Dit gaan ze toch niet echt menen he..'Tour overweegt finish op Mont Ventoux te verplaatsen vanwege wind'
Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Wielrennen
Even een vraagje. Wie was er na de etappe van dinsdag nou weggevallen uit de top van het klassement? Door wiens afhaken komt het dat Mollema opeens 6e stond in plaats van 7e?
Valverde stond een rit eerder ook al 10e en na gisteren nog steeds toch, dus wie heeft er gisteren de slag gemist?
Valverde stond een rit eerder ook al 10e en na gisteren nog steeds toch, dus wie heeft er gisteren de slag gemist?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Froome stijgt in m'n achting. Fantastisch gekoerst.Marillion schreef:Haha, Sagan en Froome met elkaar in de slag. Eens kijken hoe dit gaat aflopen maar de poging is alvast spectaculair.
Morgen kan het ook gewoon weer op de kant gezet worden he. Eens zien wat dat doet met Quintana.
- peter
Niemand. Bardet en hij staan gelijk en daar zit de 'wisseling in'. Dinsdag stond Bardet op 6 en nu Mollema.Cruijff schreef:Even een vraagje. Wie was er na de etappe van dinsdag nou weggevallen uit de top van het klassement? Door wiens afhaken komt het dat Mollema opeens 6e stond in plaats van 7e?
Ohja, idd. Hebben inderdaad dezelfde tijd.
Ik zat er mijn hoofd al over te breken, want bij mijn weten was er verder niemand doorheen gezakt. Thanks, Peter!
Ik zat er mijn hoofd al over te breken, want bij mijn weten was er verder niemand doorheen gezakt. Thanks, Peter!
- peter
Ze stoppen morgen dus bij Chalet Reynard. Dat is zo'n 6 kilometer voor de top.
alle sprintersploegen en klassementsploegen moeten voor straf zweepslagen krijgen. Wat heben die zich in de luren laten leggen zeg. Om je kapotte schamen.Peter schreef:Froome stijgt in m'n achting. Fantastisch gekoerst.Marillion schreef:Haha, Sagan en Froome met elkaar in de slag. Eens kijken hoe dit gaat aflopen maar de poging is alvast spectaculair.
Morgen kan het ook gewoon weer op de kant gezet worden he. Eens zien wat dat doet met Quintana.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Mollema is vijfde nu, rodriquez is weggevallen.
-
- AT Toto winner 15/16
Mollema is gewoon goed bezig. Ik vind dat er altijd een beetje lacherig over hem gedaan wordt 'dat mannetje dat nooit eens de aanval zoekt'. Ik zou me er niks van aantrekken als ik hem was, zijn Hollandse collega's, je weet wel de Gesinkjes en Keldermannetjes van deze wereld hebben altijd wat, hij niet.
Hoezo kapot schamen? Geklopt door de absolute top.
Die twee aanvallen in de rit die hij in de rit die Dumoulin won plaatste hebben hem uiteindelijk wel zo'n 20 seconden gekost, maar inderdaad, verder doet hij het goed. Er is een drietal kanonnen dat nog net een niveau beter is dan hij, maar verder doet hij in de Tour voor weinig renners onder.brigade zuid schreef:Mollema is gewoon goed bezig. Ik vind dat er altijd een beetje lacherig over hem gedaan wordt 'dat mannetje dat nooit eens de aanval zoekt'. Ik zou me er niks van aantrekken als ik hem was, zijn Hollandse collega's, je weet wel de Gesinkjes en Keldermannetjes van deze wereld hebben altijd wat, hij niet.
Dat geeft toch te denken waarom hij niet gewoon eens gaat proberen de Giro te winnen of anders de Vuelta. De Vuelta waar hij nota bene al eens de puntentrui won.
Niet mee eens.elliquido schreef:alle sprintersploegen en klassementsploegen moeten voor straf zweepslagen krijgen. Wat heben die zich in de luren laten leggen zeg. Om je kapotte schamen.
Ik ben geneigd om bij de rit van vandaag de credits aan de winnaars te geven in plaats van de Zwarte Piet uit te delen aan de geklopten.
Ja, mee eens. Gewoon een heel stabiele kracht. Op weg naar zijn vierde top-tien klassering op rij.brigade zuid schreef:Mollema is gewoon goed bezig. Ik vind dat er altijd een beetje lacherig over hem gedaan wordt 'dat mannetje dat nooit eens de aanval zoekt'. Ik zou me er niks van aantrekken als ik hem was, zijn Hollandse collega's, je weet wel de Gesinkjes en Keldermannetjes van deze wereld hebben altijd wat, hij niet.
Ik heb Kelderman nog nooit de aanval zien zoeken; Barguil kan dat beamen.
Misschien volgend jaar al. Contador gaat naar Trek. Dat is dus de kopman in de Tour volgend jaar. Voor Mollema een mooie gelegenheid om in één van de andere grote rondes voor een podium te gaan.Cruijff schreef: Dat geeft toch te denken waarom hij niet gewoon eens gaat proberen de Giro te winnen of anders de Vuelta. De Vuelta waar hij nota bene al eens de puntentrui won.
Nil volentibus arduum
Er zaten een aantal Sprinters in de groep en een aantal klassementsrenners. Verder een antal straaljagers als Cancellara. En dan die 20 sec niet dicht krijgen. Laat ik het zo zeggen, frappant. Maar als ploegleider zou ik niet happy zijn. Kijk ook naar de reactie van Kristoff op de meet.Iniesta schreef:Hoezo kapot schamen? Geklopt door de absolute top.
- peter
En dan gaat De Jongh weer mee neem ik aan. Wordt volgend jaar dan echt het laatste kunstje van Alberto? Je gunt het hem toch wel.
En Sagan die naar Bora gaat, las ik? Wist niet dat ze daar met 'dergelijke' budgetten konden schermen.
Ik sluit overigens echt niet uit dat het morgen een totaal geflipte rit wordt, waarin er weer waaiers ontstaan en waarbij de klassementsrenners verdeeld aan de Mont Ventoux beginnen. Zeker nu de top 6 kilometer lager ligt, kan het best interessant zijn om op het vlakke de boel op de kant te zetten. Hangt ook wel af van hoe de wind op de Ventoux staat. Kan me zo maar voorstellen dat Sky met een aardige trein wil beginnen als de wind daar vol van voren komt in het begin (de eerste 5 km ongeveer op het eenvoudige begin). Vanaf Les Bruns rijd je aardig beschut naar Chalet Reynard.
En Sagan die naar Bora gaat, las ik? Wist niet dat ze daar met 'dergelijke' budgetten konden schermen.
Ik sluit overigens echt niet uit dat het morgen een totaal geflipte rit wordt, waarin er weer waaiers ontstaan en waarbij de klassementsrenners verdeeld aan de Mont Ventoux beginnen. Zeker nu de top 6 kilometer lager ligt, kan het best interessant zijn om op het vlakke de boel op de kant te zetten. Hangt ook wel af van hoe de wind op de Ventoux staat. Kan me zo maar voorstellen dat Sky met een aardige trein wil beginnen als de wind daar vol van voren komt in het begin (de eerste 5 km ongeveer op het eenvoudige begin). Vanaf Les Bruns rijd je aardig beschut naar Chalet Reynard.
Niet happy zijn is iets anders als je kapot schamen. Als je nu een gat met tweederangs coureurs niet dicht rijdt door misrekenen ok, maar dit was een onverwachte aanval van de twee allerbeste renners van het peloton.
ach, froome rijdt in zijn uppie het hele peloton eraf dwars door de wind morgen
Als het op de kant gaat moet je bij een aanval direct reageren. En dan bedoel ik ook direct en dus niet 5 seconden later.
Dat kun je alleen doen als je helemaal van voren zit. Daar wil iedereen die iets te winnen heeft natuurlijk zitten maar het is niet zo evident om er ook te geraken want het is veel meer man tegen man dan bij gewone omstandigheden. De voorste zijn meestal de sterkste en als die dan een gaatje slaan heb je dus een probleem. Zit je niet direct op het wiel kun je het beste meteen een nieuwe waaier opzetten. Heb je dan een grotere waaier waarin je het werk beter kan verdelen maak je kans. Maar zijn er te weinig sterk genoeg dan is het gewoon een man tegen man confrontatie met de voorste. En die waren sterker, anders waren ze niet weggereden.
Waaiers. Misschien wel het mooiste onderdeel van de wielersport. Kracht en tactiek komen samen en als je niet goed bent ga je er onherroepelijk af.
Dat kun je alleen doen als je helemaal van voren zit. Daar wil iedereen die iets te winnen heeft natuurlijk zitten maar het is niet zo evident om er ook te geraken want het is veel meer man tegen man dan bij gewone omstandigheden. De voorste zijn meestal de sterkste en als die dan een gaatje slaan heb je dus een probleem. Zit je niet direct op het wiel kun je het beste meteen een nieuwe waaier opzetten. Heb je dan een grotere waaier waarin je het werk beter kan verdelen maak je kans. Maar zijn er te weinig sterk genoeg dan is het gewoon een man tegen man confrontatie met de voorste. En die waren sterker, anders waren ze niet weggereden.
Waaiers. Misschien wel het mooiste onderdeel van de wielersport. Kracht en tactiek komen samen en als je niet goed bent ga je er onherroepelijk af.
Nil volentibus arduum
Let wel, er reden er 50 achter. Die allemaal belang hadden.Iniesta schreef:Niet happy zijn is iets anders als je kapot schamen. Als je nu een gat met tweederangs coureurs niet dicht rijdt door misrekenen ok, maar dit was een onverwachte aanval van de twee allerbeste renners van het peloton.
Vind ik ook. Maar wat is mooier, wind op de kop of wind van achteren? Ik vind wind van achteren toch wel erg mooi.Waaiers. Misschien wel het mooiste onderdeel van de wielersport. Kracht en tactiek komen samen en als je niet goed bent ga je er onherroepelijk af.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
50 of 10, dat gaat geen verschil maken.
Ze waren met z'n vieren op kop en gaven alle vier maximaal. Dan gaat de pure kwaliteit ook zeker tellen.
Ze waren met z'n vieren op kop en gaven alle vier maximaal. Dan gaat de pure kwaliteit ook zeker tellen.
- peter
Als je van waaiers houdt, dan vind je wind van de zijkant het mooiste.Sandro_Calaaabro schreef:Vind ik ook. Maar wat is mooier, wind op de kop of wind van achteren? Ik vind wind van achteren toch wel erg mooi.Waaiers. Misschien wel het mooiste onderdeel van de wielersport. Kracht en tactiek komen samen en als je niet goed bent ga je er onherroepelijk af.

Dan nog steeds kan de zijwind van voren of van achteren komen. Pal op de zijkant staat de wind nagenoeg nooit de hele tijd. Als de zijwind een beetje van achteren komt gaat iedereen hard en is het erg lastig om voorin te komen als je daar nog niet zat. Daarom vind ik dat het het mooist.Peter schreef:Als je van waaiers houdt, dan vind je wind van de zijkant het mooiste.Sandro_Calaaabro schreef:Vind ik ook. Maar wat is mooier, wind op de kop of wind van achteren? Ik vind wind van achteren toch wel erg mooi.Waaiers. Misschien wel het mooiste onderdeel van de wielersport. Kracht en tactiek komen samen en als je niet goed bent ga je er onherroepelijk af.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- AT Toto winner 15/16
Blijf het belachelijk vinden dat ze hem inkorten, een beetje heroïek hoort toch bij de koers.
Als het echt te hard waait is het wel verstandig. Ik neem aan dat ze deze beslissing ook liever niet hadden genomen en dat het dus echt noodzakelijk is. Het kan vreselijk hard waaien op de Ventoux en dat laatste stuk is helemaal open. Als er echt renners van de fiets worden geblazen is dat er wel over. Ze spreken over meer dan 100km/uur en dat op open terrein.
Maar vergis je niet. Er blijft een aardig stukje klimmen over hoor:

Het stuk wat ze wel rijden is door het bos. Daar hebben ze dus minder last van de wind.
Maar vergis je niet. Er blijft een aardig stukje klimmen over hoor:

Het stuk wat ze wel rijden is door het bos. Daar hebben ze dus minder last van de wind.
Nil volentibus arduum