Jasper Cillessen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » wo jul 27, 2016 11:56 am

Jasper Cillessen staat open voor een vertrek naar de Premier League

Ajax-doelman Jasper Cillessen zou open staan voor een vertrek uit Amsterdam. Volgens De Telegraaf is een aantal clubs uit de Premier League geattendeerd op de wens van de doelman.

De Oranje-international heeft nog een contract voor twee seizoenen bij Ajax, en het was vooralsnog vrij rustig rondom de sluitpost. Mochten er echter clubs in Engeland zijn die een keeper nodig hebben, dan is de kans groot dat ze bij Cillessen uitkomen.
Een geluk bij een ongeluk dat hij gisteravond dan die flater maakte. :smallgrin.gif:

Hoewel.... menig PL club laat zich er niet van weerhouden om vele miljoenen te spenderen aan iemand die regelmatig flink door de mand zakt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 27, 2016 12:06 pm

Ik vind hem stilstaan in zijn ontwikkeling. Maakte gisteren een dure misser en zijn uittrappen zijn me een doorn in het oog.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 27, 2016 12:16 pm

Peter schreef:Ik vind hem stilstaan in zijn ontwikkeling. Maakte gisteren een dure misser en zijn uittrappen zijn me een doorn in het oog.
Uittrappen mee eens.
Cillessen zelf zegt dat hij Champions League nodig heeft voor zijn ontwikkeling, maar maakt vervolgens zelf de fouten die ons de CL weleens kunnen gaan kosten.

Qua ontwikkeling, tja... ik vind hem beter dan Vermeer en dan Zoet en ook beter dan wat Stekelenburg de laatste 5 jaar laat zien (niet beter dan Stekelenburg in 2010 en 2011, maar dat was van de Steek slechts een korte piek.)

Of buitenstaanders vinden dat keepers zich ontwikkelingen zit ook in moment opnamen. Een klein foutje of een mazzeltje van een bal die net op de paal landt kan een beeld enorm vertekenen.

Zoet deed het uitstekend twee maal tegen Atletico Madrid maar maakt vervolgens in de Eredivisie gewoon weer de fouten die PSV de landstitel kosten als een bepaalde rivaal 1 doelpuntje meer scoort tegen De Graafschap.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 27, 2016 12:17 pm

Ja. Jappie lijkt stil te staan. Ik weet niet of het komt door het gebrek aan concurrentie bij Ajax (Vermeer haalde blijkbaar het beste in hem boven), het gebrek aan voldoende niveau wedstrijden bij Ajax (geen CL en ook geen EK laatste 16 maanden) of aan hem zelf.

Als-ie niet oppast streeft Zoet hem voorbij.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 27, 2016 12:22 pm

beelzebub schreef: Als-ie niet oppast streeft Zoet hem voorbij.
Hangt er allemaal vanaf. Zoet maakt ook rare flaters tegen Heracles die wij niet allemaal zien want we kijken niet altijd 90 minuten naar PSV tegen Heracles.

Wel werkt het niet mee dat Ajax (dus ook Jasper) in de CL de voorgaande jaren niet 'bezorgden' en dat Cillessen de Oranje potjes speelde waar het hele team kansloos afgeschminkt wordt in de Arena door Frankrijk en vanwege een gebroken neus van Cillessen Zoet er vervolgens in staat wanneer je met mazzel van Engeland wint op Wembley.

Dat soort dingen helpen allemaal mee of knagen juist aan vertrouwen en zijn voor een keeper van invloed op je reputatie.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 27, 2016 12:29 pm

Wat ook niet meehelpt is dat scheve hoofd van hem waarbij hij ook nog eens kijkt alsof ie altijd moet poepen. Uitstraling is alles voor een keeper. :ajaxsmiley.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 12:42 pm

Dat handje dat de lucht in ging na de 0-1 :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 27, 2016 1:07 pm

Hoop dat die gast asap weg is. Ik kan die kop niet meer zien. En de vele fouten mag ie ook elders laten zien. Hebben Hull en Sunderland wel een international op doel? :hypocrite.gif: Packagedeal met de andere 'sterkhouder' Gudelj zou een prima idee zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 1:09 pm

Viergever krijgen ze erbij.
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » wo jul 27, 2016 1:17 pm

Is Onana nou eigenlijk wat?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 27, 2016 1:28 pm

Boer was reservekeeper. Ik neem aan dat die Onana er dus niet klaar voor is.

Jappie verkopen en Room kopen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 27, 2016 1:44 pm

Arthur schreef:Is Onana nou eigenlijk wat?
Peter schreef:Boer was reservekeeper. Ik neem aan dat die Onana er dus niet klaar voor is.
Onana is een mega talent die, kijk zelfs maar naar wat momenten uit die verloren oefenwedstrijden, geweldige reddingen maakt.

Ik ben op de hoogte van zijn ruime verleden qua blessuregevoeligheid, weet niet of hij nu 100% fit is maar Bosz kiest zo te zien voor de minder getalenteerde Boer als 2e keeper.

Elke trainer heeft zijn voorkeuren. :blush.gif: We hebben nog weleens zowel Stekelenburg en Lobont in de selectie gehad en toen stelde Danny Blind Hans Vonk op. :blush.gif: Op een gegeven moment was Stekelenburg in bloedvorm en Lobont lag er tijdelijk uit, Vonk speelde. Vervolgens was ook Lobont weer fit maar nog steeds stelde Blind Hans Vonk op.............

Goed gevonden worden, redelijk goed, supertalent genoemd worden of 'matig'.
Het heeft dus ook te maken met kansen die je van een trainer krijgt op welk moment je eindelijk doorbreekt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 27, 2016 5:57 pm

Cillessen is natuurlijk geen slechte keeper voor Ajax. Ik zou geen betere weten.

Maar die goal maakt hij twee fouten. Eerst komt hij uit terwijl er gewoon een verdediger bij is. Daarna houdt hij in wanneer hij gewoon een overtreding kan maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 27, 2016 6:24 pm

Bert schreef:Cillessen is natuurlijk geen slechte keeper voor Ajax. Ik zou geen betere weten.

Maar die goal maakt hij twee fouten. Eerst komt hij uit terwijl er gewoon een verdediger bij is. Daarna houdt hij in wanneer hij gewoon een overtreding kan maken.
Klopt, die had op z'n minst een sliding in moeten zetten om die voorzet/schot nog te blokkeren. Volgens mij was hij het echt goed kwijt in die paar seconden. Kortsluiting.

Is verder een uitstekende keeper in mijn ogen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 6:24 pm

En daarna als een mongol met zijn handen in de lucht hopen dat het buitenspel is.

Maar ik weet ook geen betere.
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » wo jul 27, 2016 6:27 pm

Ik denk dat hij een beetje in de war is omdat de ploeg meer naar voren speelt en hij waarschijnlijk als opdracht heeft om wat meer ruimte buiten zijn strafschopgebied te bestrijken. Dat is ook even wennen.

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 27, 2016 6:30 pm

Ik vermoed dat hij als opdracht heeft gekregen om zoveel mogelijk ballen te stoppen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 27, 2016 6:31 pm

Cillessen is heel sterk in ballen pakken, met name afstandsschoten en corners. Maar 1 tegen 1 vind ik hem niks en hij is niet de baas van de 16 of de verdediging. Vind hem al een tijdje geen puntenpakker meer, maar gemiddeld.

Klinkt een beetje raar, maar persoonlijk vind ik het het spelletje wat ze nu spelen en waar in de toekomst meer een-tegen-eens zullen komen tegen de keeper een man als Vermeer beter geschikt voor die rol.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jul 27, 2016 6:38 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik vermoed dat hij als opdracht heeft gekregen om zoveel mogelijk ballen te stoppen.
hahaha!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 27, 2016 6:46 pm

beelzebub schreef:Cillessen is heel sterk in ballen pakken, met name afstandsschoten en corners. Maar 1 tegen 1 vind ik hem niks en hij is niet de baas van de 16 of de verdediging. Vind hem al een tijdje geen puntenpakker meer, maar gemiddeld.

Klinkt een beetje raar, maar persoonlijk vind ik het het spelletje wat ze nu spelen en waar in de toekomst meer een-tegen-eens zullen komen tegen de keeper een man als Vermeer beter geschikt voor die rol.

Niet met je eens vwb de 1-tegen-1 situaties. Pakte gisteren bij 0-1 ook weer mooi de bal na gedroom van Dijks die schandalig buitenspel liep op te heffen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano

Bericht door Mano » vr jul 29, 2016 3:49 pm

Cillessen lijkt meer fouten te maken dan voorheen..

tegen O. Marseille was de 2de ook te stoppen en nu tegen PAOK.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jul 29, 2016 4:09 pm

Hij had ook wel pech dat het een tegendoelpunt opleverde, 99 van de 100 keer gaat die bal er niet in. Over het algemeen genonen mogen we onze handen dichtknijpen met Cillessen als keeper.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 4:24 pm

Klopt. Er zijn nog geen 8 of 9 keepers te vinden die beter zijn dan Cillessen.

Dat terwijl Ajax bij lange na niet tot de 25 of 35 meest kapitaalkrachtige clubs van Europa behoort. Handjes dichtknijpen dus.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jul 29, 2016 5:05 pm

Cruijff schreef:Klopt. Er zijn nog geen 8 of 9 keepers te vinden die beter zijn dan Cillessen.

Dat terwijl Ajax bij lange na niet tot de 25 of 35 meest kapitaalkrachtige clubs van Europa behoort. Handjes dichtknijpen dus.
Boewhahahahahahahahaha
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 11:27 am

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Klopt. Er zijn nog geen 8 of 9 keepers te vinden die beter zijn dan Cillessen.

Boewhahahahahahahahaha
Kun jij 9 betere keepers opsommen?

Kenneth Vermeer krijg je van me cadeau :ajaxsmiley.gif: maar die zal vast niet op je lijstje staan. :biggrin.gif:

Wat zag die Cillessen er hier op 4.21 minuten by the way belachelijk uit:
https://www.youtube.com/watch?v=at5aaaXRqQY

Plaats reactie