Davy Klaassen

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

elliquido

Re: Davy Klaassen

Bericht door elliquido » vr mei 20, 2016 12:41 pm

verkopen voor 25 mio en een spits voor dat bedrag terughalen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 20, 2016 12:56 pm

Alexander schreef:Gudelj kan er op geen enkele positie wat van. Moeten we elkaar niet wijsmaken.

Vind ik echt onzin. Laat die jongen van 16 tot 16 denderen, dan is hij in zijn element. Kan absoluut nuttig en bruikbaar zijn voor dit Ajax.

Of we Klaassen moeten laten gaan vind ik moeilijk. Puur economisch gezien is 25-30 miljoen zo'n beetje de jackpot, denk ik. En ik ben er nog niet helemaal overheen hoe hij zo chokte toen het erom ging de laatste wedstrijden. We zitten ook niet bepaald dun in de middenvelders.

En toch zegt m'n gevoel me dat we Klaassen nog een jaartje moeten behouden, als het kan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 20, 2016 2:28 pm

Zeker houden. Is 1 van de belangrijkste spelers (misschien zelfs wel de belangrijkste momenteel) binnen de selectie. Wat hebben we aan dat geld, we kunnen het toch niet investeren (en dus ook niet die kwaliteit terughalen)?
Echte Ajacied, laten we hopen dat hij nog 1 jaartje blijft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mei 20, 2016 2:29 pm

Puur economisch gezien is 25-30 miljoen zo'n beetje de jackpot, denk ik. En ik ben er nog niet helemaal overheen hoe hij zo chokte toen het erom ging de laatste wedstrijden.
Echte toppers staan er in die wedstrijden, die heeft Ajax te weinig?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 20, 2016 3:41 pm

Sommige zien Klaassen graag vertrekken in de hoop dat die speeltuinvoetballer Nouri 1 meter 70, 50 kilo, niveau Willem !!, ook een keer mag meedoen. :hypocrite.gif:
YNWA

Mano

Bericht door Mano » vr mei 20, 2016 4:28 pm

Ik ben nooit een complete Klaassen fan geweest. De juiste instelling maar mist net die 'touch' die je op die plek moet hebben.

Neem laatste 5 wedstrijden van het seizoen. 5x een finale, hij was bij geen één goed. Heeft verzaakt.
Hij moet heel hard werken om zijn niveau te halen als ie dat vergeet, krijg je bovenstaande.

Pak die 25 mio
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr mei 20, 2016 4:36 pm

Klaassen is een harde werker met een neusje voor de goal, maar hij mist die verfijnde techniek die ik zo graag op die positie zie!

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 20, 2016 4:39 pm

Wie kopen we voor die 25 mln met een neusje voor de goal én een verfijnde techniek, als die 25 mln al (volledig) geïnvesteerd gaat worden? (open vraag).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 20, 2016 4:57 pm

Niemand, er is geen speler ter wereld met een transferprijs van 25 miljoen die voor 1 miljoen bruto in de Eredivisie komt spelen, niet één.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 20, 2016 5:39 pm

Inderdaad. Wat gaat er dan wel met dat geld gedaan worden zodat Ajax er beter van wordt? Janssen halen en daarnaast nog een goede defensieve kracht? Weegt dat op tegen het vertrek van Klaassen? Ik denk dat er al genoeg geld is om bijvoorbeeld een Janssen en nog één of meer spelers te halen. Ik vind daarom dat we Klaassen nog even moeten proberen te houden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 20, 2016 5:51 pm

Ajax mag z'n handjes dichtknijpen dat Klaassen nog een jaar wil blijven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 20, 2016 6:28 pm

Ik snap inderdaad niet waar de twijfel omtrent deze jongen vandaan moet komen. Ok, hij was de laatste weken niet meer in goede doen. Maar eerder dit jaar heeft hij Ajax zo'n beetje in zijn eentje overeind gehouden.

Klaassen is de belangrijkste schakel op het middenveld van Ajax. Een hele complete speler en bovendien een jongen met een Ajax hart.

Ik ben bovendien supporter en geen penningmeester van Ajax. De club is gezond. Dat is belangrijk en dat maakt dat we niet verplicht zijn om te verkopen. Laat Klaassen lekker nog een goed seizoen bij Ajax draaien. Daarna kun je 'm ook nog voor een dikke transfersom verkopen.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 20, 2016 6:59 pm

WP_LeGeNd schreef:Klaassen is een harde werker met een neusje voor de goal, maar hij mist die verfijnde techniek die ik zo graag op die positie zie!
Klaassen is juist 1 vd beste technische spelers in de selectie. Functionele techniek wel te verstaan (veel belangrijker dan trucjes). Daarnaast een geweldig inzicht en is ook nog effectief. Klaassen wordt zo vaak onderschat. Aan het eind van het seizoen was hij 'leeg'. Heeft ons oa de titel gekost.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 20, 2016 9:12 pm

Leeg... Terwijl hij lang niet alles gespeeld heeft, en terwijl ze binnen de kortste keren uit Europa en uit de beker lagen. Dat geeft te denken.

Arthur

Bericht door Arthur » vr mei 20, 2016 9:15 pm

Dat heeft ook met blessures te maken. Siem de Jong heeft in zijn laatste seizoen ook niet meer goed kunnen presteren vanwege blessures.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 20, 2016 9:18 pm

Jöhnk schreef:Leeg... Terwijl hij lang niet alles gespeeld heeft, en terwijl ze binnen de kortste keren uit Europa en uit de beker lagen. Dat geeft te denken.

Inderdaad, dat 'excuus' gaat wat mij betreft niet op. Hij chokte gewoon. Tegen De Graafschap moet Klaassen gewoon even doorbeuken en de team op sleeptouw nemen. Ik ben het nog steeds aan het verwerken hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mei 20, 2016 9:30 pm

InnerHarbour schreef:Sommige zien Klaassen graag vertrekken in de hoop dat die speeltuinvoetballer Nouri 1 meter 70, 50 kilo, niveau Willem !!, ook een keer mag meedoen. :hypocrite.gif:
Wie dan? Ik ben de grootste tegenstander ene Nouri op te stellen van 50 kilo, de Nouri uit de A1 moet nu wel zijn kans krijgen, anders kan hij beter worden verhuurd.

Ik vind het wel leuk dat Ajax jeugdspelers kan opstellen, bij Liverpool zie je die niet, schat ik zo in, dat koopt ieder jaar weer 3 of 4 x 90 kilo?

Ik ken weinig seizoenen waarin Ajax geen spelers verkocht en Ajax bestaat nog steeds. Ik vraag me alleen wel af of Napels echt dat bedrag heeft geboden, kan me het haast niet voorstellen voor een speler uit de eredivisie, die Europees niets heeft klaargespeeld en niet in het Nederlands elftal speelt, als iedereen fit is; hoewel ik ken de selectie voor de vriendschappelijk wedstrijden niet. Zit hij erbij?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mei 20, 2016 9:33 pm

InnerHarbours grote voorkeur voor stevige, gespierde, lange mannelijke mannen begint wel op te vallen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » vr mei 20, 2016 10:36 pm

Cluijffert schreef:InnerHarbours grote voorkeur voor stevige, gespierde, lange mannelijke mannen begint wel op te vallen.
InnerHarbour is Rene Van der Gijp? :confused.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 20, 2016 10:44 pm

Jöhnk schreef:Leeg... Terwijl hij lang niet alles gespeeld heeft, en terwijl ze binnen de kortste keren uit Europa en uit de beker lagen. Dat geeft te denken.
Klaassen is niet de loper waarvoor mensen hem doorgaans verslijten. Hij is op zijn best als hij zijn loopacties op een beperkt speelveld kan inzetten. Onder De Boer is hij een soort pendeldienst van zestien naar zestien die ook nog als enige speler ruimte in de opbouw moet maken (als hij zelf geen vuurpijlen te verwerken krijgt met twee man in zijn rug). Wat mij betreft niet heel raar dat hij na de winterstop iedere keer met blessures, pijntjes en vermoeidheid kampt.

De kracht van Klaassen ligt niet in het fysieke spel, maar in zijn denkwerk. Jammer genoeg heeft Klaassen vooralsnog zelden vanuit zijn kracht kunnen spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mei 21, 2016 6:55 am

Cluijffert schreef:InnerHarbours grote voorkeur voor stevige, gespierde, lange mannelijke mannen begint wel op te vallen.

Nu pas? :smallgrin.gif:

Maar inderdaad, buiten degene met uitzonderlijke klasse (en die spelen niet in Nederland) zal je niet alleen verdomd aardig moeten kunnen voetballen maar ook fysiek sterk, een berg loopvermogen en lengte moeten hebben in het hedendaagse voetbal. Nouri is niet van uitzonderlijke klasse anders speel je niet met 19 jaar nog in JA.
YNWA

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo mei 22, 2016 1:21 pm

Oke... maar los van jouw persoonlijke en vooral privé voorkeuren omtrent de mannelijke fysiek (niets mis mee verder, ieder z'n ding), is het natuurlijk ook belangrijk dat spelers voldoende body en weerbaarheid bezitten. In Nederland niet, maar in elk land met een competitieve league natuurlijk wel.

Ik zou daarom ook niet weten waar Klaassen heen zou moeten, naast dat ie eerst maar eens in NL er echt bovenuit moet gaan steken. Anders wordt hij gewoon de volgende De Jong.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mano

Bericht door Mano » zo mei 22, 2016 4:12 pm

Klaassen is voor zijn positie niet uitzonderlijk goed. Hij gaat zeker niet door de top 10 van europa gekocht worden.
Hooguit voor de breedte (bank)
Hij heeft de uitstraling van een stofzuiger terwijl hij op een positie staat waarbij hij het verschil moet maken.
Dat lukt prima in de eredivisie maar niet in de EU
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo mei 22, 2016 10:53 pm

Hij heeft de uitstraling van een stofzuiger terwijl hij op een positie staat waarbij hij het verschil moet maken.
Dat lukt prima in de eredivisie maar niet in de EU
Om die reden zal een bod van 25 miljoen euro (Ik kan het niet in geloven, wat een bedrag) door Ajax worden geaccepteerd.

Mano

Bericht door Mano » ma mei 23, 2016 7:25 am

begrijp me niet verkeerd, hij is zeker 1 vd betere middenvelders van de Eredivisie.

Plaats reactie