Lewis, Sangoy en van der Kolk waren volgens mij achttien toen Ajax ze aantrok, niet echt oud, maar misten duidelijk het niveau. Sangoy werd gehuurd, had geen langlopend contract en van der Kolk kwam van de amateurs, is bijna gratis. Stanton Lewis was in mijn herinnering geen diepe spits, speelde op het Copa-toernooi (nog bij Blauw-wit) volgens mij ook mee, maar ik vraag me af of hij toen spits stond. Scoren deed hij in ieder geval niet. In Jong Ajax stond hij wel in de spits.Andriy Demchenko schreef:Het is van alle tijden hoor, Stanton Lewis, Sangoy, Van Der Kolk,.... Ajax heeft heel vaak spitsen op late leeftijd aangetrokken maar de meerderheid redt het zelfs inde subtop niet. Probleem is dat bij buitenlandse talenten iedereen op zoek is naar die diamanten die intrensiek zoveel talent hebben dat ze het altijd wel redden. Die zijn voor Ajax helaas bij altijd onhaalbaar.
Ajax trok wel oude spitsen aan, maar duidelijk voor een jaar, denk aan Pantelic en Bulyikin (Als ik dat zo goed schrijf), Ursaiz en die Spanjaard van Newcastle (transfervrij, maar een contract voor een paar jaar)