Topclubs in het buitenland lopen niet warm voor Nederlandse talenten. Misschien overschatten we die jongens.

Moderator: mods
Toch wordt de kans steeds groter dat je 2de garnituur scout. Engelse clubs zijn ook niet gek, die kopen alles op en verhuren er een aantal.Yopi schreef:Probleem blijft het salarisplafond. Maar bij minder verspilling zou je dat kunnen verhogen.
Topclubs in het buitenland lopen niet warm voor Nederlandse talenten. Misschien overschatten we die jongens.
Scouten is een dingetje aan het worden. Een ieder die een bal recht vooruit kan trappen heeft een manager. Vroegah ging een club actief op zoek naar spelers, nu gaan managers actief op clubs af met spelers. De grote managers hebben een enorme invloed op het spelersbeleid van de grote clubs. Zie ome Mino bij Man U. Mendes bij Madrid etc.GangstaRiB schreef: Toch wordt de kans steeds groter dat je 2de garnituur scout.
Maar als je die hamburger haalt, moet je beseffen dat je niet meer meekan met de grote jongens. Het voetbal an sich (UEFA in dit geval) staat voor deze opgave. Als we zo doorgaan, dan blijven alleen de Engelse clubs over, met een handvol Spaanse, Duitse en Fransen ploegen erbij.wimpey schreef:Scouten is een dingetje aan het worden. Een ieder die een bal recht vooruit kan trappen heeft een manager. Vroegah ging een club actief op zoek naar spelers, nu gaan managers actief op clubs af met spelers. De grote managers hebben een enorme invloed op het spelersbeleid van de grote clubs. Zie ome Mino bij Man U. Mendes bij Madrid etc.GangstaRiB schreef: Toch wordt de kans steeds groter dat je 2de garnituur scout.
Zie ook Ajax: die Colombianen komen via Essel. Ik las laatst iets over Mainz: die scouten op een laag pitje en pluizen liever in detail de spelers uit die hen worden aangeboden. Dat lijkt me de toekomst. Je kunt wel een steak scouten, maar wanneer je maar geld hebt voor een hamburger, dan wordt het niet wat met die steak.
Een club als Ajax zou m.i. nog veel en veel intensiever jeugd moeten scouten. Dat is de enige 'laag' die Ajax nog interessant vindt en betaalbaar is. Maar goed, dan zijn we weer bij jeugd en daar waait binnen Ajax nu eenmaal weer een andere wind...
Dat besef is er nog niet bij iedereen.Ajax kan simpelweg niet meegaan in die rat race.
Zal lastig worden, maar Ajax haalt al een jaar of 20 een te laag rendement uit z'n mogelijkheden. Dat lijkt me het eerste dat omgebogen zal moeten worden. Het latje ligt te laag en het management (incl. technische staf) mist doorgaans kwaliteit.GangstaRiB schreef: Dat Cruijff zei dat Ajax ooit weer de CL kan winnen, was tegen beter weten in. Als er niks aan de regels verandert, zie ik het somber in.
Ken de voorbeelden niet, wel dat het mainstream was/is om achter de ideeën van JC aan te lopen.Wie nu dwars denkt sneuvelt of komt niet eens in aanmerking voor een baantje.
Ok, maar echt structureel meedraaien gaat em niet worden. Voor geen enkele club in de kleinere competities. Heeft de UEFA in de gaten dat het die kant opgaat? Financial fair play zet te weinig zoden aan de dijkwimpey schreef:Zal lastig worden, maar Ajax haalt al een jaar of 20 een te laag rendement uit z'n mogelijkheden. Dat lijkt me het eerste dat omgebogen zal moeten worden. Het latje ligt te laag en het management (incl. technische staf) mist doorgaans kwaliteit.GangstaRiB schreef: Dat Cruijff zei dat Ajax ooit weer de CL kan winnen, was tegen beter weten in. Als er niks aan de regels verandert, zie ik het somber in.
Ajax was in 3 decennia succesvol, steeds met elftallen die voor een groot deel dreven op uitmuntende jonge spelers. De club was ooit voorloper, nu mainstream. Dwarsdenkers hebben Ajax groot gemaakt. Wie nu dwars denkt sneuvelt of komt niet eens in aanmerking voor een baantje.
Schijnt dat hij Bony wil halen, geen verkeerde aankoop! En zie hem ook nog wel een bod doen op Propper, Koeman haalt graag spelers uit de Eredivisie.Jinne schreef:Nu nog Lukaku en Ronald heeft een leuk zakje met geld voor aankopen. Wellicht dat ie bij de buurman in Manchester nog gaat shoppen.
Het aantrekken van de 2, onbekende, Colombianen lijkt een goed vooruitzicht op betere tijden. Maken beide voorlopig een goede indruk, zijn betaalbaar en zijn fysiek veel verder dan hun Europese leeftijdsgenoten waardoor ze ondanks hun jonge leeftijd al makkelijk meekunnen. Ik zou meer in Zuid Amerika gaan scouten: Colombia, Uruguay enz.wimpey schreef:Pcs. Alleen is dan wel voorwaarde dat je opleiding als een huis staat, dat er gericht gescout wordt en dat je een TD met een sterk netwerk hebt...Peter schreef: Als Chelsea met een zak met geld (35 miljoen bijvoorbeeld) komt voor Bazoer, dan kun je, mits je alles op orde hebt, het gat met de top juist verkleinen.
Grootste uitdaging voor hun vind ik het weer 140% geven elke wedstrijd. Volgens mij kan het psychologisch niet anders dan dat ze toch net een procentje minder scherp zijn dit seizoen. Het is niet zo dat ze overlopen van pure kwaliteit.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Kon wel eens heel zwaar seizoen voor ze worden; ze zullen anders benaderd worden door tegenstanders, zeker niet meer onderschat worden en hebben het voor hen ongewone programma met midweekse CL-wedstrijden erbij gekregen.
Ben jij al over die 4-0 tegen Liverpool heen?Lionel schreef:Al degraderen ze, ze zijn toch mooi kampioen geworden! IH is er na drie maanden nog niet overheen. Genieten toch?
Ligt niemand wakker van. Vanavond moeten ze er staan. Ben benieuwd. Aankoopbeleid van Barca is om te janken.wimpey schreef:Ben jij al over die 4-0 tegen Liverpool heen?Lionel schreef:Al degraderen ze, ze zijn toch mooi kampioen geworden! IH is er na drie maanden nog niet overheen. Genieten toch?
Die Bailly maakt wel indruk op me. Een echte Mourinho 'slager' à la Carvalho, Materazzi, Pepe. Maar Man U mist nog wel kwaliteit. Meerdere verklootte transferperiodes gom je niet in een paar weken uit.WP_LeGeNd schreef:9 van de 11 zelfde namen als vorig seizoen....
Je kunt - in ieder geval voor jezelf - dus nog wel minimaal een seizoen door met in iedere post in dit topic een sneer naar Van Gaal te geven.wimpey schreef:Die Bailly maakt wel indruk op me. Een echte Mourinho 'slager' à la Carvalho, Materazzi, Pepe. Maar Man U mist nog wel kwaliteit. Meerdere verklootte transferperiodes gom je niet in een paar weken uit.WP_LeGeNd schreef:9 van de 11 zelfde namen als vorig seizoen....
Ach, dat doen anderen elders richting FdB. Die bij Ajax wel succesvol was i.t.t. LVG bij Man U.zeux schreef: Je kunt - in ieder geval voor jezelf - dus nog wel minimaal een seizoen door met in iedere post in dit topic een sneer naar Van Gaal te geven.