Jasper Cillessen
Moderator: mods
Re: Jasper Cillessen
Liever niet. Een betrouwbare keeper is belangrijk voor je elftal. Cillessen is misschien niet altijd even spectaculair maar hij doet zelden gekke dingen. Kleine kanttekening is dat er dit seizoen af en toe wel eens een bal in ging waarvan ik dacht dat hij niet onhoudbaar was. Maar dat heb je bij iedere doelman.
Moest hij wel vertrekken zou ik in Nederland inderdaad naar Room kijken. Die doet het volgens mij prima bij Vitesse. Buiten Nederland heb ik geen flauw idee.
Moest hij wel vertrekken zou ik in Nederland inderdaad naar Room kijken. Die doet het volgens mij prima bij Vitesse. Buiten Nederland heb ik geen flauw idee.
Nil volentibus arduum
Ruiter kan ook wel een beetje keepen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Wordt Onana nog wat?
-
- AT Toto winner 15/16
Waarom moet de keeper per se uit Nederland komen? Ik zou het Cillessen wel gunnen trouwens, hij keept al een paar jaar bij Ajax, is international, op een gegeven moment moet je die stap gewoon maken. Het zal best een mooi groot bedrag worden, aan Ajax om zorg te dragen voor een goede vervanger.
In zijn algemeenheid heb ik wel een voorkeur voor Nederlandse spelers bij Ajax. Maar wanneer een buitenlandse speler de beste optie is dan moet je daar uiteraard voor gaan. Ik beperk me met suggesties alleen tot de Nederlandse markt want het weinige voetbal dat ik tegenwoordig nog zie is dat in Nederland. Verder dan iemand als Room kom ik dus simpelweg niet.
Cillessen zelf zou ik een mooie transfer inderdaad wel gunnen. Al vraag ik me af of Everton en de Premier League voor hem dan de beste keuze zou zijn.
Cillessen zelf zou ik een mooie transfer inderdaad wel gunnen. Al vraag ik me af of Everton en de Premier League voor hem dan de beste keuze zou zijn.
Nil volentibus arduum
Ik zie iets meer in Ruiter dan in Room. Is ook een aardig stukje langer en dat vind ik voor een keeper altijd wel belangrijk. Bij Utrecht doet hij het al seizoenen lang prima.
Van buitenlandse mogelijk interessante keepers voor Ajax ben ik ook niet op de hoogte. Vorig jaar, toen Man U interesse had in Cillessen, werd er gesproken over Ryan van Club Brugge. Die keept inmiddels echter bij Valencia.
Van buitenlandse mogelijk interessante keepers voor Ajax ben ik ook niet op de hoogte. Vorig jaar, toen Man U interesse had in Cillessen, werd er gesproken over Ryan van Club Brugge. Die keept inmiddels echter bij Valencia.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Mocht Jasper weg gaan dan zal het ws wel Room worden.. Bosz heeft natuurlijk met Room samen gewerkt
Weer op zoek naar een Interim coach..
Heeft hij onder Bosz ook de plaats van Veldhuizen ingenomen? Denk het wel zo uit m'n hoofd. Dat was in Arnhem volgens mij best wel een dingetje. Achteraf niet terecht want Room was duidelijk beter dan overschatte Pietje.
Nil volentibus arduum
In eigen gelederen hebben we ook een paar jongens met potentie staan. Vooral van wat ik van Stan Van Bladeren heb gezien ben ik aardig gecharmeerd. Alleen heb ik op goal liever iets meer ervaring en de bijbehorende rust. Onana is helemaal geen optie zo te lezen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Everton lijkt me een prima stap voor Cillessen. Vraag me af of Koeman hem écht wil en of Cillessen überhaupt goed genoeg is om zich in de PL staande te houden. Hij mist lengte en dat nerdy jankhoofd van 'm helpt ook niet.
wimpey schreef:Everton lijkt me een prima stap voor Cillessen. Vraag me af of Koeman hem écht wil en of Cillessen überhaupt goed genoeg is om zich in de PL staande te houden. Hij mist lengte en dat nerdy jankhoofd van 'm helpt ook niet.
Volgens mij zit het helemaal goed met zijn lengte. En Hugo Lloris doet het ook prima in de PL toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Met een nerdy jankhoofd ben je topkeeper in de PL. De Gea en Courtois hebben er bijvoorbeeld ook een.wimpey schreef:Everton lijkt me een prima stap voor Cillessen. Vraag me af of Koeman hem écht wil en of Cillessen überhaupt goed genoeg is om zich in de PL staande te houden. Hij mist lengte en dat nerdy jankhoofd van 'm helpt ook niet.
-
Over Van der Sar gingen ook niet bepaald positieve berichten over zijn uitstraling, die kwam blijkbaar pas toen hij op 35-jarige leeftijd naar MU ging, misschien gaat Cillessen over acht jaar wel naar MU.
Was mist Cillessen dat Vermeer en Zoet wel hebben of missen die dat ook? Cillessen is 188 cm groot (Wikipedia, kan op verzoek worden aangepast tot 192 cm, verkoopt beter in de PL) dat is 5 cm langer dan Vorm die het in de PL niet slecht deed, dat is 6 cm langer dan Casillas, weer volgens Wikipedia, ook niet de minste.
Ik maak me alleen wat zorgen als Onana zijn plaats inneemt, maar ik hoop me te vergissen.
Was mist Cillessen dat Vermeer en Zoet wel hebben of missen die dat ook? Cillessen is 188 cm groot (Wikipedia, kan op verzoek worden aangepast tot 192 cm, verkoopt beter in de PL) dat is 5 cm langer dan Vorm die het in de PL niet slecht deed, dat is 6 cm langer dan Casillas, weer volgens Wikipedia, ook niet de minste.
Ik maak me alleen wat zorgen als Onana zijn plaats inneemt, maar ik hoop me te vergissen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- Ajaciedjuh
Inderdaad, we mogen in onze handen wrijven met Cillessen De beste keeper die we gehad hebben sinds vd Sar.
Er komen een aantal goede keepers aan vanuit de jeugd, maar dat duurt nog een paar jaar. Een Nederlands alternatief (Zoet, Vermeer, Vorm, Krul lijken me niet haalbaar) is er niet, dus zal het een buitenlander worden. Of Onana al zo ver is kan ik niet inschatten. Was erg onrustig in het begin.
Er komen een aantal goede keepers aan vanuit de jeugd, maar dat duurt nog een paar jaar. Een Nederlands alternatief (Zoet, Vermeer, Vorm, Krul lijken me niet haalbaar) is er niet, dus zal het een buitenlander worden. Of Onana al zo ver is kan ik niet inschatten. Was erg onrustig in het begin.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Vorm lijkt me de enige haalbare in dat verhaal... Zoet en Vermeer zou je niet eens moeten willen..
Krul verdient momenteel veels te veel alhoewel gedegradeerd, Vorm zou betaalbaar kunnen zijn mits hij een salarisvermindering in overweging zou nemen met garantie op een basisplaats.
Krul verdient momenteel veels te veel alhoewel gedegradeerd, Vorm zou betaalbaar kunnen zijn mits hij een salarisvermindering in overweging zou nemen met garantie op een basisplaats.
-
Op https://www.wikiwand.com/nl/Jasper_Cillessen is hij gegroeid, is nu 190 cm lang, wordt Engeland. Op https://www.wikiwand.com/nl/Mike_van_der_Hoorn is Mike nog steeds 192 cm lang, ook naar Engeland?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
Ik zie ze er nog voor aan De Steek terug te halen......WP_LeGeNd schreef:Vorm lijkt me de enige haalbare in dat verhaal... Zoet en Vermeer zou je niet eens moeten willen..

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
-
Je weet dat Koeman graag spelers haalt die hij goed kent (mee gewerkt heeft) en dat je in Engeland carte blanche krijgt als trainer.wimpey schreef:Everton lijkt me een prima stap voor Cillessen. Vraag me af of Koeman hem écht wil en of Cillessen überhaupt goed genoeg is om zich in de PL staande te houden. Hij mist lengte en dat nerdy jankhoofd van 'm helpt ook niet.
Bij Ajax; Sikora, Soetaers (en bijna Diarra)
Bij Valencia; Maduro
Bij PSV; Patrick Kluivert, Micheal Reiziger (op het WK '98)
Bij Feyenoord; Pelle, Mathijssen
Bij Southampton; Pelle (en Cuco Martina die onder zijn broer gespeeld had bij RKC), Tadic
Cillissen lijkt me wel te vertrekken, Ajax is nu bezig met die reserve doelman van Schalke 04. Normaal zijn we nooit zo pro-actief dus er zal wel wat spelen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Voor minder dan 10 milj.. gaat hij niet weg.. Daar boven strik eromheen.. Maar om nu uit te komen bij een 2e keeper van Schalke.. 

Weer op zoek naar een Interim coach..
-
Dat laatste boeit me niet zo, gaat er meer om of hij ook kan keepen.mattie schreef:Voor minder dan 10 milj.. gaat hij niet weg.. Daar boven strik eromheen.. Maar om nu uit te komen bij een 2e keeper van Schalke..
Dat lijkt mij ook. Veel van dat soort clubs hebben overigens een prima tweede keeper achter de hand, die niet veel minder zijn dan de eerste keeper.
Hij rookte teveel, hij zuipt teveel en hij traint te weinig.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Ajaciedjuh
En teveel geblesseerd.beelzebub schreef:Hij rookte teveel, hij zuipt teveel en hij traint te weinig.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Een geluk bij een ongeluk dat hij gisteravond dan die flater maakte.Jasper Cillessen staat open voor een vertrek naar de Premier League
Ajax-doelman Jasper Cillessen zou open staan voor een vertrek uit Amsterdam. Volgens De Telegraaf is een aantal clubs uit de Premier League geattendeerd op de wens van de doelman.
De Oranje-international heeft nog een contract voor twee seizoenen bij Ajax, en het was vooralsnog vrij rustig rondom de sluitpost. Mochten er echter clubs in Engeland zijn die een keeper nodig hebben, dan is de kans groot dat ze bij Cillessen uitkomen.

Hoewel.... menig PL club laat zich er niet van weerhouden om vele miljoenen te spenderen aan iemand die regelmatig flink door de mand zakt.