Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » di jul 05, 2016 2:00 pm

Jinne schreef:Hahn ook nog geblesseerd, dus ze moeten het seizoen beginnen met die Zweed.
Van Geel wil een vervanger aantrekken, begrijp ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di jul 05, 2016 4:25 pm

Australische doelman Brad Jones 'van NEC' schijnt daarheen te gaan...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 05, 2016 5:42 pm

Die is nog beter dan Vermeer ook.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di jul 05, 2016 6:14 pm

brigade zuid schreef:Die is nog beter dan Vermeer ook.
Nog beter? In Rotterdam vinden ze Vermeer al de beste van Nederland.

Je ziet nu wel dat zo'n succesvolle jeugdopleiding zichzelf terugverdient, met een Zweed, een Australiër, een Pool en twee ex-Ajacieden onder de lat. :confused.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » di jul 05, 2016 7:01 pm

Demosthenes schreef:

Je ziet nu wel dat zo'n succesvolle jeugdopleiding zichzelf terugverdient, met een Zweed, een Australiër, een Pool en twee ex-Ajacieden onder de lat. :confused.gif:
De keeper is in de opleiding toch een beetje ondergeschoven kindje in vergelijking met de rest van het team bij elke club , of niet?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 06, 2016 9:46 am

Sandro_Calaaabro schreef:
Demosthenes schreef:

De keeper is in de opleiding toch een beetje ondergeschoven kindje in vergelijking met de rest van het team bij elke club , of niet?
Feyenoord heeft een lachwekkend slechte keepersopleiding, de laatste 20 jaar kwam daar niks door.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 06, 2016 10:30 am

Alsof die van Ajax betere keepers oplevert. Van degenen die de laatste 35 jaar langere tijd gekeept hebben (Menzo, Van der Sar, Stekelenburg en Cillesen) hebben heeft alleen Stekelenburg een groot deel van de Ajax opleiding doorlopen. Menzo en Van der Sar kwamen pas na hun 18e naar Ajax en Jappie is gekocht zoals iedereen weet.

Tussenpausen zoals Grim, Lobont en Vermeer tel ik niet mee. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 06, 2016 10:41 am

Dat is van een heel ander niveau dan dat van Feyenoord. We hebben heel veel keepers voor de Eredivisie opgeleid (of in de jeugd gehad die de Ere hebben gehaald).

Bizot, Padt, van der Hart, Hahn om er zo maar 4 te noemen van de afgelopen jaren.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 06, 2016 12:03 pm

beelzebub schreef:Alsof die van Ajax betere keepers oplevert. Van degenen die de laatste 35 jaar langere tijd gekeept hebben (Menzo, Van der Sar, Stekelenburg en Cillesen) hebben heeft alleen Stekelenburg een groot deel van de Ajax opleiding doorlopen. Menzo en Van der Sar kwamen pas na hun 18e naar Ajax en Jappie is gekocht zoals iedereen weet.

Tussenpausen zoals Grim, Lobont en Vermeer tel ik niet mee. :ajaxsmiley.gif:
Zoals Peter al zei dat schept geen vergelijk. Dat je niet perse je basisspelers opleidt is nog tot daaraantoe maar ook de reserves lukt Feyenoord niet en ook in de breedte naar andere clubs lukt het niet om goede spelers af te leveren.

Ik zal de huidige actieve keepers als voorbeeld gebruiken(eerste divisie even buiten beschouwing latende);

Ajax; Stekelenburg, Vermeer, Hahn, Padt, Zwinkels, Bizot, Waterman, Van Duin, Van Der Hart
Feyenoord; Lamprou, Cummins, Mulder

Voor de grap eens gekeken waar de andere Feyenoordkeepers die Feyenoord 2 gehaald hebben vervolgens spelen sinds 2004-2005

Bas Van Wegen (ONS Sneek), Jesper Hoogedoorn (Kozakken Boys), Maarten De Fockert (VVV), Stef Doedée (ASHW), Bart van de Beek (VV Alverna), Clint van Stee (gestopt), Michel Termijn (Oud Beijerland), Boy De Jong (PEC laat hem nu transfervrij weglopen)
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 06, 2016 12:34 pm

Ok ok, misschien hebben jullie wel een punt. En Lamprou heeft ook nog een jaar bij Ajax rondgelopen. :ajaxsmiley.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 06, 2016 2:45 pm

Was even op zoek naar de laatste keeper van naam door Feyenoord opgeleid die daar basisspeler werd. Kom ik uit bij Hiele :blush.gif:

Erwin Mulder tel ik niet mee. Is immers geen keeper van naam. Hiele wel, de warmhouder van de bank bij Oranje :ajaxsmiley.gif:

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 06, 2016 2:56 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Was even op zoek naar de laatste keeper van naam door Feyenoord opgeleid die daar basisspeler werd. Kom ik uit bij Hiele :blush.gif:

Erwin Mulder tel ik niet mee. Is immers geen keeper van naam. Hiele wel, de warmhouder van de bank bij Oranje :ajaxsmiley.gif:

Volgende opdracht vind maar eens een redelijke keeper opgeleid door Feyenoord (zeg maar goed stand-in materiaal) als je Mulder en Hiele wegstreept. Antwoorden als Varkevisser (what's in a name), Pieters Graafland Junior en Steefs wonder Darley rekenen we niet goed natuurlijk.

Ik kom niet verder dan Harald Wapenaar, die zelf overigens voor zijn debuut daar vertrok en Rob van Dijk.
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op wo jul 06, 2016 3:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 06, 2016 3:03 pm

Niet opgeleid door Feyenoord, maar bij Ekramy is het er ook helemaal uitgekomen he :smallgrin.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 06, 2016 3:03 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Was even op zoek naar de laatste keeper van naam door Feyenoord opgeleid die daar basisspeler werd. Kom ik uit bij Hiele :blush.gif:

Wat??? Ik krijg hele andere assiociaties bij Hiele. :ajaxsmiley.gif:

Die sukkel was samen met Zier Tebbenhof de Bryan Smeets van 1991. Bij degradatiekandidaat SVV hield hij de onmogelijkste ballen eruit in speelronde 33 (Ajax verloor met 1-0), zodat Ajax op de laatste speeldag geen kampioen werd.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 06, 2016 3:13 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Niet opgeleid door Feyenoord, maar bij Ekramy is het er ook helemaal uitgekomen he :smallgrin.gif:
Vaker landskampioen geworden dan menigeen in de Feyenoord selectie dus hoezo.... :biggrin.gif:

Steefs troetelkindje Darley (26) speelt nu bij Tombense Futbol Clube, dat is de Braziliaanse Serie C. PSv heeft met Casio Ramos toen wel eens een talentvolle keeper laten glippen, die won de Copa America nog.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 07, 2016 2:26 pm

De Dominee kan niet alleen op alle posities op het veld uit de voeten, hij is tegenwoordig ook Technisch Dirkteur. :ajaxsmiley.gif:

Oud-ploeggenoot bij Liverpool Brad Jones komt voor een jaartje naar Feyenoord als stand-in voor Vermeer/Hahn.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 08, 2016 9:41 am

beelzebub schreef:De Dominee kan niet alleen op alle posities op het veld uit de voeten, hij is tegenwoordig ook Technisch Dirkteur. :ajaxsmiley.gif:

Oud-ploeggenoot bij Liverpool Brad Jones komt voor een jaartje naar Feyenoord als stand-in voor Vermeer/Hahn.
Ik ben van alle markten thuis BB... :hypocrite.gif: :ajaxscarf.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr jul 08, 2016 9:56 am

:drecul.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » ma jul 11, 2016 5:03 pm

Fnoord ontvangt zo'n 1,5 mln voor de transfer van Pelle. Mooi meegenomen daar zou ik denken.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 11, 2016 9:33 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Fnoord ontvangt zo'n 1,5 mln voor de transfer van Pelle. Mooi meegenomen daar zou ik denken.
Ach als Van Geel in de koopjesbak gaat graaien (dat doe je immers met dat soort bedragen) dan komt er zelden wat goeds uit. Voorlopig is het enige nieuws op transferfront in Rotterdam geweest dat Nicolai Jorgensen heeft gehaald men Kuyt en Vilhena binnenboord heeft kunnen houden en door omstandigheden nog een nieuwe goalie (Jones) heeft moeten aantrekken. Qua verkoop is alleen Achabar voor 3 ton de deur uitgelopen.

Vorig seizoen tikte men met verkopen van Clasie, Te Vrede, Manu en Boetius uiteindelijk de 15 miljoen aan (bruto). Geld dat men kon investeren in Vejinovic, Tapia, Botteghin, Kramer en Gustafson.

Feyenoord heeft nu in mijn ogen wel een probleem er lopen te veel net niet voetballers rond en te weinig cashcows. Spelers waar Feyenoord op kan gaan verdienen (Kongolo; 2018), (Van Beek; 2018), Vilhena (2018), (Karsdorp 2021) liggen op die laatste na nog slechts kort vast. Volgend seizoen vang je er dan sowieso niet meer de hoofdprijs voor.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jul 20, 2016 8:42 am

Bevestiging: Miazek tekent contract bij Chojniczanka Chojnice

19 juli 2016 RTV Rijnmond

Feyenoord-keeper Kamil Miazek heeft een tweejarig contract getekend bij het Poolse Chojniczanka Chojnice. Dat bevestigt de club op haar officiele website. De 19-jarige Poolse keeper zou eerst voor een stage naar MVV gaan, maar kwam daar uiteindelijk niet opdagen. "In overleg is besloten dat hij geen stage zou afwerken bij MVV. Voor zover wij weten heeft hij inmiddels een andere club gevonden", aldus MVV eerder in een reactie aan RTV Rijnmond.
Feyenoord Netwerk
Miazek was derde doelman bij Feyenoord, maar verloor die positie aan Justin Bijlow. Met de komst van Par Hansson en Brad Jones is er helemaal geen toekomst voor de Pool meer bij Feyenoord, waar hij nog een doorlopend contract had.
Ja, een bod van Chojniczanka Chojnice kun je niet weigeren. Vorig jaar nog een contract tekenen tot 2017 met een optie tot 2019 (https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwso ... -feyenoord), nu al weer weg, dat zal flink dokken zijn geweest voor die Polen. :ajaxsmiley.gif: Binnenkort weer de toppers tegen Kluczbork, Znicz Pruszków en Stomil Olsztyn.

Had ooit een discussie met een Feyenoorder die deze keeper een gouden toekomst voorspelde, was beter dan Dudek enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 20, 2016 8:53 am

Dudes was ook niks, maar had het geluk dat hij met Pim Doesburg mocht werken. Als ik zes jaar met die man zou trainen had ik ook een transfer naar Liverpool/Real Madrid (jaja ook vier jaar Madrid) verdiend. :ajaxsmiley.gif:

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 20, 2016 2:53 pm

Demosthenes schreef:
Bevestiging: Miazek tekent contract bij Chojniczanka Chojnice

19 juli 2016 RTV Rijnmond

Feyenoord-keeper Kamil Miazek heeft een tweejarig contract getekend bij het Poolse Chojniczanka Chojnice. Dat bevestigt de club op haar officiele website. De 19-jarige Poolse keeper zou eerst voor een stage naar MVV gaan, maar kwam daar uiteindelijk niet opdagen. "In overleg is besloten dat hij geen stage zou afwerken bij MVV. Voor zover wij weten heeft hij inmiddels een andere club gevonden", aldus MVV eerder in een reactie aan RTV Rijnmond.
Feyenoord Netwerk
Miazek was derde doelman bij Feyenoord, maar verloor die positie aan Justin Bijlow. Met de komst van Par Hansson en Brad Jones is er helemaal geen toekomst voor de Pool meer bij Feyenoord, waar hij nog een doorlopend contract had.
Ja, een bod van Chojniczanka Chojnice kun je niet weigeren. Vorig jaar nog een contract tekenen tot 2017 met een optie tot 2019 (https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwso ... -feyenoord), nu al weer weg, dat zal flink dokken zijn geweest voor die Polen. :ajaxsmiley.gif: Binnenkort weer de toppers tegen Kluczbork, Znicz Pruszków en Stomil Olsztyn.

Had ooit een discussie met een Feyenoorder die deze keeper een gouden toekomst voorspelde, was beter dan Dudek enz.
Heeft die jongen toch een foutje gemaakt had beter kunnen kiezen voor Czuwaj Przemsyl, schijn je behoorlijk leuk te kunnen stappen zo op een random vrijdagavond, https://en.wikipedia.org/wiki/Czuwaj_Przemy%C5%9Bl

Maar ik vind je wel wat streng Demo, deze Miazek treedt wel degelijk in de voetsporen van zijn grote Poolse voorganger. (ik dan bedoel ik natuurlijk niet Dudek maar Malkowski; https://nl.wikipedia.org/wiki/Zbigniew_Ma%C5%82kowski :hypocrite.gif: )

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 20, 2016 2:55 pm

beelzebub schreef:Dudes was ook niks, maar had het geluk dat hij met Pim Doesburg mocht werken. Als ik zes jaar met die man zou trainen had ik ook een transfer naar Liverpool/Real Madrid (jaja ook vier jaar Madrid) verdiend. :ajaxsmiley.gif:
Anders ik wel. Ik kan intrinsiek nog steeds beter keepen dan pak hem beet Erwin Mulder.

Hoop kansen gemist doordat ik het simpelweg leuker vond om doelpunten te maken.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jul 20, 2016 3:12 pm

Die was ik vergeten, maar wat staat er over die voetballer op Wikipedia?
Zbigniew ("Malek") Małkowski (Olsztyn, 19 januari 1978) is een Pools voetballer, die speelt als doelman.
https://www.wikiwand.com/nl/Zbigniew_Ma%C5%82kowski
Hij was helemaal geen keeper, hij deed maar alsof, maar dat hadden ze bij Feyenoord niet gezien :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie