Tussen de bomen ja. Bovenop was het 135 km/u las ik.Jöhnk schreef:Zeer zeker. Het viel reuze mee met die wind.brigade zuid schreef:Dat zei ik dus ook al, was het publiek veel meer verspreid geweest, had volgens mij ook best gekund.Jöhnk schreef:Als ze de top gewoon bovenop de berg hadden gelegd was dit allemaal niet gebeurd.
Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marillion schreef:Pure paniek. Dit mag inderdaad niet maar dat moeten ze maar even door de vingers zien.zeux schreef:Hoe krijgt hij het in zijn hoofd om te gaan rennen eigenlijk? Bij je fiets blijven. Dat is een regel die ik zelfs ken...
Hoezo, het zijn toch renners? Dat is wat Froome deed....
Froome loopt trouwens niet hard voor een geboren Keniaan.

Hier beeld van de motor waarop ze knalden:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Dat is best slordig! Hoe kun je nou je fiets kwijtraken!?In de hectische laatste kilometers op de Mont Ventoux raakte geletruidrager Chris Froome zijn fiets kwijt, waarna hij korte tijd lopend verder ging.

I think I lost my fucking headache
Froome staat nu - provisoire - 6de op 53 seconden van Yates.
Coulance zou kunnen zijn: ok, dat rennen zien we door de vingers door de chaos, maar we handhaven het tijdverschil.
Mollema overigens 2de op 9 seconden.
Coulance zou kunnen zijn: ok, dat rennen zien we door de vingers door de chaos, maar we handhaven het tijdverschil.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hier beelden van de run bike run voor de kantoorpikkies en filerijders:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
- AT Toto winner 15/16
Ik hoop niet dat ik vanavond opeens lees dat Mollema genaaid wordt en dat er allerlei renners gelijke tijden krijgen.
Ik denk dat dit uiteindelijk de uitkomst zal zijn. Ze kunnen het nu echt niet maken om hem te straffen voor het lopen.zeux schreef:Froome staat nu - provisoire - 6de op 53 seconden van Yates.
Hier hadden gewoon hekken moeten staan. Ze hebben de beslissing om niet naar te top te rijden gisteren al genomen en dus was er tijd genoeg om dat fatsoenlijk te faciliteren. Dit is gewoon een enorme flater van de organisatie. Uiteraard zijn die volidioten die in de weg staan ook schuldig maar daar koop je niets voor.
Ik denk dat Froome morgen vol adrenaline het geel terugpakt in de tijdrit.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Is het niet gewoon de schuld van Porte? Die rijdt tegen die motor op. Misschien zou je hem kunnen straffen.
Zou je voor dezelfde 'afhandeling' pleiten als Mollema nu in het schuitje van Froome zou hebben gezeten en vice versa, bz?
Nee, die kan toch geen kant op? Bovendien is vallen niet strafbaar.brigade zuid schreef:Is het niet gewoon de schuld van Porte? Die rijdt tegen die motor op. Misschien zou je hem kunnen straffen.
Nil volentibus arduum
Froome reed een paar meter achter Porte. Keek volgens mij net even naar beneden. Reageerde dus ook niet echt alert.
Zat zeker weer naar z'n stuurpen te kijken.zeux schreef:Froome reed een paar meter achter Porte. Keek volgens mij net even naar beneden. Reageerde dus ook niet echt alert.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- AT Toto winner 15/16
Weet je wat het is, soms heb je gewoon pech. Ik kan me een marathonloper herinneren die in koppositie aangevallen werd door een toeschouwer, bij NEC werd een keer een zeker doelpunt voor de lijn weggeschoten door de verzorger van de tegenpartij.Cruijff schreef:Zou je voor dezelfde 'afhandeling' pleiten als Mollema nu in het schuitje van Froome zou hebben gezeten en vice versa, bz?
Rennen zonder fiets wel, lijkt me. Die Porte gaat immers niet vrijwillig liggen. Ik snap Froome niet. Neem aan dat ie minimaal gestraft wordt voor de meters (seconden) die hij zonder fiets aflegde. En misschien nog wel wat daar bovenop?? Als ie een lekke band op die plek had gekregen was ie dan ook gaan rennen?Marillion schreef:Nee, die kan toch geen kant op? Bovendien is vallen niet strafbaar.brigade zuid schreef:Is het niet gewoon de schuld van Porte? Die rijdt tegen die motor op. Misschien zou je hem kunnen straffen.

-
- AT Toto winner 15/16
Froome heeft getweet 'still in de yellow jersey'
Froome in het geel.
-
- AT Toto winner 15/16
Froome behoud gele trui, Mollema derde.
Ze lijken de tijdsverschillen op een kilometer voor het einde te hebben genomen.
Dit voelt als een Tour op twee snelheden... Hier wordt Froome ruim gematst. Hij krijgt alle tijd terug en wordt niet gestraft voor zijn rennen. Daar hadden ze 30 seconden voor kunnen geven. Bijvoorbeeld.
Ik vermoed klassejustitie.
Mollema was toch ook benadeeld tov Yates, zonder die val was hij Yates voorbij gegaan.
Mollema was toch ook benadeeld tov Yates, zonder die val was hij Yates voorbij gegaan.
I think I lost my fucking headache
Groepje Quintana/Aru liep vast in motoren die stilvielen achter gedoe van groep-Froome. Die hebben daar ook last van gehad. Doordat Froome nu de tijd van Mollema krijgt, die snel door kon fietsen, wint hij op die lui volgens mij. Onrechtvaardig.
Zootje.
Ben benieuwd of er protesten komen van Movistar/Astana, etc.
En dan is het nog het 'detail' van het lopen. Daar krijgt hij nu geen straf voor.
Zootje.
Ben benieuwd of er protesten komen van Movistar/Astana, etc.
En dan is het nog het 'detail' van het lopen. Daar krijgt hij nu geen straf voor.
Hoe kunnen ze dit nou doen? Krankzinnig besluit van de jury. Dit hoort bij het wielrennen, hoe vervelend dat soms ook kan zijn.

Zoveel motoren is ook vragen om problemen...

Bergje renners
Foto's worden afgesneden wegens te groot. Zaten nog motards voor.
Circus Tour in optima forma. Door dit soort dingen begin ik het allemaal wel een stuk minder leuk/interessant te vinden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".