Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Toppie

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Toppie » wo sep 07, 2016 6:31 am

Pluspunt toch Wesley en Daley Jammer van Davy

Mano

Bericht door Mano » wo sep 07, 2016 8:03 am

Net even samenvatting gekeken maar ik heb weleens samenvattingen van NL gezien met minder kansen.

zeker 6 goeie kansen en Davy had er echt 1 in mogen prikken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 07, 2016 9:16 am

Mano schreef:Net even samenvatting gekeken maar ik heb weleens samenvattingen van NL gezien met minder kansen.

zeker 6 goeie kansen en Davy had er echt 1 in mogen prikken.

+1
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » wo sep 07, 2016 10:02 am

Iniesta schreef:Ook eerste helft hebben ze voldoende kansen gecreëerd, de 1-0 kwam volledig uit de lucht vallen.
Gezien de kwaliteiten van NL elftal was dit een meer dan behoorlijke pot. Als je hier niet tevreden over bent, heb je denk ik nog steeds een volledig misplaatst beeld van waar we staan.
Precies, verleg je focus eens naar de kwaliteiten van onze spelers.Hiermee is echt niet veel eer mee te behalen hoor.
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » wo sep 07, 2016 10:43 am

In vergelijking met de EK-wedstrijden die ik zag, deed NL het gisteren lang niet slecht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 07, 2016 11:38 am

zeux schreef:In vergelijking met de EK-wedstrijden die ik zag, deed NL het gisteren lang niet slecht.
Mee eens. De keuze voor Sneijder vanaf links was prima. Ook Vincent Jansen vond ik een erg goede pot spelen.
De invulling van de rechtsbuitenpositie is me een doorn in het oog. Promes en Berghuis zijn zo ontzettend zwak. Zelfs een geblesseerde Robben maakt meer indruk op die positie.
Klaassen was ongelukkig, maar deed het wel heel goed. Goede loopacties, maar dan moet je ook afdrukken.
Wijnaldum kon me ook niet bekoren en vond het achterin ook wat shaky. Bruma wisselt sterke momenten met zeer zwakke momenten af en Janmaat kan alleen maar rennen. De keuze voor Zoet vond ik ook opmerkelijk, maar die zal nu wel weer langere tijd de kans krijgen. Bij hoge ballen vind ik hem nog wel eens weifelend.

Beste interland onder Blind als je het mij vraagt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 07, 2016 11:44 am

Iniesta schreef:Ook eerste helft hebben ze voldoende kansen gecreëerd, de 1-0 kwam volledig uit de lucht vallen.
Gezien de kwaliteiten van NL elftal was dit een meer dan behoorlijke pot. Als je hier niet tevreden over bent, heb je denk ik nog steeds een volledig misplaatst beeld van waar we staan.
Dat, of je vindt het sowieso niets. Want Blind.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » wo sep 07, 2016 12:42 pm

Er zitten gewoon teveel zwakke plekken in het elftal, maar ik zie al enkele wedstrijden een goed getraind elftal. Zou de KNVB dan toch iets geweten hebben over Blind dat het publiek niet kon weten?
Raymon schreef:Waar is Le T en z'n betoog over Sneijder en Huntelaar?
Huntelaar is zeer voorzichtig maar doortastend afgeserveerd. Waarom zo voorzichtig zou je zeggen, afijn, wat was je punt met deze opmerking?
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 07, 2016 2:00 pm

Peter schreef: Beste interland onder Blind als je het mij vraagt.
Dat kan al snel. De hysterie bij de NOS was gisteren enorm, alsof Oranje de WK-finale speelde. Ik kreeg een parallel universum gevoel, waarin Oranje een geweldige pot speelde o.l.v. een geweldige trainer.

Qua feiten zag het er wat anders uit, bij mij althans. Ik kan me één individuele actie in 90 minuten voor de geest halen, van n.b. Janmaat. De 'school' waar de bondscoach toe behoort houdt niet van acties, wel van oeverloos balbezit en rondspelen.

Het gevaar kwam van loopacties van Klaassen (goede pot, matige afronding) na steekpasses van Strootman (prima eerste helft tot z'n black-out, maakt Oranje voetballend sterker). Van Blind kwam weinig, van Janmaat meer. Ik vond het centrum zwak (Blind blijft dat maar door elkaar husselen, dat kennen we van 'm uit z'n Ajax-tijd). Voor Wijnaldum had Pröpper moeten spelen. Promes / Oranje is tot dusver een slechte combinatie.

Onder de streep is Blind +/- een jaar bezig. En zijn ploeg wint niet van een afgeroomd Zweden, dat voor het eerst onder een nieuwe coach optrad. Dus ik zag geen reden eigenlijk, voor de hysterie van Snoeks en Mulder.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo sep 07, 2016 2:12 pm

Dit Oranje haalt het WK. De frustratie is er nu wel, ook al is een punt op Zweedse bodem geen drama. Dat was wel even anders bij de slechte reeks die op het WK volgde. Dit soort frustratie, na de afgekeurde goal, houdt de ploeg scherp. Velen doen nu of Zweden niets voorstelt, maar ze stonden wel op het EK, waar Zlatan niets liet zien. Lijn vasthouden en de weg terug omhoog is ingeslagen.

Strootman waande zich blijkbaar op het middenveld, waar balverlies niet fataal is. Klaassen moet eens leren koppen. En de Zweedse verdediger verdient een Oscar voor de manier waarop hij dat lichte duwtje verkocht. Op de lange termijn heb ik liever 1-1 dan een 2-1 overwinning, want bij winst is dit labiele elftal alweer veel te vrolijk. Alles gaat nu om de mentale scherpte. Dan komt het voetbal vanzelf wel.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 07, 2016 3:00 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Beste interland onder Blind als je het mij vraagt.
Dat kan al snel. De hysterie bij de NOS was gisteren enorm, alsof Oranje de WK-finale speelde. Ik kreeg een parallel universum gevoel, waarin Oranje een geweldige pot speelde o.l.v. een geweldige trainer.

Qua feiten zag het er wat anders uit, bij mij althans. Ik kan me één individuele actie in 90 minuten voor de geest halen, van n.b. Janmaat. De 'school' waar de bondscoach toe behoort houdt niet van acties, wel van oeverloos balbezit en rondspelen.

Het gevaar kwam van loopacties van Klaassen (goede pot, matige afronding) na steekpasses van Strootman (prima eerste helft tot z'n black-out, maakt Oranje voetballend sterker). Van Blind kwam weinig, van Janmaat meer. Ik vond het centrum zwak (Blind blijft dat maar door elkaar husselen, dat kennen we van 'm uit z'n Ajax-tijd). Voor Wijnaldum had Pröpper moeten spelen. Promes / Oranje is tot dusver een slechte combinatie.

Onder de streep is Blind +/- een jaar bezig. En zijn ploeg wint niet van een afgeroomd Zweden, dat voor het eerst onder een nieuwe coach optrad. Dus ik zag geen reden eigenlijk, voor de hysterie van Snoeks en Mulder.
Eens, het was niet zoveel hoor, vooral in de eerste helt niet. Volgende wedstrijden zijn tegen Wit Rusland dat Frankrijk op 0-0 hield en datzelfde Frankrijk. Ik zeg 3 wedstrijden gespeeld 1 punt, 2 in de top.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 07, 2016 9:00 pm

Vier meningen over "Oranje ooit nog terug in top-4 (NRC)"
Simon Kuper

(Voetbal)publicist, columnist bij de Financial Times

„Er is een gebrek aan intellectuele ontwikkeling in het Nederlands voetbal. De Hollandse school was de beste en de slimste, maar is niet doorontwikkeld. Als je in dezelfde auto blijft rijden die je in 1974 bouwde, ben je op een gegeven moment de langzaamste op de weg. Ik vrees dat Nederland misschien nooit meer de top vier van de wereld haalt.

Om de aansluiting weer te vinden zou ik buitenlandse trainers binnenhalen, zowel in de jeugd als in de top. Vernieuwingen zullen niet komen van oudere trainers die opgroeiden met het Cruijff-evangelie, vernieuwing komt van een dertigjarige die in het Duitse voetbal heeft rondgelopen. Cruijff was de belangrijkste denker van het voetbal in de laatste veertig jaar. Pep Guardiola zegt: Cruijff was mijn mentor, maar ik ga nu doordenken. Vooral over de opstelling bij balverlies heeft Guardiola veel harder nagedacht dan wie dan ook in Nederland.

Cruijff werd een remmende factor in Nederland, het 4-3-3 dat we in de jaren zeventig en tachtig speelden, werkte in zijn ogen het beste. Maar in de jaren zeventig liepen voetballers vier kilometer per duel, nu zo’n elf: moet je dan wel vleugelaanvallers hebben die steeds staan te wachten op de bal, terwijl er in andere landen spelers zijn die de hele flank bestrijken. Nederland zit nu bij de Europese middelmaat, maar gezien de zeventien miljoen inwoners zou het een schande zijn als je in deze poule geen tweede wordt achter Frankrijk.”
Damien Degorre

Journalist bij de Franse sportkrant L’Equipe

„De impasse in Nederland is vergelijkbaar met de groeipijnen van het Belgische of Franse voetbal. Nederlandse clubs kunnen financieel niet opboksen tegen Engeland, Duitsland of Spanje waar de TV-gelden hoger zijn en de clubs daardoor financieel slagkrachtiger. In Frankrijk staat het Nederlandse voetbal nog steeds voor spectaculair en attractief. Vooral Ajax geniet hier een groot aanzien. Het blijft een mythische club voor Franse voetballiefhebbers.

Nederland moet gewoon haar traditionele voetbalwaarden handhaven. Het mag de ‘Hollandse school’ met attractief voetbal niet zo maar overboord gooien. Alle voetballanden kennen nu en dan weleens een periode van droogte. Italië bijvoorbeeld stelde haar defensieve cultuur nooit ter discussie.

De kloof met de Europese top is op clubniveau moeilijk te dichten, maar met de komst van een BeNeLiga zou je niet alleen een aantrekkelijkere competitie krijgen, het zou ook investeerders aantrekken en hogere TV-gelden opleveren. Oranje heeft nog mooie dagen in het verschiet, ondanks alles is er talent te over. Geef ze wat tijd.”
François Colin

Voormalig chef sport bij de Vlaamse krant Het Nieuwsblad

„Het Nederlandse voetbal heeft te maken met de klassieke golfbeweging. Het merkwaardige is dat Oranje zo’n malaise de voorbije drie decennia niet heeft gehad, behalve misschien begin jaren tachtig. Kwalitatief is dit simpelweg een mindere generatie en dat heeft voor een deel te maken met de problemen die het clubvoetbal van kleinere landen treffen.

De kloof met de grotere landen wordt groter. Het is waar dat er nu minder talent voorhanden is dan een aantal jaren geleden, maar dat is puur toeval. Dat komt op een bepaald moment wel terug. In België werd de voorbije decennia naar het Nederlands voetbal opgekeken als een soort grote broer. Nu is iedereen er hier van overtuigd dat het Belgisch voetbal sterker is dan het Nederlandse.

Het is zaak om gewoon verder te blijven werken. Dat is de enige remedie. Het talent zal zich opnieuw aandienen. Nu gaat het wat minder maar dat is geen reden om te panikeren. Jullie moeten eerst en vooral de problemen die er nu zijn in de bestuurskamer en rond de technische staf oplossen. Dan moet er gewoon keihard gewerkt worden en binnen een paar jaar staat er ongetwijfeld opnieuw een goede generatie op. Daar ben ik van overtuigd.”
Raphael Honigstein

Voetbaljournalist voor Süddeutsche Zeitung en The Guardian, schrijver van het boek Das Reboot over hoe het Duitse voetbal zich deze eeuw opnieuw uitvond na crisisjaren

„Toen mijn boek uitkwam schreven veel mensen: dit is precies wat we nodig hebben voor Amerika, voor Engeland, voor Canada, voor Nederland. Iedereen denkt dat het Duitse voetbal een rolmodel kan zijn. Maar zo makkelijk is het niet, want Duitsland heeft de hoge aantallen spelers, de infrastructuur, veel geld. Andere landen kunnen niet tweehonderd bondscentra bouwen, zoals in Duitsland is gedaan.

Het grootste probleem in Duitsland was de slechte opleiding. Er werd altijd vertrouwd op de aantallen: we hebben miljoenen voetballers, de kans dat je vijftien hele goede vindt is groot. Maar andere landen, waaronder Nederland, brachten met lagere hoeveelheden betere spelers voort door slimmere methoden. Duitsland speelde achterhaald, leunend op de individuele kwaliteiten en de mentaliteit van spelers. We waren geen voetbalgrootmacht meer.

Dat werd anders met Jürgen Klinsmann als bondscoach (2004-2006). En in de Bundesliga stonden interessante coaches op, zoals Jürgen Klopp en Ralf Rangnick, die anders speelden: sneller en meer als collectief. Jeugdtrainingen werden aangepast: meer aandacht voor tactiek, niet meer eindeloos rondjes om het veld lopen en meer oefeningen met de bal. Soms gaat de discussie er hier over dat Duitsland een beetje speelt zoals Nederland vroeger: het beste team, de beste spelers, maar waar is de efficiëntie, waar is het winnen?”
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/07/or ... 4-a1520135
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » wo sep 07, 2016 9:31 pm

Ik vind het vrij voorbarig allemaal. Oranje heeft een keer niet aan een eindronde meegedaan maar in 2014 en 2010 een prima resultaat neergezet. Ik zie ons ook nog wel kwalificeren voor het WK 2018 trouwens.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 07, 2016 10:14 pm

Wat mij betreft is het andersom. Zelfs in 2010 was het Nederlands voetbal al flink op zijn retour. Er zijn met puur resultaatvoetbal een knappe 2e en 3e plek behaald, maar ook toen kon je de huidige problemen al zien aankomen.

Sandro

Bericht door Sandro » do sep 08, 2016 5:49 am

Je kunt je afvragen wat er zo erg fout is aan resultaatvoetbal. Hoeveel landenteams hebben een elftal dat swingt op het veld? Je hoeft alleen maar naar het afgelopen EK te kijken.

Maar ik reageerde vooral op zo'n Colin die deze fase met begin jaren 80 vergelijkt. Dat vind ik voorbarig, want zo ver is het nog lang niet.

Arthur

Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Arthur » do sep 08, 2016 7:29 am

Het is nog niet zover omdat er een paar toppers van een paar generaties geleden nog steeds meedoen (en er bovenuit steken). De periode dat het NL elftal het helemaal zonder topvoetballer moet doen is niet ver weg en dan zit je echt weer in een zelfde fase als begin jaren 80. Het is heel spijtig, maar we beheersen het spelletje simpelweg niet meer zo goed in Nederland. En dan is het tegelijkertijd ook nog eens malaise op trainers- en bestuurdersvlak.

peter

Bericht door peter » do sep 08, 2016 7:30 am

Hoezo niet Sandro? Er wordt heel lacherig gedaan over die beginjaren '80, maar de staat is nu toch veel erger? We werden in de EK kwalificatie '84 tweede. Dat was voornamelijk te danken aan het omkopen door Spanje van die lui van Malta, want anders waren we gewoon gekwalificeerd geweest. We eindigden goed voor Ierland en ruimschoots voor IJsland. In '86 werden we uitgeschakeld in een barrage door België. 1-0 winst en 2-1 verlies.

Als er in die tijd gekozen was voor het toelaten van 32 landen voor een EK of WK, dan was Nederland er gewoon altijd bij geweest, hoor. Als je die kwalificaties bekijkt, dan zou bijna ieder land er bij zijn. :smallgrin.gif:

Mano

Bericht door Mano » do sep 08, 2016 7:32 am

Die romantische druiloren die een swingend NL willen zien op een EK of WK :excited.gif:

WK 74 en 78 en EK 88 waren ook niet mooi, wel gruwelijk geromantiseerd achteraf. De eerste 2 werd bikkelhard verdedigd en de laatste viel door geluk goed maar meer slechte dan goeie partijen.

Als je op een eindtoernooi niet puur gefocust bent op het resultaat, kom je niet in de finale. zo simpel ligt het.

Danny Blind is niet te benijden. Hij heeft het zwakste Oranje ooit onder zijn hoede en is daarbij geen tactisch wonder maar eerder middle of the road. Voor sommige hier zal Blind het nooit goed doen al wordt ie Wereldkampioen, dan spinnen ze dat wel zo dat het door iemand anders kwam. Ze hadden de politiek in moeten gaan.
wimpey schreef: Qua feiten zag het er wat anders uit, bij mij althans. Ik kan me één individuele actie in 90 minuten voor de geest halen, van n.b. Janmaat. De 'school' waar de bondscoach toe behoort houdt niet van acties, wel van oeverloos balbezit en rondspelen.
mooi spin. De clubs krijgen het niet eens voor elkaar om talenten die kunnen passeren op te leiden en het is Blind die er voor zorgt dat ze de grote rondo spelen.... Als je niet leert fietsen bij je club, kan de bondscoach je ook niet in de tour de france gooien.

Blind is misschien niet de beste oefenmeester maar wie is dat wel dan? en laat het rijtje van Marwijk/Advocaat lekker thuis. Blind zijn krediet is volledig op door het niet kwalificeren voor het EK. Daar kon hij nog schuilen achter Hiddink die seniele luie geldwolf dacht het wel ff te piepen met 50% inzet.
Dit jaar zijn alle resultaten voor hem. Een verliespartij zou exit zijn geweest dus hij leeft nog.

Als hij een goed resultaat gaat halen tegen Frankrijk en Wit-Rusland haalt hij het WK, slecht resultaat en hij is weg.
Ondanks een andere coach ook geen soep van kan maken met deze spelers....

oh... en de spelers die hierna komen, daar heb ik ook nog geen topper tussen zien zitten.... we gaan nog een paar mooie jaren tegemoet
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Sandro

Bericht door Sandro » do sep 08, 2016 8:08 am

Peter schreef:Hoezo niet Sandro? Er wordt heel lacherig gedaan over die beginjaren '80, maar de staat is nu toch veel erger?
Dat betwijfel ik. Als je dit stukje zo leest over het EK80 dan waren we er toen minstens net zo slecht aan toe.
De tendens van het toernooi was gezet in de eerste wedstrijd van het toernooi: slechts 11.000 toeschouwers in Rome zagen West-Duitsland en Tsjecho-Slowakije de herhaling van de EK-finale van 1976 spelen. Het was een uitermate saaie wedstrijd met als enige hoogtepunt het doelpunt van Karl-Heinz Rummenigge. In Napels worstelde het anders altijd zo avontuurlijke Nederlands elftal met zichzelf en het verrassend gekwalificeerde Griekenland. Opvallend was de basisplaats van Martien Vreijsen, een aanvaller van NAC Breda, die anoniem de wedstrijd speelde en in de rust gewisseld werd. Nederland won slechts door een omstreden strafschop, die door Kees Kist benut werd.

Zowel Nederland als West-Duitsland grepen in voor de tweede wedstrijd, maar alleen Duitsland had succesvolle ingrepen. De artiest Bernd Schuster verving de krachtpatser Hans-Peter Briegel en het middenveld van Nederland werd compleet overlopen. Zijn ploeggenoot bij 1.FC Köln Klaus Allofs scoorde drie keer, twee keer na een voorzet van Schuster. In de slotfase kwam Nederland terug in de wedstrijd tot 2-3, maar een gelijkspel zat er niet in. Opvallend was, dat de nog jonge invaller Lothar Matthaeus zijn debuut maakte en een strafschop veroorzaakte. West-Duitsland was nu zeker van de finale en Tsjecho-Slowakije en Nederland moesten uitmaken welke ploeg mocht spelen om de derde plaats. Voor 12.000 toeschouwers in Milaan eindigde het duel op 1-1 en dat was genoeg voor de Tsjechen. Het was het einde van een roemrucht Nederlands tijdperk

peter

Bericht door peter » do sep 08, 2016 8:16 am

De kwalificatie van '80:

Land Wed W G V DV DT DS Pnt
1 Nederland 8 6 1 1 20 6 +14 13
2 Polen 8 5 2 1 13 4 +9 12
3 DDR 8 5 1 2 18 11 +7 11
4 Zwitserland 8 2 0 6 7 18 -11 4
5 IJsland 8 0 0 8 2 21 -19 0

Zie ik ons nu niet halen. :biggrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 08, 2016 8:33 am

Mano schreef: Blind zijn krediet is volledig op door het niet kwalificeren voor het EK. Daar kon hij nog schuilen achter Hiddink die seniele luie geldwolf dacht het wel ff te piepen met 50% inzet.
Nee, Blind kan zich niet achter Hiddink verschuilen. Bij zijn aantreden meldde Blind namelijk dat Oranje 80% kans op directe - en 100% kans op EK-kwalificatie via de play-offs had. M.a.w.: hij zou het wel effe veel beter gaan doen dan Hiddink. Die kans op kwalificatie was in no-time tot 0% gereduceerd, maar uiteraard trok de rasopportunist Blind niet z'n conclusies na 3 nederlagen in 4 kwalificatiewedstrijden.

Oostveen spaarde hem (en zichzelf), kwam met een belachelijk 10-jaren plan voor het vaderlands voetbal, stapte toen ineens wél op en zadelde zijn opvolger dus met een onmogelijke erfenis en een kippenhok qua technische staf op.

Maar Blind staat er nog steeds goed op in de media. Daar waar Hiddink snoeihard werd aangepakt, wordt Blind gespaard. Hij husselt met opstellingen (trial and error), tactisch doet het nog steeds aan z'n Ajax-tijd denken (as onvoldoende bezet en terugvallen op d'n stormram) en de resultaten tegen minions wanneer het om het eggie gaat zijn bedroevend. Maar hij heeft de NOS en het AD sowieso achter zich. Die zit er nog wel even.

Sandro

Bericht door Sandro » do sep 08, 2016 8:51 am

Peter schreef:De kwalificatie van '80:

Dat waren natuurlijk nog de laatste stuiptrekkingen van de succesvolle generatie, waarna de malaise op het EK80 pas echt toe sloeg :hypocrite.gif:

Ook ik zie de problemen wel die er zijn, maar het verrast me niet zo erg. Het is nu ook weer niet zo dat we ons niet meer voor eindrondes kunnen plaatsen. En als je meedoet, kun je ook echt nog wel een poulefase doorkomen of iets dergelijks.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do sep 08, 2016 9:13 am

Volgens de telegraaf is Jari Litmanen een optie om assistent van Blind te worden, zou leuk zijn! Waarom heeft hij nog steeds geen functie binnen Ajax!?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do sep 08, 2016 9:23 am

Sandro_Calaaabro schreef:
Peter schreef:De kwalificatie van '80:

Dat waren natuurlijk nog de laatste stuiptrekkingen van de succesvolle generatie, waarna de malaise op het EK80 pas echt toe sloeg :hypocrite.gif:

Ook ik zie de problemen wel die er zijn, maar het verrast me niet zo erg. Het is nu ook weer niet zo dat we ons niet meer voor eindrondes kunnen plaatsen. En als je meedoet, kun je ook echt nog wel een poulefase doorkomen of iets dergelijks.
Daar komt bij dat IJsland, Zwitserland en in minder mate de DDR niet echt hoogvliegers waren in die jaren, zeker vergeleken met nu.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » do sep 08, 2016 9:37 am

Ach dat is allemaal relatief. Tegenwoordig bestaat blijkbaar heel Europa uit hoogvliegers. IJsland, Tsjechië en Turkije kunnen er nog steeds geen zak van, hoor. En ook Zweden niet. Als we het EK terugbrengen naar 16 landen, dan zullen al deze landen lekker thuisblijven.

Zweden met Zlatan was totaal kansloos op het EK. Tsjechië? Top-3 slechtste teams van het EK. Turkije? Allerslechtste team van het EK.

En wij? Precies.

Plaats reactie