Het werd duidelijk tijdens de persco dat Bosz wel werd gekend in de Columbiaanse pareltjes. Maar dat de beslissing genomen werd door het Technische hart. Ik denk ook dat je enigszins je oren moet laten hangen naar de trainer. Je kan moeilijk een speler aankopen en dat trainer de speler niet gaan opstellen. Misschien daarom dat we de afgelopen vijf jaar alleen maar aan Studio Sport scouting deden.Cruijff schreef:Het is wel duidelijk dat er opeens met een veel wijdere blik wordt rondgekeken. Hoewel de huidige trainer niet erg veel Spaans spreekt in tegenstelling tot de vorige zijn er al heel rap twee Colombianen aangetrokken, voor een substantieel aantal miljoenen ook.Arthur schreef:Ik ben wel benieuwd of het spelersbeleid anders is met Bosz dan onder De Boer. Ik heb het idee dat Overmars zijn oren erg laat hangen naar de trainer.
De vorige hoofdcoach keek voornamelijk wat voor Moisanders, Viergevers of Gudeljes er nog bij AZ rondliepen.
Marc Overmars
Moderator: mods
Re: Marc Overmars
Chris a.k.a Giiser
Ja, zeker wanneer er geld is om te besteden en de uitgaven blijven redelijk verantwoord, kun je het best de aankopen doen die de trainer wil.Chris schreef:Het werd duidelijk tijdens de persco dat Bosz wel werd gekend in de Columbiaanse pareltjes. Maar dat de beslissing genomen werd door het Technische hart. Ik denk ook dat je enigszins je oren moet laten hangen naar de trainer.Cruijff schreef:Het is wel duidelijk dat er opeens met een veel wijdere blik wordt rondgekeken. Hoewel de huidige trainer niet erg veel Spaans spreekt in tegenstelling tot de vorige zijn er al heel rap twee Colombianen aangetrokken, voor een substantieel aantal miljoenen ook.Arthur schreef:Ik ben wel benieuwd of het spelersbeleid anders is met Bosz dan onder De Boer. Ik heb het idee dat Overmars zijn oren erg laat hangen naar de trainer.
De vorige hoofdcoach keek voornamelijk wat voor Moisanders, Viergevers of Gudeljes er nog bij AZ rondliepen.
Het andere uiterste is natuurlijk weer je club bijna naar een faillissement brengen door kopen en kopen en kopen tot aan de afgrond.
Denk niet dat we er niet heel bang voor moeten zijn dat dat gebeurt.
Omdat Peter Bosz niet heel veel Spaans spreekt, niet veel beter dan de doorsnee toerist, misschien handig om af en toe iemand erbij te hebben die in Spanje heeft gespeeld die met de Colombianen kan communiceren? Hoeft niet elke dag, maar zo af en toe.
Dan zou je denken aan toch weer een rol voor iemand als bijvoorbeeld Ronald de Boer, of iemand met een vrij rustig karakter zoals Michael Reiziger.
-
Het TH neemt de beslissingen, zo stond dat in 2011 in dat rapport, de trainer zal misschien een vetorecht hebben, maar om een speler tegen de zin van de trainer in aan te nemen, is niet slim.Het werd duidelijk tijdens de persco dat Bosz wel werd gekend in de Columbiaanse pareltjes. Maar dat de beslissing genomen werd door het Technische hart. Ik denk ook dat je enigszins je oren moet laten hangen naar de trainer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Precies.Demosthenes schreef:Het TH neemt de beslissingen, zo stond dat in 2011 in dat rapport, de trainer zal misschien een vetorecht hebben, maar om een speler tegen de zin van de trainer in aan te nemen, is niet slim.Het werd duidelijk tijdens de persco dat Bosz wel werd gekend in de Columbiaanse pareltjes. Maar dat de beslissing genomen werd door het Technische hart. Ik denk ook dat je enigszins je oren moet laten hangen naar de trainer.
Je kunt je groen en geel ergeren aan wat er allemaal bij Ajax gebeurt, maar als je dat te vaak doet verander je in een Hagenees.
('t tragische lot dat IH is overkomen)
Ik heb bij Ajax, sinds de wissels tegen De Graafschap, weinig domme dingen meer zien gebeuren.
- InnerHarbour
Helaas voor jou moet ik je opnieuw corrigeren, ik ben een Hagenaar, van het zand, geen Hagenees die van het veen zijn.Cruijff schreef:
Je kunt je groen en geel ergeren aan wat er allemaal bij Ajax gebeurt, maar als je dat te vaak doet verander je in een Hagenees.
('t tragische lot dat IH is overkomen)

YNWA
InnerHarbour schreef: Helaas voor jou moet ik je opnieuw corrigeren, ik ben een Hagenaar, van het zand, geen Hagenees die van het veen zijn.

Na een paar pints bier in O'Casey zou je toch echt zeggen 'die is uit de klei getrokken'.

Hagenaar, Hagenees... ook Hagenaars gedragen zich vaak als tokkies, daarom hebben velen vaak ook zoveel geld.

Arsenal geïnteresseerd in Marc als TD
bye

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wordt vaak lacherig gedaan over zijn presteren, maar dat is toch echt onterecht. Lees ieder jaar dat de Tovenaar uit Eindhoven tot grote prestaties komt, maar als je de transfers vergelijkt, dan scoort Overmars vele malen beter.
Afgelopen 3 jaar PSV:
Isimat, Luuk de Jong, Guardado, Cmiljanic, Wintjes, Pasveer, Scamacca, Van Ginkel, Moreno, Pereiro, Propper, Lestienne, Simon Poulsen, Zinchenko, Siem de Jong, Ramselaar, Jurjus, Schwaab.
Afgelopen 3 jaar Ajax:
Dolberg, Sinkgraven, Onana, Boer, Zimling, Dijks, Milik, Viergever, Zivkovic, Sanogo, Younes, Gudelj, Heitinga, Neres, Westermann, Ziyech, Krul, Traoré, Sanchez, Cassierra.
Overmars had een erg matig (aankoop)seizoen in 15/16, maar als je nu naar de huidige staat van de aangekochte selectie kijkt, dan staat Ajax lichtjaren voor op PSV. Zowel de huidige kwaliteit als het potentieel voor de Europese markt. PSV gaat wat miljoenen pakken voor Propper en misschien ook voor Ramselaar en Pereiro. Vergelijk dat eens met Dolberg, Onana, Ziyech, Sanchez. En dan laten we de eigen jeugd dus buiten beschouwing, want dan wordt het allemaal nog wat pijnlijker.
Afgelopen 3 jaar PSV:
Isimat, Luuk de Jong, Guardado, Cmiljanic, Wintjes, Pasveer, Scamacca, Van Ginkel, Moreno, Pereiro, Propper, Lestienne, Simon Poulsen, Zinchenko, Siem de Jong, Ramselaar, Jurjus, Schwaab.
Afgelopen 3 jaar Ajax:
Dolberg, Sinkgraven, Onana, Boer, Zimling, Dijks, Milik, Viergever, Zivkovic, Sanogo, Younes, Gudelj, Heitinga, Neres, Westermann, Ziyech, Krul, Traoré, Sanchez, Cassierra.
Overmars had een erg matig (aankoop)seizoen in 15/16, maar als je nu naar de huidige staat van de aangekochte selectie kijkt, dan staat Ajax lichtjaren voor op PSV. Zowel de huidige kwaliteit als het potentieel voor de Europese markt. PSV gaat wat miljoenen pakken voor Propper en misschien ook voor Ramselaar en Pereiro. Vergelijk dat eens met Dolberg, Onana, Ziyech, Sanchez. En dan laten we de eigen jeugd dus buiten beschouwing, want dan wordt het allemaal nog wat pijnlijker.
-
- AT Toto winner 15/16
Toch blijft dat lijstje van Overmars ook maar matig hoor, staan zat missers en twijfelgevalletjes tussen.
- peter
Oh zeker en vorig seizoen krijgt hij van mij ook een onvoldoende. De selectie van FdB had een impuls nodig en dat los je niet op met wat krakkemikkige routine en Eredivisieprut.
Ajax koopt natuurlijk veel meer jeudspelers, maar het is toch kunstig dat ze als enige club in Nederland in staat zijn om parels als Onana en Dolberg te kopen. Feyenoord koopt zo'n Mans Herrmann en PSV komt met Scamacca op de proppen en dan weet je bij voorbaat al 'dat wordt natuurlijk weer niks'.
Ajax koopt natuurlijk veel meer jeudspelers, maar het is toch kunstig dat ze als enige club in Nederland in staat zijn om parels als Onana en Dolberg te kopen. Feyenoord koopt zo'n Mans Herrmann en PSV komt met Scamacca op de proppen en dan weet je bij voorbaat al 'dat wordt natuurlijk weer niks'.

-
Ajax is een handelshuis, td's worden verkocht, spelers worden verkocht en als het moet verkoopt Ajax ook de schoonmaakster.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ze moeten van onze krent afblijven. Laat ze Zorc maar ophalen in Dortmund of die TD van Sevilla (als hij niet al bij Roma heeft getekend).
Zou Marc een afkoopsom of doorverkooppercentage hebben geregeld voor zichzelf?
Zou Marc een afkoopsom of doorverkooppercentage hebben geregeld voor zichzelf?

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ach jee, hij heeft een paar leuke spelers gehaald en nu moet hij meteen naar Arsenal.
Zie hem er nog voor aan dat hij gaat ook.

Zie hem er nog voor aan dat hij gaat ook.

Vorig jaar was iedereen hem op de fiets gaan brengen naar Arsenal, nu lees ik allemaal berichten dat Marc moet blijven... 

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Zou jij hem missen?
Mooi moment om Arsenal een vette afkoopsom uit de zak te kloppen. En een vakman te halen.

Mooi moment om Arsenal een vette afkoopsom uit de zak te kloppen. En een vakman te halen.
-
Ik heb totaal geen zicht op die markt, wie is wel die vakman, wie niet, maar wie moet er eventueel komen? (Overmars zegt niemand van Arsenal gesproken te hebben o.i.d., zegt mij niets, kan echter ook de waarheid zijn)Mooi moment om Arsenal een vette afkoopsom uit de zak te kloppen. En een vakman te halen.
-
Ik zou hem wel missen eigenlijk... Doet prima zaken voor Ajax qua inkoop/verkoop, met als absolute uitschieter natuurlijk Millik.Yopii schreef:Zou jij hem missen?![]()
Ajax durft sinds kort weer te investeren in kwaliteit: Ziyech, Sanchez, Neres (hopelijk), er staat momenteel echt een prima selectie, mede dankzij Overmars!
-
- AT Toto winner 15/16
Vind het best wel een afgang voor Overmars dat Veltman en blijkbaar meerdere spelers bij hem langs geweest zijn dat er nog minimaal 4 spelers bij moeten.
- Cluijffert
Het blijft opvallend hoe het ene jaar Overmars een prima selectie weet neer te zetten en het jaar erna het erop lijkt dat ie heeft lopen slapen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Overigens een volstrekte grap dat nota bene Veltman zich meldt bij Overmars.
- Giacomo Puccini
Alexander schreef:Overigens een volstrekte grap dat nota bene Veltman zich meldt bij Overmars.

Ajax!
Correctie: hij heeft één jaar een prima selectie weten neer te zetten en heeft de rest van de jaren lopen slapen.Cluijffert schreef:Het blijft opvallend hoe het ene jaar Overmars een prima selectie weet neer te zetten en het jaar erna het erop lijkt dat ie heeft lopen slapen.
2 jaar door een valse start op 1 punt het kampioenschap gemist dus we modderen lekker door ben er echt klaar mee.
- Cluijffert
Touché...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- peter
Doelen we dan op vorig jaar? Sanchez werkte zijn eerste oefenduel af op 8 augustus en vervolgens kwam hij een paar dagen voor de Rostov clash (opgezocht: 11 augustus) met Traore op de proppen. Tot slot kwam Ziyech pas op 30 augustus de tent binnenwandelen. Drie aankopen die het verschil hebben gemaakt. In tegenstelling tot Cassierra, Westermann en Krul.Arthur schreef:Correctie: hij heeft één jaar een prima selectie weten neer te zetten en heeft de rest van de jaren lopen slapen.Cluijffert schreef:Het blijft opvallend hoe het ene jaar Overmars een prima selectie weet neer te zetten en het jaar erna het erop lijkt dat ie heeft lopen slapen.
Als je dan nu kijkt dat 14 augustus is, dan liggen we dus niet heel veel achter op die prima neergezette selectie.