Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Champions League

Bericht door GangstaRiB » do mei 05, 2016 7:41 am

InnerHarbour schreef:Oh 28 mei dan kan ik niet, ben dan net bezig om te kijken hoe het gras groeit in mijn achtertuin. Maar goed dan mis ik dus het ultieme Spaanse tijdverdrijf, hoe smeer ik een tegenstander een kaart aan. :excited.gif:
Mijn onderbuik zegt me dat Atletico uit de verboden snoep pot pakt. Die bleven als Duracell konijnen rondrennen.
Maar goed, ik vind die ploeg ook rete-irritant met die asociale coach en dat speelt mee in mijn onderbuik.
Ik weet niet in hoeverre die Spaanse clubs gezond zijn qua financiën, terwijl de rest van het land in puin ligt. Het is ook niet goed voor het voetbal, deze dominantie. Maar goed, ze trekken wel de juiste spelers aan. Dat kun je ze niet ontkennen.
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mei 05, 2016 7:59 am

Oh je zou mij niet horen zeggen dat ze niet kunnen voetballen en als ze dat vervelende gedrag nu eens achterwegen zouden laten zou ik er misschien nog wel eens naar kijken. Ben vorig jaar nog in Madrid geweest, geweldige stad dat alles heeft, leuke mensen, mooie vrouwen alleen als ze gaan voetballen zit er een steekje aan los.

Vanavond LFC tegen Villarreal die een 1-0 voorsprong verdedigen. Twee blokken van 4 met hun reet tegen hun eigen strafschopgebied aan en maar vallen, zwaar geblesseerd blijven liggen, met zijn alle de scheidsrechter bestromen vragend om kaarten en maar tijdrekken. Ondertussen vlak voor en na rust met een counter 0-2 voorkomen. Je kan het uittekenen.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 05, 2016 8:16 am

Kan Klopp dan niet met een meesterplan komen? Daar wordt hij voor betaald toch?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 05, 2016 8:48 am

Kroos was weer eens zo extreem goed. Altijd heeft ie ff ruimte, steeds ziet ie de oplossing. En als je dan ook nog zo'n traptechniek hebt :biggthumpup.gif: Beter dan Xabi Alonso in z'n beste tijd was, nog beter.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 05, 2016 10:13 am

Voor het voetbal geen goede zaak dat er twee Spaanse ploegen in de finale staan. Misschien kunnen ze dat potje gewoon in eigen land spelen? Camp Nou zou wel een aardige optie zijn.

Uiteraard moedig ik iedereen weer aan om niet te kijken. Dat is de enige manier om nog iets tegen de huidige vorm van de Champions League te beginnen. Al is het waarschijnlijk al veel te laat. Het gros van het publiek heeft geen enkel probleem met het kliekje clubs dat de prijzen onderling mag verdelen. Gesteund door al dan niet dubieus verkregen miljoenen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mei 05, 2016 10:20 am

wimpey schreef:Kroos was weer eens zo extreem goed. Altijd heeft ie ff ruimte, steeds ziet ie de oplossing. En als je dan ook nog zo'n traptechniek hebt :biggthumpup.gif: Beter dan Xabi Alonso in z'n beste tijd was, nog beter.
Ja! :biggthumpup.gif:

Weet nog dat ik Kroos voor het eerst zag: tijdens een jeugd-EK. Ik viel van mijn stoel. Die jongen deed (bijna) alles goed en kan (bijna) alles uitvoeren. Precies het type voetballer dat wij hier in Nederland niet meer opleiden. Die jongen zien spelen is genieten.

Het niveauverschil tussen beide ploegen vond ik behoorlijk groot. City heeft maar een paar echt goede spelers.

columbus

Bericht door columbus » do mei 05, 2016 10:47 am

Kroos was zeker goed. Blijft apart dat Bayern hem naar mijn idee toch makkelijk heeft laten gaan. De Bruine is ook een speler waar is graag naar kijk. Verder doen beide clubs me niet zo veel, soms lijkt het wel een wedstrijd hoe-naai-ik-mijn-tegenstander-een-oor-aan... Walgelijk. Atletico is overigens geen haar beter, heeft een paar goede spelers maar krijg je een complete idioot als trainer er voor terug...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 05, 2016 12:21 pm

Ik vond Modric ook weer geweldig spelen. Heerlijke voetballer.

Le T.

Bericht door Le T. » do mei 05, 2016 3:36 pm

Marillion schreef: Uiteraard moedig ik iedereen weer aan om niet te kijken. Dat is de enige manier om nog iets tegen de huidige vorm van de Champions League te beginnen. Al is het waarschijnlijk al veel te laat. Het gros van het publiek heeft geen enkel probleem met het kliekje clubs dat de prijzen onderling mag verdelen. Gesteund door al dan niet dubieus verkregen miljoenen.
Er zijn heel veel bezwaren tegen deze CL, maar een andere reden waarom het me niet meer zoveel kan schelen is dat voetbalwedstrijd 5023 is die ik mijn leven zie. De meerwaarde van nummer 5024 is gering, ook al is het de finale, het is wat de EC1 betreft ook nummer 30 of zo. Dat wordt dan nog eens versterkt doordat beide clubs uit hetzelfde vaste kringetjes van kanshebbers komen en ze dat hebben bereikt met vuile trucjes, aanstellerij en zeer dubieuze financiering.

Maar ik denk dat zo'n wedstrijd voor twintigers nog wel wat voorstelt, simpelweg omdat het een groter deel vormt van alle wedstrijden die ze tot nog toe gezien hebben. Op die leeftijd maakt de wedstrijd nog indruk, het is per definitie wat, zo'n file, waarschijnijk kunnen die zich nog elke finale herinneren die ze hebben gezien. En laten twintigers voor reclame nou een ontzettend veel interessanter doelgroep zijn dan veertigers... Wat ik maar wil zeggen is dat het gevoel wat jij en ik delen niet zo heel veel zal uitmaken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 05, 2016 6:09 pm

In zekere zin heb je gelijk, ik herken me ook wel in je post al ben ik nog geen veertiger. Ik merk wel dat binding met de Champions League voor een groot deel weg is. Het probleem - in mijn ogen - is dat ik en net zoals veel anderen nog opgegroeid zijn met het perspectief van de eredivisie clubs die nog iets in Europa voorstelden. Dan is de huidige kermis met de financiële valsspelerij ook minder aanlokkelijker. Wat ik steeds meer merk is dat twintigers de stap overslaan en bijvoorbeeld fan zijn geworden van enkel Barcelona en helemaal niet in eigen competitie rondkijken. Voor hen is het helemaal niet vervelend zo'n CL omdat ze zich nog echt verbonden voelen met een van de kanshebbers.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 05, 2016 6:26 pm

Het laatste echte succes van Ajax is nu zo'n 20 jaar geleden. Genoeg redelijk jonge mensen die dat bewust hebben meegemaakt. Maar wat over nog 20 of 30 jaar? Dan ben ik 55-65 jaar en heeft de generatie daaronder Ajax nooit Europees zien schitteren. Ik wil niet negatief gaan lopen doen maar zo gaat het wel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 05, 2016 7:11 pm

Dat is eerder gezegd. Of denk je dat het in 1985 de algemene verwachting was dat Ajax binnen 10 jaar de drie Europese bekers zou winnen?

In de analyse kan ik me verder wel aardig vinden. Als je jonger bent kijk je er misschien anders tegenaan omdat je vanuit een ander perspectief kijkt. En wanneer je op een gegeven moment teveel hebt gezien neemt de aandacht ook af. We zijn in mijn ogen inmiddels compleet overvoert met voetbal. Als je wil kun je iedere dag wedstrijden kijken. Dat geeft, in combinatie met het andere perspectief, een compleet andere ervaring in vergelijking met het ouderwetse Europa Cup avondje.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 05, 2016 7:31 pm

Ik vind deze finale wel iets om naar uit te kijken, eigenlijk. De CL finales van de laatste jaren waren m.i. ook prima.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mei 05, 2016 7:37 pm

Snap de redenering niet zo. Het ene jaar is de finale interessant, het andere jaar niet. Dat is altijd al zo geweest.

Finales zijn vaak saai, maar dat heeft meer met spanning dan met toernooiopzet te maken. De belangen zijn zo groot dat zo'n wedstrijd vooral genieten is voor supporters van de winnende ploeg. Neem Ajax-Milan in 1995 - die wedstrijd was voor bijna iedereen buiten Amsterdam stomvervelend. Zo gaat het nu eenmaal. De poulewedstrijden tussen beide ploegen waren een stuk onderhoudender.

Ik vermaak me eigenlijk best met de CL :blush.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 05, 2016 7:40 pm

Marillion schreef:Dat is eerder gezegd. Of denk je dat het in 1985 de algemene verwachting was dat Ajax binnen 10 jaar de drie Europese bekers zou winnen?
Je moet toch erkennen dat het nu andere tijden zijn. Toen waren de kansen nog behoorlijk gelijkwaardig, of het nou Spaanse, Italiaanse, Nederlandse, Duitse of Engelse clubs betrof. Ok, je kon toen een keer een slechte lichting hebben, maar een goede lichting daarna kan dan even goed.

Tegenwoordig zijn de kansen verre van gelijkwaardig. Zolang er niet iets gebeurt dat de boel helemaal opschudt, zal dat ook niet veranderen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mei 28, 2016 7:16 pm

Veel plezier zo voor degenen die wel gaan kijken. Verwacht wel een mooi pot voetbal. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 28, 2016 7:35 pm

Come on, Atleti!

Zin in hoor. Hoe kan je hier nou geen zin in hebben?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » za mei 28, 2016 7:47 pm

Cut the crap en ga voetballen..
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » za mei 28, 2016 8:03 pm

Hoeveel schuld staat er op het veld ...
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mei 28, 2016 8:06 pm

Raakte Ramos hem wel echt aan? Fel begin vooralsnog.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za mei 28, 2016 8:07 pm

Buitenspel doelpunt?
Whitey on the moon.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 28, 2016 8:08 pm

Leek buitenspel, wel verdiende voorsprong.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za mei 28, 2016 8:10 pm

Was buitenspel. En raakt Ramos 'm niet dan was 't hinderen van de keeper
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za mei 28, 2016 8:15 pm

Infantilo zit op de tribune druk te appen dat er een videoref moet komen, mag ik aannemen.

Wat is modric toch een heerlijke speler he? Altijd alles goed.
Whitey on the moon.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mei 28, 2016 8:32 pm

Atlético speelt fantastisch positiespel. Vakman die Simeone.

Plaats reactie