Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mano

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » ma aug 22, 2016 9:30 am

WP_LeGeNd schreef:Hij heeft nog maar 1 jaar contract, die verlengt ie en dan naar Ajax... Rare constructie hoor.
vanuit Krul niet.
je speelt 10 maanden, haalt daardoor wellicht oranje, pakt wel UK salaris oftewel 2x a 3x Ajax salaris en als Newcastle Utd promoveert, zit je weer in de Premier League.

Dus ik snap em wel.

En Ajax denkt volgend jaar Onana klaar te hebben :excited.gif:
wordt zo moe van het niet halen van mensen om de doorstroom niet te stagneren. Als Onana zich niet voorbij Krul kan vechten, is hij de doorstroom niet waard.... :1evil.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2016 9:35 am

Als Onana zich niet voorbij Krul kan vechten, is hij de doorstroom niet waard....
Dat zal nu nog niet lukken, maar uitlenen is een optie? Stel dat hij bij niveau-Willem II een jaar lang kan laten zien wat hij wel kan, wie weet lukt het daarna wel bij Ajax. Nu nog een jaar Jong Ajax is ook niet goed voor zijn ontwikkeling.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano

Bericht door Mano » ma aug 22, 2016 9:43 am

wellicht, alleen zijn er teams op zoek naar een keeper?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 22, 2016 9:50 am

Ik ben tegen huur. Verhuurde spelers spelen alleen voor zichzelf. Niet goed voor de teamgeest, zeker niet als zo'n vent het dubbele salaris krijgt als de grootverdieners in de selectie. Niet goed voor de continuiteit ook. We lopen gewoon weer achter de feiten aan, dat Cilessen vertrekt komt als een volslagen verrassing :excited.gif:

Op deze manier kan ik ook TD zijn hoor. Het is reactief tot en met, doekjes voor het bloeden, spelers kopen voor posities die al goed bezet zijn, niet investeren in posities die onderbezet zijn, Westermann/Heitinga/Zimling halen, het is allemaal zo amateuristisch als ik weet niet wat :1evil.gif:
Ajax!

Mano

Bericht door Mano » ma aug 22, 2016 9:55 am

Wat had Ajax dan moeten doen? :confused.gif:

Al een keeper halen voor het geval dat Cillessen weggaat? Cillessen niet laten gaan? Krul kopen? Een ander kopen?
op de eerste 2 na, is de rest toch ook reactief?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2016 11:32 am

Mano schreef:Wat had Ajax dan moeten doen? :confused.gif:

Al een keeper halen voor het geval dat Cillessen weggaat? Cillessen niet laten gaan? Krul kopen? Een ander kopen?
Ajax kan niet veel doen, topkeepers komen niet naar Ajax/de eredivisie, dan blijven talentvolle jonge keepers over, maar Ajax heeft al veel jonge keepers onder contract, en keepers waar iets mee is, zoals nu met Krul: gedegradeerd en geblesseerd.

Ik heb Krul niet gevolgd in de PL, maar bij ADO (Is al jaren geleden) kon hij niet meevoetballen, het was meer een lijnkeeper.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma aug 22, 2016 12:00 pm

Demosthenes schreef:
Mano schreef:Wat had Ajax dan moeten doen? :confused.gif:

Ajax kan niet veel doen, topkeepers komen niet naar Ajax/de eredivisie, dan blijven talentvolle jonge keepers over, maar Ajax heeft al veel jonge keepers onder contract, en keepers waar iets mee is, zoals nu met Krul: gedegradeerd en geblesseerd.

Ik heb Krul niet gevolgd in de PL, maar bij ADO (Is al jaren geleden) kon hij niet meevoetballen, het was meer een lijnkeeper.
Hij kan nog steeds niets met zijn benen, niet voetballen en geen ballen uittrappen... goede lijnkeeper dat wel en best goed in het coachen van de verdedigers.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 22, 2016 12:00 pm

Deze constructie is natuurlijk puur ter overbrugging: Ajax hoest het salaris op voor het komend jaar en NU behoudt transferrechten (en waarde, want blijft 1 jaar resterend). Daarnaast behoudt Krul zijn salaris en kan zich in de kijker spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 22, 2016 12:09 pm

Dan zitten we toch volgend jaar met het probleem? Waarom hebben we niet een fatsoenlijke oplossing voor het moment dat onze keeper verkocht wordt? Dat kan toch niet zo onverwachts komen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 22, 2016 12:10 pm

Bij een club als Newcastle zal je niet werken aan meevoetballen. Aan de andere kant, als hij gewoon ballen stopt en daar goed in is hoor je mij niet klagen. Dat is uiteindelijk gewoon de eerste taak van een keeper.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 22, 2016 12:42 pm

Marillion schreef:Bij een club als Newcastle zal je niet werken aan meevoetballen. Aan de andere kant, als hij gewoon ballen stopt en daar goed in is hoor je mij niet klagen. Dat is uiteindelijk gewoon de eerste taak van een keeper.
Niet helemaal mee eens. In een ploeg die, zoals Bosz het wilt, zo hoog (ver naar voren) speelt zal de keeper wel degelijk mee moeten doen aan het spel. Dan moet ie toch echt 400% gefocust zijn, op situaties anticiperen en zich goed opstellen, anders ben je heel snel gezien. Dat versta ik dus onder meevoetballen, niet alleen het goed aannemen en afspelen van de bal (wat natuurlijk ook wel belangrijk is in zo'n speelwijze).

Denk niet dat Krul daar geschikt voor is. Vind zo'n huur zonder optie tot koop ook helemaal niks waard. We beginnen zo langzamerhand wel weer op het Vitesse van Bosz te lijken wat dat betreft... :1evil.gif: :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 22, 2016 1:12 pm

Dat aspect van het spel zal inderdaad niet op zijn lijf geschreven zijn. Een minpunt dus.

Belangrijker is wat mij betreft echter hoe fit hij is. Hij komt terug van een zware blessure en dan is er echt een verschil tussen gewoon fit en wedstrijdfit. Zeker omdat hij maar voor één seizoen zou komen moet hij er echt meteen kunnen staan en dan ook van waarde zijn. Als hij de eerste helft van het seizoen als een zak aardappelen naar de hoek gaat dan hebben we er niets aan.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 22, 2016 1:59 pm

Alexander schreef:Dan zitten we toch volgend jaar met het probleem? Waarom hebben we niet een fatsoenlijke oplossing voor het moment dat onze keeper verkocht wordt? Dat kan toch niet zo onverwachts komen?
Als ze het volste vertrouwen hebben in Onana, dan kopen ze tijd op deze manier.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2016 2:28 pm

Als ze het volste vertrouwen hebben in Onana, dan kopen ze tijd op deze manier.
Voor mij is dan, op dit moment, het deel voor de komma het grootste probleem.

Arthur

Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » ma aug 22, 2016 3:17 pm

Dat vind ik niet helemaal eerlijk. Er zijn wel meer heel goede keepers weifelend begonnen. Zo maakte Cillessen in de tijd dat hij als reservekeeper in het bekertoernooi keepte ook allerlei rare fouten terwijl hij, nadat hij eenmaal gesettled was als eerste keeper, een hele stabiele factor bleek (tot begin dit seizoen).

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2016 3:59 pm

Ik beoordeel hem niet op de wedstrijd van gisteren, hij speelt al een jaar in Jong Ajax en nog geen twee weken geleden blunderde hij (weer) Ik hoop dat hij beter wordt dan Cillessen, laat dat duidelijk zijn, maar waar moet ik dat aan zien?

Mano

Bericht door Mano » di aug 23, 2016 4:16 pm

Onana oogt erg onrustig als keeper en dat vind ik een vervelende eigenschap.

los van he feit of ie goed of slecht is.

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 23, 2016 4:22 pm

Met ervaring komt over het algemeen rust.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano

Bericht door Mano » wo aug 24, 2016 8:18 am

Keeper is binnen!!

nu Ziyech en Bailey nog :smallgrin.gif: :blub.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 24, 2016 8:38 am

Mano schreef:Keeper is binnen!!

nu Ziyech en Bailey nog :smallgrin.gif: :blub.gif:
Bosz heeft al gezegd geen middenvelder nodig te hebben en de komst van Bailey wordt erg duur en wat schiet Bailey ermee op? De Belgische competitie heeft dezelfde status als die van Nederland.

Mano

Bericht door Mano » wo aug 24, 2016 8:55 am

kijk hoeveel spelers er vanuit Ajax het grote Europa in gaan.
Zo'n Milik vertrekt gewoon voor een serieus bedrag terwijl hij als spits niet werelds gespeeld heeft.
Cillessen naar Barca, interesse in AEG en Tete vanuit italie.

Bij PSV rammelen ze niet aan de poort bij Ajax altijd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo aug 24, 2016 8:57 am

Ajax is natuurlijk wel een flinke verbetering ten opzichte van Genk. Wat een club is dat zeg, was er afgelopen januari. Stadion midden in een bos, geen één taxi te vinden na de wedstrijd, geen openbaar vervoer. Het is gewoon Belgisch Lapland. Die arme jongen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mano

Bericht door Mano » wo aug 24, 2016 8:59 am

Demosthenes schreef: Bosz heeft al gezegd geen middenvelder nodig te hebben

Bosz heeft helemaal nik in de melk te brokkelen qua transfers/aankopen. Die mag roeien met de riemen die hij heeft.
na 3 weken zeuren om een middenvelder maakt zijn positie er bij Ajax niet beter op dus een dergelijke uitspraak hoef je niet te verwachten.

Ik schat hem wel op een niveau in dat hij ook ziet dat hij kwaliteit mist op het middenveld.
Dat gemis van kwaliteit kan je alleen compenseren door hoog baltempo... Goh, hebben we dat ene FdB ook niet horen roepen... Die miste ook een speler die het verschil kon maken als het spel op slot zat.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 24, 2016 9:48 am

Thijs schreef:Ajax is natuurlijk wel een flinke verbetering ten opzichte van Genk. Wat een club is dat zeg, was er afgelopen januari. Stadion midden in een bos, geen één taxi te vinden na de wedstrijd, geen openbaar vervoer. Het is gewoon Belgisch Lapland. Die arme jongen.
:smallgrin.gif:

Belgisch Lapland inderdaad. :smile-ajax.gif: In België raad ik je aan om op nóg een aantal gekkere plekken rond te trekken. Vermakelijk wat een chaos en armoe het op sommige plekken bij onze zuiderburen is, al is 'armoe' niet helemaal het juiste woord.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 24, 2016 10:06 am

Bosz heeft helemaal nik in de melk te brokkelen qua transfers/aankopen.
Wat een verandering, want FdB werd iedere (verkeerde) aankoop verweten, alsof hij iedere week bij de reserves van Arsenal, Barcelona enz. aan het scouten was, tegelijk bij Ajax de A1 bekeek en tussendoor de trainingen aan Ajax 1 gaf. FdB moest de 'Zwarte Piet' krijgen, omdat hij geen aanstelling van het TH was? Bosz heeft net zo veel invloed op een transfer als FdB had.

Ik had het over het aanzien van de Belgische competitie! Verkoopt Genk Bailey voor het gewenste bedrag dan is dat een toptransfer. Feyenoord heeft nooit zo veel geld gevangen voor een transfer, komt er niet bij in de buurt, denk ik (Ben ik iemand vergeten?) Feyenoord is koploper in Nederland.

Genk had iets niet goed geregeld? Ajax 1 kan soms niet eens op tijd in Breda verschijnen, de bus komt te laat.

Plaats reactie