FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door LucaS » do aug 25, 2016 3:57 pm

Dank je wel Cees, die had ik nou net verdrongen!
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 25, 2016 4:13 pm

Ik mag de naam geloof ik niet noemen, maar ik snap niet dat Dolberg niet speelde. Loopt er momenteel een betere spits bij Ajax rond?
De naam Dolberg valt in veel berichten, soms is iemand zelfs zo lovend dat Zlatan en Suarez erbij verbleken.

De jongen is achttien en kan genoeg wedstrijden laten zien wat hij kan; bij 4-0 een penalty meekregen is iets anders dan spelen op het niveau waarnaar Ajax sinds het begin van de revolutie streeft: Europese top.

Vorig seizoen zouden alle problemen zijn opgelost door Gudelj te vervangen door Van der Beek, maar die was tegen Willem II erg slecht volgens https://www.whoscored.com/Teams/130

Ik heb even gewacht om over Tete te beginnen (999 schreef al iets bij het tweede doelpunt), maar zijn er nog steeds AT'ers die hem in het centrum willen, daar werd toch voor gepleit? Leuk verdedigd bij de 1-0, hij weet nog steeds niet wat hij moet doen, hij wordt wel onze beste verdediger genoemd?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » do aug 25, 2016 4:23 pm

Demosthenes schreef:
Ik mag de naam geloof ik niet noemen, maar ik snap niet dat Dolberg niet speelde. Loopt er momenteel een betere spits bij Ajax rond?
De naam Dolberg valt in veel berichten, soms is iemand zelfs zo lovend dat Zlatan en Suarez erbij verbleken.

De jongen is achttien en kan genoeg wedstrijden laten zien wat hij kan; bij 4-0 een penalty meekregen is iets anders dan spelen op het niveau waarnaar Ajax sinds het begin van de revolutie streeft: Europese top.

Vorig seizoen zouden alle problemen zijn opgelost door Gudelj te vervangen door Van der Beek, maar die was tegen Willem II erg slecht volgens https://www.whoscored.com/Teams/130
Volgens diezelfde site speelt Dolberg erg goed :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 25, 2016 4:38 pm

Volgens diezelfde site speelt Dolberg erg goed :hypocrite.gif:
Vreemd, als ik kijk zie ik niet dat Dolberg mee heeft gedaan in die wedstrijd (tegen Willem II) en als het om de topic gaat heb ik voor de wedstrijd van gisteren geen cijfers zien staan, m.a.w. waar heb jij de cijfers gevonden voor Dolberg tegen Willem II (de wedstrijd waarin van der Beek speelde) of anders die tegen Rostov? :excited.gif:

Dolberg zal in een andere wedstrijd goed hebben gespeeld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » do aug 25, 2016 4:51 pm

Juist, in een wedstrijd die we voor de verandering een keer niet verloren. Toeval?

Tipje: neem het allemaal niet te serieus... :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » do aug 25, 2016 4:54 pm

Trab schreef:http://www.ad.nl/eredivisie/stats-achte ... ~a72db758/

Deze stats zeggen alles.Riedwald die 46x breed speelt op eigen helft, Veltman 33x, meer balbezit op eigen helft dan op helft tegenstander etc. Heeft dat met kwaliteit te maken of een totaal gebrek aan durf,lef,automatismen?
Heb niet bij gehouden hoeveel keer een pas over 2 Meter niet aan kwam Trab .Misschien is het wel alle twee, de durf om de bal tussen twee tegenstanders door te spelen in combinatie met de kwaliteit om dat ook daadwerkelijk te doen en te kunnen ..

En vertel eens van hoeveel wedstrijdjes de afgelopen jaren daadwerkelijk hebt genoten, Trab .. :ajaxscarf.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op do aug 25, 2016 4:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do aug 25, 2016 4:54 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Juist, in een wedstrijd die we voor de verandering een keer niet verloren. Toeval?

AAh relativeren :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » do aug 25, 2016 4:57 pm

999 schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Juist, in een wedstrijd die we voor de verandering een keer niet verloren. Toeval?

AAh relativeren :smallgrin.gif:
Ja, ik ben ook weer een paar daagjes ouder he.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 25, 2016 5:01 pm

Demosthenes schreef:
Je gaat niet op de vraag in. Hetgeen een impliciet antwoord is natuurlijk.

Als Ajacied wil je talent in Ajax-1 zien, neem ik aan. Dan zit je bij Dolberg toch goed?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 25, 2016 5:05 pm

Dolberg is geen 50 kilo wegende 1 meter 70 lage zaalvoetballer
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 25, 2016 6:17 pm

Psv heeft geloot tegen oa Rostov. Lijkt me toch dat je daar minimaal 4 punten tegen kan halen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 25, 2016 6:32 pm

Thuis misschien wel (zelfs ons cluppie had dik moeten winnen), maar uit wordt lastig.

Nu hebben ze ook een stevige poule zoals Ajax altijd gehad heeft. Eens kijken of ze kunnen overwinteren. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 25, 2016 6:48 pm

Waarom is dat impliciet een antwoord? Gewoon geen antwoord, omdat ik een Colombiaanse speler die geen Nederlands spreekt, geen Engels spreekt, nooit in een 4-3-3 systeem heeft gespeeld, die dan linksbuiten moet spelen, in een zwalkend team terechtkomt, in een selectie met spelers die goed kunnen polsstokhoogspringen en de 800 meter kunnen lopen, in de rangorde niet wil plaatsen na een speler die hier al ruim een jaar rondloopt, gewend is in 4-3-3 te spelen en dan ook nog eens op zijn favoriete plaats mag spelen.

Ik wil Traore niet direct na Dolberg plaatsen, daarvoor heeft hij zijn sporen wel verdiend (https://www.wikiwand.com/en/Bertrand_Traor%C3%A9), niet alleen door de zeventien goals die daar vermeld staan in de eredivisie, op een leeftijd gemaakt te vergelijken met Dolberg nu.

Jij mag dat doen, maar ik ben nog niet overtuigd van het niveau dat jij Dolberg toekent, want dat is het niveau waar in Nederland alleen maar naar wordt gekeken in CL t/m WK. Hij is wel lang: 186 cm, maar ik kan daar wel een paar centimeter bij doen als hem dat nog beter maakt, is met Van der Hoorn en Cillessen ook gebeurd en kijk eens waar die nu spelen. Ik heb het idee dat hij komende week niet voor 90 miljoen (meer dan Suarez) verkocht wordt, maar ik kan er naast zitten.

Le T.

Bericht door Le T. » do aug 25, 2016 6:58 pm

Mano schreef: Ja want de jeugd is zo goed :excited.gif:
FdB heeft top gepresteerd met deze meuk, dat is iets wat nu nog meer duidelijk wordt. Terwijl we dat al slecht en saai vonden.
Boel gaat mis bij TH
Wat er gisteren stond is voor het overgrote deel De Boers meuk, hij zat ook in het TH en vond het aankoopbeleid heel goed. Ook betwijfel ik of een 4-1 in Rostov wel slechter is dan na jaren 'bouwen' een 5-1 van PEC om de oren krijgen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano

Bericht door Mano » do aug 25, 2016 7:17 pm

Le T. schreef:
Mano schreef: Ja want de jeugd is zo goed :excited.gif:
FdB heeft top gepresteerd met deze meuk, dat is iets wat nu nog meer duidelijk wordt. Terwijl we dat al slecht en saai vonden.
Boel gaat mis bij TH
Wat er gisteren stond is voor het overgrote deel De Boers meuk, hij zat ook in het TH en vond het aankoopbeleid heel goed. Ook betwijfel ik of een 4-1 in Rostov wel slechter is dan na jaren 'bouwen' een 5-1 van PEC om de oren krijgen.

Je hebt gelijk, we vergeten sommige afstraffingen van FdB. Tegen Real Madrid ook maar dat was Real. Pec, red bul etc.
Het is dus een structureel probleem.

When the going gets tough, Ajax chickens out!!
tis helaas waar.... maar vooral niet versterken...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 25, 2016 7:50 pm

Demosthenes schreef:
Waarom is dat impliciet een antwoord? Gewoon geen antwoord, omdat ik een Colombiaanse speler die geen Nederlands spreekt, geen Engels spreekt, nooit in een 4-3-3 systeem heeft gespeeld, die dan linksbuiten moet spelen, in een zwalkend team terechtkomt, in een selectie met spelers die goed kunnen polsstokhoogspringen en de 800 meter kunnen lopen, in de rangorde niet wil plaatsen na een speler die hier al ruim een jaar rondloopt, gewend is in 4-3-3 te spelen en dan ook nog eens op zijn favoriete plaats mag spelen.

Ik wil Traore niet direct na Dolberg plaatsen, daarvoor heeft hij zijn sporen wel verdiend (https://www.wikiwand.com/en/Bertrand_Traor%C3%A9), niet alleen door de zeventien goals die daar vermeld staan in de eredivisie, op een leeftijd gemaakt te vergelijken met Dolberg nu.

Jij mag dat doen, maar ik ben nog niet overtuigd van het niveau dat jij Dolberg toekent, want dat is het niveau waar in Nederland alleen maar naar wordt gekeken in CL t/m WK. Hij is wel lang: 186 cm, maar ik kan daar wel een paar centimeter bij doen als hem dat nog beter maakt, is met Van der Hoorn en Cillessen ook gebeurd en kijk eens waar die nu spelen. Ik heb het idee dat hij komende week niet voor 90 miljoen (meer dan Suarez) verkocht wordt, maar ik kan er naast zitten.
Hysterisch onsamenhangend verhaal. Weer.

Leuke talentvolle spits, een zeldzaam lichtpuntje in dit tot dusver gitzwarte seizoen. Jammer dat dat ontkracht dan wel gerelativeerd moet worden.

zeux

Bericht door zeux » do aug 25, 2016 8:00 pm

wimpey schreef:
Hysterisch onsamenhangend verhaal. Weer.
Flauw antwoord.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 25, 2016 8:22 pm

Le T. schreef: Wat er gisteren stond is voor het overgrote deel De Boers meuk
Bosz vindt het blijkbaar geen meuk, anders zou ie anderen opstellen.

@zeux: flauw? Wat hebben Cillessen, Hoorn en Suarez met een oordeel vwb een ventje van 18 te maken? Klok en klepel.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 25, 2016 8:28 pm

Loopt er momenteel een betere spits bij Ajax rond?
Dat was de vraag en mijn antwoord zal Wimpey niet bevallen, maar dat is al zo sinds onze discussies over Suarez (vandaar de verwijzing naar dat Suarez-achtige bedrag) en KJH. Over Suarez heeft Wimpey zijn mening veranderd, is geen probleem. Wij houden in ieder geval niet van hetzelfde type spits, lijkt mij, wat een verschil tussen Suarez en KJH en dan bedoel ik niet het aantal doelpunten in Spanje gemaakt, maar het type voetballer.

Wordt mij gevraagd een oordeel te geven over onze Colombiaanse spits die linksbuiten staat, want anders kun je toch niet vergelijken? Tegen Sparta stond onze Colombiaan in de spits, scoort hij twee keer, maar is Sparta een serieuze tegenstander? Traore scoort als 18-19 jarige zeventien keer in de eredivisie (1 1/2 seizoen of zoiets), ik hoop dat Dolberg er 67 maakt, maar dat mogen de andere spitsen ook.

Traore heb ik alleen op tv zien voetballen, die moet dan maar worden weggezet als een slechtere spits, omdat de eigen favoriet gepromoot moet worden?

Wat flauw is? Reageren dat iets flauw is en dan niet ingaan op de inhoud en geen links geven om de mening te ondersteunen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 25, 2016 8:34 pm

Wat hebben Cillessen, Hoorn en Suarez met een oordeel vwb een ventje van 18 te maken? Klok en klepel.
Wat Suarez (Is in mijn ogen een spits, net als Dolberg) betreft, zie mijn reactie en beide anderen? Ik heb voor de verkoop van beiden hun lengte wat verhoogd op Wikipedia, dacht dat ze dan meer kans maakten op een transfer (naar Engeland) en wat is er gebeurd? Beiden zijn getransfereerd, al is alleen Van der Hoorn in Engeland terechtgekomen :ajaxsmiley.gif:

Van der Hoorn heb ik alweer zijn oorspronkelijke lengte (tenzij iemand anders zijn lengte daarvoor al had veranderd) gegeven, want die zit goed in Engeland.

Dolberg drie centimeter groter maken en Liverpool betaalt een Suarez-achtig bedrag voor hem?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do aug 25, 2016 8:58 pm

999 schreef:

Deze stats zeggen alles.Riedwald die 46x breed speelt op eigen helft, Veltman 33x, meer balbezit op eigen helft dan op helft tegenstander etc. Heeft dat met kwaliteit te maken of een totaal gebrek aan durf,lef,automatismen?
Heb niet bij gehouden hoeveel keer een pas over 2 Meter niet aan kwam Trab .Misschien is het wel alle twee, de durf om de bal tussen twee tegenstanders door te spelen in combinatie met de kwaliteit om dat ook daadwerkelijk te doen en te kunnen ..

En vertel eens van hoeveel wedstrijdjes de afgelopen jaren daadwerkelijk hebt genoten, Trab .. :ajaxscarf.gif:
Onder De Boer heb ik alleen het eerste jaar genoten met als hoogtepunt de apotheose tegen Twente. Daarna is het alleen maar minder geworden. Verkeerde spelers zijn gehaald, De Boer is geswitcht van systeem. Als je naar de spelers kijkt dan is de creativiteit van Eriksen ingewisseld voor het loopvermogen van Klaassen en het inschuiven van Vertonghen voor tikkie breed Veltman. Dan mis je dus 2 kenmerkende dingen voor het Ajax spel, namelijk creativiteit en iemand die doorschuift van achteruit. Dan heeft hij ook nog eens het systeem veranderd door met de punt naar voren te voetballen. Dat kan op zich maar dan moet er wel iemand constant a la Blind in 95 doorschuiven. Dat gebeurt niet waardoor Klaassen op een eiland staat en we eigenlijk voetballen zonder middenveld. Alle opbouw gaat over de backs. In mijn ogen moet Bosz beginnen met het weer spelen in de punt naar achteren. Daar moet dan een speler staan die het spel snel kan verleggen en naar voren denkt. Klaassen kan dan als loper op rechts en een creatieve speler stel je op links op (nouri,Sinkgraven,Ziyech). Centraal achterin een voetballende verdediger die durft in te schuiven (de ligt?). Als je dan nog 2 goede vleugelspelers haalt met snelheid en een actie, dan ben je al een heel eind. Eventueel zou je voor 1 vleugel ook kunnen opteren voor een Zyiech of Nouri, omdat Traore en Dolberg snelle spitsen zijn. Maar ja, ben bang dat Bosz op dezelfde voet verder gaat en het van kwaad tot erger zal worden.

Sandro

Bericht door Sandro » do aug 25, 2016 9:05 pm

trab schreef:In mijn ogen moet Bosz beginnen met het weer spelen in de punt naar achteren. Daar moet dan een speler staan die het spel snel kan verleggen en naar voren denkt.
Ok, welke speler zou dat moeten zijn? Of, welke haalbare speler zou je daar willen zien?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do aug 25, 2016 9:09 pm

Slechte voorbereiding
Slecht CL seizoen
Slechte comp start

Het is nu wachten totdat Aron Winter het tijdelijk overneemt. Tijdens de FR ging het toch echt een stuk beter. Maar goed, ik gun de haters ook hun Ajax. Vind het wel vreemd dat zij nu al weer lopen te piepen.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do aug 25, 2016 9:51 pm

volgens mij zien we nu een Ajax dat het resultaat is van de afgelopen 5 jaar, met alleen De Boer (die los stond van de FR) die het zo blijkt bij elkaar wist te houden.

moet pure ontkenning zijn, dit soort geneuzel. :aai.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

999

Bericht door 999 » do aug 25, 2016 10:17 pm

Trab schreef:
999 schreef:

Onder De Boer heb ik alleen het eerste jaar genoten met als hoogtepunt de apotheose tegen Twente. Daarna is het alleen maar minder geworden. Verkeerde spelers zijn gehaald, De Boer is geswitcht van systeem. Als je naar de spelers kijkt dan is de creativiteit van Eriksen ingewisseld voor het loopvermogen van Klaassen en het inschuiven van Vertonghen voor tikkie breed Veltman. Dan mis je dus 2 kenmerkende dingen voor het Ajax spel, namelijk creativiteit en iemand die doorschuift van achteruit. Dan heeft hij ook nog eens het systeem veranderd door met de punt naar voren te voetballen. Dat kan op zich maar dan moet er wel iemand constant a la Blind in 95 doorschuiven. Dat gebeurt niet waardoor Klaassen op een eiland staat en we eigenlijk voetballen zonder middenveld. Alle opbouw gaat over de backs. In mijn ogen moet Bosz beginnen met het weer spelen in de punt naar achteren. Daar moet dan een speler staan die het spel snel kan verleggen en naar voren denkt. Klaassen kan dan als loper op rechts en een creatieve speler stel je op links op (nouri,Sinkgraven,Ziyech). Centraal achterin een voetballende verdediger die durft in te schuiven (de ligt?). Als je dan nog 2 goede vleugelspelers haalt met snelheid en een actie, dan ben je al een heel eind. Eventueel zou je voor 1 vleugel ook kunnen opteren voor een Zyiech of Nouri, omdat Traore en Dolberg snelle spitsen zijn. Maar ja, ben bang dat Bosz op dezelfde voet verder gaat en het van kwaad tot erger zal worden.
En wie had je daarvoor in gedachte ?.Bazoer ? Gudelj ?
Blij met de punten ...

Plaats reactie