Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 31, 2016 9:49 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:He, dat wist ik niet, moeten tijdrijders starten in de wegwedstrijd, om mee te kunnen doen in de tijdrit? Wat een idiote regel.
Je kan natuurlijk wel na 100 meter uit koers stappen. Maar ik denk dat hij deze rit wil gebruiken om nog een keer een aantal uren op wedstrijdsnelheid te rijden.

Zijn voorbereiding is nu natuurlijk niet helemaal ideaal. Aan de andere kant kun je hier denk ik ook weer motivatie en kracht uithalen. Het parcours is hem op het lijf geschreven en hij heeft laten zien dat zijn vorm goed was. Ik denk niet dat hij die nu kwijt is. Van de concurrentie is iemand als Tony Martin wat aan het sukkelen en het parcours ligt iemand als Rohan Dennis minder. Ik heb er daarom wel vertrouwen in dat hij zijn doel toch nog gaat behalen.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 01, 2016 9:23 am

Nieuws in het kader van het versterken van de ondersteuning voor Kruijswijk en Gesink. Vokgens het AD zal Lotto Jumbo zowel Lobato (Movistar) en Tolhoek (Roompot) gaan contracteren. Die laatste is een jonge renner uit Zeeland die heel aardig bergop kan rijden. Pakte onlangs in de Ronde van Zwitserland de bergtrui. Maar wel een jong ventje dus. Leuk om te zien dat Roompot op deze manier een goede functie heeft voor de doorstroom van Nederlands talent.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 01, 2016 9:29 am

Wat is er met Tinkoff? Daar gaat heel veel weg, als ik de berichten mag geloven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 01, 2016 9:30 am

Oleg Tinkoff stopt er mee dus die renners komen allemaal op de markt.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » ma aug 01, 2016 9:33 am

Ah, had ik even gemist.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 02, 2016 11:08 am

Marillion schreef:Nieuws in het kader van het versterken van de ondersteuning voor Kruijswijk en Gesink. Vokgens het AD zal Lotto Jumbo zowel Lobato (Movistar) en Tolhoek (Roompot) gaan contracteren. Die laatste is een jonge renner uit Zeeland die heel aardig bergop kan rijden. Pakte onlangs in de Ronde van Zwitserland de bergtrui. Maar wel een jong ventje dus. Leuk om te zien dat Roompot op deze manier een goede functie heeft voor de doorstroom van Nederlands talent.
Een jaartje Roompot he. Komt gewoon uit de Rabobank school.
Ging in de Ronde van Zwitserland ook vol voor die bergtrui, maar vond het ook een hoog gehalte van 'hoe kan ik me zo makkelijk mogelijk in de kijker rijden'. Heel indrukwekkend was het nou ook weer niet. Ging op de beginbergen in de aanval of zorgde dat hij vooraan zat voor de punten en eindigde steevast op vele minuten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 02, 2016 11:28 am

Ja, zo gaat dat vaak met een bergklassement natuurlijk. Maar hij kan redelijk bergop. Je moet er (nog) niet te veel van verwachten natuurlijk. Maar zo'n jaar bij een continentale ploeg is niet slecht voor de ontwikkeling van een renner want je kunt zo een mooi programma rijden. Zwitserland, Oostenrijk etc. Mooie koersen.

Als ik Lotto was zou ik eens bij Matthias Frank informeren. Die heeft volgens mij nog geen contract voor volgend jaar. Pak je hem en Clement weg bij IAM. Dan heb je er twee waarvan je iets kunt verwachten kwam ondersteuning. Het zal verder toch lastig zijn om met beperkt budget een paar echte stoere gregario's te contracteren.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di aug 02, 2016 12:59 pm

Clement heeft zelf geïnformeerd bij de ploegleiding van Jumbo, maar het werd gelijk duidelijk dat hij niet welkom is/was. Die komt dus heus niet. Frank zou een goede zijn, maar dan moet je al wel ruimte vrij maken (qua budget).

Hoorde dat ze sowieso nog een Amerikaan erbij wilden hebben.

columbus

Bericht door columbus » di aug 02, 2016 1:55 pm

Waarom zouden ze een jongen als Clement niet willen. Zoals Marillion zegt, direct een meer dan bruikbare renner in de groep.

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 02, 2016 2:04 pm

Interessant inderdaad. Hier een hele discussie daarover op een wielerforum:

http://wielerprikbord.nl/read.php?8,85270,85615
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Duke

Bericht door Duke » di aug 02, 2016 5:24 pm

Boom 'keert terug' bij Lotto Jumbo. Bijzondere move, of niet?

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » di aug 02, 2016 5:36 pm

Dan gaat Sep dus ergens anders heen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 02, 2016 5:38 pm

Ik ben geen fan van Boom dus mijn keuze was het niet geweest. Maar vanuit het oogpunt van de sponsor is er wellicht iets voor te zeggen. Het is toch een van de meer bekende Nederlandse renners en hij gaat volgens mij weer veldrijden dus dan pakken ze daar ook weer wat publiciteit. Het zal betekenen dat Vanmarcke vertrekt.

Clement had ik wel een slimme zet gevonden. Ook een Nederlandse renner, en iemand die in bergritten tot op zekere hoogte van waarde kan zijn. Bijvoorbeeld door een tijdje tempo te rijden of mee te gaan in een vroege vlucht en zo later over te blijven. Die jongen zou dat ook een leuke klus vinden heeft hij duidelijk aangegeven en hij brengt ook nog expertise in op het gebied van tijdritten. Binnen de context van de Lotto Jumbo ploeg wat mij betreft één van de betere en haalbare opties. Waarom de ploeg niet wil vraag ik me af. Hij heeft een vrij sterke mening. Misschien zien ze dat liever niet.

Ik ben heel benieuwd waar ze wel mee aan komen zetten.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 02, 2016 5:46 pm

Waarom ben je geen fan van Boom?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 02, 2016 6:00 pm

Voor een renner met zijn potentieel heeft hij in de loop der jaren véél te weinig laten zien. Ik heb altijd een beetje het gevoel dat hij teveel parasiteert op zijn talent en wat te weinig arbeid inbrengt.

Neem Parijs-Roubaix. Ik hoor al jaren dat dit zijn koers zou moeten zijn. Waarom laat hij het daar dan nooit echt zien? Er is altijd wel weer een ander excuus.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 02, 2016 6:00 pm

Ben zelf ook niet echt fan van Boom. Is geen teamplayer volgens mij.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 02, 2016 7:47 pm

Belachelijk dat Arminstead mee mag doen met de OS, en het ook nog proberen stil te houden. Vuil spel dit.

Duke

Bericht door Duke » di aug 02, 2016 8:25 pm

In theorie is het natuurlijk mogelijk dat ze gelijk heeft. :blush.gif:

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 02, 2016 8:28 pm

Het is vooral vreemd dat de regels niet voor iedereen hetzelfde zijn. Zakarin mag niet meedoen omdat hij in het verleden op doping is betrapt en iemand als Valverde (en zo zijn er nog meer) wel. Ga dat maar eens uitleggen.

Het zoveelste voorbeeld dat de huidige manier van dopingbestrijding niet werkt en ook niet geloofwaardig is.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 02, 2016 8:47 pm

Elke zaak op zich bekijken helpt dan ook wel. De zaak van Arminstead is behoorlijk verdacht.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 02, 2016 9:18 pm

Ik heb nog niet gelezen hoe haar verweer tegen die eerste gemiste controle precies in elkaar steekt.

Wat in mijn ogen in ieder geval niet klopt is dat ze dus kennelijk gewoon een schorsing te pakken had en dat dit nergens openbaar is gemaakt. Als je nu een transparant beleid wil voeren moet je dit soort zaken wel direct communiceren.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » di aug 02, 2016 9:53 pm

http://nicolecooke.com/news/

Dat wordt in ieder geval een medaille met een luchtje, mocht ze die winnen.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » wo aug 03, 2016 7:57 am

Marillion schreef:Ik heb nog niet gelezen hoe haar verweer tegen die eerste gemiste controle precies in elkaar steekt .
Beetje standaard verhaal dat hotelpersoneel de controleur niet door liet gaan richting haar kamer. Toen heeft de controleur haar gebeld maar ze nam niet op, omdat ze zou liggen te slapen. De vormfout zou zijn dat de controleur zich niet had gelegitimeerd. Dat zal best een fout zijn, maar het maakt haar er wat mij betreft niet minder verdacht op.
Wat in mijn ogen in ieder geval niet klopt is dat ze dus kennelijk gewoon een schorsing te pakken had en dat dit nergens openbaar is gemaakt. Als je nu een transparant beleid wil voeren moet je dit soort zaken wel direct communiceren.
Dat sowieso ja. Volgens haar ploeg zou dat zijn omdat de dopingautoriteit ook wel door zou hebben dat ze een fout hebben gemaakt...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 03, 2016 9:03 am

Eigenlijk moet je als peleton tijdens die OS wegwedstrijd gewoon een pact tegen haar sluiten.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do aug 04, 2016 2:26 pm

Nibali de eerste grote naam van die nieuwe Arabische ploeg.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie