Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » di aug 30, 2016 4:22 pm

:ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 30, 2016 4:30 pm

Toppie schreef:Het is wel zo dat niet 1 speler het verschil kan maken, het is geen Messi , maar dat de rest 200% beter moet worden is een feit en dat mag Bosz nog voor de winterstop voor elkaar krijgen anders wordt die ontslagen
Nou als ik Rishi mag geloven is hij dat dus nu juist wel, de speler die het verschil kan maken, de 'Messi' van de Nederlandse competitie. Nou ik ben benieuwd, ik ga zondag 11 september weer eens proberen om een hele wedstrijd van Ajax uit te zitten. :smile-ajax.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 30, 2016 4:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb een goed gevoel bij Ziyech. Het is héél lang geleden dat ik dat had bij een aankoop.
Dat goede gevoel bij Ziyech heb ik ook. Alleen vraag ik me af of bij Ajax in de selectie en de staf de kwaliteit aanwezig is om hem optimaal te laten renderen, als speler te doen groeien en hem zó te integreren dat Ajax er als team op vooruit gaat. Hij zou niet de eerste creatieve speler bij Ajax zijn die ergens aan de zijkant wordt weggedrukt om in de as plaats te maken voor winnaars en hardlopers. Ik mag toch sterk hopen dat Gudelj wordt opgedragen in dienst van Ziyech te spelen i.p.v. andersom. Kan niet zo zijn dat Ziyech mannetjes moet inrekenen die Gudelj weer eens heeft laten lopen...

Ik vind Ziyech ook wel een mooie gast. Die gozer moet mentaal wel goed zijn, want hij hield een hele club vrijwel in z'n uppie op de been. Voordeel is dat ie bij Twente al heeft kunnen wennen aan veel matigheid om zich heen. :blush.gif: Met Klaassen en Dolberg zal ie in het veld ongetwijfeld in no-time een goede klik hebben.

zeux

Bericht door zeux » di aug 30, 2016 5:20 pm

wimpey schreef:Kan niet zo zijn dat Ziyech mannetjes moet inrekenen die Gudelj weer eens heeft laten lopen...
Ik gok zomaar dat Ziyech, voor wat ik van hem weet, niet het type 'loopjongen' is. Hij komt nu ook wel een klein beetje binnen als 'redder'. Dat geeft hem meteen een bepaalde status binnen de groep. Al moet hij de échte status natuurlijk voetballend afdwingen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 30, 2016 5:23 pm

Benieuwd hoe Bosz Ziyech ziet. Hij heeft al aangegeven dat Ziyech op het middenveld moet. Wordt dit dan zijn type Duarte/Pröpper bij Ajax: een aanvallende middenvelder die een mannetje kan passeren, en daarmee als aanspeelpunt dient voor de eerste bal vanuit de verdediging.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wilcao

Bericht door Wilcao » di aug 30, 2016 5:54 pm

Als Ziyech zijn niveau kan aanhouden, gaat hij ons nog veel geld opleveren. Zonder doorverkooppercentage en een contract tot en met 2021 is dit slim gehandeld.

Toppie

Bericht door Toppie » di aug 30, 2016 6:02 pm

Hij mag nu onder het forum Ajax spelers worden geplaatst het is nu officieel :biggthumpup.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 30, 2016 6:05 pm

Wilcao schreef:Als Ziyech zijn niveau kan aanhouden, gaat hij ons nog veel geld opleveren. Zonder doorverkooppercentage en een contract tot en met 2021 is dit slim gehandeld.
Veel geld? Veel goed spel, assists en goals graag!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wilcao

Bericht door Wilcao » di aug 30, 2016 6:07 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Wilcao schreef:Als Ziyech zijn niveau kan aanhouden, gaat hij ons nog veel geld opleveren. Zonder doorverkooppercentage en een contract tot en met 2021 is dit slim gehandeld.
Veel geld? Veel goed spel, assists en goals graag!
Absoluut, maar wou even aangeven dat dat 5-jarig contract + geen doorverkooppercentage prima gehandeld is met het oog op de toekomst.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » di aug 30, 2016 6:18 pm

InnerHarbour schreef:
Toppie schreef:Het is wel zo dat niet 1 speler het verschil kan maken, het is geen Messi , maar dat de rest 200% beter moet worden is een feit en dat mag Bosz nog voor de winterstop voor elkaar krijgen anders wordt die ontslagen
Nou als ik Rishi mag geloven is hij dat dus nu juist wel, de speler die het verschil kan maken, de 'Messi' van de Nederlandse competitie. Nou ik ben benieuwd, ik ga zondag 11 september weer eens proberen om een hele wedstrijd van Ajax uit te zitten. :smile-ajax.gif:
Dat gaat nog een hele opgave worden...

Ajax speelt namelijk op zaterdag 10 september :hypocrite.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di aug 30, 2016 6:21 pm

Bert schreef:Benieuwd hoe Bosz Ziyech ziet. Hij heeft al aangegeven dat Ziyech op het middenveld moet. Wordt dit dan zijn type Duarte/Pröpper bij Ajax: een aanvallende middenvelder die een mannetje kan passeren, en daarmee als aanspeelpunt dient voor de eerste bal vanuit de verdediging.
Als de tegenstander bal heeft laat je hem de rechterkant afdekken, bij balbezit Ajax laat je hem op 10 lopen. Traore en Dolberg de spitsen, waarbij Traore - die toch al graag uit de spits beweegt - naar rechts loopt om de ruimte maken. Daarachter speel je met Riedwald in de punt naar achteren, Klaassen op links en Gudelj op rechts. Mag ie vuil werk opknappen voor Zyiech en kan ie ook een beetje in z'n AZ rol spelen.

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 30, 2016 6:25 pm

Echt super dat we hem nu hebben. Mijn supportershart begint sneller te kloppen en ik merk dat dat bij veel meer AT'ers het geval is. Wonderen verwacht ik niet, maar dit is zo'n fijne speler dat ik er erg naar uit kijk om hem in het shirt van Ajax te zien spelen!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

elliquido

Bericht door elliquido » di aug 30, 2016 6:29 pm

vinkje !

ok who's next ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 30, 2016 6:31 pm

Trab schreef: Als de tegenstander bal heeft laat je hem de rechterkant afdekken, bij balbezit Ajax laat je hem op 10 lopen. Traore en Dolberg de spitsen, waarbij Traore - die toch al graag uit de spits beweegt - naar rechts loopt om de ruimte maken. Daarachter speel je met Riedwald in de punt naar achteren, Klaassen op links en Gudelj op rechts. Mag ie vuil werk opknappen voor Zyiech en kan ie ook een beetje in z'n AZ rol spelen.
Dat zal 'm inderdaad wel worden. Ben benieuwd of Ziyech à la Eriksen het team naar een hoger niveau gaat tillen. Bij Eriksen was altijd wel lekker dat ie ook nog eens constant in beweging was, bovenop z'n kwaliteiten aan de bal in het open spel en bij standaards.

Ik neem trouwens aan dat Sinkgraven en in mindere mate Nouri een niet zo leuke dag hebben. Wanneer men onvoorwaardelijk vertrouwen in de ontwikkeling van dat duo zou hebben was Ziyech waarschijnlijk niet gehaald. Voor Schöne lijkt het me einde oefening.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 30, 2016 6:32 pm

Gaizka1985 schreef:
InnerHarbour schreef:
Dat gaat nog een hele opgave worden...

Ajax speelt namelijk op zaterdag 10 september :hypocrite.gif:
Volgens VI spelen ze zondag 11 september om kwart voor 5. Is het veranderd waar VI nog niets van weet? :smile-ajax.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 30, 2016 6:42 pm

InnerHarbour schreef: Volgens VI spelen ze zondag 11 september om kwart voor 5. Is het veranderd waar VI nog niets van weet? :smile-ajax.gif:
Na het pak slaag in Zuid-Rusland en dus EL hebben ze het programma flink aangepast.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 30, 2016 8:00 pm

wimpey schreef:
Trab schreef: Als de tegenstander bal heeft laat je hem de rechterkant afdekken, bij balbezit Ajax laat je hem op 10 lopen. Traore en Dolberg de spitsen, waarbij Traore - die toch al graag uit de spits beweegt - naar rechts loopt om de ruimte maken. Daarachter speel je met Riedwald in de punt naar achteren, Klaassen op links en Gudelj op rechts. Mag ie vuil werk opknappen voor Zyiech en kan ie ook een beetje in z'n AZ rol spelen.
Dat zal 'm inderdaad wel worden. Ben benieuwd of Ziyech à la Eriksen het team naar een hoger niveau gaat tillen. Bij Eriksen was altijd wel lekker dat ie ook nog eens constant in beweging was, bovenop z'n kwaliteiten aan de bal in het open spel en bij standaards.

Ik neem trouwens aan dat Sinkgraven en in mindere mate Nouri een niet zo leuke dag hebben. Wanneer men onvoorwaardelijk vertrouwen in de ontwikkeling van dat duo zou hebben was Ziyech waarschijnlijk niet gehaald. Voor Schöne lijkt het me einde oefening.
Is dat nou wel zo? Je kunt het ook als volgt zien. Bosz gaat kennelijk met een ander middenveld spelen. En in plaats van alleen maar lopers is er op dat middenveld ineens ook plaats voor een creatieve speler. Kortom, de positie waarop zij van waarde zouden kunnen zijn bestaat straks ook echt.

Als ik Nouri was zou ik dit juist als een kans zien. Hij kan nu proberen om achter Ziyech naar het eerste elftal toe te groeien en speeltijd te pakken. Tijdens de Africa Cup is er dan wellicht ook kans op een serie wedstrijden.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 30, 2016 8:27 pm

Ziyech die 'er geen zin meer in had' bij Twente blij met Ajax

Hakim Ziyech is geen ideale schoonzoon. Hij doet ook niet aan politiek correct geklets, hij zegt gewoon wat hij vindt dat nodig is. En dat is wel eens verfrissend. Wat te denken van deze uitspraak in zijn eerste interview als speler van Ajax: “In het begin van het seizoen had ik er totaal geen zin meer in eigenlijk,” zegt hij over zijn laatste weken bij FC Twente.

Ziyech is dan ook blij dat hij nu bij Ajax heeft getekend. “Heerlijk, heerlijk,” zegt hij op de vraag van Fox Sports hoe het voelt, al had Ziyech ook bijna in Engeland gezeten. “Ja, bijna. Uiteindelijk heb ik de beste keuze gemaakt. Ja, de goede keuze.”

En of hij dan de redder van Ajax is, zoals hij door de interviewer wordt genoemd, laat Ziyech in het midden. “Dat is wat ze zeggen, ja. Maar het is aan jezelf of je die druk op jezelf legt. Ik kan wel redelijk onder druk presteren.”

Dat Ziyech behouden is gebleven voor de eredivisie is, voor een groot deel te danken aan Peter Bosz. En het heeft niets te maken met geld. “Nee, ik heb andere dingen in mijn hoofd. De trainer is heel belangrijk. Hij speelt er een grote rol in. Dat is nu weer gebleken.”

Bosz mocht dan na afloop van Go Ahead Eagles - Ajax tegenover het journaille nog vaag zijn over de rol die Ziyech krijgt, tegen de speler van het Marokkaans elftal was hij duidelijk. Ziyech is gehaald als middenvelder, verklapt Ziyech. “Hij ziet me voornamelijk al een middenvelder, ik ben ook voor het middenveld gehaald.”

Maar mocht Bosz toch besluiten om Ziyech als vleugelspeler – zijn positie bij Twente – te gebruiken, hoeven we ook geen problemen te verwachten. “Als-ie me er neerzet zal ik het gewoon invullen, ik zal gewoon m’n best doen op de rechterkant. Als-ie me op het middenveld neerzet doe ik daar gewoon m’n best. Het gaat mij er meer om dat ik minuten ga maken. Waar ik speel, maakt me niet zoveel uit.”

Het wordt in ieder geval omschakelen voor Ziyech. Bij de tukkers was hij de grote man en knapten zijn teamgenoten het vuile werk op. In Amsterdam is hij een van de elf en zal hij echt moeten meeverdedigen.

Volgens Ziyech komt het wel goed. In Enschede lagen de zaken nou eenmaal anders. “Kijk, dat je bij Twente bijvoorbeeld niet meeverdedigt, dat heeft te maken met allerlei andere dingen die spelen, natuurlijk. In het begin van het seizoen had ik er totaal geen zin meer in eigenlijk.”

“Op een gegeven moment heb je iets nieuws nodig. Dat heb ik nu. Dan zal het weer gewoon normaal worden en ik zal gewoon gaan verdedigen. Hier wordt het gewoon anders en dat weet ik en ik zal het ook anders gaan invullen.”
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arthur

Bericht door Arthur » di aug 30, 2016 8:40 pm

Haha het team van de mediatraining is meteen bijeengekomen om een spoedcursus voor Ziyech samen te stellen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo aug 31, 2016 6:49 am

:biggrin.gif:

Ik hoop het niet eigenlijk, ik mag deze gozer wel, zeker als die zijn grote mond op het veld gaat waarmaken.
YNWA

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 31, 2016 7:29 am

Precies wat deze koorknaapjes nodig hebben. Jammer dat we daarbij niet een echte leider hebben aangetrokken (bijvoorbeeld Nigel de Jong <> niet zo zeer mbt voetbalkwaliteiten, maar karakter/leiderschap).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 31, 2016 7:52 am

Genant detail is dat Hakim nog koos voor Twente ipv Feyenooit in 2014

Mano

Bericht door Mano » wo aug 31, 2016 8:10 am

Goed gevoel over :biggthumpup.gif:

Hij kan een balletje trappen - bewezen bij Heereveen & Twente
Hij heeft een carrièreplan - had ook voor het geld kunnen gaan
Heeft Feyenoord links laten liggen - altijd goed
Is geen koorknaapje - hebben we er al genoeg van.

Nu nog bewijzen dat hij het ook op Ajax niveau kan.
Ik heb er wel geloof in.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo aug 31, 2016 8:43 am

Mano schreef:Nu nog bewijzen dat hij het ook op Ajax niveau kan.
Eerlijk gezegd heb ik liever dat hij zijn niveau en lijn van Twente doortrekt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 31, 2016 8:44 am

Toppie schreef:Genant detail is dat Hakim nog koos voor Twente ipv Feyenooit in 2014
Dat is van alles; maar zeker niet gênant.

Plaats reactie