokkaan en zijn ploeggenoten. 'Ik vind het zo belangrijk dat je elkaars kwaliteiten kent. Dat heeft even tijd nodig, maar goede voetballers hebben altijd een klik met elkaar.'
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Messi is 170 cm lang, en fysiek valt het ook best tegen.Al schijnt ie dit jaar in de sportschool hebben gezeten.
Jordi Alba idem.
Mascherano net 174
Philipp Lahm
Daniel Carvajal
Juan Mata
Modrić
Inesta
En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.Dus dat Fysiek en Lengte het zal wel ... Je kan met hetzelfde gemak beren van spelers vinden die kwa Fysiek en Lengte met kop en schouders boven de anderen uitsteken, maar dat was het dan ook ... kwa kwaliteit ( of denkvermogen
) komen ze te kort ...
Jordi Alba idem.
Mascherano net 174
Philipp Lahm
Daniel Carvajal
Juan Mata
Modrić
Inesta
En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.Dus dat Fysiek en Lengte het zal wel ... Je kan met hetzelfde gemak beren van spelers vinden die kwa Fysiek en Lengte met kop en schouders boven de anderen uitsteken, maar dat was het dan ook ... kwa kwaliteit ( of denkvermogen

Laatst gewijzigd door 999 op do sep 08, 2016 1:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Die knakker van Rostov had misschien ook wel weinig kwaliteit en denkvermogen, maar hij kopt de bal wel boven het hoofd van Riedewald weg in het doel999 schreef:Messi is 170 cm lang, en fysiek valt het ook best tegen.Al schijnt ie dit jaar in de sportschool hebben gezeten.
Jordi Alba idem.
Mascherano net 174
Philipp Lahm
Daniel Carvajal
En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.Dus dat Fysiek en Lengte het zal wel ... Je kan met hetzelfde gemak beren van spelers vinden die kwa Fysiek en Lengte met kop en schouders boven de anderen uitsteken, maar dat was het dan ook ... kwa kwaliteit ( of denkvermogen) komen ze te kort ...

"Hate it or love it, the underdog's on top".
En dat kwam door de lengte of doordat Riedewald niet weet hoe ie positioneel moet verdedigenSandro_Calaaabro schreef:Die knakker van Rostov had misschien ook wel weinig kwaliteit en denkvermogen, maar hij kopt de bal wel boven het hoofd van Riedewald weg in het doel999 schreef:Messi is 170 cm lang, en fysiek valt het ook best tegen.Al schijnt ie dit jaar in de sportschool hebben gezeten.
Jordi Alba idem.
Mascherano net 174
Philipp Lahm
Daniel Carvajal
En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.Dus dat Fysiek en Lengte het zal wel ... Je kan met hetzelfde gemak beren van spelers vinden die kwa Fysiek en Lengte met kop en schouders boven de anderen uitsteken, maar dat was het dan ook ... kwa kwaliteit ( of denkvermogen) komen ze te kort ...

Blij met de punten ...
Zo, Riedewald is ook weer eventjes compleet met de grond gelijk gemaakt 

Waar slaat dit nu weer op ? ...Sandro_Calaaabro schreef:Zo, Riedewald is ook weer eventjes compleet met de grond gelijk gemaakt
Blij met de punten ...
Afgetroefd op lengte en ook nog positioneel. Blijft niet veel meer over. Maar dat bedoelde je dus niet 

Nee de lengte heeft er hier niks mee te maken.Kijk het nog maar eens na dat fragment ...
Blij met de punten ...
Nee, het is te beschamend om terug te kijken. Als een kleuter weggezet.
Anyway, het helpt in zo'n situatie echt wel als je wat langer bent dan 1,80 m. Dit zou een Cesar Navas van 2 meter niet zo snel gebeuren.
Anyway, het helpt in zo'n situatie echt wel als je wat langer bent dan 1,80 m. Dit zou een Cesar Navas van 2 meter niet zo snel gebeuren.
-
Riedewald is 182 lang, Dijks 193 cm, maar wint hij wel eens een kopduel? Volgens Wikipedia is FdB 180 cm, Thomas Vermaelen 183 cm, maar die wonnen/winnen wel veel kopduels. Het gaat niet alleen om lengte. Als je Tete in het centrum een kopduel (niet) ziet aangaan, springen de tranen je in de ogen. het gaat inderdaad om 'kleuters', gebrek aan ervaring en dat is een keuze. Spelers maken hun fouten in Ajax 1, daar leren ze van en als ze weinig fouten meer maken, vertrekken ze.Sandro_Calaaabro schreef:Nee, het is te beschamend om terug te kijken. Als een kleuter weggezet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik zeg ook helemaal niet dat het alleen om lengte gaat, maar als je niet goed bent dan moet je sterk/lang zijn. Dat heeft Rostov laten zien.
-
Ervoor zorgen dat je tegenstander niet kan koppen; aan slimheid (en timing) heb je dan meer dan aan lengte en het ontbreekt/ontbrak Tete aan slimheid (1-0 tegen Rostov) Rostov wordt misschien voetballend onderschat.Sandro_Calaaabro schreef:Ik zeg ook helemaal niet dat het alleen om lengte gaat, maar als je niet goed bent dan moet je sterk/lang zijn. Dat heeft Rostov laten zien.
- InnerHarbour
Tegenwoordig moet je groot, fysiek sterk en zeer goed zijn in de top. Als je de eerste twee niet bent moet je van uitzonderlijke klasse zijn, iets wat die zaalvoetballer in de wedstrijden die er toe doen nog nooit bewezen heeft.Sandro_Calaaabro schreef:Ik zeg ook helemaal niet dat het alleen om lengte gaat, maar als je niet goed bent dan moet je sterk/lang zijn. Dat heeft Rostov laten zien.
YNWA
Tete? Het ging over Riedewald.Demosthenes schreef:Ervoor zorgen dat je tegenstander niet kan koppen; aan slimheid (en timing) heb je dan meer dan aan lengte en het ontbreekt/ontbrak Tete aan slimheid (1-0 tegen Rostov) Rostov wordt misschien voetballend onderschat.Sandro_Calaaabro schreef:Ik zeg ook helemaal niet dat het alleen om lengte gaat, maar als je niet goed bent dan moet je sterk/lang zijn. Dat heeft Rostov laten zien.
Tja, denken dat je een tegenstander op CL niveau op slimheid kan aftroeven is misschien wat veel gevraagd? Daarom zeg ik, als je niet goed bent dan moet je sterk/lang zijn. En dat hebben ze in Rostov prima begrepen. Kijk eens wat een sprookje die club aan het meemaken is. Het kan dus in de huidige tijd nog gewoon.
-
In de topic over Ziyech; ging het niet om kopduels? Het maakt mij niet uit wie er verdedigt, als degene die verdedigt maar weet te voorkomen dat de tegenstander scoort en dan is lengte maar één van de factoren. Ajax krijgt dit seizoen, voor mijn gevoel, te veel doelpunten tegen uit situaties, waarbij de verdediger niet of onvoldoende ingrijpt.Tete? Het ging over Riedewald.
We zullen zien of Rostov in de CL een punt kan pakken, want dan moet er gevoetbald kunnen worden, weliswaar anders dan een Ziyech doet (om terug te keren naar de topic), maar de manier waarop wordt gespeeld is door de UEFA/FIFA niet vastgesteld.
Demosthenes schreef:In de topic over Ziyech; ging het niet om kopduels?Tete? Het ging over Riedewald.
Dat is een inkoppertje.Ajax krijgt dit seizoen, voor mijn gevoel, te veel doelpunten tegen uit situaties, waarbij de verdediger niet of onvoldoende ingrijpt.