F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: F1

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 1:21 pm

Zelf had ik zoiets van, die is te makkelijk, die zullen ze wel laten liggen, beetje jammer Rishi. :smile-ajax.gif:
YNWA

ferry

Bericht door ferry » wo mei 18, 2016 1:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:[...] Overigens is uitgerekend het circuit van Monaco er eentje dat hem zou kunnen liggen (al dook hij in de race van vorig jaar achterop, ik meen, Grosjean).
Yep, het was Grosjean en toen de 'muur'.

Bij Red Bull verwachten ze wel dat ze hoge ogen kunnen gooien in Monaco. Bochtig circuit ligt ze wel. Straks in Canada is het weer over; dat heeft een lang recht stuk waar Mercedes en Ferrari sneller zijn. Maar in Monaco behoort een podiumplaats voor Verstappen of Ricciardo tot de mogelijkheden.

Wel leuk om het te volgen zo, met een Nederlander die het goed doet.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mei 18, 2016 2:13 pm

Marillion schreef:Dat is een mooie aanname maar daarmee is het nog niet waar. Wij weten niet met welke opdracht ze in het begin van de race aan het rijden waren. Wat we wel weten is op welke posities ze lagen. Je zou kunnen beweren dat zowel Red Bull als Ferrari er voor koos om de coureur die er op dat moment het beste voorstond met die strategie te laten rijden. Want Ricciardo en Vettel waren van die teams de coureurs met de beste positie en zij gingen beiden voor drie stops. De commentator wist tijdens de race te melden dat was uitgerekend dat drie keer stoppen in principe sneller zou moeten zijn. Achteraf bleek dat in de praktijk niet zo te zijn.

Verstappen en Raikkonen kregen een strategie met twee stops en brachten hun auto allebei veilig over de streep met versleten banden. Door foutloos te rijden wist Verstappen te voorkomen dat er een aanval van Raikkonen kwam. Aan de andere kant had hij daar voordeel van het feit dat beiden met versleten banden onderweg waren. Het is dan lastiger om een aanval te plaatsen dan je positie te verdedigen.

Nogmaals, hij heeft een geweldige prestatie geleverd. Maar om te kunnen winnen moesten er wel wat kwartjes de goede kant op vallen.
Dat is wat Verstappen in een interview zei, dus er zal wel een kern van waarheid inzitten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 18, 2016 3:54 pm

Ferry schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:[...] Overigens is uitgerekend het circuit van Monaco er eentje dat hem zou kunnen liggen (al dook hij in de race van vorig jaar achterop, ik meen, Grosjean).
Yep, het was Grosjean en toen de 'muur'.

Bij Red Bull verwachten ze wel dat ze hoge ogen kunnen gooien in Monaco. Bochtig circuit ligt ze wel. Straks in Canada is het weer over; dat heeft een lang recht stuk waar Mercedes en Ferrari sneller zijn. Maar in Monaco behoort een podiumplaats voor Verstappen of Ricciardo tot de mogelijkheden.

Wel leuk om het te volgen zo, met een Nederlander die het goed doet.
Ik heb wel begrepen dat er voor Canada nog een upgrade komt van de motor waardoor ze twee tot drie tienden per ronde sneller zouden gaan.

ferry

Bericht door ferry » wo mei 18, 2016 4:13 pm

Ja, die zijn ze nu aan het testen in Spanje. Mogelijk gebruiken ze die nieuwe motor in Monaco al. Maar zelfs dan is Mercedes nog behoorlijk sneller. Renault is in ieder geval weer op de goede weg, ze kruipen wel dichter tegen Ferrari aan denk ik. (hoewel die de motor ook nog zullen verbeteren natuurlijk)

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 4:21 pm

Ferry schreef:Renault is in ieder geval weer op de goede weg, ze kruipen wel dichter tegen Ferrari aan denk ik.
Als dat niet lukt heb ik misschien nog een opvoersetje voor mijn oude Puch van een jaar of 40 geleden liggen. :hypocrite.gif:
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 18, 2016 5:35 pm

Ferry schreef:Ja, die zijn ze nu aan het testen in Spanje. Mogelijk gebruiken ze die nieuwe motor in Monaco al. Maar zelfs dan is Mercedes nog behoorlijk sneller. Renault is in ieder geval weer op de goede weg, ze kruipen wel dichter tegen Ferrari aan denk ik. (hoewel die de motor ook nog zullen verbeteren natuurlijk)
Dus het is voor Verstappen nagenoeg onmogelijk om bij Red Bull in de nabije toekomst wereldkampioen te worden?

ferry

Bericht door ferry » wo mei 18, 2016 6:28 pm

Red Bull zou best kampioen kunnen worden. Ze hebben al een contract met Renault voor volgend jaar, dus dat is al een verbetering tov van dit jaar waar het lang duurde om te beslissen om wel of niet door te gaan met Renault. (vorig jaar waren ze net iets sneller dan IH's Puch ;-) Dit jaar hebben ze grote stappen gezet, afgaand op de eerste 4 races, dus wie weet waar ze in de toekomst toe in staat zullen zijn. Voorlopig heeft Mercedes echt wel een voorsprong op de rest.
Laatst gewijzigd door ferry op wo mei 18, 2016 6:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo mei 18, 2016 6:28 pm

Ze hoeven niet exact even snel te zijn als Mercedes te zijn om toch competitief te zijn. Het redbull chassis wordt alom geroemd om de rijeigenschappen. Een bande redenen waardoor hij de snellere Ferrari achter zich kon houden, in de bochten voor start finish was hij in staat om een groot genoeg gat te creëren.

Uiteraard moet er om te winnen het een en ander op z'n plek vallen, maar dat geldt evengoed coor Hamilton.
Belangrijk verschil wat mij betreft is of de andere rijders uitvallen door technische problemen of in dit geval door persoonlijke fouten. In het laatste geval kun je gewoon claimen dat hij de beste was in de race.

zeux

Bericht door zeux » wo mei 18, 2016 10:54 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Zijn prestatie van afgelopen weekend was wel één van de grootste sportmomenten ooit. Zo'n beetje gelijk aan het Olympische goud van Ellen van Langen.
:biggrin.gif:
Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef:
Iniesta schreef:Mooiste sportprestatie van een Nederlander in tijden (in mijn beleving in ieder geval)
Ja, waar moet je dit plaatsen?
Ellen van Langen? Timmertje Timmertje? Vd Weiden? Volleybalgoud? Zeg het maar.
Heb niet zo de behoefte om dit in een rijtje te plaatsen.
:ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 18, 2016 11:30 pm

Ik zou het in de buurt zetten van de mistwedstrijd van Ajax tegen Liverpool. Een F1 overwinning is op zich niet zo heel bijzonder, maar wel als een land nog nooit iets in de sport heeft laten zien, en het moment een tijdperk van mogelijke dominatie inluidt.

Voor de leeftijd is deze wel leuk: http://www.bbc.com/sport/formula1/36298786

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 19, 2016 5:56 am

zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Zijn prestatie van afgelopen weekend was wel één van de grootste sportmomenten ooit. Zo'n beetje gelijk aan het Olympische goud van Ellen van Langen.
:biggrin.gif:
Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef: Ja, waar moet je dit plaatsen?
Ellen van Langen? Timmertje Timmertje? Vd Weiden? Volleybalgoud? Zeg het maar.
Heb niet zo de behoefte om dit in een rijtje te plaatsen.
:ajaxsmiley.gif:
Eerst gewoon alleen genieten zeux, later pas rationeel bekijken. Ik weet dat dat voor Nederlanders lastig is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

zeux

Bericht door zeux » do mei 19, 2016 7:11 am

Nice try! :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 19, 2016 7:15 am

Je begrijpt het weer eens niet :aai.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta

F1

Bericht door Iniesta » do mei 19, 2016 10:14 pm

Leuke beelden van de diverse on board camera s
https://vimeo.com/167164118

Ook leuk, een mooie race van pa Verstappen in de landencompetitie, waar hij z'n negatieve en positieve kwaliteiten laat zien ( iets te ongeduldig , maar sensationele rijder)

https://www.youtube.com/watch?v=W04o3Fj87CU

Ze wareb wel voorlicht 18 jaar geleden met de voorspelling:
http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=381

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 20, 2016 7:14 am

Nooit eerder gezien. Bijna onvoorstelbaar om zo'n gevoel te hebben voor de auto en het circuit.

His debut season last year was hugely impressive, especially for the series of improvisational overtaking moves that displayed a rare feel for the limits of the car under the extremes of braking and corner entry. However outlandish a move seemed, from however far back it was launched, there were no locked wheels, no sliding wide; just beautiful, elegant passes. And remarkably few rookie mistakes. http://www.bbc.com/sport/formula1/36334855

De eerste F1 winst is prachtig, vooral ook omdat hij liet zien dat hij iemand met het grootste gemak achter zich kan houden. Het inhalen wordt voorin ongetwijfeld minder, dus het eerste seizoen kun je als op zich staand inlijsten. De inhaalmaneuvre meteen nadat Vettel hem bij de start inhaalde was typisch Max. Zo efficient, zo moeiteloos.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 20, 2016 8:07 am

Als je het woord "dweper" opzoekt in van Dale staat daar een foto van HT bij. Niet normaal meer. Of het nu over van Gaal of Verstappen gaat, alles is over the top. :excited.gif:
YNWA

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr mei 20, 2016 8:29 am

Ik heb een kijktip voor je IH: Max schijnt vanavond bij Pauw te zitten! :666.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 20, 2016 9:02 am

Tssssss, nu sla ik Pauw en DWDD uit principe al over anders was ik zeker gaan kijken. :hypocrite.gif:
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 20, 2016 6:52 pm

InnerHarbour schreef:Als je het woord "dweper" opzoekt in van Dale staat daar een foto van HT bij. Niet normaal meer. Of het nu over van Gaal of Verstappen gaat, alles is over the top. :excited.gif:
Ik verwijs slechts naar bladzij 70 of 71 van dit topic, waar IH het weer eens uitstekend zag.

Wat LVG betreft, een heel ander topic, uiteraard, met totaal andere nuances, maar dat zal voor IH niet uitmaken. Als het niet wit is moet het zwart zijn, niet, IH?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 20, 2016 7:49 pm

Jongen je dweept maar een eind weg, ik constateer alleen maar dat het groteske vormen aanneemt.
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mei 20, 2016 8:07 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 20, 2016 11:29 pm

Mooi verhaal. Heb speelfilms gezien over racen die over veel minder gingen.

Qua beleving vond ik dit het mooiste sportmoment sinds de 1995 CL van Ajax. Tranen in de ogen.

InnerHarbour schreef:Jongen je dweept maar een eind weg, ik constateer alleen maar dat het groteske vormen aanneemt.
Blijf jij toch lekker de middelmatigheid vieren, inclusief je eigen nikszeggendheid? Iedereen blij.
Als ik dan toch aan het dwepen ben, krijg jij van mij de prijs voor oudste internettrol. Een hoeraatje voor IH!! :headbang.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mei 21, 2016 3:05 am

Een voorproefje op Monaco, waar 'niemand' inhaalt: https://www.youtube.com/watch?v=v5rwjAZv3Ig

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mei 21, 2016 12:06 pm

Monkey Tonk schreef:krijg jij van mij de prijs voor oudste internettrol. Een hoeraatje voor IH!! :headbang.gif:
Oh leuk de laatste toevlucht voor de wanhopige, als ze het niet meer weten noemen ze iemand maar een internettrol. Well done. :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:
YNWA

Plaats reactie