Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 14, 2016 9:26 pm

Prud'Homme heeft het over 'compenseren'. Niets over tijdsmetingen op een bepaald ijkpunt.

Bizar dat de Tour-leiding geen heldere uitleg geeft wat nu exact de beslissing is en hoe de compensatie is berekend bij welke renner.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Khraa

Bericht door Khraa » do jul 14, 2016 9:33 pm

Dat Quintana ook compensatie kreeg is natuurlijk volledige nonsens.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

zeux

Bericht door zeux » do jul 14, 2016 9:33 pm

Mollema blijft prima nuchter. En rustig. Klasbak.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 14, 2016 9:34 pm

Ze stikken er maar lekker in met die hele kut Tour.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do jul 14, 2016 9:38 pm

Geen probleem dat de streep is teruggezet naar het incident. Maar hoe precies is die tijd? Iedere seconde telt in de Tour, dus het is te hopen dat de nieuwe GPS meters (onder de zadels) het allemaal eerlijk hebben gehouden. Zeker voor de top tien. Daar kan je niet met secondes gaan lopen rommelen, want dan kun je net zo goed geen Tour hebben.

Altijd wat met die motors. Die zien toch ook dat er geen ruimte meer is met al die toeschouwers? Het lijkt de paparrazi wel, met beelden die belangrijker zijn dan veiligheid.

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 14, 2016 9:48 pm

De streep is niet teruggezet naar het incident. De renners die last hadden hebben dezelfde tijd gekregen als degenen in wiens gezelschap zij verkeerden op 1200 meter voor de finish. En Quintana heeft nog wat extra bonus gekregen. Maar de voorsprong van (groep) Mollema op Yates bv was op 1200 meter groter, maar daar is dan weer geen rekening mee gehouden.
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » do jul 14, 2016 9:49 pm

LucaS schreef:De streep is niet teruggezet naar het incident. De renners die last hadden hebben dezelfde tijd gekregen als degenen in wiens gezelschap zij verkeerden op 1200 meter voor de finish. En Quintana heeft nog wat extra bonus gekregen. Maar de voorsprong van (groep) Mollema op Yates bv was op 1200 meter groter, maar daar is dan weer geen rekening mee gehouden.
Precies. Zo is het.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 14, 2016 9:52 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Iets dat je met een reguliere val of een lekke band niet kunt stellen.
Stel je voor dat Mollema op Porte was gereden. Of de nummer 67 van het klassement. Rest kun je invullen.
Helemaal eens. Belachelijk besluit.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do jul 14, 2016 9:55 pm

LucaS schreef:De streep is niet teruggezet naar het incident. De renners die last hadden hebben dezelfde tijd gekregen als degenen in wiens gezelschap zij verkeerden op 1200 meter voor de finish. En Quintana heeft nog wat extra bonus gekregen. Maar de voorsprong van (groep) Mollema op Yates bv was op 1200 meter groter, maar daar is dan weer geen rekening mee gehouden.
De Tour-organizatie zou er goed aan doen om dat vanavond nog eens allemaal heel precies uit te pluizen. Anders maken ze zichzelf twee keer belachelijk. Eerst met de motor, en dan met de tijdmeting.

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 14, 2016 9:59 pm

Ik geloof dat alleen Mollema zich druk maakt, hij is dan ook degene die het duidelijkst banadeeld wordt.
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » do jul 14, 2016 10:19 pm

Het is zoals LucaS zegt.

Porte en Froome tijd van Mollema
Quintana en Van Garderen tijd van Yates (en Aru, Meintjes, Bardet, Rodriguez, Valverde)

Het 'bevriezen' geldt dus de samenstelling van de groepen op het moment van het incident, waarbij de tijd van de eerste uit die beide groepjes (Mollema en Yates) als ijkpunt dient.

Dus eindstreep blijft meetpunt, maar alles dat binnen de groepjes is gebeurd in de laatste 1200 meter wordt als niet gebeurd beschouwd. Er wordt gedaan alsof die groepjes ook tezamen naar de finish waren gereden. Gunstig voor Quintana.
Uiteindelijk vrij helder.

Overigens zag je ook dat het groepje Yates vast liep in de motoren. En daar zat Quintana volgens mij ook bij. Dus dat dit groepje als 'slachtoffer' wordt aangemerkt, snap ik wel.

Mijn probleem blijft het niet bestraffen van Froome voor het lopen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 14, 2016 10:27 pm

Daar lijkt het inderdaad op. Al vraag ik me af of Quintana bij die groep zat op het moment van de crash want volgens mij zat hij daar op een kleine achterstand. Maar het is natuurlijk bizar dat je dit 's avonds als publiek maar zelf bij elkaar moet puzzelen. Communiceer gewoon duidelijk de beslissing die je als organisatie hebt genomen.

Ik hoop dat de ploegen dit moment echt aangrijpen om een blok te vormen om verandering af te dwingen bij bergritten. Dat kan als ze het maar eensgezind aanpakken. En het zou de organisatie passen om excuses te maken voor deze opeenvolging van wanprestaties maar dat zal wel een brug te ver zijn.

Voor Mollema is het nu een gedane zaak. Haal er motivatie uit en concentreer je op het vervolg van de Tour. Normaal gesproken is dat iets wat je wel aan hem kunt overlaten. Zou mooi zijn als hij deze vorm kan vasthouden want dan is hij gewoon echt podiumkandidaat. Maar goed, dat duurt nog even en zijn derde week is niet altijd zijn beste.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » do jul 14, 2016 10:29 pm

Grote kans dat als Froome gewoon was gaan wachten op een nieuwe fiets, er niks gedaan zou zijn aan de tijden. Dan was het een belachelijke val geweest, maar meer ook niet.
Doordat hij is gaan lopen id de situatie volledig absurd gaan lijken en voelden ze zich genoodzaakt iets te gaan doen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jul 14, 2016 10:38 pm

Marillion schreef:
zeux schreef:Overigens zag je ook dat het groepje Yates vast liep in de motoren. En daar zat Quintana volgens mij ook bij. Dus dat dit groepje als 'slachtoffer' wordt aangemerkt, snap ik wel.
Daar lijkt het inderdaad op. Al vraag ik me af of Quintana bij die groep zat op het moment van de crash want volgens mij zat hij daar op een kleine achterstand.
Dat idee had ik ook.
Volgens mij was Quintana door die groep gelost en naar het zo leek stond hij op breken, maar doordat het groepje met Yates door die motoren bijna niet meer vooruit kon, kwam hij daar weer bij.

Dat zit allemaal zeker niet tegen voor Quintana, nadat er al drie verschillende versies van het klassement waren opgehaald kreeg hij alsnog van de organisatie 17 seconden tov Mollema cadeau om zo weer naar de 3e plaats te springen.
Marillion schreef:Voor Mollema is het nu een gedane zaak. Haal er motivatie uit en concentreer je op het vervolg van de Tour. Normaal gesproken is dat iets wat je wel aan hem kunt overlaten. Zou mooi zijn als hij deze vorm kan vasthouden want dan is hij gewoon echt podiumkandidaat. Maar goed, dat duurt nog even en zijn derde week is niet altijd zijn beste.
Bij het interview dat ze uitzonden in De Avondetappe was hij uiterst cool. Toen hem werd gevraagd wat dit zal betekenen voor hoe hij morgen in de tijdrit voor de dag komt sprak hij de verwachting uit dat hij morgen een erg goede tijdrit gaat afleveren.

Zo te zien is hij ontzettend in vorm.

Als hij het morgen en daarna nog een aantal dagen achtereen zo goed blijft doen staat hij dan waarschijnlijk 3e. Wel jammer, want in principe zou een 2e plek met slechts een heel klein gaatje naar de gele trui en een dan een bloednerveus wordende geletruidrager tot de mogelijkheden hebben behoord. :blush.gif:

zeux

Bericht door zeux » do jul 14, 2016 10:42 pm

Iniesta schreef:Grote kans dat als Froome gewoon was gaan wachten op een nieuwe fiets, er niks gedaan zou zijn aan de tijden. Dan was het een belachelijke val geweest, maar meer ook niet.
Doordat hij is gaan lopen id de situatie volledig absurd gaan lijken en voelden ze zich genoodzaakt iets te gaan doen.
Dat zou goed kunnen.
Hij weet het prima te manipuleren allemaal. Het was zijn beslissing om te gaan lopen. Deal with it.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jul 14, 2016 10:44 pm

Hoe is het by the way na de finish gegaan met de podium ceremonies? Thomas de Gendt werd uiteraard gehuldigd voor de ritzege en later ook nog in de bolletjestrui... Heeft tussendoor Adam Yates nog op het podium gestaan in de gele trui? :smile-ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » do jul 14, 2016 10:47 pm

Cruijff schreef: Dat zit allemaal zeker niet tegen voor Quintana, nadat er al drie verschillende versies van het klassement waren opgehaald kreeg hij alsnog van de organisatie 17 seconden tov Mollema cadeau om zo weer naar de 3e plaats te springen.
7 seconden. In de eerste einduitslag (zonder correctie Froome) stond Quintana 5 seconden achter Mollema. Nu staat hij 2 seconden voor.

Het gaat uiteindelijk om echt heel weinig. Die 2 seconden is hij morgen wel kwijt aan Mollema.
Bardet staat 19 seconde achter Mollema. Valverde 36 seconden, net als Van Garderen. Aru bijna een minuut.
Mollema zelf staat 9 seconden achter Yates.

Geen idee wat de tijdritkwaliteiten van deze mannen zijn.
Laatst gewijzigd door zeux op do jul 14, 2016 10:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 14, 2016 10:48 pm

Dat was geen manipulatie maar pure paniek. De oude Froome was weer even te zien. We krijgen echt al zijn persoonlijkheden in beeld in één Tour. :smallgrin.gif:

Wat wel manipulatie was is dat Dave Brailsford vrijwel direct bij de organisatie stond. Al kun je dat ook gewoon slim management noemen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jul 14, 2016 10:48 pm

zeux schreef:
Iniesta schreef:Grote kans dat als Froome gewoon was gaan wachten op een nieuwe fiets, er niks gedaan zou zijn aan de tijden. Dan was het een belachelijke val geweest, maar meer ook niet.
Dat zou goed kunnen.
Hij weet het prima te manipuleren allemaal. Het was zijn beslissing om te gaan lopen. Deal with it.
En de ploegbaas van Sky, de met afstand rijkste ploeg in het peloton, zat ook als een speer bij de Tour directie om uit te onderhandelen hoe dit gecompenseerd zou gaan worden...

...Krachtenvelden die meteen in actie komen en waar iemand als Mollema idd niet door wordt ondersteund.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jul 14, 2016 10:53 pm

Marillion schreef:Wat wel manipulatie was is dat Dave Brailsford vrijwel direct bij de organisatie stond. Al kun je dat ook gewoon slim management noemen.
Jep idd, jij was er met je post 9 seconden eerder dan ik. :smile-ajax.gif:

Tja, dat is idd een stukje 'lobby-en' en zorgt ervoor dat Sky krijgt uit de situatie wat zij willen krijgen.

Aan de andere kant, stel dat die Dave Brailsford helemaal niets uitvoert en gewoon rustig gaat zitten afwachten dan krijgt hij ook de wind van voren en het verwijt dat hij een manager van likmevestje is.

elliquido

Bericht door elliquido » do jul 14, 2016 10:59 pm

Wat een schande dit .
Mollema benadeeld omdat hij een groter gat had naar de achtervolgers dan nu wordt aangegeven.
Froome die gaat lopen zonder fiets wat niet mag.
Willekeur willekeur.

Bah.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 14, 2016 11:22 pm

Uit het UCI reglement:

Classification
1.2.108 Unless otherwise stated, each rider shall, in order to be classified, complete the race
entirely through his own effort, without the assistance of any other person.
1.2.109 The rider may cross the finish line on foot, provided that has his bicycle with him.

Mijn conclusie is dat het lopen dus gewoon mocht. Hij was pas in overtreding geweest als hij zonder fiets over de finish was gelopen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do jul 14, 2016 11:27 pm

Marillion schreef:Uit het UCI reglement:

Classification
1.2.108 Unless otherwise stated, each rider shall, in order to be classified, complete the race
entirely through his own effort, without the assistance of any other person.
1.2.109 The rider may cross the finish line on foot, provided that has his bicycle with him.

Mijn conclusie is dat het lopen dus gewoon mocht. Hij was pas in overtreding geweest als hij zonder fiets over de finish was gelopen.
Ik vraag mij dat af. Eigenlijk zegt iedereen dat lopen zonder fiets niet mag (ook veel (ex)renners en mensen dicht op de koers). Dat gaat de komende dagen vast duidelijk worden.

Dit gaat volgens mij over de situatie dat er een valpartij in de laatste honderden meters bij massasprint is en een renner lopend over de meet gaat.

Het stelt niet duidelijk dat het niet mag, maar ook niet of het wel mag.

Eindconclusie kan zijn dat de regels simpelweg niet in het geval precies voorzien, alleen impliciet. Want als je met je rijwiel over de meet moet komen, waarom zou je dan wel elders op het parcours zonder rijwiel mogen lopen?

elliquido

Bericht door elliquido » vr jul 15, 2016 6:35 am

Gewoon de gps verschillen nemen van iedereen op he moment van vallen van porte. Dat zou het eerlijkst zijn
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 15, 2016 8:34 am

Mensen praten elkaar na en niemand neemt de tijd om het even uit te zoeken. Dat zal de tijdsgeest zijn. Je moet overal meteen iets van vinden.

Maar dit reglement lijkt mij helder. Het mag gewoon. Als je specifiek alles moet beschrijven wat niet mag krijg je een boekwerk waar je niet overheen kunt kijken. Het heeft ook geen zin om dit te verbieden want je hebt er als renner helemaal niets aan. Wat ze wel afvangen is zo'n incident als vorig jaar met Sepúlveda. Die stond met een defecte fiets. De ploegwagen was al verder en hij stapte vervolgens in een auto om die paar honderd meter naar zijn eigen ploegwagen te overbruggen. Daarop is hij uit de Tour gezet. Ik begrijp dat hij de gele trui niet had maar volgens het reglement klopt dit onderscheid gewoon.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie