PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Sandro

Re: PSV

Bericht door Sandro » ma aug 29, 2016 10:07 am

Marillion schreef:Onze nederlaag tegen Willem II was uiteraard een grotere misstap.
Ja, 10 man wil nog wel eens stand houden als ze gewoon voor de pot gaan hangen. Thuis verliezen van Willem II slaat helemaal nergens op :blush.gif:

PSV is inderdaad ook niet zo bijzonder. Vorig seizoen goed in Europa, maar dat lijkt me een zeldzame uitschieter.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 29, 2016 11:26 am

Marillion schreef:Onze nederlaag tegen Willem II was uiteraard een grotere misstap. Tegen een elftal met een keeper die niet eens bij de lat kan notabene.

Maar PSV heeft helemaal geen wonderploeg. Ik blijf het herhalen. Als Van der Hoorn in de slotfase bij De Graafschap per ongeluk een bal binnen kopt was niet PSV maar dat armoedige Ajax vorig seizoen gewoon kampioen geweest. Ook PSV heeft regelmatig flaters en ook PSV heeft een aantal posities die gewoon slecht bezet zijn.
Ik vind dat van die grotere misstap wel meevallen, we hebben het hier wel over Groningen waar Feyenoord 5 keer tegen scoorde en Twente 4 keer...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 29, 2016 12:51 pm

En over Willem II dat afgelopen weekend het enige andere punt tot zover heeft gepakt. Ajax stond voor in eigen huis en verliest. Dat vond ik echt wel een slag erger hoor.

Maar deze was ook lekker en er volgt nog wel meer in de loop van het seizoen. Zo goed is PSV niet.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 29, 2016 12:56 pm

Marillion schreef:En over Willem II dat afgelopen weekend het enige andere punt tot zover heeft gepakt.
Tegen Roda dat ook al twee keer had gescoord tegen Ajax. Zet ze tegenover elkaar en wat krijg je? Juist, een verschrikkelijk slechte wedstrijd die in 0-0 eindigt :smile-ajax.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 29, 2016 1:06 pm

Haha, hier moet ik ook wel om lachen hoor:
Ajax wilde De Jong bij PSV wegkapen en Ramselaar strikken

Het is niet de transferperiode van Ajax. De Amsterdammers zijn dichtbij de handtekening van Hakim Ziyech, maar zetten onlangs in op hele andere spelers. Zo probeerde de club Luuk de Jong bij PSV weg te lokken en ook Bart Ramselaar van FC Utrecht over te nemen. Op 30 juli zette De Jong zijn handtekening onder een nieuw contract tot medio 2020 bij PSV. De Eindhovenaren waren al langere tijd met de spits in gesprek, maar zagen in de slotweek een opvallende kaper op de kust. Ajax nam contact op met de aanvoerder van PSV en probeerde hem te verleiden voor een overstap naar Amsterdam. Directeur spelerszaken Marc Overmars viste echter achter het net.

'Ik begreep dat Luuk op de avond voordat hij bij ons bijtekende door Overmars is gebeld', aldus PSV-technisch manager Marcel Brands tegen online voetbalkanaal FC Afkicken. 'Ach, wij zijn eigenlijk nooit met Ajax bezig. Ik denk dat zoiets eerder in de media speelt, of andersom.' Behalve de strijd om de handtekening van De Jong, hoopte Ajax ook PSV te snel af te zijn met Ramselaar. Het talent van FC Utrecht was nagenoeg rond met PSV, toen de Amsterdammers contact opnamen en ook opeens geïnteresseerd waren. De voorkeur van FC Utrecht en Ramselaar ging echter naar PSV uit, aangezien de manier van zaken doen een beter gevoel opleverde.

'Als wij in een speler geïnteresseerd zijn, doen we dat omdat we een speler goed vinden en niet omdat een andere club belangstelling heeft', vervolgt Brands. 'Wij waren zo goed als rond met Ramselaar, toen Ajax ook opeens naar hem belde en interesse toonde. Wat moet ik daarvan denken? Het is niet mijn stijl. We wachten niet tot het laatste moment of op het moment dat een andere club interesse toont.' De interesse van Ajax in Ramselaar is zeer opvallend te noemen. Het vond plaats in een periode waarin de clubleiding aangaf dat Hakim Ziyech en Siem de Jong geen opties waren, aangezien de selectie al negen middenvelders herbergde. Die optelsom ging echter niet op voor Ramselaar.

Overigens hangt de komst van Ziyech inmiddels nauw samen met een vertrek van een middenvelder. Onder meer Riechedly Bazoer, die in Amsterdam nog een verbintenis heeft tot medio 2020, zou bij Ajax op de nominatie staan om te worden verkocht. Het management van Bazoer liet gisteren echter aan VI weten dat er op dit moment van een transfer nog geen sprake is.

Bron: vi.nl
Nee, bij PSV zijn ze heus nooit met Ajax bezig. En zo werken ze bij PSV uberhaupt niet. Wat is eigenlijk precies het belang om dan met een verhaal als dit naar buiten te komen Marcel?

Echt, wij klagen wel eens over Marc Overmars maar die Brands is er ook ééntje hoor. Wat een treurig figuur.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 30, 2016 5:53 am

Brands gaat nog even door:
Brands uit wéér onvrede over Ajax: 'Ik meld me ook niet ineens voor Ziyech'

Hoewel Marcel Brands en Marc Overmars de strijdbijl hebben begraven, sneert de technisch manager van PSV nog één keer naar zijn Ajax-collega. Maandag kwam aan het licht dat Overmars Luuk de Jong én Bart Ramselaar zou hebben gepolst voor een overgang richting Amsterdam.

"Het kan een keer gebeuren dat je allebei dezelfde speler wil", zegt Brands in De Telegraaf. "Maar het is nu al meerdere keren voorgekomen, zeker een keer of vier, vijf, dat vlak voordat een speler bij ons tekent Overmars namens Ajax naar die speler of naar zijn zaakwaarnemer belt. Ik weet niet waarom ze dat doen. Dat moet je Ajax vragen, maar het is niet mijn stijl. Ik vind het heel vreemd. Ik heb me toch ook niet ineens voor Ziyech gemeld, omdat Ajax ermee bezig was."

Brands liet maandag weten dat Overmars een lijntje uitgooide naar De Jong en Ramselaar, vlak voordat hij in Eindhoven tekende. De vermeende poging bij De Jong was een dag voordat hij bijtekende bij de regerend landskampioen. Overmars deed de aantijgingen af als absolute onzin. Het tweetal zou maandagavond volgens Voetbal International met elkaar gesproken hebben, en de strijdbijl hebben begraven.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 30, 2016 6:04 am

Brands 'ik ben nooit met Ajax bezig!?' :excited.gif:

Als het waar zou zijn, moet hij Overmars bellen of er boven staan. De spelers waarover hij het heeft zijn tenslotte naar psv gegaan. Dit is alleen maar profileren naar de achterban en zichzelf op de borst slaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 30, 2016 6:25 am

Ajaciedjuh schreef:Brands 'ik ben nooit met Ajax bezig!?' :excited.gif:
Die provinciale grafclub ontleent zijn existentie aan blinde Ajax-haat.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 30, 2016 7:17 am

Irritant voor Brands. Vooral als dan blijkt dat zo' n Bazoer nog naar Ajax wil ook. :biggrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 30, 2016 8:34 am

Als Brands interesse in Ziyech had gehad dan had niets hem in de weg gestaan om zich ook bij Twente te melden.

Ik snap werkelijk niet waarom die man eens in de zoveel tijd weer over Ajax moet beginnen. Hou je lekker bezig met je eigen club.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 30, 2016 9:25 am

Kunnen we die Kenedy niet kopen? :ajaxsmiley.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 30, 2016 9:33 am

Brands heeft Damian van Bruggen gehaald? De gevulde koeken zullen wel weer terug zijn en de vriendelijke sfeer.

Brands (sinds 2010 bij PSV) haalde Rik Schouw in 2012 en waar speelt Rik Schouw nu? http://www.rksvhalsteren.nl/selectie/aa ... ik-schouw/

Steven Bergwijn verliet Ajax in 2011, of Brands daar een rol in heeft gespeeld weet ik (ook) niet, Bergwijn was junior en zag Trustfull e.c. niet zitten en zou toch wel zijn weggegaan?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 30, 2016 10:03 am

Peter schreef:Kunnen we die Kenedy niet kopen? :ajaxsmiley.gif:
:smile-ajax.gif:

Als ik Overmars was dan zou ik in ieder geval even bellen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » wo aug 31, 2016 8:28 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Brands 'ik ben nooit met Ajax bezig!?' :excited.gif:
Die provinciale grafclub ontleent zijn existentie aan blinde Ajax-haat.
En dat terwijl er bij jou duidelijk geen enkele sprake is van haat... :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 01, 2016 8:22 am

Wouter schreef: En dat terwijl er bij jou duidelijk geen enkele sprake is van haat... :smallgrin.gif:
Dat klopt. Ik vind die club als een buurman die regelmatig wat te zeiken heeft over de lengte van het gras bij de buren. Een stelletje sneuhannesen dus. Ik begrijp best dat ze zich een kriek lachen om de kolder bij Ajax door figuren als Sar en Overmars trouwens. Maar ze zijn in Eindje zó gefixeerd op Ajax, dat het er alle schijn van heeft dat de haat vs. Ajax groter is dan het plezier v.w.b. de eigen club. Ze beginnen steeds meer de Brabo-variant op de kakkies te worden i.m.o.

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 01, 2016 8:49 am

Eens met Wimpey. Tot voor kort postte ik regelmatig op PN, maar na het laatste kampioenschap is daar zo'n orgastisch gepiep losgebarsten (zowel onder PSV zelf als onder supporters) dat het te sneu is voor woorden. Alle minderwaardigheidscomplexen daar beheersen sindsdien de praat van veel PSV'ers.
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 01, 2016 8:59 am

Ik snap eerlijk gezegd totaal niet waar het nodig voor is. PSV is al vele jaren present in de top van het Nederlands voetbal. Ok, er is wel eens sprake van een dipje geweest maar daar heeft iedere club mee te maken. Er spelen met enige regelmaat uitstekende spelers en zelfs internationale toppers én ze hebben naast die mooie kwartfinale CL van vorig jaar (waar ze alle krediet voor hebben gehad) ook nog een recente halve finale in dat toernooi als bijzondere prestatie.

Begrijp me niet verkeerd. Mijn club is het absoluut niet en zal het ook nooit worden. PSV blijft voor mij toch altijd een beetje een bedrijfsclub, een gemaakte club. Maar als je van dat gevoel geen last hebt en gewoon supporter bent is er toch helemaal geen reden om zo obsessief met een concurrent bezig te zijn?
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » do sep 01, 2016 9:03 am

Tuurlijk is dat niet nodig, zo heb ik bv daar kunnen lezen dat PSV de afgelopen 30 jaar 16x kampioen was en dat de overige clubs de kruimels hebben verdeeld. Geen enkele reden voor minderwaardigheidsgevoelens dus.
I think I lost my fucking headache

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

PSV

Bericht door raymon » do sep 01, 2016 2:21 pm

Maar het is een club zonder ziel.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do sep 01, 2016 2:50 pm

@Marillion:

Die halve finale CL van ze is ook alweer van zo'n 12 jaar geleden volgens mij... Recent zou ik het niet noemen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 01, 2016 5:46 pm

Voor Nederlandse begrippen dan toch. :smallgrin.gif:

Ik wilde maar zeggen. Als het gaat om prestaties vormen ze samen met Ajax al jarenlang de top van het Nederlandse voetbal. En ze krijgen ook gewoon waardering als die prestaties worden geleverd. Dus waarom altijd die drang om zich tegen Ajax af te zetten? Ze maken zichzelf zo kleiner dan nodig. Zo'n verhaaltje als van Brands nu. Het is toch gewoon treurig om daarmee naar buiten te komen?

Ik heb helemaal niets met PSV. Zou er nooit supporter van kunnen zijn. Maar ik zie ze gewoon als de sportieve concurrent in Nederland.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do sep 01, 2016 6:45 pm

Maar die drang heeft niet alleen Psv, toch ? ...
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do sep 01, 2016 10:11 pm

Iedereen behalve Ajax natuurlijk. :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 4:01 pm

PSV - Atletico Madrid is ook nog niet uitverkocht..!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 13, 2016 10:06 pm

Wat een ongelooflijke amateurs zijn en blijven het bij PSV. De nummer 1 op het lijstje om strafschoppen te nemen, Davy Pröpper, mocht van de scheidsrechter het veld niet in omdat hij bloed op zijn shirtje had. Dan heb je toch gewoon meteen een materiaalman klaarstaan met een schoon t-shirt? :confused.gif:

Interview met Narsingh was wederom ontluisterend. Wat een loser. Maar Sandro en ik kunnen van hem niet meer verbaasd worden, want hebben eens een filmpje van een Gillette reclame campagne zitten kijken waarvan we 5 maal van onze stoel vielen en waar Narsingh echt een afgrijselijk slechte indruk maakte.........

Plaats reactie