PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

zeux

Re: PSV

Bericht door zeux » za aug 20, 2016 11:15 pm

Dubbel schreef:Bah, wat een zak is Siem de Jong. Pijnlijk. Die slijmjurk met z'n tweets en bezoekjes aan de Arena. Kind van de club my ass.
Ik lees dit op Ajaxlife:
“Ik heb eerst gekeken of Ajax zelf geïnteresseerd was,” meldt Siem tegenover het Algemeen Dagblad. “Dat vond ik de juiste weg gezien mijn achtergrond en omdat ik terug wilde naar Nederland. Ik snap natuurlijk de gevoeligheden bij deze overstap.”

De flirt van Siem werd door Ajax niet beantwoord. Het is best mogelijk dat er recent vaker naar elkaar is geknipoogd – de toekomst van Siem is al een tijdje onzeker – maar het kwam nimmer tot een terugkeer. Toch keert de 27-jarige Siem nu waarschijnlijk terug naar de eredivisie. Alleen wel een deurtje verder. In Eindhoven.
Dan heeft hij toch gedaan wat hij kon?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 20, 2016 11:49 pm

Dan heeft hij toch gedaan wat hij kon?
Ja, maar hij kan misschien niet zo hard heen en weer lopen als Van de Beek, Klaassen, Bazoer en Gudelj.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 21, 2016 7:02 pm

3de titel op rij :blush.gif: :rules.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo aug 21, 2016 9:33 pm

zeux schreef:Dan heeft hij toch gedaan wat hij kon?
Hij zegt "ik snap de gevoeligheden". En dan doet hij het toch. Gewoon jammer. Flinke smet op z'n Ajax blazoen. Verder is het natuurlijk een doodgoeie gozer. Net als bij Pat en Andy zullen we het hem wel snel vergeven. Lerby, Vanenburg of Koeman is toch weer een heel ander verhaal.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 21, 2016 10:23 pm

Dubbel schreef:
Hij zegt "ik snap de gevoeligheden". En dan doet hij het toch. Gewoon jammer.
Eens dat het jammer is. Maar of hij veel keus had? Jaren blessureleed, aan het verpieteren bij Newcastle, hij wil weer voetballen, laten zien dat hij het nog kan. Biedt zich aan bij Ajax. Willen niet. psv wel. Tja. Wat had hij dan moeten doen? Bij Newcastle in de Championship blijven verpieteren? Stoppen met voetballen?

Als Siem straks slaagt bij psv (wat gezien zijn recente blessureverleden nog afwachten is) denk ik niet 'Godverdomme De Jong', maar 'Godverdomme Ajax', dat het niet die gok durfde te wagen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 22, 2016 3:36 pm

Siem dus officieel gepresenteerd bij die grafclub. Wat een lul.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 22, 2016 3:41 pm

zeux schreef:
Dubbel schreef:
Hij zegt "ik snap de gevoeligheden". En dan doet hij het toch. Gewoon jammer.
Eens dat het jammer is. Maar of hij veel keus had? Jaren blessureleed, aan het verpieteren bij Newcastle, hij wil weer voetballen, laten zien dat hij het nog kan. Biedt zich aan bij Ajax. Willen niet. psv wel. Tja. Wat had hij dan moeten doen? Bij Newcastle in de Championship blijven verpieteren? Stoppen met voetballen?
Denk je werkelijk dat hij nergens anders aan de slag kon? Voor een mooi salarisje ook.
zeux schreef: Als Siem straks slaagt bij psv (wat gezien zijn recente blessureverleden nog afwachten is) denk ik niet 'Godverdomme De Jong', maar 'Godverdomme Ajax', dat het niet die gok durfde te wagen.
Had jij hem op dit moment wel gehaald als Ajax zijnde? Ik niet, die jongen komt al meer dan twee jaar nauwelijks aan spelen toe, en het is ook niet zo dat we verlegen om middenvelders zitten op dit moment. Spitsen wou die zelf niet. Ik zie geen enkele aanleiding om die gok wel te nemen.

Nee, het is wat mij betreft absoluut 'Godverdomme De Jong'.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2016 4:03 pm

Blijkbaar denkt hij bij Newcastle geen kans te krijgen en na twee jaar blessures zullen andere teams in 't Championship niet staan te springen hem te huren. Blijft Nederland over en in Nederland kunnen drie ploegen hem betalen, Ajax heeft hem niet nodig zegt het TH, Feyenoord heeft niet aan hem gedacht? PSV wel en hij kan samen spelen met zijn broer. Hij heeft in Nederland en reputatie, maar misschien blijft hij geblesseerd, in het laatste jaar bij Ajax ging het ook niet goed met zijn gezondheid (klaplong)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 22, 2016 5:08 pm

Nou, dat nieuws kan er ook nog wel bij. Mijn dankbaarheid voor (met name) 15 mei 2011 en afkeer van zijn gang naar Eindhoven strijden momenteel nog om voorrang.

Aan de andere kant; Lerby, Kieft, Koeman en Vanenburg (die laatste twee hadden we volgens het orakel JC "niet nodig") in 1988 de EC I zien winnen vond ik nog wel een stukkie minder gezellig.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 22, 2016 6:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nou, dat nieuws kan er ook nog wel bij. Mijn dankbaarheid voor (met name) 15 mei 2011 en afkeer van zijn gang naar Eindhoven strijden momenteel nog om voorrang.

Aan de andere kant; Lerby, Kieft, Koeman en Vanenburg (die laatste twee hadden we volgens het orakel JC "niet nodig") in 1988 de EC I zien winnen vond ik nog wel een stukkie minder gezellig.

Dit is echt zwaar kut hoor. Van hem had ik het echt niet verwacht. Die jongen heeft de afgelopen paar jaar sinds ie weg is ook regelmatig wedstrijden bezocht, Ajax op social media blijven volgen enzo... Siem De Jong gaat aan de slag bij psv. Fuck.

Ik denk overigens niet dat het een succes wordt. Geen wishful thinking, maar die jongen sukkelt al 2,5 jaar met zijn fitheid. Zie het niet zo snel weer goed komen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 22, 2016 6:32 pm

De aanwezigheid van zijn broer in Eindhoven is wat mij betreft wel een verzachtende omstandigheid. Het is natuurlijk best uniek als je de kans krijgt om samen met je broer te kunnen voetballen. En daar komt dan nog bij dat Ajax hem heeft afgewezen. Wat had hij dan moeten doen? Het is geen vanzelfsprekendheid dat de clubs in de rij staan als je zolang niet hebt gespeeld.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 22, 2016 8:31 pm

Ik heb eigenlijk liever dat een (voor Nederlandse begrippen) heel behoorlijke speler als Siem bij PSV speelt dan in het buitenland.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » ma aug 22, 2016 9:05 pm

Voor mij was het wezenlijk anders geweest als Siem had kunnen kiezen tussen Ajax en psv en voor Eindhoven had gekozen.

Nu had hij geen keus. Blijkbaar was er ook geen belangstelling in Engeland.
Denk je werkelijk dat hij nergens anders aan de slag kon? Voor een mooi salarisje ook.
Geen idee. Is enige concrete belangstelling - buiten psv - bekend? Hadden we dat niet geweten als er meer opties waren? Siem zegt in het interview dat hij Ajax heeft gepolst. Hij was dus zeker actief op zoek.
Had jij hem op dit moment wel gehaald als Ajax zijnde?
Dat is een ander verhaal. Siem wordt hier afgefikt, omdat hij naar psv gaat. Dat vind ik niet terecht, omdat hij ook eerst bij Ajax langs is gegaan.

Waarom is iedereen nu zo boos? Omdat de angst is dat hij voor psv een versterking gaat zijn? Want als hij er niks meer van kan is het ook niet erg dat hij naar Eindhoven gaat. Dan is het een 'past player'.

Ik heb geen idee over zijn fitheid. Maar als daar perspectief in zit - en zou psv hem dan anders halen? - had ik die gok wel willen nemen. Groot Ajax-verleden (kent dus de speelstijl), aanvallend ingestelde middenvelder (die kunnen we wel gebruiken...), ervaring (ook daar ontbreekt het wel aan in de selectie...), dus er zijn wel een aantal 'ups'.
Salaris kan een probleem zijn, maar daar zou ik dan ook een prestatie aan koppelen: no play, limited pay.

Hij is 27. Dat is te jong voor voetbalpensioen. Als hij nog iets wil in zijn voetballeven, dan moet het ook 'nu' gebeuren. Dus hij zal gretig zijn iets te laten zien. En te bewijzen dat hij het nog kan. Ik hoop dat we straks niet hoeven te constateren dat hij daarmee psv helpt dit seizoen.

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 22, 2016 9:10 pm

Geen gek verhaal zeux, kan me er wel in vinden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 22, 2016 10:33 pm

Het is jammer dat het nu zo loopt vanuit het perspectief van zijn verleden bij Ajax. Maar ik snap ook wel waarom Ajax hem er niet bij pakt. Hij is als middenvelder ook niet het type dat er bij Ajax nu juist aan ontbreekt. Niet de man van de briljante steekpass.

Je had natuurlijk wel een lange termijn constructie aan kunnen gaan. Zeg maar vergelijkbaar met zijn broer bij PSV. Dus echt terugkeren naar de Eredivisie met de doelstelling om hier aan langere periode te blijven. Je kunt hem dan in de spits gebruiken en op het middenveld. Mits fit zou hij altijd wel zijn wedstrijden spelen. Maar laten we eerlijk zijn. Hoe waren de reacties geweest als hij de spits was geweest die Milik kwam vervangen? Rekening houdend met zijn blessureleed van de laatste jaren.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma aug 22, 2016 11:37 pm

Tja, mij maakt het ook niet uit al gaat de hele familie De Jong naar Psv.Behalve dit, er komt dus weer iemand met ervaring Psv binnen huppelen .. Terwijl wij bezig zijn met de kleuterklas van 2016 ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 23, 2016 2:28 am

Hoho, nou doe je Westerman tekort!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 23, 2016 8:56 am

Moet nog zien of Siem aan spelen toekomt bij PSV. Zo niet, dan is het in alle opzichten een rampzalige keuze.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di aug 23, 2016 9:09 am

Vraag het me ook af, het wordt daar wel erg druk op het middenveld, wie gaat spelen? Hendrix, Siem of Ramselaar?

Sandro

Bericht door Sandro » za aug 27, 2016 12:28 pm

Ze hebben een 19 jarige Oekraïense buitenspeler van Man City gehuurd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 28, 2016 12:07 pm

Nijhuis doet aan optelsommetjes en als het publiek vraagt om een tweede kaart, dan doe je dat gewoon. Wat een vent.

999

Bericht door 999 » zo aug 28, 2016 12:10 pm

Inderdaad.Bietje trekken en duwen over en weer ... Wat een lul ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » zo aug 28, 2016 12:12 pm

Het was ook heel apart. Hij gaf in eerste instantie helemaal geen kaart, maar toen hij zag wie het gedaan had pakte hij alsnog z'n kaart erbij. Waanzinnig belabberd gefloten.

peter

Bericht door peter » zo aug 28, 2016 12:18 pm

De Grote Nijhuis Show.

Maar De Jong mist (weer) een penalty. Hopeloos ingeschoten.

999

Bericht door 999 » zo aug 28, 2016 12:19 pm

Weet niet, maar ik krijg bij Psv thuis altijd het idee dat ze voor de wedstrijd " iets " in de kofferbak van de scheidsrechter gooien ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie