Sparta - Ajax 07-08-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Sparta - Ajax 07-08-2016

Bericht door Trab » zo aug 07, 2016 3:32 pm

999 schreef:Nou, dit elftal gaat op deze manier echt niet mee doen om het kampioenschap, wat een bagger dit ..
Bosz borduurt vooralsnog voort op het werk van FdB. Zelfde opstellingen, zelfde trage opbouw in een U-vorm. Zolang Veltman en Riedewald de 1e bal constant breed blijven leggen op de backs zal je nooit tempo krijgen en blijft het spel niet om aan te zien. Ik roep het al 10 jaar hier op dit forum. De enige plek waar je een man meer hebt op het veld is centraal achterin. Die twee moeten samen met de controlerende middenvelder driehoekjes maken en de spits uitspelen. Vandaar uit voetbal je verder. Zolang een centrale verdediger niet inschuift dwing je de tegenstander ook niet om keuzes te maken en blijf je dit zaadvoetbal houden. Verder moet Bosz ook keuzes durven maken. Louis van Gaal was net begonnen toen hij icoon Wouters uit het elftal flikkerde en verving door Wim Jonk. Zelfde deed hij met publiekslieveling Bryan Roy en John van 't Schip. Maar ik zie Bosz types als Gudelj niet passeren. Alles blijft gewoon bij het oude. Als je niet af en toe een shot van de bank zou krijgen dan zou je denken dat FdB nog coach is.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 07, 2016 3:37 pm

Wat een slechte interviewer, die niet eens vraagt aan Bosz of er transfernieuws is.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo aug 07, 2016 3:47 pm

Ajaciedjuh schreef:Wat een slechte interviewer, die niet eens vraagt aan Bosz of er transfernieuws is.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.
Krijg je toch het Standaard antwoord.. ermee bezig bla bla..

Inderdaad Bosz is nu nog een cloon van FdB.. Wellicht bang om af te gaan.. Of om heel heel veel kritiek te krijgen
Weer op zoek naar een Interim coach..

Mano

Bericht door Mano » zo aug 07, 2016 3:55 pm

Met dit materiaal anders gaan spelen is de doodsteek voor Bosz.
Kan ie beter gelijk zijn afkoopsom ophalen.

Hij probeert resultaat te halen en langzaam veranderingen door te voeren. Dat laatste is erg moeilijk met zo'n pover team. Allemaal lopers en 1 dimensionale spelers. Als het niet loopt, heeft niemand skills genoeg om het anders te doen.

minimaal 2 verbeteringen van goed niveau en dan geen spits. Die is leuk meegenomen maar zal niks toevoegen aan het veldspel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

999

Bericht door 999 » zo aug 07, 2016 4:02 pm

Trab schreef:
999 schreef:Nou, dit elftal gaat op deze manier echt niet mee doen om het kampioenschap, wat een bagger dit ..
Bosz borduurt vooralsnog voort op het werk van FdB. Zelfde opstellingen, zelfde trage opbouw in een U-vorm. Zolang Veltman en Riedewald de 1e bal constant breed blijven leggen op de backs zal je nooit tempo krijgen en blijft het spel niet om aan te zien. Ik roep het al 10 jaar hier op dit forum. De enige plek waar je een man meer hebt op het veld is centraal achterin. Die twee moeten samen met de controlerende middenvelder driehoekjes maken en de spits uitspelen. Vandaar uit voetbal je verder. Zolang een centrale verdediger niet inschuift dwing je de tegenstander ook niet om keuzes te maken en blijf je dit zaadvoetbal houden. Verder moet Bosz ook keuzes durven maken. Louis van Gaal was net begonnen toen hij icoon Wouters uit het elftal flikkerde en verving door Wim Jonk. Zelfde deed hij met publiekslieveling Bryan Roy en John van 't Schip. Maar ik zie Bosz types als Gudelj niet passeren. Alles blijft gewoon bij het oude. Als je niet af en toe een shot van de bank zou krijgen dan zou je denken dat FdB nog coach is.
Trab, tig jaar lang wordt dat constant breed spelen uitgeoefend, zelfs bij een 1 -3 voorsprong zie je niet één poging om in te schuiven en met driehoekjes de spits "proberen" uit te spelen.Dan kun je het " met wat minder " risico " proberen.

Tuurlijk moet Bosz keuzes maken, maar wat is het alternatief wat hij kan gebruiken.Ze zullen allemaal wel technisch onderlegd zijn, maar hebben ze ook het verstand om dit te doen.Je zag ze, af en toe ( met 3 drie man ) " druk " zetten, nou, het is maar goed dat je tegen Sparta speelde , want een beetje tegenstander speelt zich met gemak onder die druk uit en kan vrolijk en vrij door stomen naar de goal toe.Want om nu te zeggen dat er " snelheid " in onze achterhoede zit .. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ja, van het Schip en Roy :smallgrin.gif: .En veel supporters konden het bloed wel drinken van van Gaal ... eventjes dan toch ... zo zijn supporters dan ook wel weer :smallgrin.gif:

Maar goed, denk jij dat Bosz dat er in gaat krijgen ? ... met deze spelers ? ...
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 07, 2016 4:34 pm

Waar ik dus echt niks van begrijp: de enige reden waarom we vorig jaar lang meededen om de titel, was onze solide defensie. We kregen 21 goals tegen, de afgelopen competitie. Nu zie ik (vrijwel) dezelfde spelers staan en al vanaf de eerste wedstrijd in de voorbereiding tot nu toe krijgen we minstens 1 goal tegen door een individuele fout. Hoe kan dat nou?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 07, 2016 4:44 pm

Precies zoals je aangeeft: persoonlijke fouten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 07, 2016 4:46 pm

Kanonnen wat een drama voetbal Overmars is kut beleid oprotten en wegwezen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 07, 2016 4:50 pm

Ajaciedjuh schreef:Precies zoals je aangeeft: persoonlijke fouten.
Daar wil ik natuurlijk de oorzaak van weten; waar komen die ineens vandaan?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 07, 2016 4:58 pm

Nog steeds AT'ers die denken dat het tegendoelpunt een fout van Cillessen was? Gudelj verandert de richting waarin de bal komt (recht op de keeper) en dan kun je als keeper niet meer reageren. Verder tevredenheid dat Ajax na een Europese wedstrijd een uitwedstrijd wint.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 07, 2016 5:05 pm

Demosthenes schreef:Nog steeds AT'ers die denken dat het tegendoelpunt een fout van Cillessen was? Gudelj verandert de richting waarin de bal komt (recht op de keeper) en dan kun je als keeper niet meer reageren. Verder tevredenheid dat Ajax na een Europese wedstrijd een uitwedstrijd wint.

Ik vind het wel een fout van Cillessen. Althans, hij oogde niet bepaald scherp en had meer kunnen doen om die bal daar weg te tikken. Zo leek het in ieder geval op tv en in de herhaling van verschillende hoeken, het is echter achteraf en vanaf de bank een stuk makkelijker lullen altijd.

Wat is die Blom een ontzettende kneus trouwens. Ik vind het niet gechargeerd om te stellen dat zulke eikels het voetbalsport kapot maken. En dan heb ik het niet eens over de belachelijke rode kaart, die ik overigens zou aanvechten. Je hoeft maar even te wankelen en je krijgt hem mee. Die gozer kan beter basketball gaan fluiten. Wat dat betreft heb ik een stuk meer waardering voor gasten als Kuipers en zelfs Gozubuyuk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 07, 2016 5:21 pm

De vijf seconden regel was ook in geen velden of wegen te bekennen vandaag overigens... Afgelopen woensdag ook al niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 07, 2016 5:24 pm

http://www.dailymotion.com/video/x4nmye ... 2016_sport

Na 1.30 minuut zie je Sparta-doelpunt vanachter de goal en je ziet dat de bal van richting wordt veranderd. De bal verdwijnt in de hoek. Het pleit voor Cillessen dat hij niet op zijn medespeler gaat schelden, veel keepers doen dat.

Sinds ruim een jaar wordt bijna ieder tegendoelpunt gezien als fout van Cillessen. Sinds ruim een jaar is er ook een lobby om Vermeer keeper van het Nederlands elftal te maken, zou het met elkaar te maken hebben?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » zo aug 07, 2016 5:29 pm

Ik vond het geen fout, maar pro-actief gekeept nu ook weer niet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo aug 07, 2016 5:36 pm

Veldspel kan nog stukken beter, maar ben verder niet ontevreden. Keurige competitiestart. Alleen die Gudelj, mag hij alsjeblieft direct ophoeren??
15 mei 2011.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 07, 2016 5:42 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik vond het geen fout, maar pro-actief gekeept nu ook weer niet.
Het ziet er ook zo kneuzig uit.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 07, 2016 6:51 pm

Ik mopper eigenlijk zelden op scheidsrechters want er is genoeg aan te merken op het spel van Ajax. Maar wat is die Blom een Hans Worst om Veltman daar een tweede gele kaart te geven zeg. Komt die jongen eindelijk een keer een beetje als een vent in moet hij gelijk van het veld.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 07, 2016 6:54 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik vond het geen fout, maar pro-actief gekeept nu ook weer niet.
Snap ik niet; hoe kan hij proactief keepen als de speler voor hem de bal van richting verandert? Hij kan los roepen, maar de bal komt recht op hem af, wat kan er gebeuren? Gudelj moet er gewoon afblijven.

Sandro

Bericht door Sandro » zo aug 07, 2016 6:59 pm

Demosthenes schreef:
Snap ik niet; hoe kan hij proactief keepen als de speler voor hem de bal van richting verandert? Hij kan los roepen, maar de bal komt recht op hem af, wat kan er gebeuren? Gudelj moet er gewoon afblijven.
Gudelj moet eraf blijven, maar als keeper weet je toch ook dat de bal nog aangeraakt kan worden zolang er spelers in de baan van het schot staan. Cillessen ging al hurken en stond vast.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 07, 2016 7:04 pm

Ja, mee eens. Hij staat niet goed en kan daardoor niet meer reageren. Het is natuurlijk niet gezegd dat hij 'm anders honderd procent pakt van die afstand. Een aangeraakte bal is niet eenvoudig. Maar nu was hij per definitie gezien omdat hij vast stond.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 07, 2016 8:54 pm

999 schreef:
Maar goed, denk jij dat Bosz dat er in gaat krijgen ? ... met deze spelers ? ...
Ik hoop het Voetske. Maar die hoop had ik ook bij Adriaanse, Ten Cate en De Boer. Vooralsnog zet hij het werk voort van de Boer en dat vind ik teleurstellend. Iedereen snakt naar mooi voetbal. Bij Vitesse bijvoorbeeld zorgde hij voor meer voetbal in de as door vde Heijden centraal achterin te zetten en Vejinovic in de punt naar achteren op het middenveld. Bij Ajax laat hij alles (nog) bij het oude. TH faalt natuurlijk ook. Selectie is totaal uit evenwicht. Maar liefst 4 dezelfde types (lopers) voor de rechtshalfpositie (gudelj,bazoer,Klaassen,vde beek) en maar 2 linkermiddenvelders. 3 rechtsbuitens en maar 1 linksbuiten. 3 rechtercentrale verdedigers, 1 rechtsback en linksback. Een Fischer is bijvoorbeeld al lang vertrokken. Waarom is daar nog steeds geen vervanger voor gehaald? Maar goed, hij is net begonnen dus ik blijf hopen dat het beter gaat.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 07, 2016 9:15 pm

Ik vind het spel weldegelijk beter. Thuis tegen PAOK was echt beter dan de jaren ervoor. Ook vandaag had je toch gewoon het gevoel dat het goed zou komen?
IK GELOOF!!!!!!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 07, 2016 9:15 pm

Demosthenes schreef:http://www.dailymotion.com/video/x4nmye ... 2016_sport

Na 1.30 minuut zie je Sparta-doelpunt vanachter de goal en je ziet dat de bal van richting wordt veranderd. De bal verdwijnt in de hoek. Het pleit voor Cillessen dat hij niet op zijn medespeler gaat schelden, veel keepers doen dat.

Sinds ruim een jaar wordt bijna ieder tegendoelpunt gezien als fout van Cillessen. Sinds ruim een jaar is er ook een lobby om Vermeer keeper van het Nederlands elftal te maken, zou het met elkaar te maken hebben?
Op AT constateren we dat Cillessen afgelopen seizoen weinig punten pakte (dat is wat anders dan bijna ieder tegendoelpunt als zijn fout te zien), maar wat ie tegen PAOK thuis deed was natuurlijk Pipo de Clown 2.0. In de uitwedstrijd zag het er met hem en Westermann en nu tegen Sparta met hem en Gudelj, laten we zeggen, niet lekker uit. Dat staat allemaal los van een lobby om Vermeer in oranje te krijgen. Als Cillessen overigens in zijn carrière het aantal fouten van Vermeer wil evenaren, moet ie nog wel even aan de bak.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 07, 2016 9:27 pm

Ik ben tevreden over de aanpak van Bosz. Er wordt met iets meer lef gespeeld, soms wat onbezonnen, met als gevolg dat het er achterin dikwijls shaky uitziet, zeker vergeleken met voorgaande jaren. Maar dat neem ik op de koop toe. Deze weken wordt bloot gelegd dat onze verdedigers helemaal niet zulke goede verdedigers zijn, zoals sommigen beweren op basis van de weinige tegendoelpunten in voorgaande jaren. Maar dat had vooral te maken met het behoudende spel, balbezit ging boven risico.

Er wordt meer gevraagd van de spelers onder Bosz, en dat doet soms pijn aan de ogen, want niet iedereen heeft hier voldoende kwaliteit voor. Je ziet dat spelers als Dijks en Viergever niet meekunnen, dat El Ghazi zijn man telkens opzoekt maar er zelden voorbij komt (al lukte het vandaag tegen Sparta een stuk beter). Ik vind dit Ajax echter een stuk interessanter om naar te kijken, want er gebeurt tenminste wat op het veld. Wisselvalligheid hoort bij een jonge ploeg, dat zullen we moeten accepteren.

Tegen wat betere ploegen zullen we dit seizoen tegen een paar zeperds gaan oplopen, zeker als er niet snel kwaliteit bij komt. Het zij zo.

Op de lange termijn gaan we de vruchten plukken van de ontwikkeling die nu onder Bosz is ingezet. Het kaf zal hopelijk van het koren worden gescheiden, sommige spelers gaan doorontwikkelen, degenen die niet meekunnen krijgen hopelijk voldoende concurrentie, maar daarvoor ligt de bal bij Overmars en Veldmate.
Ajax!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 07, 2016 9:53 pm

Met het terughalen van Riedwald naar achteren en het herstellen van het eenzijdige middenveld Gudelj-Bazoer-Klaassen is alles weer bij het oude. Ik zie de verschillen niet. De opbouw gaat nog altijd even traag en Gudelj zal nooit een spelversneller worden op het middenveld. Al leidde hij de 2-1 wel fraai in vandaag.

Plaats reactie