Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Andriy Demchenko

Re: Jong Ajax (Jupiler League 2015-2016)

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 09, 2016 7:04 pm

'Stam neemt Ulderink en Bakkati mee naar Reading'

Jaap Stam neemt volgens Sky Sports zowel Andries Ulderink als Said Bakkati mee naar het Engelse Reading. Het team vormde het afgelopen jaar met zijn drieën de staf van Jong Ajax. Bakkati werkte sinds een jaar voor Ajax.
Ulderink en Bakkati mee, heeft ie wel 'aardig' uitonderhandeld. Nu was ik bij Jong Ajax nooit zo onder de indruk van het selectiebeleid. Wat sommige spelers continu in het elftal deden was me een raadsel af en toe, an sich deed Ajax 2 het nog niet eens heel slecht dit seizoen. Er vallen dus weer wat open vacatures voor Jong Ajax.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jun 12, 2016 12:56 pm

Een nieuwe staf voor Ajax 1 en een voor Jong Ajax en een hoofd jeugdopleiding is er ook nog niet of heb ik een bericht gemist? Werk aan de winkel voor Overmars en Bergkamp, het TH (Zit Van der Sar daar nu permanent in?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 14, 2016 4:12 pm

Eerste elftal zal bestaan uit

Ajax; Kruzen - Spijkerman - Bosz - Bergkamp

Jong Ajax; Keizer en ben benieuwd wie zijn assistenten dan worden

HJO; Ouali (voorlopige HJO)
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo jun 15, 2016 9:27 am

Heb op ANN al meermaals gelezen dat Bergkamp HJO wordt/blijft juist.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 15, 2016 2:28 pm

Het wordt best een boerengezelschap zo met Bosz, Kruzen, Spijkerman he. Niet dat daar iets mis mee is, maar qua identificatie is het wel even wennen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jun 15, 2016 2:41 pm

Heeft De Boer niet meerdere malen gezegd dat hij in alle gevallen Spijkerman weer wil meenemen als assistent wanneer hij een nieuwe club vindt?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 15, 2016 2:55 pm

Cruijff schreef:Heeft De Boer niet meerdere malen gezegd dat hij in alle gevallen Spijkerman weer wil meenemen als assistent wanneer hij een nieuwe club vindt?
In het begin wel, daarna is in de media verschenen dat hij blijft. Trustful gaat wel mee met de Boer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 15, 2016 3:17 pm

Go Ahead Eagles lijft Sam Hendriks in
Go Ahead Eagles is erin geslaagd om Sam Hendriks (21) vast te leggen. De oud-jeugdspeler van De Graafschap komt over van Ajax en tekent in Deventer een contract voor drie seizoenen.

Sam Hendriks maakte de afgelopen drie jaar bij Ajax kennis met de nodige Amsterdamse bluf. Als geboren en getogen Doetinchemmer verloor hij nooit zijn nuchtere inborst. „Ik ben dan ook niet iemand die meteen een basisplaats gaat eisen”, stelt hij. „Ik moet ‘m verdienen. Daarvoor zal ik keihard moeten werken. Gelukkig is dat een belangrijk onderdeel van mijn spel. Ik doe er alles voor om belangrijk te zijn voor het team met goals en assists. Loer constant op die ene voorzet of steekpass.”

Opvolger van De Kogel
Hendriks geldt bij Go Ahead als een mogelijke opvolger van centrumspits Leon de Kogel. De clubtopscorer staat in de belangstelling van meerdere clubs in binnen- en buitenland. De Kogel staat in Deventer nog voor een seizoen onder contract, maar Go Ahead hoopt die verbintenis open te breken en te verlengen.

Hendriks heeft aangetoond dat hij ook een geboren goaltjesdief is. Hij kwam uit in alle Nederlandse jeugdteams, van het nationale elftal voor spelers tot vijftien jaar tot en met Jong Oranje. Hij werd in het seizoen 2010/11 topscorer van de landelijke eerste divisies van de B-junioren. In vijftien competitiewedstrijden scoorde hij 31 keer.

Topscorer Jong Ajax
Hendriks werd in het afgelopen seizoen topscorer van Jong Ajax. Hij maakte 14 doelpunten in 28 wedstrijden, waaronder een benutte strafschop in het thuisduel met Go Ahead (2-2). Hoewel hij een doorlopend contract had, kreeg hij eind april te horen dat hij mocht vertrekken uit Amsterdam. Go Ahead betaalt voor hem een kleine transfersom, waarvan de hoogte niet nader bekend wordt gemaakt. Ajax heeft Hendriks niet helemaal losgelaten. De club bedong de eerste optie tot koop, mocht hij voortijdig vertrekken uit Deventer.

„Al vanaf het begin was Go Ahead Eagles erg concreet”, meldt Hendriks. „Het vertrouwen dat ze in mij stelde, was precies wat ik de afgelopen jaren wat miste. Ik heb goede gesprekken gehad met Hans de Koning en technisch manager Dennis Bekking. Zo goed zelfs, dat ik niet meer wilde wachten wat er eventueel nog komen ging. Ik wilde naar Go Ahead Eagles en Go Ahead Eagles wilde mij.”

Hendriks is de vierde versterking voor de naar de eredivisie gepromoveerde club uit Deventer, die eerder Kevin Brands, Joey Suk en Sander Fischer strikte.
http://www.gelderlander.nl

De vergoeding schijnt een ton te zijn, en Ajax zou hem dan voor 7,5 ton terug kunnen kopen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 20, 2016 6:55 am

AS
[quote]Ogararu assistent van Keizer bij Jong Ajax
BvdPloeg, 20-06-2016 om 07:33

George Ogararu is door Ajax aangesteld als assistent van Marcel Keizer. De Roemeen was het afgelopen half jaar verantwoordelijk voor Ajax A2, maar nu dat team is verdwenen, schuift Ogararu een plekje op.

Keizer en Ogararu vormen daarmee een nieuwe duo bij de beloften, nadat Jaap Stam, Andries Ulderink en Saïd Bakkati kortgeleden voor Reading kozen. Keizer tekende in Amsterdam een contract voor drie jaar, Ogararu kwam in januari van dit jaar in dienst.

Jong Ajax start maandag met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Op 8 augustus zal de ploeg de competitie beginnen met een thuiswedstrijd tegen FC Emmen. Over het oefenprogramma van de beloften is vooralsnog nog weinig bekend.
/quote]
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op ma jun 20, 2016 6:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 20, 2016 6:57 am

AS
De Ligt, Eiting en Zeefuik vervroegd naar Jong
BvdPloeg, 20-06-2016 om 07:45, 503 views, Ajax.nl | Bekijk de nieuwe Ajax zomercollectie!

Matthijs de Ligt, Carel Eiting en Deyovaisio Zeefuik zullen voorlopig deel uitmaken van de selectie van Jong Ajax. De drie A-junioren mogen in principe nog een seizoen in de jeugd spelen, maar worden vooralsnog vervroegd doorgeschoven.

Ajax laat via de officiële kanalen weten dat Jong Ajax maandag begint aan het nieuwe seizoen met 26 namen op papier. Naast de drie A-junioren staan hier ook spelers tussen die terug komen van een verhuurperiode, zoals Sheraldo Becker, Queensy Menig en Lucas Andersen.

Ook aanwinst Danilho Doekhi is maandag van de partij. De verdediger krijgt gezelschap van veel leeftijdsgenoten die als tweedejaars A-junior de stap naar Jong Ajax moeten maken. Het gaat hier onder meer om Markus Bay, Nathan Leyder, Vince Gino Dekker, Ezra Walian en Mauro Savastano. Noussair Mazraoui is de enige speler in de selectie zonder contract. De eerste weken zal Keizer nog veel spelers missen vanwege het EK U19, dat in juli begint.

Talenten Kasper Dolberg, Abdelhak Nouri, Donny van de Beek, Vaclav Cerny en Frenkie de Jong staan niet bij de lijst van Jong Ajax, net als Robert Muric. Het zou zo maar kunnen dat zij (veelal na het EK U19) aansluiten bij het eerste elftal van Peter Bosz.
Ook einde Andersen dus bij Ajax.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma jun 20, 2016 8:01 am

Een mooie beloning voor hun ontwikkeling in de A1 van afgelopen seizoen. Ook benieuwd hoe spelers als Bay en Leyder het dit jaar gaan doen, aangezien ze -mede door aanhoudend blessureleed- niet veel hebben gespeeld afgelopen jaar.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 20, 2016 8:07 am

Thijs schreef:Een mooie beloning voor hun ontwikkeling in de A1 van afgelopen seizoen. Ook benieuwd hoe spelers als Bay en Leyder het dit jaar gaan doen, aangezien ze -mede door aanhoudend blessureleed- niet veel hebben gespeeld afgelopen jaar.
Idd, waarbij opvalt dat Bay (nog) geen contractverlenging heeft.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 20, 2016 8:17 am

De complete lijst, blauw mag weg verwacht ik.
Selectie Jong Ajax 2016-2017
Elton Acolatse
Norbert Alblas
Lucas Andersen
Markus Bay
Sheraldo Becker
Leon Bergsma
Stan van Bladeren
Pelle Clement
Damil Dankerlui
Gino Dekker
Danilho Doekhi
Carel Eiting
Indy Groothuizen
Dragisa Gudelj
Adham El Idrissi
Terry Lartey Sanniez
Nathan Leyder
Matthijs de Ligt
Noussair Mazaraoui
Queensy Menig
Leeroy Owusu
Mauro Savastano
Ezra Walian
Django Warmerdam
Deyovaisio Zeefuik
Richairo Zivkovic

peter

Bericht door peter » ma jun 20, 2016 10:20 am

Interessant. Heel benieuwd hoe het raamwerk er van JA uit komt te zien.
Zoiets met de aanvulling van Nouri en dergelijke:
Van Bladeren,
Zeefuik, Doekie, De Ligt, Savastano
Eiting/Bay
Dolberg, Dekker

Moet Nunnely er niet nog bij? Of is dat te vroeg?

Thijs

Bericht door Thijs » ma jun 20, 2016 10:49 am

Veel te vroeg, is ook zeker geen onbetwiste basisspeler geweest in de A1.

peter

Bericht door peter » ma jun 20, 2016 11:24 am

Maar welke buitenspelers gaan dan de flanken bestieren in Jong Ajax? Nog een jaartje Muric en Cerny kan echt niet en Acolatse heeft het niveau sowieso niet.

Thijs

Bericht door Thijs » ma jun 20, 2016 11:32 am

Nou Dekker sowieso op links met Acolatse als back up, en op rechts zal waarschijnlijk toch nog wat speeltijd voor óf Cerny, óf Muric zijn. Walian kan evt. ook nog op de vleugel, maar is een spits. Ook Adham el Idrissi kan nog op de vleugels.

peter

Bericht door peter » ma jun 20, 2016 11:37 am

Ja precies.

Dan wordt het uiteindelijk zoiets:
Onana, Zeefuik, De Ligt, Doekie, Savastano, De Jong, Eiting, Nouri, Muric, Dolberg, Dekker.

Interessant seizoen wordt dat wel.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 20, 2016 12:24 pm

Hoeveel van deze jongens kan er echt wat van?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di jun 21, 2016 10:32 am

Lionel schreef:Hoeveel van deze jongens kan er echt wat van?
Op het niveau van de Nederlandse jeugd doen ze het goed, maar de stap naar Ajax 1 is natuurlijk veel te groot voor de meeste van deze jongens. Ajax haalde gemiddeld 1 à 2 doorgebroken jeugdspelers per jaar, dat gemiddelde krijg je niet zo maar op 3 à 4 per jaar, tenzij je het niveau van Ajax 1 verlaagt; dat laatste is de laatste jaren gebeurd, dus wie weet breken er van deze groep meer dan twee spelers door.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jun 22, 2016 6:28 pm

Lionel schreef:Hoeveel van deze jongens kan er echt wat van?
Doekhi is me onbekend,

Onana, De Ligt, Eiting, De Jong, Dolberg, Muric, Nouri zie ik allemaal wel Ajax-selectie niveau halen voor zover ze dat al niet zijn. Dekker en Zeefuik zou in principe ook goed moeten komen. Op sich is dit van alle selecties die ik in de loop der jaren gezien heb toch wel het meest talentvol van de afgelopen 15 jaar qua kwantiteit talent. Alleen niet alle talenten zijn al even ver, reken er niet op dat al die spelers hun debuut gaan maken dit jaar, De Ligt is b.v. slechts 16!

Walian, El Idrissi, Acolatse zie ik het zeker niet halen.

Overigens heeft Ajax Menig opnieuw verhuurd aan Zwolle. Ik denk trouwens dta Muric en Cerny wel degelijk als rechtsbuiten hun minuten zullen pakken in Ajax 2.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 30, 2016 9:13 am

Owusu verhuurd aan Excelsior, best wel opvallende move. Het zal betekenen dat Terry Lartey Sanniez en Devaisio Zeefuik dus gaan concurreren in Ajax 2 en wie concurrent van Kenny Tete moet worden (al hebben we daar natuurlijk ook nog Veltman voor).

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jun 30, 2016 10:06 am

ADO Den Haag heeft zich versterkt met de transfervrije Ashraf El Mahdioui. De twintigjarige middenvelder tekent voor drie jaar en komt over van Ajax, waar hij in het beloftenelftal speelde.
ADO-hoofdtrainer Zeljko Petrovic is tevreden met de komst van El Mahdioui. 'Met Ashraf halen we een erg talentvolle middenvelder in huis. Dat heeft hij de afgelopen jaren bij Ajax wel bewezen. Het zegt ook genoeg dat veel buitenlandse clubs hem binnen wilden halen. Dat Ashraf dan voor ADO Den Haag kiest, is een compliment voor onze club. We gaan de komende jaren ongetwijfeld veel plezier aan Ashraf beleven', zegt de Montenegrijn op de website van de Haagse club.

El Mahdioui is een laatbloeier ten opzichte van zijn leeftijdsgenoten. Drie jaar geleden ontdekten de Amsterdammers hem pas bij amateurclub Zeeburgia. In zijn eerste seizoen bij de A1 van Ajax werd hij direct verkozen tot het Talent van het Jaar 2014. Mede door het hoge aantal middenvelders in de hoofdselectie kon El Mahdioui niet op een contractverlenging rekenen.

El Mahdioui maakte afgelopen seizoen pas zijn debuut in de Jupiler League voor Jong Ajax. Daar kwam hij in 23 duels tot drie treffers. De Eredivisie is een stap hoger. Volgens El Mahdioui is ADO de ideale club om zichzelf verder te ontwikkelen. 'Ik kom natuurlijk uit de Jupiler League. Of ik al klaar ben voor de Eredivisie zal moeten blijken.'
http://www.vi.nl/nieuws/ado-den-haag-pl ... g-ajax.htm

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 12:09 pm

Andriy Demchenko schreef:Owusu verhuurd aan Excelsior, best wel opvallende move. Het zal betekenen dat Terry Lartey Sanniez en Devaisio Zeefuik dus gaan concurreren in Ajax 2 en wie concurrent van Kenny Tete moet worden (al hebben we daar natuurlijk ook nog Veltman voor).
En Ricardo van Rhijn. :smallgrin.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jun 30, 2016 1:29 pm

Kunnen we geen dam bij Lobith bouwen en deze Rhijn daar lekker aan de Duitse kant laten dobberen? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie