Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo jul 06, 2016 9:29 am

elliquido schreef:ze starten om 11:35 vandaag. weet iemand een link waar je direct live kan meekijken ipv te wachten tot 14:15 ?
Nee, volgens mij worden daar geen beelden (live) van beschikbaar gesteld.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 06, 2016 9:37 am

Zijn geen beelden van. Ik pak altijd deze site erbij (voor de kleinere koersen haha):
https://www.procyclinglive.com/livestream/

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 06, 2016 9:38 am

Marillion schreef:Danny Nelissen is wel een aanwinst voor de NOS. Die durft tenminste wat te zeggen en heeft er ook echt wel kijk op. Prima vent. :biggthumpup.gif:
Ja vind ik ook. Eerst gaf hij commentaar bij Eurosport. Er staat me iets van bij dat ze hem daar niet meer wilden nadat hij had toegegeven doping gebruikt te hebben. Maar volgens mij geeft Boogerd daar nu ook weleens commentaar dus dat zou raar zijn...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

elliquido

Bericht door elliquido » wo jul 06, 2016 12:00 pm

lekker attent gereden weer van de nederlanders ....
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 06, 2016 3:23 pm

Nou idd, er heeft nog geen 1 keer een Hollander vooruit gereden deze Tour.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 06, 2016 3:45 pm

Ondertussen wel een hele fraaie prestatie van Greg van Avermaet. Dit is echt lastig terrein maar hij gaat dit wel volhouden. Dat is 'm dan van harte gegund want als er één is die je overal ziet en die altijd wil winnen dan is hij het wel.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 06, 2016 4:21 pm

brigade zuid schreef:Nou idd, er heeft nog geen 1 keer een Hollander vooruit gereden deze Tour.
Ruuuuuustig. Die sparen hun krachten voor het hooggebergte. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

elliquido

Bericht door elliquido » wo jul 06, 2016 8:32 pm

Ja kom op, dit was een ideale etappe voor een groep vooruit. Dan gaan er een paar kleppers vandoor, dan moet je erbij gewoon bijzitten. En dan heb ik het niet over kelderman of mollema, maar meer over de Slagters, Dumoulins, Clement Langeveld timmer. Dat werk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 06, 2016 8:34 pm

beelzebub schreef:
brigade zuid schreef:Nou idd, er heeft nog geen 1 keer een Hollander vooruit gereden deze Tour.
Ruuuuuustig. Die sparen hun krachten voor het hooggebergte. :ajaxsmiley.gif:
Ja, om dan weer te moeten lossen als het er op aankomt.

Dumoulin heeft zich vandaag op achterstand laten rijden. Kwam binnen op 23:45. Ik hoop dat hij bewust heeft laten lopen om later in de Tour een keer voor een ritzege te kunnen gaan. Moet wel zeggen dat hij dit seizoen tot op heden nog geen hele sterke indruk heeft gemaakt. Ik ben benieuwd of het er op de OS straks allemaal uit gaat komen.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » wo jul 06, 2016 8:47 pm

Dumoulin moest wel heel erg vroeg lossen. Dan is het altijd de vraag of dat bewust of uit armoe was. Ik ben geneigd om te zeggen dat hij niet zo heel erg goed en scherp is.
Aru ging overigens makkelijk mee en dat verbaast me dan weer enorm. Die was om te janken zo slecht in de Dauphine en rijdt nu op z'n dooie gemakje mee met de absolute top.
Op die éénnalaatste klim was er toch iets van paniek toen Valverde hard aan ging en Quintana in zijn kielzog volgde. De hele Sky trein was weg en je zag Henao (?) vertwijfeld om zich heen kijken waar Froome was. Misschien zat hij gewoon even verkeerd, maar ik vond het wel wat apart. Wie heeft trouwens die klim bedacht joh? Het ging nu allemaal wel goed vanwege het koersverloop, maar ik kreeg de bibbers bij die afdaling. Maar nu daal ik zelf dan ook als een strijkijzer. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 06, 2016 8:51 pm

Het is een prachtige streek maar veel afdalingen daar zijn inderdaad lastig. Vrij veel onoverzichtelijke bochten, smalle weg en de kwaliteit van het asfalt is niet zo best. Er ligt vaak wat losse steenslag en het asfalt is niet zo hard. Bij een beetje hoge temperatuur merk je dat al. Ik heb daar meegemaakt dat ik op het einde van m'n rit allemaal asfalt op m'n banden had zitten.

Maar de renners bepalen uiteindelijk natuurlijk altijd zelf hoeveel risico ze daar willen nemen. Zo vroeg in de Tour loont dat nog niet echt.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » do jul 07, 2016 8:58 am

De trein van sky werd aardig in de soep gereden. Opvallend inderdaad.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 07, 2016 9:11 am

Sky is the limit blijkbaar. :ajaxsmiley.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 07, 2016 11:05 am

Marillion schreef: Dumoulin heeft zich vandaag op achterstand laten rijden. Kwam binnen op 23:45. Ik hoop dat hij bewust heeft laten lopen om later in de Tour een keer voor een ritzege te kunnen gaan. Moet wel zeggen dat hij dit seizoen tot op heden nog geen hele sterke indruk heeft gemaakt. Ik ben benieuwd of het er op de OS straks allemaal uit gaat komen.
Is dit al reden voor paniek of is er nog zodanig veel tijd dat hij absolute top kan zijn op de Olymische tijdrit?

elliquido

Bericht door elliquido » do jul 07, 2016 12:35 pm

Hij zal het seizoen anders ingedeeld hebben.

Vandaag weer een vroege ontsnapping. Weer geen nederlanders . zucht.....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 07, 2016 2:48 pm

elliquido schreef: Vandaag weer een vroege ontsnapping. Weer geen nederlanders . zucht.....
Er waren jaren dat ik middagen vrij nam voor de Tour of me ziek meldde maar ik laat me niet meer foppen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 07, 2016 3:10 pm

brigade zuid schreef:
Marillion schreef: Dumoulin heeft zich vandaag op achterstand laten rijden. Kwam binnen op 23:45. Ik hoop dat hij bewust heeft laten lopen om later in de Tour een keer voor een ritzege te kunnen gaan. Moet wel zeggen dat hij dit seizoen tot op heden nog geen hele sterke indruk heeft gemaakt. Ik ben benieuwd of het er op de OS straks allemaal uit gaat komen.
Is dit al reden voor paniek of is er nog zodanig veel tijd dat hij absolute top kan zijn op de Olymische tijdrit?
Misschien een lichte vorm. :smile-ajax.gif:

Hij was zelf ook wat teleurgesteld over zijn vormpeil gisteren maar heeft ook niet meer aangedrongen en meteen de groep laten rijden toen het wat lastig bleek te gaan. Als hij tot bij de eerste tijdrit kort had gestaan in het klassement had hij daar een aanval op het geel in gedachten. Maar dat is nu natuurlijk verleden tijd. Hij zal zich nu richten op één of twee goede tijdritten en wellicht een keer een ontsnapping.

Ik maak me wel wat zorgen over zijn vorm omdat hij het hele jaar nog niet echt goed is geweest. Er is natuurlijk op zich nog niets aan de hand. Nu in topvorm zijn zou voor de Spelen te vroeg zijn. Maar het is natuurlijk prettig als je ergens in het seizoen een keer een bevestiging krijgt. Ook in de Giro was hij ondanks de dagen in de roze trui niet indrukwekkend.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 07, 2016 3:44 pm

Laten we eerlijk zijn, fietsen met van die pijnlijke pukkels rondom je anus is voor niemand een pretje. Dus ook niet voor Dumoulin. :ajaxsmiley.gif:

peter

Bericht door peter » do jul 07, 2016 4:30 pm

Nog 8 km te gaan. Groenewegen moet door het midden van de weg en moet dan langs Greipel. En dat is knap als je pas 23 bent.

Kan die achterlijke Dijkstra z'n smoel eens houden. (en ja ik ben even gebonden aan de NOS).

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 07, 2016 4:34 pm

Let op Groenewegen. :hypocrite.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 07, 2016 4:35 pm

De uitkomst is een lotto. :ajaxsmiley.gif:

peter

Bericht door peter » do jul 07, 2016 4:40 pm

Die Cav is wel groot, hoor. Wat een klasbak.

Herbie en Maarten vinden het allemaal weer fantastisch wat Groenewegen heeft laten zien. Die gasten zijn niet serieus te nemen.

Alexander

Bericht door Alexander » do jul 07, 2016 4:42 pm

Haha, kunnen ze bij de NOS gewoon verslag geven van de Tour, in plaats van verslag van de rit van Groenewegen? Die jongen zal ongetwijfeld een talentje zijn, maar komt voor nu nog heel veel te kort. Staat niet eens op de foto.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 07, 2016 6:08 pm

Het is ze geloof ik niet opgevallen dat Daniel McLay met een ijzersterke sprint de 3e plek pakt en zeer dicht bij meer zat. Dát was nou de verrassing van deze sprint.

De terugkeer van Cavendish naar de troon van de sprint is wel echt indrukwekkend. Gewoon drie ritten te pakken terwijl vooraf niemand hem heeft genoemd als de te kloppen sprinter.

Positief wat betreft Groenewegen is dat hij nu boos was na afloop. Hij is meer zichzelf en ziet dat het beter moet. Hij ziet er wat dat betreft anders uit dan na de eerste sprint. En dat is de houding die je als sprinter moet hebben. Dat idiote commentaar doet hem ondertussen meer kwaad dan goed.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » vr jul 08, 2016 12:58 pm

En we zijn er weer bij en dat is pri hi ma. Viva Hollandia.. Oh wacht...

Plaats reactie