Lasse Schöne

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Lasse Schöne

Bericht door Cruijff » ma aug 15, 2016 12:13 am

T82 schreef:Hoe is het eigenlijk met deze Deen? Het lijkt me dat zijn kans op minuten nog kleiner is geworden. Wil hij niet gewoon weg?
Je zou inderdaad denken dat zijn positie meer en meer uitzichtloos wordt.

Volgens een of ander nieuwsbericht heeft hij echter ergens in de maand juli een naar eigen zeggen zeer goed gesprek met Peter Bosz gevoerd. En naar aanleiding daarvan besloten dat hij wil blijven.

Ik vind het jammer dat hij zo weinig aan bod komt. Als je ziet hoe hopeloos de spelhervattingen van Gudelj zijn, alleen daar al boek je met Schöne enorm veel winst. Door de jaren heen heeft hij toch een boel belangrijke goals en assists afgeleverd. Goede gozer ook, bovendien.

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 31, 2016 10:06 am

Schone waarschijnlijk naar Denemarken, volgens VI. Mooie transfer voor die jongen, hopelijk komt het rond.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 31, 2016 12:17 pm

Schöne was een unlikely hero. Flinke bijdrage aan 2 titels. Hoop dat Ajax zich coulant opstelt v.w.b. transfersom. Goeie kerel. :biggthumpup.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 31, 2016 12:21 pm

Ze horen hem transfervrij te laten vertrekken en ervoor zorgen dat die jongen nog een klapper kan maken.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 31, 2016 2:03 pm

Mee eens. Houd zo iemand te vriend en bindt hem als scout aan je.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 31, 2016 2:23 pm

Zal ook wel gebeuren. Bij de vorige contractverlenging was hij anders ook transfervrij geweest.

Sympatieke speler, heeft een groot aandeel gehad in een paar kampioenschappen. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 31, 2016 9:43 pm

Schöne blijft bij Ajax, blijkbaar is zijn salaris bij Ajax zo hoog dat er geen 'klapper' tegenop kan. Aldus Mike Verweij. Hetzelfde geldt overigens voor Serero.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 31, 2016 10:00 pm

Met andere woorden: ze willen geld mee. Dat kan ook in de komende dagen nog geregeld worden.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do sep 01, 2016 7:46 am

Dat is dan het voordeel. Zeker met Ziyech erbij zal ie nu weinig aan spelen toekomen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2017 10:47 pm

Haha wat een wereld van verschil wat betreft zijn situatie sinds de laatste posts die in dit topic geweest zijn. :smallgrin.gif:

Over de huidige selectie zegt hij rond de zes minuten 'dit is genoeg om kampioen te worden'. :blush.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=ytxCIRR0hho

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 16, 2017 1:40 am

Er is in de voetballerij, gelukkig, nog hiërarchie.
Debutant Kluivert durfde strafschop niet te claimen bij Schöne

Ajax-debutant Justin Kluivert wilde zondag in de gewonnen uitwedstrijd tegen PEC Zwolle (1-3) de strafschop nemen die Ajax in de 54e minuut toegekend kreeg. Toch durfde de flegmatieke linksbuiten het niet te vragen aan Lasse Schöne, die de penalty benutte en de openingstreffer maakte.

"Ik vroeg aan Anwar (El Ghazi, red.) of ik de bal mocht nemen", zei de 17-jarige aanvaller na de wedstrijd. "Die vertelde dat ik bij Schöne moest zijn. Nou, aan hem durfde ik het nog niet te vragen."
http://www.nu.nl/voetbal/4391163/debuta ... chone.html

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jan 20, 2017 12:13 pm

Die Schöne wil wel heel graag een nieuw contract met meer geld, word er gewoon een beetje misselijk van. :smallgrin.gif:
Schöne: 'Ik ben van Ajax gaan houden'

Lasse Schöne is bezig aan zijn vijfde seizoen bij Ajax. De Deense middenvelder kent als controlerende middenvelder een ijzersterke jaargang.
Ajax wil verder met Schöne, die een nieuw contractvoorstel in beraad heeft. Mocht hij in Amsterdam blijven, dan nestelt hij zich nog nadrukkelijker in de topdrie van Deense spelers met meeste competitieduels voor Ajax (zie tabel).

'Laatst zag ik een lijstje met Deense Ajacieden en dat heeft wel indruk op me gemaakt', aldus Schöne deze week in VI. 'Slechts twee Deense spelers kwamen ooit vaker uit voor Ajax. Dat doet wel iets met me, bijzonder. Alleen Søren Lerby en Frank Arnesen speelden meer competitieduels voor Ajax. Onlangs ben ik Christian Eriksen gepasseerd. Dat zijn toch drie grote namen in de geschiedenis van het Deense voetbal. Daar sta ik toch maar mooi tussen en dat had niemand durven dromen toen ik hier in 2012 kwam.'

Schöne speelde in het verleden in Nederland voor SC Heerenveen, De Graafschap en NEC. In de afgelopen jaren is Ajax zijn club geworden. 'Ik heb ook gewoon heel veel aan Ajax te danken en voel me ook sterk verbonden met de club', zegt Schöne. 'Ik ben een échte Ajacied geworden. Ook op momenten dat ik in de afgelopen seizoenen niet speelde, voelde ik me oprecht blij als we scoorden en wonnen. Ik ben van Ajax gaan houden en er trots op dat ik al zo lang voor de club mag spelen. De club is zo groot, overal in het land kom je supporters tegen. Het heeft iets magisch.'

'Ajax wordt soms als arrogant weggezet, maar ik vind het gewoon realiteitsbesef en kan dat zelfbewustzijn wel waarderen. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. Dat werk. Feitelijk is dat ook gewoon zo. Ajax is de grootste club, met de meeste successen en de grootste aanhang. Het zou misplaatste arrogantie zijn als het niet zou kloppen. Dat is niet het geval. Andere clubs doen er ook alles aan om zich te kunnen meten met Ajax', vervolgt Schöne. 'Ze geven altijd tien procent extra als ze tegen ons spelen, of gaan opeens heel verdedigend spelen. Dat bevestigt dan nog meer de status van Ajax. Tegelijkertijd merk ik dagelijks ook hoe warm de club kan zijn. Ik hecht veel waarde aan de mensen die op de werkvloer rondlopen, en altijd voor een ander klaarstaan. Van de kok tot de materiaalman, zij zijn voor mij Ajax.'
YNWA

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jan 20, 2017 12:18 pm

Hij mag van mij topverdiener worden hoor, is zo'n beetje de belangrijkste man bij ons momenteel, werkt als een paard, verzaakt niet en is een groot rolmodel voor die verwende kids!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 20, 2017 8:29 pm

Prima plan om 'm bijvoorbeeld met twee jaar te verlengen. Hij kan op meerdere posities uit de voeten, ligt prima in de groep en is niet de moeilijkste als het een keer tegenzit.
Nil volentibus arduum

Rednose

Bericht door Rednose » vr jan 20, 2017 11:21 pm

InnerHarbour schreef:Die Schöne wil wel heel graag een nieuw contract met meer geld, word er gewoon een beetje misselijk van. :smallgrin.gif:
[/quote]
Tja.....en jij neemt dit soort blaadjes en praatjes serieus???
Kom nou toch!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jan 21, 2017 4:00 am

Rednose schreef:
InnerHarbour schreef:Die Schöne wil wel heel graag een nieuw contract met meer geld, word er gewoon een beetje misselijk van. :smallgrin.gif:
Tja.....en jij neemt dit soort blaadjes en praatjes serieus???
Kom nou toch!

Precies. Wat een gelul langs de zijlijn zeg.

De stukjesschrijver verzint de kop, vaak een sensationele. Schöne is echt de gierigste niet...... en bovendien gierig is Overmars wel dus die moet wel heel raar uit bed zijn gevallen wil Marcie met salaris gaan strooien.

999

Bericht door 999 » ma jan 23, 2017 11:26 am

Deen vraagt bedenktijd
Ajax wil twee jaar door met Schöne
1 uur geleden
Lasse Schöne is met Ajax in gesprek over verlenging van zijn aflopende verbintenis. De Deen is niet van plan zomaar bij te tekenen. Ajax deed hem een tweejarige aanbieding, maar de routinier vroeg en kreeg bedenktijd.

Het is voor directeur spelersbeleid Marc Overmars te hopen dat er snel witte rook komt, want ook zondagmiddag in stadion Galgenwaard was Schöne van onschatbare waarde. De Deen maakte vlak voor tijd de enige treffer in de Domstad. Gezien de statistieken van de afgelopen jaren, was dat een enorme opluchting voor Peter Bosz en zijn spelers.

'Veel vertrouwen'
Schöne over de titelstrijd: "Met acht punten verschil, was het gat wel heel groot geworden, ja. Nu is het nog steeds vijf punten en te overzien. Dit zijn wel heel moeilijke uitwedstrijden die je uiteindelijk kampioen kunnen maken. De zege geeft hartstikke veel vertrouwen. Nu moeten we door en hopen dat Feyenoord en PSV ook een keer wat laten liggen."
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » wo feb 01, 2017 10:08 am

Ondanks alle transfers perikelen is deze man ZO belangrijk om hem nog op de payroll te hebben volgend seizoen. :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 12:31 am

Top 10 Ajax doelpunten Lasse Schöne:

https://www.youtube.com/watch?v=IEhjAWn5puk

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma feb 13, 2017 2:40 am

Waar blijft die contract verlenging?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 13, 2017 10:12 am

Ik denk dat hij zelf geen haast heeft. Schöne heeft het volgens mij prima naar zijn zin maar als hij nog een keer iets anders zou willen is dit wel het ultieme moment. Ook als hij nog een keer ordinair zijn zakken zou willen vullen.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma feb 13, 2017 10:20 pm

Ik zou hem er graag bijhouden. Ik verwacht dat komende zomer weer een paar sterkhouders vertrekken. Een ervaren, stabiele factor als Schöne is geen overbodige luxe met al die jonkies.
Ajax!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 14, 2017 6:18 am

Aan de reactie van Overmars te zien bij Ajax.tv komt het met Schöne (en ook Onana) wel goed. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 22, 2017 3:18 pm

Verlengd met 2 jaar! :smile-ajax.gif: :biggthumpup.gif: t/m 2019 en een optie van nog 1 jaar.

Bron: Ajax zelf.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 22, 2017 3:41 pm

Mooi, prima speler om nog een aantal seizoenen in de selectie te hebben. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie