Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » wo jul 20, 2016 3:15 pm

Demosthenes schreef:Die was ik vergeten, maar wat staat er over die voetballer op Wikipedia?
Zbigniew ("Malek") Małkowski (Olsztyn, 19 januari 1978) is een Pools voetballer, die speelt als doelman.
https://www.wikiwand.com/nl/Zbigniew_Ma%C5%82kowski
Hij was helemaal geen keeper, hij deed maar alsof, maar dat hadden ze bij Feyenoord niet gezien :ajaxsmiley.gif:
Gebeurt wel vaker toch.

Zo dook er in één van de grote steden in ons land nog weleens een speler op die eigenlijk taxichauffeur was.En helemaal geen voetballer. Dat had zijn trainer ook niet gezien. :ajaxsmiley.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 27, 2016 8:17 pm

Zit je in de transferzone en valt je oog op het draadje "Eljero Elia" uit 2009.
Thijs schreef:
Eljero Elia: 'Spelen bij Ajax blijft mijn droom'

Door Edwin Struis

Hij werd weggestuurd bij Ajax, degradeerde met ADO Den Haag, maar nu is Eljero Elia (22, foto) Flankengott in Hamburg. Sportweek vertoefde rond de topper HSV-Bayern in het kielzog van de revelatie van Oranje en de Bundesliga.

Gedurende de afgelopen transferperiode stond Elia, toen nog in dienst van FC Twente, in de belangstelling van Ajax. Uiteindelijk verkaste de aanvaller naar Hamburger SV. Toch wil de international ooit nog voor Ajax spelen.

Elia: “Ik sprak Marco van Basten onlangs nog op het Voetbalgala, hij wilde me graag naar Amsterdam halen, maar anderen overtuigden hem ervan dat vooral de verdediging versterkt moest worden. Toen kochten ze Robbie Wielaert. Op de een of andere manier komt er altijd wat tussen. Maar spelen voor Ajax blijft mijn droom. Ik zou later in mijn carrière daar graag nog eens willen voetballen. Terwijl ik niet eens een Amsterdammer ben. Maar Haagse en Amsterdamse bluf ontlopen elkaar niet veel.”
Sportweek.
Lachen. :drecul.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jul 27, 2016 8:43 pm

:drecul.gif:

Geeft maar weer eens aan dat spelers niets te zeggen hebben. Komt morgen PSV dan is dat altijd al zijn 'gedroomde club' geweest. De naam Feyenoord (maar dan anders geschreven) staat al op een arm, noemt hij zijn dochter uit liefde voor PSV toch Philips.

Clasie heeft Roterdam op zijn arm staan, zal op zijn andere arm Souhampton staan?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jul 28, 2016 7:40 am

Both mean everyting to him. :ajaxsmiley.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 12:51 pm

Kermis in de Kuip en geklungel in de kelderkraker

https://www.youtube.com/watch?v=kbkN2SjnSvE

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » za jul 30, 2016 10:50 pm

Feyenoord schijnt ver te zijn met Berghuis, zou een goed aankoop zijn. Maakte al een prima indruk bij AZ en onlangs bij Oranje deed hij het ook best aardig.

Met die nieuwe spits en Elia/Berghuis op de flanken hebben ze best een aardige aanval!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 11:09 pm

Klopt, dan hebben ze voorin heel wat opties. Wel opvallend dat ze 'nu bijna rond zijn met Berghuis'. Op zaterdag 16 juli hoorde ik al mensen erover dat die Berghuis aangetrokken zou worden. Dan duurt een stadium van bijna rond zijn wel vrij lang.

Maar met wat ze straks hebben lopen kunnen ze die Kramer puur als pinchhitter gebruiken. Best een hoop keuzes voor de voorhoede.

Die Nicolai Jørgensen, Deen, 25 jaar, vrij aardige spits lijkt ongeveer het maximale wat een club als Feyenoord op de markt kan halen. Toch wel weer erg vermakelijk dat hij het in zijn broek doet voor vliegtuigen. :smallgrin.gif: Die helikopter heeft ie met veel peentjes zweten net doorstaan, maar die jongen slaat verre uitwedstrijden het liefst over. :smallgrin.gif:

Dan zat ie een aantal andere (EL loze) seizoenen bij F goed, maar uitgerekend nu spelen ze Europees. :smallgrin.gif: Verklaart ook meteen dat hij interesse uit Italië heeft afgeslagen en voor een 'klein' voetballand koos. :smile-ajax.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 31, 2016 7:10 am

Gaizka1985 schreef:Feyenoord schijnt ver te zijn met Berghuis, zou een goed aankoop zijn. Maakte al een prima indruk bij AZ en onlangs bij Oranje deed hij het ook best aardig.

Met die nieuwe spits en Elia/Berghuis op de flanken hebben ze best een aardige aanval!
Volgens mij gaat het niet om kopen maar huren.

Wel apart dat de manager van Watford (net als de vorige manager) het niet in Berghuis ziet zitten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 31, 2016 7:24 am

Altijd handig als je de 'beste jeugdopleiding' van Nederland hebt en je koopt in één seizoen een paar keepers en een paar spitsen (Flores, Jørgensen en Berghuis)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 31, 2016 8:37 am

Demosthenes schreef:Altijd handig als je de 'beste jeugdopleiding' van Nederland hebt en je koopt in één seizoen een paar keepers en een paar spitsen (Flores, Jørgensen en Berghuis)
Sinds ze uit de schulden zijn, wordt er weer veel gekocht. Vorig jaar ook al. Alleen ze moeten shoppen in de onzekere sector, waardoor aankopen zelden slagen. Benieuwd of ze dit jaar langer aanhaken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 31, 2016 8:51 am

Benieuwd of ze dit jaar langer aanhaken.
Er zijn wat punten waarbij Feyenoord er beter voor staat dan Ajax, denk aan de leeftijd=ervaring van de selectie, het team is bij elkaar gebleven; Feyenoord krijgt de steun van veel strafschoppen op een moment dat het belangrijk is voor de stand en mag na een wedstrijd in de EL meestal thuis spelen (steeds uit spelen na een midweekse wedstrijd, zoals Ajax moet levert verliespunten op) en de reservebank is sterker dan die van Ajax (tot nu toe), in ieder geval is het een bank met veel ervaring.

Gelukkig zijn de verwachtingen dermate hoog dat dat zich tegen Feyenoord kan keren. Ik hoop dan ook op een overwinning voor Feyenoord in de JC-wedstrijd. Lukt dat niet, dan graag een 6-0 nederlaag voor Feyenoord (meer mag ook)

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 31, 2016 9:37 am

Feyenoord is op geen enkele plek beter.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jul 31, 2016 10:14 am

Ajaciedjuh schreef:
Demosthenes schreef:Altijd handig als je de 'beste jeugdopleiding' van Nederland hebt en je koopt in één seizoen een paar keepers en een paar spitsen (Flores, Jørgensen en Berghuis)
Sinds ze uit de schulden zijn, wordt er weer veel gekocht. Vorig jaar ook al. Alleen ze moeten shoppen in de onzekere sector, waardoor aankopen zelden slagen. Benieuwd of ze dit jaar langer aanhaken.
Ik denk het wel. De zwakste schakel lijkt me Van Bronckhorst.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 31, 2016 12:50 pm

Demosthenes schreef:
Benieuwd of ze dit jaar langer aanhaken.
Er zijn wat punten waarbij Feyenoord er beter voor staat dan Ajax, denk aan de leeftijd=ervaring van de selectie, het team is bij elkaar gebleven;
Maar ze hebben ervaring in..... wat?
Dirk Kuijt speelt vanavond voor de allereerste keer in zijn carrière de JC Schaal.

Veelzeggend over hoe leeg de prijzenkast van hun met afstand meest succesvolle speler is.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 31, 2016 3:53 pm

Veelzeggend over hoe leeg de prijzenkast van hun met afstand meest succesvolle speler is.
Ach, een halve finale op het WK is niet niks, het is onzin om alles af te doen als 'zonder waarde'. Ajax voetbalt al jaren als 'een natte krant', zo goed was het niet, ondanks alle hosanna-verhalen.

Ik geloof niet dat onze spelers zo ervaren zijn, de wedstrijd tegen De Graafschap liet zien dat ze in ieder geval niet om kunnen gaan met spanning. Er zit niet veel tijd tussen De Graafschap en de competitie 2016-2017. Ben je 28, dan lukt dat beter. Klaassen speelde misschien wel door de spanning de laatste weken zo slecht, Bazoer speelde helemaal niet meer.

Elia heeft ook meer meegemaakt dan een Younes, El Ghazi, Van der Beek en Dolberg. Kongolo was in Brazilië, Dijks zat toen in Tilburg? Het zijn zeker geen internationale topspelers bij Feyenoord, maar bij Ajax dan wel?

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 31, 2016 4:04 pm

Als iets weinig zegt over je prijzenkast is het natuurlijk hoe vaak je voor de JC schaal gespeeld hebt. Dé troostprijs bij uitstek.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jul 31, 2016 4:06 pm

Het is zelfs helemaal geen echte prijs.. Of zorgt Feyenoord voor een huldiging bij winst?

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 31, 2016 4:21 pm

Alhoewel het hoogtepunt van de carrière van ome Sandro wel het spelen voor de JC schaal is en hem nog winnen ook, startende in de basis!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 31, 2016 5:06 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Als iets weinig zegt over je prijzenkast is het natuurlijk hoe vaak je voor de JC schaal gespeeld hebt. Dé troostprijs bij uitstek.
Wie hem wint doet er inderdaad niet zoveel toe... maar of je hem al gespeeld hebt uiteraard wel. De Fruit Schaal zegt alleen weinig over je prijzenkast mits je elke keer nadat je een prijs hebt gepakt met een club daarna meteen een transfer maakt.

Wanneer je veel jaren op rij prijzen pakt én vervolgens nog even blijft hangen bij diezelfde club dan speel je in ieder geval een aantal keren de Supercup.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 31, 2016 6:01 pm

Feyenoord valt niet mee deze wedstrijd. Weinig ontwikkeling in de ploeg. Die Bottegin kan er echt niks van.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » zo jul 31, 2016 6:11 pm

Iets meer " venijn " zou leuk zijn :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » zo jul 31, 2016 6:48 pm

Het hondstrouwe fanatieke legioen is wel weer een grote steun zie ik.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » zo jul 31, 2016 7:04 pm

Duke schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Ik denk het wel. De zwakste schakel lijkt me Van Bronckhorst.
Een kwartier voor tijd bij een 1-0 achterstand een spits voor een spits wisselen, en vervolgens in de slotfase Botteghin als stormram inzetten. Ik dacht even dat de Boer trainer van Feyenoord is geworden...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 31, 2016 7:12 pm

GangstaRiB schreef:Feyenoord valt niet mee deze wedstrijd. Weinig ontwikkeling in de ploeg. Die Bottegin kan er echt niks van.

Inderdaad he. Ze blijven aanklooien met hetzelfde bagger. Nelom, Elia, Botteghin... En Kuyt kan ook echt niet meer mee hoor. Wat was die genant bezig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 31, 2016 7:15 pm

Kopsterke centrale verdedigers als stormram in de spits gooien, vind ik zo onzinnig. Als het goed is, heb je op z'n minst één spits die ook wel een beetje koppen en beuken. Die is er daarnaast (niet geheel triviaal) voor opgeleid om doelpunten te maken en zo'n verdediger niet.

Plaats reactie