Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » wo aug 31, 2016 3:57 pm

Dat kan allemaal, maar als Bailey je nummer 1 optie is, dan moet je wel heel goed je best doen om in Ziyech het alternatief te zien.

We hebben overigens echt veel geld nu he. Wat is het saldo van deze zomer? Plus 40 miljoen?

zeux

Bericht door zeux » wo aug 31, 2016 4:21 pm

Na Ziyech +32m
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 31, 2016 4:29 pm

Peter schreef:Dat kan allemaal, maar als Bailey je nummer 1 optie is, dan moet je wel heel goed je best doen om in Ziyech het alternatief te zien.

We hebben overigens echt veel geld nu he. Wat is het saldo van deze zomer? Plus 40 miljoen?
Inderdaad, ondanks de (vaak terechte kritiek) op de leiding van Ajax hebben we er financieel nog nooit zo goed voor gestaan, nu sportief weer de weg omhoog inslaan!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 31, 2016 6:07 pm

En zo is het een saaie laatste transferdag geworden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » wo aug 31, 2016 6:08 pm

Duke schreef:En zo is het een saaie laatste transferdag geworden.
Er is nog 5 uur toch? :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 31, 2016 6:15 pm

Er zit nog steeds een disbalans in de selectie. Te weinig kwaliteit op de ene positie en teveel spelers op een andere positie. Maar onder de streep is er volgens mij meer kwaliteit binnengekomen dan er is vertrokken. Dat betekent dus dat je met deze groep kampioen moet kunnen worden.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 31, 2016 6:31 pm

Marillion schreef:Dat betekent dus dat je met deze groep kampioen moet kunnen worden.
Niet eens met je conclusie. Psv heeft ook kwaliteit, maar meer meer balans. Dat gaat denk ik uiteindelijk de doorslag geven, net als de vorige seizoenen. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op wo aug 31, 2016 6:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 31, 2016 6:34 pm

PSV is er in de breedte sterker op geworden. In de doepte zeker niet. Ajax toch wel.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 31, 2016 6:40 pm

Het kwam op de laatste speeldag aan. Er was dus nauwelijks krachtsverschil. Ajax heeft wat mij betreft nu een sterkere selectie dan op de laatste speeldag. PSV is er kwa selectie niet op vooruit gegaan.

Dan moet je dus durven stellen dat je hiermee kampioen kunt worden. Wat iets anders is als een garantie afgeven of iets dergelijks.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 31, 2016 7:06 pm

Psv heeft naar mijn bescheiden mening vorig seizoen ondergepresteerd. Dit jaar verwacht ik daarom een groter verschil, of Bosz moet Ajax heel snel aan het voetballen krijgen. Aangezien er veel nieuwe jongens zijn, en een selectie die nog steeds totaal niet in balans is, zal dat niet van de ene op de andere dag gaan. Niet voor niets hebben we al 5 punten verspeeld tegen clubs waar we vorig jaar gewoon van wisten te winnen.
Ajax!

Sandro

Bericht door Sandro » wo aug 31, 2016 7:20 pm

Ondanks de disbalans heb ik het idee dat we een normaal aantal blessures op zouden moeten kunnen vangen. En er is kwaliteit genoeg,dus mijns inziens moeten we vanuit het spelersmateriaal bezien kampioen moeten kunnen worden. Daarnaast spelen er nog veel meer dingen natuurlijk. Met name hoe snel Bosz zijn ideale 11 gevonden heeft en ze ingespeeld krijgt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 31, 2016 7:43 pm

Zodra er een linksback geblesseerd raakt moet je je hele ploeg omgooien. Ajax is op belangrijke posities niet in controle en ik verwacht dan ook dat PSV makkelijk kampoen wordt. Desalniettemin is ook PSV maar een hele matige ploeg.

Sandro

Bericht door Sandro » wo aug 31, 2016 7:56 pm

Alexander schreef:Zodra er een linksback geblesseerd raakt moet je je hele ploeg omgooien. Ajax is op belangrijke posities niet in controle en ik verwacht dan ook dat PSV makkelijk kampoen wordt. Desalniettemin is ook PSV maar een hele matige ploeg.
Hoezo moet dat? Volgens mij hoeft dat helemaal niet.

Vorig seizoen werd ook gezegd dat PSV makkelijk kampioen zou worden en gebeurde dat helemaal niet makkelijk. Nogmaals, vanuit het spelersmateriaal bezien zie ik niet zoveel verschil tussen PSV en Ajax.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 31, 2016 9:24 pm

Alexander schreef:Zodra er een linksback geblesseerd raakt moet je je hele ploeg omgooien. Ajax is op belangrijke posities niet in controle en ik verwacht dan ook dat PSV makkelijk kampoen wordt. Desalniettemin is ook PSV maar een hele matige ploeg.
Viergever kan die positie invullen, en Tete zou dat eventueel ook kunnen.

Metaforisch gezien: jij denkt dat als Ajax een top linksback had kunnen kopen (Alba/Marcelo/Alaba) het elftal er in zijn geheel sterker op zou zijn geworden dan dat het nu is met de aankoop van Ziyech en het aanhouden van Dijks als linksback?

Mano

Bericht door Mano » do sep 01, 2016 7:25 am

Dat gezeik over Dijks :excited.gif:

In het huidige Ajax waar 0 creativiteit loopt, ben je dus afhankelijk van je voorzetjes van je Back.
Als hij ze niet levert, ben je gezien. Dat zegt niks over je back maar alles over je middenveld.

En waarom hoor ik niks over de rechtsback?? :confused.gif:
Tete of Veltman komen NOOIT op, geven 0 voorzetten en gaan verdedigend de afgelopen periode goed in de fout.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

elliquido

Bericht door elliquido » do sep 01, 2016 7:42 am

Je verlangt bijna weer naar van Rijn :blackcat.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 01, 2016 8:28 am

zeux schreef:Na Ziyech +32m
Volgens de VK van gisteren is er voor 56 miljoen verkocht en voor 21.5 miljoen ingekocht, dus 34,5 miljoen batig saldo.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 01, 2016 8:36 am

Is er bij deze rekensommetjes ook rekening gehouden met het feit dat de totale som van een transfer niet in zijn geheel naar Ajax gaat? Percentages, voor zaakwaarnemers, spelers, vorige clubs. Er gaat in de regel nogal wat vanaf.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 01, 2016 8:36 am

Ik kom alleen maar aan die opbrengst als er geen rekening wordt gehouden met 5 miljoen voor Leverkusen en de huursommen voor Traore en Krul missen denk ik ook in de uitgaven. Maar goed, wij kennen de exacte bedragen natuurlijk ook niet.
I think I lost my fucking headache

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do sep 01, 2016 8:50 am

Gelukkig voor al jullie cijfertjesneukers komt alles in de jaarcijfers terecht!

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 01, 2016 8:52 am

Ik kan niet wachten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 01, 2016 8:59 am

LucaS schreef:Ik kom alleen maar aan die opbrengst als er geen rekening wordt gehouden met 5 miljoen voor Leverkusen en de huursommen voor Traore en Krul missen denk ik ook in de uitgaven. Maar goed, wij kennen de exacte bedragen natuurlijk ook niet.
Wij hebben in ieder geval voor bijna 30 miljoen aan middenvelders gehaald in de afgelopen 1.5 jaar. :biggrin.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 01, 2016 9:01 am

Media heeft duidelijk de focus op Ajax staan! :666.gif: Er gaat veel niet goed, maar als je naar het tranfer beleid van dit jaar bekijkt, ziet het er gewoon goed uit.

Opschoning (via AS):
Ajax-transfers: 6 spelers kwamen, 26 gingen

Vertrokken: Sam Hendriks (Go Ahead Eagles), Ruben Ligeon (Slovan Bratislava), Viktor Fischer (Middlesbrough), Zakaria El Azzouzi (Sparta Rotterdam, verhuurd), Leeroy Owusu (Excelsior, verhuurd), Queensy Menig (PEC Zwolle, verhuurd), Lesly de Sa (Slovan Bratislava), Lucas Andersen (Grashopper Zürich), Aschraf El Mahdioui (ADO Den Haag), Nicolai Boilesen (FC Kopenhagen), Mike van der Hoorn (Swansea City), Jordy Bruijn (SC Heerenveen), Damian van Bruggen (PSV), Phillipe Sandler (PEC Zwolle), Damon Mirani (Almere City), Óttar Magnús Karlsson (Vikingur Reykjavik), Elton Acolatse (KVC Westerlo), Ricardo van Rhijn (Club Brugge), Django Warmerdam (PEC Zwolle, verhuurd), Arek Milik (Napoli), Indy Groothuizen (FC Nordsjaelland, verhuurd), Richaïro Zivkovic (Utrecht, verhuurd), Lerin Duarte (Heracles Almelo), Sheraldo Becker (ADO Den Haag), Robert Muric (Pescara, verhuurd), Jasper Cillessen (FC Barcelona).

Keeper Cillessen vervangen: Tim Krul (Newcastle United, gehuurd), goede vervanger.
Verdediging:
Heitinga vervangen door Heiko Westermann (Real Betis Sevilla), op het eerste oog geen verbetering. :blush.gif:
Talent gehaald: Davinson Sanchez (Atlético Nacional), onze nieuwe Chivu, ik ben positief gestemd t.a.v. Sanchez: snelheid, kracht en een goede inspeelpass :ajaxsmiley.gif:
Kwaliteitsinjectie middenveld: Hakim Ziyech (FC Twente)
2e spits vacature ingevuld: Mateo Cassierra (Deportivo Cali)/ doorschuiven Dolberg.
Milek vervangen: Bertrand Traore (Chelsea, gehuurd)/ doorschuiven Dolberg.

We zijn er selectietechnisch op vooruit gegaan. We hebben nu spelers die vanuit het niets, een wedstrijd kunnen openbreken (Traore en Ziyech).
Aandachtspunten blijven: ervaring (leeftijd verdeling blijft scheef) en flankspeler (en iets mindere mate de linksback).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 01, 2016 9:06 am

Als je nu nog iets zou willen op de flank; ik heb ergens gelezen dat Babel zonder club zit sinds deze zomer. Je gaat er de oorlog niet mee winnen, maar hij brengt wel ervaring en is niet minder dan onze huidige flankspelers.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do sep 01, 2016 9:13 am

FC Clubloos: van Alex tot Emanuelson en Pranjic

Clubs en trainers die nog verlegen zitten om vers bloed moeten hun heil zoeken in spelers zonder contract. VI zette een elftal buitenkansjes bij elkaar.

Doelman: Een ervaren goalie is zonder twijfel beschikbaar. Mark Schwarzer (43) is misschien een brug te ver. Vladimir Gabulev is ruim tien jaar jonger. De tienvoudig Russisch international heeft ruime ervaring in Rusland met onder andere Dinamo Moskou (afgelopen seizoen nog 23 duels) en kan ook bogen op Europese ervaring in de Champions League.

Rechtsback: In Nederland heeft hij zonder twijfel naam gemaakt. Dankzij zijn jaren bij PSV is bekend waar de kracht van Stanislav Manolev ligt. De Bulgaarse rechtsback kwam na zijn Nederlandse avontuur terecht in Rusland. Gezien zijn 49 duels in vier seizoenen waren ze bij Kuban Krasnodar en Dinamo Moskou niet compleet tevreden met de 45-voudig international.

Centrale verdedigers: Over voormalig PSV'ers gesproken, na zijn vertrek bij AC Milan is Alex op zoek naar een nieuwe club. De Braziliaan is inmiddels 34 jaar oud, maar afgelopen seizoen speelde hij 25 wedstrijden in de Serie A. Bovendien neemt hij een flinke dosis ervaing mee, die hij heeft opgedaan bij Chelsea en Paris Saint-Germain

69 interlands met Uruguay en 163 duels in de Primera Divisón en de Serie A met onder andere Juventus, Sevilla en Barcelona. Kortom, Martín Cáceres (29) brengt als centrale verdediger meer mee dan alleen zijn defensieve kwaliteiten. De vraag is alleen in hoeverre hij hersteld is van een achillespeesblessure, die hij in mei opliep.

Linksback: De carrière van Urby Emanuelson zit de laatste jaren wat in het slop. De voormalig Ajacied heeft inmiddels vier Italiaanse clubs achter zijn naam staan. Met Hellas Verona degradeerde hij uit de Serie A. Hij is in verband gebracht met Cagliari, maar zit nog altijd zonder club.

Rechtermiddenvelder: Raul Meireles (33) kennen we onder meer van de verbeten strijd die hij leverde op het middenveld van Fenerbahçe. De Turkse club heeft de Portugees na vier jaar bedankt voor bewezen diensten en dus zit de 76-voudig international in de wachtkamer.

Centrale middenvelder: De 32-jarige Mathieu Flamini was een naam die deze transferperiode zeker voorbij kwam. Maar zijn ervaringen bij AC Milan en Arsenal ten spijt, de Franse middenvelder zit nog immer zonder club.

Linkermiddenvelder: In Heerenveen maakte Danijel Pranjic (34) indruk en lag er een mooie toekomst in het verschiet. In 2009 verhuisde hij naar Bayern München. Maar de Kroaat heeft niet de stap naar de top kunnen zetten en heeft afgelopen drie seizoenen Panathinaikos gediend.

Rechtsbuiten: Met moeite slaagde zijn zaakwaarnemer erin het contract van Zakaria Labayad (23) met Sporting Lissabon te laten ontbinden. De voormalige aanvaller van Vitesse heeft nu zijn handen vrij om de juiste keuze te maken om zijn carrière nieuw leven in te blazen.

Spits: Misschien zit de sleet er met zijn 32 jaar wel een beetje op (veel goals maakte hij de afgelopen jaren niet meer), maar Emmanuel Abedayor kan ongetwijfeld nog zijn waarde hebben. Fulham dacht dat inderdaad, maar kon het niet met hem eens worden over een contract. De Togolees weet hoe het is om zonder club te zitten. In januari dook hij op bij Crystal Palace nadat enige maanden daarvoor zijn verblijf bij Tottenham Hotspur was geëindigd.

Linksbuiten: Roland Lamah (28) heeft ook ervaring in de Eredivisie. De aanvaller, die in 2007 door Anderlecht aan Roda JC werd verhuurd, speelde in de Primera Divsión (Osasuna), de Premier League (Swansea City), de Ligue 1 (Le Mans) en de Jupiler League Pro League (Anderlecht). De laatste twee jaar was hij actief voor het Hongaarse Ferencváros.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie