Ik ben Ajacied. Mij gaat het om het spel.Demosthenes schreef: Waarom een andere mening direct 'slap gelul' is, is mij een raadsel, maar we zullen zien of Ajax nu wel in staat is om boven PSV te eindigen met meer dan negentien punten meer dan Feyenoord. Ik hoop het, maar gezien het resultaat (en daar gaat het om)
PSV
Moderator: mods
Re: PSV
-
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, maar plaatsing voor de CL zal het voetbal een impuls geven. Die wedstrijd tegen de Grieken gaat over plaatsing voor Europees voetbal. Wint Ajax dan is zelfs plaatsing voor de CL mogelijk, spelers gaan beter voetballen als de CL is bereikt (weer tegen niveau-Excelsior II is ook niet alles). Stel dat het vlak voor tijd 1-2 staat (uit bij die Grieken), dan mag voor mij de bal de tribune in. Ajax moet nu laten zien dat het Europees tot iets in staat is, iets meer dan uitgeschakeld worden in een poule waaruit Molde wel verder gaat.Ik ben Ajacied. Mij gaat het om het spel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dat lijkt me een prima plan Luuk.De Jong: 'ga ervan uit dat ik de penalties straks weer ga nemen'
Luuk de Jong laat in het Eindhovens Dagblad weten geen penaltystress te ontwikkelen. 'Ik ga ervan uit dat ik ze straks weer ga nemen. Ik heb er tussen natuurlijk ook een hoop wél binnengeschoten. We zullen het er intern nog wel even over hebben, maar ik ben er niet bang voor geworden om achter die bal te gaan staan. Je ziet het overal gebeuren, dat er wordt gemist. Het hoort erbij. Je wil juist je team helpen, helaas gaat-ie vandaag dan hoog over.'
Bron: PN

Nil volentibus arduum
-
Dat is een opvallende gelijkenis met Ajax een paar jaar geleden, toen had Ajax ook de middelen om na een aantal CL deelnames flink te investeren en op de concurrentie uit te lopen, dit gebeurde echter niet. Bij PSV zie ik hetzelfde, die zouden ook moeten doorselecteren m.b.t. spelers als Brenet & Locadia.Demosthenes schreef:Is er veel belangstelling voor Willems? Ik lees er weinig over.Ze vielen inderdaad tegen, ze zijn er ook niet sterker op geworden na het vertrek van Bruma en van Ginkel. En lees net dat Willems ook nog deze transferperiode wil vertrekken, ben benieuwd of er nog wat bijkomt.
Verzwakken omdat Bruma is vertrokken; ik las toch vaak dat Bruma zo'n slechte voetballer was![]()
PSV heeft in ieder geval wel het geld om te investeren en zit niet vast aan een salarisplafond uit 2002 (is de euro ingevoerd, anders moet er worden gerekend).
Middenveld van PSV blijft wel erg goed, dan heb je nog Zoet, Moreno en de Jong, de rest is weinig bijzonders.
Ik denk dat ze in Eindhoven nog hopen op Van Ginkel. Die komt er bij Chelsea natuurlijk niet meer aan te pas. De vraag is nu of er een andere club uit de Premier League komt die hem wel wil overnemen.
Nil volentibus arduum
-
Dat denk ik ook, al moet ik zeggen dat Hendriks gister een prima indruk maakte, die jongen verdient inmiddels eigenlijk wel een basisplaats.Marillion schreef:Ik denk dat ze in Eindhoven nog hopen op Van Ginkel. Die komt er bij Chelsea natuurlijk niet meer aan te pas. De vraag is nu of er een andere club uit de Premier League komt die hem wel wil overnemen.
Vorig seizoen was die jongen ook al prima bezig toch hadden ze er geen enkel probleem mee om hem weer terug op de bank te zetten. Als ze Van Ginkel kunnen halen zullen ze het niet laten.
Hij was natuurlijk ook niet onbelangrijk met zijn doelpunten in het slot van de competitie. Al had ik de indruk dat zijn spel niet altijd even sterk was. In die zin was Pröpper bijvoorbeeld belangrijker.
Hij was natuurlijk ook niet onbelangrijk met zijn doelpunten in het slot van de competitie. Al had ik de indruk dat zijn spel niet altijd even sterk was. In die zin was Pröpper bijvoorbeeld belangrijker.
Nil volentibus arduum
-
Een ploeg die kampioen wordt en het Atletic lastig maakt hoeft niet zoveel door te selecteren toch? PSV is een volwassen team. Achterin kunnen ze wel wat versterking gebruiken, het is afwachten hoe die Isimat en Schwaab het gaan doen. Moreno lijkt me een zekerheidje. Al met al weer een sterk elftal. Ajax gaat het weer eens proberen met een veredeld A1 elftal met vlieggewichten.Gaizka1985 schreef:Dat is een opvallende gelijkenis met Ajax een paar jaar geleden, toen had Ajax ook de middelen om na een aantal CL deelnames flink te investeren en op de concurrentie uit te lopen, dit gebeurde echter niet. Bij PSV zie ik hetzelfde, die zouden ook moeten doorselecteren m.b.t. spelers als Brenet & Locadia.Demosthenes schreef:Is er veel belangstelling voor Willems? Ik lees er weinig over.Ze vielen inderdaad tegen, ze zijn er ook niet sterker op geworden na het vertrek van Bruma en van Ginkel. En lees net dat Willems ook nog deze transferperiode wil vertrekken, ben benieuwd of er nog wat bijkomt.
Verzwakken omdat Bruma is vertrokken; ik las toch vaak dat Bruma zo'n slechte voetballer was![]()
PSV heeft in ieder geval wel het geld om te investeren en zit niet vast aan een salarisplafond uit 2002 (is de euro ingevoerd, anders moet er worden gerekend).
Middenveld van PSV blijft wel erg goed, dan heb je nog Zoet, Moreno en de Jong, de rest is weinig bijzonders.

Whitey on the moon.
-
Wat betreft door selecteren vind ik van wel, dat is toch altijd het geval bij topsport? Er moet bijvoorbeeld toch wel een betere linksbuiten te vinden zijn dan Locadia? En ik vond, met name in de CL, Bruma 1 van de sterkhouders. Ik ken die nieuwe jongen, Schwaab, niet zo goed, maar is hij beter of minimaal gelijkwaardig aan de Bruma van afgelopen seizoen?
PSV is ook het elftal dat kampioen is geworden bij de gratie van het feit dat Ajax het nog uit handen gaf. En voorlopig heeft Ajax meer geld uitgegeven in deze transferperiode.GangstaRiB schreef: Een ploeg die kampioen wordt en het Atletic lastig maakt hoeft niet zoveel door te selecteren toch? PSV is een volwassen team. Achterin kunnen ze wel wat versterking gebruiken, het is afwachten hoe die Isimat en Schwaab het gaan doen. Moreno lijkt me een zekerheidje. Al met al weer een sterk elftal. Ajax gaat het weer eens proberen met een veredeld A1 elftal met vlieggewichten.
Ik wil nog wel even zien hoe de verhoudingen komen te liggen. We kunnen de balans waarschijnlijk pas opmaken wanneer de transferperiode is afgesloten maar voorlopig ben ik niet in paniek.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
PSV won met de vingers in de neus van een hopeloos Feyenoord. Die jongens waren écht belachelijk slecht.
Op basis van dit potje ben ik wel geneigd om te zeggen dat ze minder stabiel zijn. Achterin is het nog krakkemikkiger, maar in de omschakeling zijn ze nog altijd erg gevaarlijk.
Op basis van dit potje ben ik wel geneigd om te zeggen dat ze minder stabiel zijn. Achterin is het nog krakkemikkiger, maar in de omschakeling zijn ze nog altijd erg gevaarlijk.
PSV heeft natuurlijk ook gewoon een prima selectie. Maar het is nu ook weer niet zo dat ik ze hoger inschat dan Ajax. Het is wat dat betreft geen gewaagde uitspraak dat de titelstrijd zal gaan tussen Ajax en PSV. Feyenoord is gewoon een klasse minder.
Bij PSV ben ik inderdaad benieuwd hoe ze het vertrek van Bruma opvangen. Ik heb een tijdje van hem genoten vanuit Ajax perspectief maar eerlijk is eerlijk. Vorig seizoen heeft hij het daar uitstekend gedaan. Als je het centrum opnieuw moet invullen is het altijd afwachten hoe dat uitpakt. Staat het daar minder dan is het voor je keeper en je backs ook ineens een ander verhaal.
Bij PSV ben ik inderdaad benieuwd hoe ze het vertrek van Bruma opvangen. Ik heb een tijdje van hem genoten vanuit Ajax perspectief maar eerlijk is eerlijk. Vorig seizoen heeft hij het daar uitstekend gedaan. Als je het centrum opnieuw moet invullen is het altijd afwachten hoe dat uitpakt. Staat het daar minder dan is het voor je keeper en je backs ook ineens een ander verhaal.
Nil volentibus arduum
-
PSV had nog een redelijk zwaar Europees seizoen, itt Ajax.Marillion schreef:PSV is ook het elftal dat kampioen is geworden bij de gratie van het feit dat Ajax het nog uit handen gaf. En voorlopig heeft Ajax meer geld uitgegeven in deze transferperiode.GangstaRiB schreef: Een ploeg die kampioen wordt en het Atletic lastig maakt hoeft niet zoveel door te selecteren toch? PSV is een volwassen team. Achterin kunnen ze wel wat versterking gebruiken, het is afwachten hoe die Isimat en Schwaab het gaan doen. Moreno lijkt me een zekerheidje. Al met al weer een sterk elftal. Ajax gaat het weer eens proberen met een veredeld A1 elftal met vlieggewichten.
Ik wil nog wel even zien hoe de verhoudingen komen te liggen. We kunnen de balans waarschijnlijk pas opmaken wanneer de transferperiode is afgesloten maar voorlopig ben ik niet in paniek.

PSV oogt volwassen en sterk. Propper, De Jong, Guardado zijn jongens die niet snel omvallen (letterlijk en figuurlijk) en waar anderen zich aan optrekken. Bij Ajax moeten Viergever en Veltman de kar trekken.
Whitey on the moon.
In een aantal CL wedstrijden zeker, maar in de competitie dus niet hè.Marillion schreef:PSV heeft natuurlijk ook gewoon een prima selectie. Maar het is nu ook weer niet zo dat ik ze hoger inschat dan Ajax.
Bij PSV ben ik inderdaad benieuwd hoe ze het vertrek van Bruma opvangen. Ik heb een tijdje van hem genoten vanuit Ajax perspectief maar eerlijk is eerlijk. Vorig seizoen heeft hij het daar uitstekend gedaan.
Zonder gerommel van Ajax tegen De Graafschap hadden een lading Bruma flaters de Eindhovenaren gewoon alweer de titel gekost.
Mwah, hij was niet vrij van fouten maar ik vond 'm in de Eredivisie toch ook wel beter geworden.
Verder snap ik dat ophemelen van PSV niet zo. Ze hebben een paar prima spelers en een paar mindere. Dat is niet veel anders dan bij Ajax. Het verschil was afgelopen seizoen niet groot en het is maar de vraag welke van de twee clubs sterker uit de transferperiode komt.
Het is ook niet reëel om dan bij Ajax iemand als Viergever te noemen die dan de kar zou moeten trekken. Die jongen is als iedereen fit is niet eens basisspeler. Dan kun je bij PSV ook Brenet als belangrijke schakel noemen.
Verder snap ik dat ophemelen van PSV niet zo. Ze hebben een paar prima spelers en een paar mindere. Dat is niet veel anders dan bij Ajax. Het verschil was afgelopen seizoen niet groot en het is maar de vraag welke van de twee clubs sterker uit de transferperiode komt.
Het is ook niet reëel om dan bij Ajax iemand als Viergever te noemen die dan de kar zou moeten trekken. Die jongen is als iedereen fit is niet eens basisspeler. Dan kun je bij PSV ook Brenet als belangrijke schakel noemen.

Nil volentibus arduum
-
Inderdaad, had ook wel buitenlandse interesse in Propper verwacht, misschien komt dat nog?
Heb je het wedstrijdje tegen FC Eindhoven gemist?LucaS schreef:Hoe kan dat nou, in de oefencampagne devhalve europese subtop weggespeeld en nu tegen Utrecht duidelijk de mindere...
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Utrecht heeft ook best een aardig elftal.
Van Ginkel keert (nu) overigens niet terug bij PSV, heeft-ie zelf besloten.
Van Ginkel keert (nu) overigens niet terug bij PSV, heeft-ie zelf besloten.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik vind Utrecht erg lekker voetballen. Als het technisch allemaal wat verfijnder zou kunnen zou het helemaal mooi zijn om naar te kijken. Maar die Ten Hag blijf ik een topper vinden, misschien wel de beste Nederlandse coach op dit moment. Jammer van dat accentje he
.
Die Haller is trouwens wel een drama, ondanks zijn goal. Daar deed Moreno trouwens een Westermannetje
. Maar Haller moeten we dus niet aan beginnen, is voor mij net definitief bevestigd.
Ik vind psv trouwens net zo slap als Ajax afgelopen woensdag hoor.

Die Haller is trouwens wel een drama, ondanks zijn goal. Daar deed Moreno trouwens een Westermannetje

Ik vind psv trouwens net zo slap als Ajax afgelopen woensdag hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Denk je nu aan de Chinezen?Khraa schreef:2 keepersfouten schenken PSV de winst.

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".