Handbal
Re: Handbal
Wel een hele periode in de tweede helft een voorsprong in handen om die richting het einde van de wedstrijd weg te geven. Zo kun je het ook bekijken.
Maar dit is echt een leuke kijksport zeg. Snel en spectaculair. Veel doelpunten en alles in een hoog temp. Zeg maar zo'n beetje alles wat voetbal tegenwoordig niet is.
Maar dit is echt een leuke kijksport zeg. Snel en spectaculair. Veel doelpunten en alles in een hoog temp. Zeg maar zo'n beetje alles wat voetbal tegenwoordig niet is.
Nil volentibus arduum
Hmmz. Maar wat is er overgebleven van de 'handbalvedediging' als er zoveel gescoord wordt? 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
De dames verdedigen niet echt heel best. Het staat veel te open en er wordt te laat gesloten, zo is er vaak circelverdedigen en duwen vanaf de zijkant.
Bij Wester ziet het er allemaal mooi uit, maar het is een beetje een Vermeer. Moeilijke ballen stoppen, maar er gaan te veel ballen in die houdbaar zijn. Dat is als verdediging echt zwaar klote met handbal.
Bij Wester ziet het er allemaal mooi uit, maar het is een beetje een Vermeer. Moeilijke ballen stoppen, maar er gaan te veel ballen in die houdbaar zijn. Dat is als verdediging echt zwaar klote met handbal.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Wat gaat het toch snel met dit spelletje. Nederland staat de hele tijd voor. Ik ga even koffie halen en ze staan ineens vier punten achter om binnen een minuut weer terug te komen tot 16-17.
Het vliegt de hele tijd op en neer. Twee keer 30 minuten is niet te lang. Je kan gewoon meeluisteren bij de timeouts. Ik ben echt fan geworden.
Het vliegt de hele tijd op en neer. Twee keer 30 minuten is niet te lang. Je kan gewoon meeluisteren bij de timeouts. Ik ben echt fan geworden.

Nil volentibus arduum
Ik snap Raffie trouwens wel. Knappe, pittige, krachtige meid die Polman. Maar geheel terzijde natuurlijk
Nederland gaat dit niet meer winnen zo lijkt het.

"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ze is een stuk fitter schat ik zo in.
Er lopen overigens nog wel een paar aardige dames op het veld. Viel me in de wedstrijd tegen Zweden ook al op.

Er lopen overigens nog wel een paar aardige dames op het veld. Viel me in de wedstrijd tegen Zweden ook al op.

Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Dan moeten ze in de kwartfinale tegen Brazilie, misschien kun je die ook maar beter hebben dan Noorwegen.
Ik ben er dit toernooi wel achter gekomen dat Nederland nog niet absolute wereldtop is, heb toch het idee dat ze op het WK echt boven zichzelf uitstaken waardoor ons een beetje zand in de ogen gestrooid is voor dit toernooi.
Ik ben er dit toernooi wel achter gekomen dat Nederland nog niet absolute wereldtop is, heb toch het idee dat ze op het WK echt boven zichzelf uitstaken waardoor ons een beetje zand in de ogen gestrooid is voor dit toernooi.
Dat verrast me niet echt hoor. Decennialang een nono op handbal-gebied, dan is het niet meteen zo dat je met één toplichting een steady wereldtopper bent. Hoe is het gezegde? Aan de top komen is makkelijker dan aan de top blijven.brigade zuid schreef:Dan moeten ze in de kwartfinale tegen Brazilie, misschien kun je die ook maar beter hebben dan Noorwegen.
Nu tegen Brazilië. Dat het publiek mee heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Er had in de poule misschien iets meer in gezeten maar het is wel duidelijk dat er een paar teams echt sterker zijn.
Nu tegen Brazilië lijkt me een prachtig duel voor die meiden. Op de Olympische Spelen een kwartfinale tegen het thuisland. Volle bak, veel sfeer. Dat is een ervaring waar ze sowieso heel veel van gaan leren. Dat zou mijn voorkeur hebben boven een nieuwe confrontatie met Noorwegen. Dat hebben ze tijdens het WK al ervaren.
Nu tegen Brazilië lijkt me een prachtig duel voor die meiden. Op de Olympische Spelen een kwartfinale tegen het thuisland. Volle bak, veel sfeer. Dat is een ervaring waar ze sowieso heel veel van gaan leren. Dat zou mijn voorkeur hebben boven een nieuwe confrontatie met Noorwegen. Dat hebben ze tijdens het WK al ervaren.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Ze spelen wel allemaal bij grote clubs in grote competities. Wezullen zien tegen Brazilie, ik heb er nul verwachtingen van, kan het alleen maar meevallen.
Ze heeftMarillion schreef:Sandro_Calaaabro schreef:Ik snap Raffie trouwens wel. Knappe, pittige, krachtige meid die Polman. Maar geheel terzijde natuurlijkNederland gaat dit niet meer winnen zo lijkt het.
Ze is een stuk fitter schat ik zo in.![]()

Redelijk leuke chick, al zitten er bij zowel 't handbal als 't volleybalteam nog wel een paar betere. Echt tieten heeft ze ook niet.
Maar ze heeft wel een vrij leuke stem, zeker voor iemand uit Arnhem. De beide Wouters hier op 't AT forum ( en Ramona

-
- AT Toto winner 15/16
Dit noem je groeien in het toernooi!
Wat een geweldige wedstrijd, zeg.
Echt een geweldige prestatie. Had ik absoluut niet verwacht omdat het in de poule toch steeds net niet helemaal wilde lukken. En dan zo ruim winnen van het ongeslagen thuisland. Super!
Nil volentibus arduum
Het toernooi is ook dusdanig lang van opzet dat groeien in het toernooi noodzakelijk is.brigade zuid schreef:Dit noem je groeien in het toernooi!
Met maar liefst 5 poulewedstrijden en dan pas de knock-out is vroeger pieken dan in de kwartfinale sowieso niet wenselijk.
Laatst zeiden we dat een paar teams tot de wereldtop behoorden en Nederland met één uitschieter een jaar geleden (nog) niet.Marillion schreef:Echt een geweldige prestatie. Had ik absoluut niet verwacht omdat het in de poule toch steeds net niet helemaal wilde lukken. En dan zo ruim winnen van het ongeslagen thuisland. Super!
Door dit soort drempels over te gaan maak je de stap naar 'structureel top' straks dus wel.

-
- AT Toto winner 15/16
Lijkt Spanje te gaan worden in de halve finale, staan 12-5 voor bij rust tegen Frankrijk
-
- AT Toto winner 15/16
Verlenging nu, ongelooflijk hoe Spanje dit nog in de laatste minuten weg gaf. Mijn gevoel zegt dat we beter Spanje kunnen hebben.
-
- AT Toto winner 15/16
Frankrijk geworden, in de poule van verloren maar voor de OS ook paar keer van gewonnen.
-
- AT Toto winner 15/16
Donderdag, weet niet hoe laat.
20.30brigade zuid schreef:Donderdag, weet niet hoe laat.
Prima tijd. Ik ga er vanavond eens lekker voor zitten. Spektakel gegarandeerd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
frankrijk kunnen ze hebben.
spanje is een angstgegner.
mannenhandbal is al eeuwen niveau F, daar plaatsen we ons amper voor een wk of ek
vrouwenhandbal zit al wat langer in de lift, in 2005 was het een 5e plek op het wk(met ook een goede lichting, meiden met een missie) http://www.nrc.nl/nieuws/1998/10/30/mei ... 00-a471903
Deze lichting is zeer goed. Is ook gevolg van het beleid van de bond om het weinige geld het afgelopen decenium te steken in de topdames. Dat was een controversieel besluit, maar moet nu vruchten afwerpen om de kleine bond weer qua leden en financien omhoog te helpen.
Al die meiden spelen in deense , hongaarse of franse competities voor behoorlijke centen waar handbal een volkssport is.
De heren komen nu in de slipstream erbij, maar zijn nog lichtjaren verwijderd van de toplanden.
Al met al is voor piet en petra publiek nu wel duidelijk geworden dat handbal een hele gave en snelle sport is.
(en gaat het op het niveau van de jeugd er gelukkig een stuk minder hard aan toe
)
spanje is een angstgegner.
mannenhandbal is al eeuwen niveau F, daar plaatsen we ons amper voor een wk of ek
vrouwenhandbal zit al wat langer in de lift, in 2005 was het een 5e plek op het wk(met ook een goede lichting, meiden met een missie) http://www.nrc.nl/nieuws/1998/10/30/mei ... 00-a471903
Deze lichting is zeer goed. Is ook gevolg van het beleid van de bond om het weinige geld het afgelopen decenium te steken in de topdames. Dat was een controversieel besluit, maar moet nu vruchten afwerpen om de kleine bond weer qua leden en financien omhoog te helpen.
Al die meiden spelen in deense , hongaarse of franse competities voor behoorlijke centen waar handbal een volkssport is.
De heren komen nu in de slipstream erbij, maar zijn nog lichtjaren verwijderd van de toplanden.
Al met al is voor piet en petra publiek nu wel duidelijk geworden dat handbal een hele gave en snelle sport is.
(en gaat het op het niveau van de jeugd er gelukkig een stuk minder hard aan toe

NOOIT meer Seedorf a.u.b.