BMX
Re: BMX
Het gaat wel lekker snel achter elkaar door.
En laten we wel wezen; je moet gewoon zorgen dat je vooraan rijdt, dan heb je geen last van andere BMX'ers die vallen.
En laten we wel wezen; je moet gewoon zorgen dat je vooraan rijdt, dan heb je geen last van andere BMX'ers die vallen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- AT Toto winner 15/16
Smulders had na de eerste bocht een tweede plek, leek bijna een zekerheidje die medaille.
Overeind blijven is alles behalve een vanzelfsprekendheid. Maar Smulders verloor de race eigenlijk al zo ongeveer halverwege toen ze wegzakte naar de vierde plek. Scherp insturen in de laatste bocht was alles of niets maar had al nooit meer kunnen brengen dan een derde plek. Het gat was al te groot.
Nu de mannen!
Nu de mannen!
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Lekker!
Wat een maffe sport is dit toch. Als ik volwassen gasten met zo'n kinderfietsje zie staan is mijn eerste gevoel dat zoiets niet op de spelen thuis hoort. Maar twee seconden later zit je toch gespannen te kijken en is het één en al spektakel.
Het lijkt me echt heel lastig maar ik zou dit wel eens willen uitproberen. Het moet echt een kick geven als je met die hoge sprongen precies goed uitkomt. Ook heel pijnlijk daarentegen als je niet goed uitkomt.
Het lijkt me echt heel lastig maar ik zou dit wel eens willen uitproberen. Het moet echt een kick geven als je met die hoge sprongen precies goed uitkomt. Ook heel pijnlijk daarentegen als je niet goed uitkomt.

Nil volentibus arduum
Is inmiddels gecorrigeerd, heb ik begrepen.Sandro_Calaaabro schreef:Raar dat die Amerikaan nog brons krijgt. De fotofinish laat toch zien dat hij vierde is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Pfffff. Foutje bedankt....
BMX'er Van Gorkom in coma na val
BMX'er Jelle van Gorkom is tijdens de training zwaar gewond geraakt.Hij kwam in Papendal onder aan de startheuvel ten val.De winnaar van olympisch zilver (2016) is naar het ziekenhuis vervoerd, waar hij slapende wordt gehouden. Van Gorkom kwam ten val doordat er een veiligheidsketting,die onderaan de heuvel hangt,niet was weggehaald.Hij heeft beschadigingen aan milt,lever en nieren,gebroken ribben,een scheurtje in de schedel en een breuk in het gezicht.
Van Gorkom (27) raakte in 2012 ook al zwaargewond bij een val.Hij liep toen een gekneusde long,gebroken ribben en een hersenschudding op en lag drie dagen in coma.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ja, dat zal een beste klap geweest zijn. Die startheuvels zijn zo steil dat je al snel een hoge snelheid te pakken hebt. Ik begreep gisteren dat het bij deze heuvel zo is dat je die ketting vanuit je startpositie dus niet kunt zien hangen door de hoek van de helling.
Nil volentibus arduum