Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » do jul 14, 2016 5:49 pm

Nu zie ik opeens dat Mollema vierde staat?!? Waar slaat dit op? Quintana hoort toch achter Mollema te staan?

Heeft Mollema zo'n topdag, schiet ie er per saldo maar 1 plekje mee op.. was er al bang voor.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 14, 2016 5:55 pm

Je kunt nooit de juiste beslissing nemen in dit soort dingen. Ook Mollema viel en verloor de nodige seconden, maar die ben je dus gewoon 'kwijt'.

Porte is natuurlijk helemaal de pineut. Die verliest wellicht de Tour door een lekke band.

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 14, 2016 6:03 pm

Klassenjustitie. Waanzin.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 14, 2016 6:08 pm

Nou... Er reed een motor over de fiets van Froome heen... Daardoor kon hij niet verder, fiets vernaggeld. Als je goed kijkt zie je het gebeuren...

Afbeelding

Oh ja, degenen die denken dat ze vandaag wel naar de top hadden kunnen rijden, kijk nog eens goed wat er bovenop allemaal gebeurde....(even op het plaatje klikken voor vol beeld....)

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jul 14, 2016 6:14 pm

wimpey schreef:Klassenjustitie. Waanzin.
Wat verwacht je van een sport waarbij oplichten voorop staat.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 14, 2016 6:22 pm

beelzebub schreef:Nou... Er reed een motor over de fiets van Froome heen... Daardoor kon hij niet verder, fiets vernaggeld. Als je goed kijkt zie je het gebeuren...
Shit happens. Als ie lek rijdt... Belachelijke beslissing. De volgende renner gooit z'n fiets 'per ongeluk' tegen een motor aan en komt er ook zonder tijdstraf vanaf.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 14, 2016 6:24 pm

In de Classica San Sebastian werd Greg van Avermaet in gewonnen positie van de sokken gereden door een motor en toen werd er niks terug gedraaid.

Maar hoe kan het nou dat Mollema opeens vierde staat? Na de etappe stond ie eerst tweede achter Yates, toen werd Froome gematst en stond ie derde, maar nu staat ie opeens vierde?

columbus

Bericht door columbus » do jul 14, 2016 6:27 pm

Jeetje! Kon vandaag niet niet kijken en dan is het een spectaculaire etappe geworden.

Vind het toch allemaal een beetje vreemd, het sparen van Froome. Super sneu dat hij tijd verliest door de chaos met motoren en veel te veel publiek maar ook vallen hoort bij de koers. Ben van mening dat hij nu wel heel erg bevoordeelt wordt. Ben er van overtuigd dat, wanneer dit bij de doorsnee renner gebeurt, er niets wordt aangepast...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 14, 2016 6:27 pm

Nou, dit is wel een uitzonderlijke situatie. En belangrijker nog. De organisatie valt het nodige te verwijten. Ze kiezen er voor om de finish naar beneden te verleggen maar je hebt dezelfde hoeveelheid publiek. De drukte per vierkante meter neemt dus toe. Als je dan ook nog eens nalaat om de weg af te zetten weet je van te voren dat de doorgang bijzonder smal zal worden. Er hoeft dan maar iets te gebeuren en je hebt een chaos als deze.

Het verweer van de organisatie is overigens dat ze geen hekken konden plaatsen vanwege de wind. Daarna hebben ze er dus bewust voor gekozen om de renners in deze situatie te laten finishen.

Wat de tijd betreft. Ik heb begrepen dat ze uiteindelijk de tijdsverschillen hebben genomen van het moment dat de chaos is ontstaan. Daarom stond Mollema eerst net boven Quintana en nu er net achter. In eerste instantie hadden ze Froome en Porte de tijd van Mollema op de streep gegeven. Daar zijn ze dan dus van teruggekomen. Met die beslissing kan ik wel leven omdat dit echt totaal niet verwijtbaar aan de renners was. Iets dat je met een reguliere val of een lekke band niet kunt stellen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 14, 2016 6:37 pm

Marillion schreef: Iets dat je met een reguliere val of een lekke band niet kunt stellen.
Stel je voor dat Mollema op Porte was gereden. Of de nummer 67 van het klassement. Rest kun je invullen.

Sandro

Bericht door Sandro » do jul 14, 2016 6:37 pm

Ach joh, dit hoeft toch allemaal niet recht geluld te worden. De commerciële belangen winnen het gewoon van het gezonde verstand. Ik schrijf dit als zwarte bladzijde bij.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

zeux

Bericht door zeux » do jul 14, 2016 6:39 pm

Marillion schreef:Nou, dit is wel een uitzonderlijke situatie. En belangrijker nog. De organisatie valt het nodige te verwijten. Ze kiezen er voor om de finish naar beneden te verleggen maar je hebt dezelfde hoeveelheid publiek. De drukte per vierkante meter neemt dus toe. Als je dan ook nog eens nalaat om de weg af te zetten weet je van te voren dat de doorgang bijzonder smal zal worden. Er hoeft dan maar iets te gebeuren en je hebt een chaos als deze.

Het verweer van de organisatie is overigens dat ze geen hekken konden plaatsen vanwege de wind. Daarna hebben ze er dus bewust voor gekozen om de renners in deze situatie te laten finishen.

Wat de tijd betreft. Ik heb begrepen dat ze uiteindelijk de tijdsverschillen hebben genomen van het moment dat de chaos is ontstaan. Daarom stond Mollema eerst net boven Quintana en nu er net achter. In eerste instantie hadden ze Froome en Porte de tijd van Mollema op de streep gegeven. Daar zijn ze dan dus van teruggekomen. Met die beslissing kan ik wel leven omdat dit echt totaal niet verwijtbaar aan de renners was. Iets dat je met een reguliere val of een lekke band niet kunt stellen.
Ah, ze zijn voor de oplossing van de tijdwaarneming op moment van incident gegaan. Dat is stukken beter dan alleen Froome en Porte 'matchen' met tijd Mollema.

Desondanks vind ik dat Froome gestraft had moeten worden voor het lopen. Fietsen is fietsen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 14, 2016 6:50 pm

Mollema (terecht) not amused zo valt te lezen op z'n twitter. Het lijkt wel alsof iedereen bonustijd heeft gekregen behalve hij.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op do jul 14, 2016 6:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 14, 2016 6:51 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Iets dat je met een reguliere val of een lekke band niet kunt stellen.
Stel je voor dat Mollema op Porte was gereden. Of de nummer 67 van het klassement. Rest kun je invullen.
Zag je toch in de Classica San Sebastian.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jul 14, 2016 6:53 pm

Maar Mollema reed wel heel sterk, dat geeft moed. Hoe is zijn tijdrit tov z'n concurrenten?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 14, 2016 7:06 pm

Doorgaans heel behoorlijk. Normaal gesproken staat hij na de tijdrit wel bij de eerste drie schat ik zo in.

Wat de beslissing betreft. Dit doe je achteraf nooit helemaal goed want er is altijd een partij die het liever anders ziet. Ik zou liever zien dat de discussie zich richt op de vraag hoe we er nu voor gaan zorgen dat dit niet meer gebeurd. De organisatie is de partij die verwijtbaar is. Zij kiezen er voor om een finish te organiseren onder omstandigheden waar ze weten dat de hoeveelheid toeschouwers per vierkante meter gigantisch zijn. Doen dat in de wetenschap dat ze er geen dranghekken neerzetten. En kiezen er dus bewust voor dat al die renners, motoren en auto's door zo'n smalle passage moeten. Dat het dan mis gaat kun je verwachten. De renners mogen nog van geluk spreken want nu breekt de fiets van Froome maar voor hetzelfde geld gaat die motor over een renner heen.

De organisatie is machtig maar uiteindelijk zijn de renners nog machtiger wanneer ze één blok vormen. Dit is het moment om af te dwingen dat er voortaan op zulke beklimmingen gewoon hekken staan. En als die er niet kunnen staan moet er misschien maar niet gereden worden. Het lijkt de enige manier te zijn om je als renner te beschermen.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » do jul 14, 2016 7:20 pm

De organisatie is machtig maar uiteindelijk zijn de renners nog machtiger wanneer ze één blok vormen. Dit is het moment om af te dwingen dat er voortaan op zulke beklimmingen gewoon hekken staan. En als die er niet kunnen staan moet er misschien maar niet gereden worden. Het lijkt de enige manier te zijn om je als renner te beschermen.
Het ligt voor de hand, maar het gebeurt niet. Dat zal dan ook wel z'n redenen hebben. Een renner als Armstrong had in zijn tijd de macht om dit soort dingen te laten veranderen. Maar hij richtte zich liever op andere dingen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 14, 2016 8:49 pm

Ik blijf nu nog steeds met de vraag zitten waarom iedereen tijd vergoed krijgt behalve Mollema?

Mollema vraagt zich dat zelf trouwens ook af op z'n twitter account en krijgt veel bijval.

zeux

Bericht door zeux » do jul 14, 2016 9:01 pm

brigade zuid schreef:Ik blijf nu nog steeds met de vraag zitten waarom iedereen tijd vergoed krijgt behalve Mollema?

Mollema vraagt zich dat zelf trouwens ook af op z'n twitter account en krijgt veel bijval.
Achter Froome/Mollema/Porte zat een groepje van een man of acht. Dat kwam in het motorgedoe terecht, mede veroorzaakt door de val van die drie ervoor. Ik kan me voorstellen dat ze het tijdsverschil hebben genomen van dat groepje ten opzichte van de drie, op het moment van het incident. En dat ze de boel kwa tijd in die situatie bevroren hebben.

Ongunstig voor Mollema, maar als inderdaad die acht (of zoiets) op werden gehouden door die clutch is het onrechtvaardig als hen die compensatie onthouden wordt, terwijl Froome en Porte wel op de tijd van Mollema worden gezet.

Is hier geen officiële mededeling over gedaan vanuit de organisatie?

Misschien horen we nu iets in de Avondetappe.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 14, 2016 9:04 pm

Team Trek heeft een officieel protest ingediend maar daar wordt toch niks mee gedaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 14, 2016 9:06 pm

Yes Nelissen is het helemaal met mij eens en Thijs Zonneveld ook.

Mollema is de enige die genaaid wordt.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do jul 14, 2016 9:07 pm

Marillion schreef:Ze kunnen ook nog de tijdswaarneming pakken van voor dit incident. Dat is misschien wel het meest eerlijke. Ik weet alleen zo niet welk punt dat dan is.

Het was overigens wel een grappig gezicht om Froome te zien rennen op z'n koersschoenen. Draagt weer bij aan zijn cultstatus. :smile-ajax.gif:
Goed gezien.

Prachtige ontknoping. Froome in zijn eigen prive triathlon.

Leuk dat Mollema nu wel aanviel. Gelijk een puinhoop. haha.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 14, 2016 9:16 pm

brigade zuid schreef:Ik blijf nu nog steeds met de vraag zitten waarom iedereen tijd vergoed krijgt behalve Mollema?

Volgens mij is het zoals ik eerder vertelde. Ze hebben de tijdsopname genomen vanop het moment van de crash. Op dat moment lag Quintana dichterbij dan hij op de streep was ten opzichte van Mollema. Het lijkt nu dat hij een bonus heeft gekregen maar zijn verlies is wat kleiner geworden doordat er niet op de streep is geklokt.

De communicatie hierover vanuit de organisatie is overigens net zo bedroevend als de voorbereiding van deze aankomst. Prima dat ze even de tijd hebben genomen om een standpunt te bepalen maar het moet toch goed mogelijk zijn om na een uur met een duidelijk verhaal af te komen?
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 14, 2016 9:18 pm

Ik weet niet of jullie nu ook naar de Avondetappe kijken maar het is dus nog erger he . Yates reed 40 seconde achter Mollema op het moment van het incident en krijgt uiteindelijk maar 16 seconden achterstand.

zeux

Bericht door zeux » do jul 14, 2016 9:24 pm

Marillion schreef:

Volgens mij is het zoals ik eerder vertelde. Ze hebben de tijdsopname genomen vanop het moment van de crash. Op dat moment lag Quintana dichterbij dan hij op de streep was ten opzichte van Mollema. Het lijkt nu dat hij een bonus heeft gekregen maar zijn verlies is wat kleiner geworden doordat er niet op de streep is geklokt.

De communicatie hierover vanuit de organisatie is overigens net zo bedroevend als de voorbereiding van deze aankomst. Prima dat ze even de tijd hebben genomen om een standpunt te bepalen maar het moet toch goed mogelijk zijn om na een uur met een duidelijk verhaal af te komen?
Het is natuurlijk maar gedeeltelijk een 'bevriezing', want met wat ervoor en erachter reed is niks gedaan.
Het geldt alleen voor het groepje Mollema vs groepje Yates (waarbij het dus de discussie was of Quintana wel bij dat groepje hoorde), waarbij de tijd van Mollema als ijkpunt voor tijd Froome is genomen.
En dat op het moment van de crash. Op zich vind ik dat dus wel fair.

Plaats reactie