Ajax - Willem II 20-8-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Ajax - Willem II 20-8-2016

Bericht door InnerHarbour »

Boek maar vast een afspraak Rishi. :smile-ajax.gif:
YNWA
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

:smallgrin.gif:
Ajax Rules schreef: Capo? Seriously?
Erg he? Man wat een faliekante mislukking is die samenvoeging van 410 en Zuid. Iets wat natuurlijk vooral al volkomen duidelijk was want de beleving ligt veel te ver uit elkaar.

Het is net zo droevig als de prestaties van het eerste elftal. Krijg je een keurig competitieprogramma en slaag je er alsnog in om alleen aan de voorronde van die klote CL te kunnen denken. Ik ga aan de wedstrijd verder geen woorden meer vuilmaken. Als de spelers zich er niet druk om maken doe ik dat ook niet.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

ik ga ze aanklagen voor schockschade.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
999

Bericht door 999 »

Trab schreef:
Peter schreef:Het treurige van zo'n offday is eigenlijk ook nog dat het hele elftal gelijk niet thuis geeft. Je mag van jongens als Traore, Klaassen en in mindere mate Veltman verwachten dat ze de boel bij de hand nemen en die ommekeer teweeg brengen. Maar ja, dat gebeurde op het moment supreme tegen de Graafschap al niet, dus dan gebeurt het nu ook niet. Ik moet zeggen dat ik me wel erger aan het gebrek aan branie, hoor.

Bij Ajax legt men de focus helemaal op die tweestrijd met Rostov en Bosz weet ze dus niet te raken op het moment dat ze tegen Roda en WillemII moeten. Dat is echt wel zorgelijk.

Verder klopt er vrij weinig van de veldbezetting, maar dat is niet nieuws. Bosz dacht het gevonden te hebben op basis van een helft tegen Rostov, maar dan moet je wel volledig geconcentreerd zijn. Treurig hoe je die goals weggeeft. Dat oplopen van Sanchez en hem dan in de voeten van de tegenstander spelen is echt van een niveau, hoor.
Bosz gaat vooralsnog op dezelfde voet verder als de Boer. Qua tactiek is er niks veranderd. Er wordt nog steeds met de punt naar voren gespeeld en de opbouw is nog even traag als onder de Boer. Sterker nog, het enige goede aan de ploeg onder De Boer (de verdediging), heeft hij uit elkaar gehaald door Tete uit de ploeg te zetten en Sanchez op te stellen. Ofschoon hij de uitstraling van een beest heeft en de potentie om een topper te worden, is het het veel te vroeg voor een basisplaats. Hij spreekt alleen Spaans en dat helpt niet echt als je centraal achterin staat en de boel moet organiseren. Hij heeft het veel te druk met zichzelf en volgt alleen maar de bal ipv de man (zie 2e goal). Voeg daarbij dat er een jonkie als Riedewald naast staat en nu ook nog eens een onervaren keeper erachter, dan weet je wel hoe laat het is. En dan heeft Bosz ook nog eens de verdedigende organisatie (ten nadele) veranderd bij standaardsituaties. Het is onzekerheid troef achterin en het regent tegendoelpunten.
Het belangrijkste pijnpunt blijft toch de opbouw. Ik heb vandaag alleen het laatste halfuur gezien, maar je ziet telkens dezelfde patronen. Er word nooit een man meer gecreeerd door het midden. Geen Riedewald die inschuift en de tegenstander dwingt keuzes te maken. Het is steeds in laag tempo opzij schuiven. Younes die dan steeds iets voorbij de middenlijn wordt aangespeeld en dan twee man voor zich heeft die hij probeert te poorten waarna hij vastloopt. Het is zo voorspelbaar. En dan die voorzetten vanaf de zijkant.. Zucht. Arthur had een schitterende quote 'Ajax heeft gewoon niet de techniek om in zo'n kleine ruimte te spelen. Eigenlijk werkt dat vele balbezit alleen maar in het nadeel van deze ploeg'. Zo is het maar net. Komen ze een keer in een positie om een voorzet te geven of om van afstand te schieten en dan krijg je zulke waardeloze ballen. Puur gebrek aan techniek. En dan heb ik het nog niet eens over overzicht. Zelfs een Donny van Beek schiet blind op doel terwijl hij de bal veel beter af kan leggen. Armoe troef.
Leuk Trab, maar dat gebrek aan techniek is niet van vandaag of morgen.Ik bedoel dit zijn de " pareltjes " van AJAX :smallgrin.gif: .. Jij zou voor Ziyech gaan ? ... En dan maar rigoureus doorzetten nu en de echte mindere, Dijks maar ookk zo'n El Ghazi enz. eruit donderen ?.
Blij met de punten ...
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Ajax mist op dit moment Ervaring.. De ervaren spelers Veltman, klaassen geven simpelweg niet thuis..
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
columbus

Bericht door columbus »

Vooral Veltman geeft niet thuis. Erger me groen en geel aan die gast, mister tikkie breed en terug. Verder mis ik bij Ajax een soort gedrevenheid, na de 1-0 vonden ze het wel best. De heertjes beseffen helaas niet dat ze niet goed genoeg zijn om een wedstrijd op 80% uit te kunnen voetballen.
999

Bericht door 999 »

Maar misschien kunnen ze gewoon niet beter ?.AJAX mist ook ontzettend veel creativiteit ... Ontzettend veel ..
Blij met de punten ...
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Dat uitgerekend Van de Beek en Bazoer gewisseld worden in een wedstrijd waarbij Gudelj niet meedoet, illustreert de malaise bij Ajax op het middenveld. Het loopt allemaal voor geen meter, te veel van hetzelfde. Ik heb ook mijn sterke twijfels over probleemkind Ziyech, maar op avonden zoals gisteren tegen Willem II ga je toch wel verlangen naar iemand met creativiteit en scorend vermogen, een speler bij wie je de bal inlevert in de wetenschap dat er iets verrassends kan gaan gebeuren. Maar Overmars heeft op Ajax tv de komst van Ziyech al uitgesloten. Het middenveld is al te vol. Ja lul, waarom haal je dan ook Gudelj een jaar geleden en niet een creatieve speler?

In de aanval is het ook maar helemaal de vraag of er wat bij komt, aldus Overmars. De urgentie lijkt bij hem helemaal te ontbreken. Younes en El Ghazi vindt hij geschikte spelers voor Ajax. Die man is zelf buitenspeler geweest, dus zou toch beter moeten weten?

De visie ontbreekt compleet bij Overmars. Hij heeft Milik voor veel geld verkocht en Traore erbij gehaald, 2 talentvolle Colombianen erbij en een uitgerangeerde Duitse veteraan, dus zijn werk zit erop. Volgens mij wordt er enorm veel verwacht van de jongens die nu in Jong Ajax lopen. Ik vind dat totaal niet realistisch. Die jongens zijn overduidelijk nog junioren, hebben de grootste moeite met ploegen als Almere en Emmen. Je mag blij zijn als er uit die groep in de komende 2 jaar 1 of 2 aanhaken bij de selectie van Ajax 1, maar het is niet realistisch om te verwachten dat die gasten het eerste elftal ook binnen enkele jaren al zullen versterken. Spelers uit de jeugdopleiding zouden van mij vaker verhuurd mogen worden. Laat ze eerst maar aantonen dat ze een versterking zijn voor teams als Willem II of Utrecht. Zo niet, dan hebben ze voor Ajax ook geen toegevoegde waarde. Zo wel, dan krijg je na een jaar een speler met meer zelfvertrouwen en volwassenheid terug. Win-win.

Het is zorgelijk dat spelers als Bazoer, Tete en El Ghazi lijken stil te staan in hun ontwikkeling. Die jongens hebben allemaal moeite om wekelijks goed te presteren. Die jonge gasten missen een kader, ervaring om zich heen, een uitgebalanceerd team. Alleen Klaassen is al zo ver dat hij de kar kan trekken, maar die kan het niet alleen. Kijk naar PSV, die hebben 5 van die volwassen, stabiele spelers. Bij ons zijn die ervaren spelers naast Klaassen de mindere goden: Viergever, Veltman, Gudelj, Dijks. Bij PSV zijn het De Jong, Moreno, Propper, Guardado... omdat er de afgelopen maanden weer niet adequaat is gehandeld op de transfermarkt, gaat er bij Ajax niks veranderen, zelfs niet met een nieuwe coach. Het voetbal mag er wat leuker uitzien, maar de zwakke plekken blijven zwak.
Ajax!
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Viergever gaf gisteren wel thuis. De enige speler met een ruime voldoende... Ik begin hem steeds meer te waarderen.
Toppie

Bericht door Toppie »

Ajax haalt Janssen niet op bij Almere city en Bailey niet bij Trecien geweldige scouting zeker Colombianen van Piet Visser doorgekregen :1evil.gif:
Giacomo Puccini

Ja Viergever gaf gisteren thuis maar hij is geen sterkhouder, en zal dat nooit worden. Voor sterkhouders moet Ajax als de wiedeweerga de transfermarkt op. Talenten genoeg die zich kunnen ontwikkelen tot sterkhouders, maar die ontwikkeling wordt nu geblokkeerd doordat ze niet de juiste spelers om zich heen hebben.
Ajax!
elliquido

Bericht door elliquido »

Bazoer was gisteren niet vooruit te branden. Was overal 2 stappen te laat en leek er geen zin in te hebben.

sanchez heeft echt een hele fijne inspeelpass en staat verdedigend zijn mannetje. Waarom Riedewald die spits de 1-2 liet scoren is een raadsel. Voor de zoveelste keer dekt hij lucht.

Dijks is echt een drama. Laat viergever daar maar rennen.
Klaassen deed ook weinig goeds na 24 seconden. grrr
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
zeux

Bericht door zeux »

Giacomo Puccini schreef:Ja Viergever gaf gisteren thuis maar hij is geen sterkhouder, en zal dat nooit worden. Voor sterkhouders moet Ajax als de wiedeweerga de transfermarkt op. Talenten genoeg die zich kunnen ontwikkelen tot sterkhouders, maar die ontwikkeling wordt nu geblokkeerd doordat ze niet de juiste spelers om zich heen hebben.
Dit is al jaren een probleem.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Giacomo Puccini

zeux schreef:
Giacomo Puccini schreef:Ja Viergever gaf gisteren thuis maar hij is geen sterkhouder, en zal dat nooit worden. Voor sterkhouders moet Ajax als de wiedeweerga de transfermarkt op. Talenten genoeg die zich kunnen ontwikkelen tot sterkhouders, maar die ontwikkeling wordt nu geblokkeerd doordat ze niet de juiste spelers om zich heen hebben.
Wat het alleen maar erger maakt. Psv laat zien dat het wel kan.
Ajax!
zeux

Bericht door zeux »

Giacomo Puccini schreef:
zeux schreef:
Eens.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Bosz moet heel snel gaan presteren, gisteren was er al gemor richting Bosz te horen op de tribune. Je kan daar van alles van vinden maar het is vaak wel het begin van het eind.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Giacomo Puccini schreef:
zeux schreef:

Welke toptalenten heeft psv de laatste jaren dan voorgebracht?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Giacomo Puccini

Toptalenten wil ik niet beweren, maar je ziet wel dat jonge spelers als Bruma, Willems, Hendrikx, Arias en Zoet zich goed hebben ontwikkeld. Zo'n Bergwijn en Pereiro worden rustig gebracht, die kunnen zonder druk zich ontwikkelen in de schaduw van De Jong. De hierarchie zit logisch inelkaar. Bij Ajax komt een Bazoer op 18 jarige leeftijd boven drijven en de verwachting is meteen dat hij de kar gaat trekken. Bij psv zijn de verwachtingen ten aanzien van de jonkies realistischer en ligt de druk bij jongens (mannen) die in hun carriere al het nodige bewezen hebben.
Ajax!
wimpey

Bericht door wimpey »

brigade zuid schreef:Bosz moet heel snel gaan presteren, gisteren was er al gemor richting Bosz te horen op de tribune. Je kan daar van alles van vinden maar het is vaak wel het begin van het eind.
Daar maakt ie t zelf naar. Gisteren was t volgens hem wederom Ajax-onwaardig. Dat vind ik ook, maar hij is toch echt eindverantwoordelijk daarvoor. Blijkbaar moest alles vanaf moment nul anders. Ook de zaken die olv FdB wel goed verzorgd waren. Daarmee neem je het risico dat je als trainer onwijs op je muil gaat. Bosz oogst tot dusver wat ie zaait binnen z'n selectie.

Dolberg begint 2 keer in de basis, scoort 3 knappe goals. Waar was ie gister? Speelt ie niet omdat ie geen aankoop van Bosz / TH is? Die jongens bakten er itt Dolberg helaas niets van...

Denk dat een shit hits the fan scenario de club op termijn zou kunnen helpen. Bezem... Bosz krijgt trouwens een seizoen mijn steun, ondanks dat ie tot dusver in chaos grossiert. Binnen een club die al enkele decennia niet functioneert is het m.i. te makkelijk om steeds maar weer naar de trainer te wijzen.
Giacomo Puccini

Zo sta ik er ook in.

Dolberg zou wat meer krediet mogen krijgen voor zijn sterke presteren. Gewoon Traore op de vleugel zetten, dan kan Traore in een meer vrije rol spelen wat hij van nature toch al doet.
Ajax!
Sandro

Bericht door Sandro »

Ik zou Viergever erin zetten voor Dijks. En ik zou liever Schöne (wat heeft die eigenlijk misdaan?) zien dan Bazoer. Younes sneuvelt voor Sinkgraven, maar laat die twee het maar uitvechten op de ML positie. Voor Dolberg en Cassierra geldt hetzelfde.

Veltman/Tete, Riedewald, Sanchez, Viergever
El G, Schöne, Klaassen, Sinkgraven
-------------------Dolberg, Traore

Bedenk ik nu even vanuit mijn stoel natuurlijk. Ik weet niet of Schöne er klaar voor is, maar het is wel een middenvelder die je er nu goed bij kan hebben. Iemand die eens iets durft te doen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
wimpey

Bericht door wimpey »

Giacomo Puccini schreef: Dolberg zou wat meer krediet mogen krijgen voor zijn sterke presteren.
Heb je een spits met stootkracht die ook nog belangrijke doelpunten maakt, zit ie 90 minuten op de bank. Mag hopen dat ie tegen het Willem II van Rusland in de basis staat...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Daar snap ik ook niets van inderdaad. Wat is dat voor een signaal naar die jongen. Wat moet hij dan doen om te spelen?

Dat hij in de loop van het seizoen misschien nog zijn meerdere zou moeten erkennen in Traore is natuurlijk mogelijk. Maar als je er in staat én je presteert is het raar als je dan zo naar de kant moet.
Nil volentibus arduum
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Zou het niet te maken kunnen hebben met vermoeidheid of overbelasting? Daar was eerder toch ook al sprake van?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Le T.

Bericht door Le T. »

brigade zuid schreef:Bosz moet heel snel gaan presteren, gisteren was er al gemor richting Bosz te horen op de tribune. Je kan daar van alles van vinden maar het is vaak wel het begin van het eind.
Ik vind daar een heleboel van, o.a. dat het wel zaak is dat de supporters niet al te kort achter elkaar op de zelfvernietigingsknop drukken want dan is het op een gegeven moment helemaal niet meer te herstellen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Plaats reactie