Loting Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thom

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Thom » zo aug 07, 2016 11:55 am

Wat wordt er toch een boel geklaagd. Nogmaals: hadden ee gewonnen van De Graafschap dan waren we 4 van de laatste 5 jaar kampioen geworden. Datdat niet gebeurd is ligt niet aan TH of bestuur maar aan de spelers. We winnen van Rostov en ik ben erg benieuwd naar dit Ajax.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Sandro

Bericht door Sandro » zo aug 07, 2016 6:22 pm

Mag ik u corrigeren/aanvullen? Dan zouden we 5 keer kampioen zijn geweest van de laatste 6 seizoenen...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Thom

Bericht door Thom » ma aug 08, 2016 3:55 pm

Je hebt gelijk. Ken je nagaan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Mano

Bericht door Mano » di aug 09, 2016 10:09 am

Thom schreef:Wat wordt er toch een boel geklaagd. Nogmaals: hadden ee gewonnen van De Graafschap dan waren we 4 van de laatste 5 jaar kampioen geworden. Datdat niet gebeurd is ligt niet aan TH of bestuur maar aan de spelers. We winnen van Rostov en ik ben erg benieuwd naar dit Ajax.
had me tante een pikkie, was het me oom.

De afgelopen jaren is het team structureel zwakker geworden. FdB heeft goed gepresteerd door tot de laatste wedstrijd mee te doen om de titel. Het voetbal was alleen niet om aan te gluren.

Als je in MEI weet dat je voorronde CL moet gaan spelen en je tijdens die Playoffs nog je selectie niet compleet heb, speel je als TH gewoon met vuur.
Je hebt een nieuwe coach, die een nieuwe visie heeft. Dat kost tijd om het team om te scholen naar een andere speelstijl, daarnaast moeten er nog nieuwe spelers worden ingepast.
Tel daarbij op dat Ajax slecht kan omgaan met bus-parkerende teams die goed kunnen omschakelen...

Dus jouw enthousiasme is leuk maar veranderd niks aan bovenstaande.
Ik zal er zitten maar houd rekening met bovenstaande ellende en hoop op een verrassing van onze kant
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 09, 2016 10:31 am

Een club als Juve raakt ook nu hun sterspeler kwijt... Het is gewoon het grote geld waar een club als Ajax geen invloed op heeft.

Alleen Barca, Madrid, City, PSG, Bayern en Chelsea kunnen bepalen wat ze doen.

Zelfs een Arsenal niet. Of een United. Of een Dortmund. Of een Juve.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 09, 2016 11:58 am

Niemand kan het bepalen, Rishi. Als City met 500 miljoen komt voor Messi of Neymar en Messi of Neymar heeft interesse in een overstap, dan zijn ze gewoon weg.
Met geld is iedereen te koop. Pogba voor 105 miljoen. Messi voor 250 miljoen. Muller voor 150 miljoen. You name it. Uiteindelijk ligt het wel bij de speler of hij weg wil of niet.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 09, 2016 12:36 pm

Als Messi te koop was had Ome Abra hem toch allang gekocht? Dat hij niet weg wilt komt omdat hij al in de top speelt.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 09, 2016 12:48 pm

Nee, dat komt omdat Messi het naar z'n zin heeft bij Barcelona. Als de zak met geld op tafel komt en Messi wil weg, dan gaat hij weg. Dat was met Figo ook zo. Al die clubs hebben voldoende geld om alles en iedereen te kopen. Het hangt niet van de club af of het van een transfer komt. Nee, de speler bepaalt. Als Pogba van een potentiële CL-winnaar wil vertrekken naar de nummer 5 van de PL, dan is dat zijn keuze. Het geld komt wel in orde.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 09, 2016 1:29 pm

Messi gaat nooit in de PL spelen, weer is niet goed genoeg en hij kan er niet wandelen zoals in Spanje bij 80% van zijn wedstrijden.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 09, 2016 1:57 pm

InnerHarbour schreef:Messi gaat nooit in de PL spelen, weer is niet goed genoeg en hij kan er niet wandelen zoals in Spanje bij 80% van zijn wedstrijden.
https://www.youtube.com/watch?v=gkVsN0Gl5MQ

Wandelen zoals hier? :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 09, 2016 10:11 pm

Messi is een geniale voetballer, ik de k de beste aller tijden.maar hij wandelt absoluut hele delen van de wedstrijd. Ergens in de middencirkel. Ik herinner me nog goed, drie hoog achter in het uitvak in Nou Camp, september 2013, goed overzicht op het veld. Een minuutje of 20 dachten we: we hebben een kansje, het staat nog 0-0, Messi sjokt maar wat rond.. En toen scoorde ie vervolgens drie keer. Een vrij trap erbij, vooruit, en 2 X door fraaie acties. Drie goals dus. En zich nauwelijks ingespannen, want grotendeels in de middencirkel aan het rondhangen.

Mano

Bericht door Mano » do aug 11, 2016 8:46 am

Romario kwam niet trainen want was moe van het stappen, trapte er vervolgens ook elke wedstrijd 2 in :smile-ajax.gif:
sommige spelers zijn bovenaards en die moet je ook gewoon die ruimte geven.

een grote groep gedraagt zich bovenaards maar zijn het niet, en die scout Ajax altijd :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do aug 11, 2016 1:56 pm

Heb wel een goed gevoel over de uitkomst van dit tweeluik, zeker als Traore mee kan doen in beide wedstrijden. En het feit dat Rostov zijn trainer is kwijt geraakt lijkt mij ook niet ongunstig, gaan die 2 spelers nog met hem mee naar Spartak?

Mano

Bericht door Mano » do aug 11, 2016 3:53 pm

Laten we hopen dat ze dit weekend de deal rondmaken. (2 spelers Rostov)

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr aug 12, 2016 9:40 pm

Er zijn personen op Twitter die de wedstrijd Zenit tegen Rostov hebben uitgekeken.

Die hebben het over een gele muur (veel mensen achter de bal), twee snelle countergoals in het eerste half uur van Rostov, maar eindstand wel 3-2 verloren. De organisatie dondert niet zo snel in elkaar na het vertrek van de coach natuurlijk...

We hebben dus een snelle goal nodig dinsdag.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do aug 25, 2016 7:42 am

Thijs schreef:Welkom in de meest zinloze topic ooit, namelijk over de kwalificatie voor de hahaha-halen-we-toch-niet-champions-league. Ja, die competitie waar je tot zondag 14.30 uur met je vrienden in de bus naar Doetinchem nog lekker over zat te sparren. Leicester of Tottenham, sowieso heen! Benfica? Ja, die ook. En Bayern? Doen we! Sowieso een Duitse club! Genieten: eindelijk weer echte topwedstrijden in de Arena, op het hoogste podium, spanning voor elke wedstrijd, hier doe je het voor!

Nou, mooi niet. Weer een jaar voor lul staan in de fietsenstalling van Dukla Banska Bystrica en weg waaien op een bijveldje van de Faëroer-eilanden. Weer verliezen door een doelpunt van een 42-jarige schapenherder uit Wit-Rusland. En tot overmaat van ramp mogen we het eerst –voor de vorm- nog even proberen in de voorronde van de Champions League. Daarin loten we natuurlijk weer een tegenstander die ‘we moeten kunnen hebben’, ‘waarbij we uit moeten gaan van eigen kracht’ en die ‘een lekker voorafje moet zijn richting de Play Offs om de Champions League’. Het is nu 10 mei en we weten allemaal op dit forum weer hoe het uiteindelijk zal gaan: een fokking afgang tegen Young Boys Bern ofzo en dan met pijn en moeite jankend voorbij Metallurg Kutjesstan.
Grappig hoe zaken kunnen lopen he. 'Met pijn en moeite voorbij Metallurg Kutjesstan' is geworden: 'compleet vernederd door Metallurg Kutjesstan'. Het zoveelste bouwvallige kakstadion in de Goelag Archipel waar een stel Russische rednecks voor het eerst mensen ten westen van de Kaukasus zien en die ze vervolgens helemaal aan gort voetballen. Ajax, oh Ajax...dood en begraven.

Maargoed, wat zeur ik. Dit zagen we allemaal aankomen: Europa League is het volgende podium waar we ons collectief voor lul kunnen gaan zetten.

Pot 1, deze ploegen ontlopen we want hier zitten we zelf ook in. Ik denk vanwege het alfabet.
Schalke '04
Zenit st. Petersburg
Manchester United
Shaktar Donetsk
Athletic Bilbao
Olympiakos Pirraeus*
Villarreal
Ajax
Internazionale
Fiorentina
Anderlecht
Viktoria Plzn

Pot 2:
AZ
Sporting Braga
Salzburg
AS Roma
Fenerbahce
Sparta Praag*
PAOK
Steaua Boekarest
Racing Genk
FC APOEL
Standard Luik
St. Etienne

Pot 3:
AA Gent
Young Boys
FC Krasnodar
Rapid Wien*
Slovan Liberec*
NK Maribor
Celta de Vigo
Maccabi tel Aviv
Feyenoord
Austria Wien
Mainz
FC Zurich

Pot 4:
Southampton
West Ham United
Panathinaikos
FC Astana
Sassuolo
Qarabag
Nice
Zorya Luhansk
Konysapor
Hapoel BeerSheva
FC Dundalk

Nou...

Doe maar Genk, Mainz en Dundalk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

zeux

Bericht door zeux » do aug 25, 2016 7:50 am

Thijs schreef: Ik denk vanwege het alfabet.
:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » do aug 25, 2016 7:53 am

Nee. Ik zeg slaag. Zes wedstrijden met de karwats. Wat is de zwaarst mogelijke loting? Die. En een onsje meer als het kan.

Je moet echt totaal afbreken voordat je kunt opbouwen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 25, 2016 10:49 am

Thijs schreef: Pot 1, deze ploegen ontlopen we want hier zitten we zelf ook in. Ik denk vanwege het alfabet.
Schalke '04
Zenit st. Petersburg
Manchester United
Shaktar Donetsk
Athletic Bilbao
Olympiakos Pirraeus*
Villarreal
Ajax
Internazionale
Fiorentina
Anderlecht
Viktoria Plzn

Pot 2:
AZ
Sporting Braga
Salzburg
AS Roma
Fenerbahce
Sparta Praag*
PAOK
Steaua Boekarest
Thijs schreef: Pot 1, deze ploegen ontlopen we want hier zitten we zelf ook in. Ik denk vanwege het alfabet.
:smallgrin.gif:

Wel jammer trouwens, want juist in pot 1 zitten een paar ploegen die ik wel had willen loten.

elliquido

Bericht door elliquido » do aug 25, 2016 11:40 am

Ga hier geen woorden aan vuil maken. Ze zoeken het maar lekker uit.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

999

Bericht door 999 » do aug 25, 2016 11:42 am

Thijs schreef:
Pot 1, deze ploegen ontlopen we want hier zitten we zelf ook in. Ik denk vanwege het alfabet.
Schalke '04
Zenit st. Petersburg
Manchester United
Shaktar Donetsk
Athletic Bilbao
Olympiakos Pirraeus*
Villarreal
Ajax
Internazionale
Fiorentina
Anderlecht
Viktoria Plzn
:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 26, 2016 8:25 am

Ik vind het allemaal kut. Ik had weinig zin in een nieuw seizoen; Doetinchem verwerken duurde erg lang. Maar goed: er zijn een nieuwe trainer en nieuwe spelers. Dat gaf veranderingen en een reden om toch maar eens in de Arena te kijken wat er gebeurt. Ik heb er nu PAOK, Roda en Willem II zien voetballen en ons nog niet zien winnen. Het spel wordt met de wedstrijd apathischer.

En dan krijgen we vandaag de loting van de EL. Normaal een feestje; de appgroep met mijn gappies voor het plannen van bijwonen van een Europese uitwedstrijd is normaliter al lang actief, maar nu nog doodstil in mijn telefoon. Niemand heeft meer zin. En tóch sluit ik niet uit dat als de loting bekend is, ik dat stelletje chokende pannenkoeken achterna reis en de vernederingen ga doorstaan van eerst al de wijze waarop je in een uitvak terecht moet komen, gecombineerd met het vertoonde (non-)spel van de Ajacieden. Eigenlijk alleen nog maar omdat we het mooiste shirt ter wereld hebben.
(Wat je in een uitwedstrijd natuurlijk niet ziet, want dan dragen ze een of ander zwart vod).

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr aug 26, 2016 11:43 am

Thijs schreef:Pot 1, deze ploegen ontlopen we want hier zitten we zelf ook in. Ik denk vanwege het alfabet.
Schalke '04
Zenit st. Petersburg
Manchester United
Shaktar Donetsk
Athletic Bilbao
Olympiakos Pirraeus
Villarreal
Ajax
Internazionale
Fiorentina
Anderlecht
Viktoria Plzn

Pot 2:
AZ
Sporting Braga
Salzburg
AS Roma
Fenerbahce
Sparta Praag
PAOK
Steaua Boekarest
Racing Genk
FC APOEL
Standard Luik
St. Etienne

Pot 3:
AA Gent
Young Boys
FC Krasnodar
Rapid Wien
Slovan Liberec
Celta de Vigo
Maccabi tel Aviv
Feyenoord
Austria Wien
Mainz
FC Zurich
Southampton

Pot 4:
Osmanlispor
FC Astra
Panathinaikos
FC Astana
Sassuolo
Qarabag
Qabala
Nice
Zorya Luhansk
Konysapor
Hapoel BeerSheva
FC Dundalk
In navolging op mijn eerdere post zijn er enkele kleine wijzigingen, zo heeft West Ham United het bijvoorbeeld verprutst door van FC Astra te verliezen. Definitieve pot-indeling in de quote aangepast!

Tsjonge, pot 4....het lijkt wel of m'n toetsenbord kapot is maar dit zijn gewoon echt clubs en wij moeten daartegen!

Ok, toffe loting: Sparta Praag, Maccabi Tel Aviv, Nice
Sportief ok loting: FC APOEL, Austria Wien, FC Dundalk
Schei toch uit ik kap ermee loting: FC PAOK, Krasnodar, Qarabag
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

zeux

Bericht door zeux » vr aug 26, 2016 11:54 am

Thijs schreef:Pot 4:
Osmanlispor
FC Astra
Panathinaikos
FC Astana
Sassuolo
Qarabag
Qabala
Nice
Zorya Luhansk
Konysapor
Hapoel BeerSheva
FC Dundalk

Tsjonge, pot 4....het lijkt wel of m'n toetsenbord kapot is maar dit zijn gewoon echt clubs en wij moeten daartegen!
Gezien de plaatsnamen is dit de A Poule.

999

Re: Loting Europa League

Bericht door 999 » vr aug 26, 2016 12:18 pm

:onfire.gif:
Blij met de punten ...

Plaats reactie