Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door raymon » zo apr 24, 2016 7:53 pm

InnerHarbour schreef:Het is CP geworden, een enorm fysiek sterk team, voor mij de favoriet in de finale.
Uiteraard. Maar dat zou in jouw ogen ieder team zijn tegen ManU ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 24, 2016 8:25 pm

MU heeft net tegen Crystal Palace gespeeld. Had 5-0 kunnen zijn, maar werd door slordige afwerking slechts 2-0. Ze liepen dwars door die verdediging heen. Met tegenstanders die komen om te voetballen weet MU wel raad, dus tenzij CP de bus gaat parkeren ...

MU is overigens een stuk beter nu Rooney na maanden weer terug is en op het middenveld staat. Past perfect bij Martial en Rashford voorin. Voor de koop van Martial en de doorbraak van Rashford stond Rooney in de spits. Lijkt lang geleden. Hij kan nu heerlijk met pass-jes strooien.

Dus als we dit een beetje met Ajax-95 vergelijken zit Rooney, met zijn ervaring, nu in de Rijkaard-rol. Rashford is Kluivert. Zo'n goeie als Martial had dat Ajax voorin niet, maar MU heeft geen Litmanen. Fosu-Mensah en Blind zijn regelrecht uit de Ajax-school, dus daar is weinig verbeelding voor nodig. De Gea is beter dan vd Sar. Langzaam maar zeker ...

De passeeracties van Martial, die in het strafschopgebied (!) vaak de achterlaan haalt, en van Rashford maken MU steeds gevaarlijker. Dat zat er eerder dit jaar helemaal nog niet in. Veel van de kritiek van die tijd, toen nauwelijks kansen gecreeerd werden, lijkt nog steeds door te echoen. Blindelings, wel te verstaan. Het groeiproces is er, nu ook voorin, wel degelijk.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo apr 24, 2016 8:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 24, 2016 8:34 pm

Goed, en nu weer terug naar de realiteit?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 24, 2016 8:39 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Goed, en nu weer terug naar de realiteit?
Je bedoelt de waan van de dag?

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 24, 2016 8:43 pm

Ik kijk nu Breaking Bad. Rook jij de zooi die ze in die serie verkopen?
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 25, 2016 2:10 am

Ooit, aan het begin van het SAF tijdperk: http://www.bbc.com/sport/football/36124640

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 25, 2016 7:20 am

Raymon schreef:
InnerHarbour schreef:Het is CP geworden, een enorm fysiek sterk team, voor mij de favoriet in de finale.
Uiteraard. Maar dat zou in jouw ogen ieder team zijn tegen ManU ;)
Be that as it may, :hypocrite.gif: Gister die halve finale zitten kijken, CP heeft echt een power elftal. Finale FA cup op Wembley vergelijken met een competitiewedstrijd op een dindsdagavond thuis. :smallgrin.gif: Voor iedereen die het Engelse voetbal al langer volgt dan twee jaar weet dat een wedstrijd op cupfinalday totaal wat anders is dus de vergelijking van fan-boy HT staat nergens op.

Ik hoop dat Lowietje de meisjes D&D opstelt, wordt lachen.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 25, 2016 7:29 am

Naam Bedrag
Ángel Di María (Real Madrid) 75 miljoen
Luke Shaw (Southampton) 37,5 miljoen
Ander Herrera (Athletic de Bilbao) 36 miljoen
Morgan Schneiderlin (Southampton) 35 miljoen
Memphis Depay (PSV) 27,5 miljoen
Marcos Rojo (Sporting Lissabon) 20 miljoen
Bastian Schweinsteiger (Bayern München) 20 miljoen
Matteo Darmian (Torino) 18 miljoen
Daley Blind (Ajax) 17,5 miljoen
Radamel Falcao (AS Monaco) 7,6 miljoen (huursom)
Totaal 294,1 miljoen

Hij heeft een compleet nieuw team bijeengekocht... maar geloof maar dat hij Rashford echt een kans had gegeven als Rooney niet geblesseerd was geraakt :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 25, 2016 7:39 am

Dat soort feiten, 300 miljoen uitgen=ven en niks presteren, worden door de fan-boys niet op prijs gesteld Rishi. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 25, 2016 7:55 am

Afgaande op de laatste transferperiode - geen aankopen in januari - kon je zomer wel eens op een deceptie uitlopen.
Voorafgaand aan vorig en aan dit seizoen voorspelde ik, o.b.v. de kwaliteit van de selectie, net wel / net geen CL. Dat had ik aardig gezien, lijkt me. :hypocrite.gif:

Met deze selectie zal het volgend seizoen niet anders zijn. Eerder minder. Chelsea zal weer meedoen en Liverpool en West Ham zitten in de lift. De deceptie zal voor jou zijn, wanneer de kwaliteitsinjectie uitblijft en LVG blijft volharden in met geld smijten voor middelmaat.
Oh, dus hij blijft nog een jaar? lol Hij was volgens jou toch al weg, zo omstreeks de vorige kerst?
De keuzes van Man U duiden erop dat de board niet op z'n taak berekend is. Adviseur SAF heeft z'n club 2 managers door de strot geduwd die er weinig van bakken. Directeur Woodward lijkt me een lame duck, die de manager niet kan ontslaan omdat z'n eigen functie dan ook op het spel staat.

Man U moet onderhand weten wat het wil: aanhaken bij de mondiale top of op het huidige niveau blijven aanmodderen. Wanneer ze voor het eerste kiezen, hebben ze een manager nodig die de komende transferperiode keihard toeslaat om het algehele niveau van die selectie een flink stuk op te krikken. Wanneer men de illusie heeft dat men met het niveau van de aankopen van Van Gaal en een paar jonkies weer tot een grootmacht uitgroeit, dan moeten ze op de huidige voet doorgaan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 25, 2016 9:46 am

MT: waar zie je meer progressie, bij MU of bij Liverpool?

Klopp zit er veel korter dan LVG en nu al zie je zijn hand terug. En dan heeft hij nog niet eens kunnen kopen. Klopp gaat Liverpool terugbrengen naar de Engelse top, daar ben ik van overtuigd. Hij is een moderne trainer, in tegenstelling tot LVG.

Wat is er zo bijzonder aan het bereiken van de finale van de FA-cup? MU is geen enkel team uit de top-4 tegengekomen. Finale gaat tegen nummer 16. Die mogen ze ook wel winnen.
De EL was een betere graadmeter. Daar zaten nog wat goede teams in. Dat werd dus niets.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 25, 2016 12:45 pm

Code: Selecteer alles

‘Mourinho mag 384 miljoen euro uitgeven aan nieuwe wereldsterren’

Maandag, 25 april 2016 om 12:36

De toekomst van Louis van Gaal blijft een dankbaar onderwerp van gesprek in de Britse tabloids. De Nederlandse trainer leidde Manchester United weliswaar naar de FA Cup-finale en kan in zijn tweede seizoen dus een prijs pakken, maar toch is het de vraag of hij mag blijven. De Daily Star weet dat dat niet het geval is en dat José Mourinho de nieuwe coach zal worden op Old Trafford. Ook claimt de krant te weten wat voor transferbudget de Portugees krijgt.

/
Manchester United zou Mourinho al voor meerdere jaren hebben vastgelegd en een ontzagwekkend budget meegeven om mee aan de slag te gaan: 300 miljoen pond, oftewel 384 miljoen euro. Dat is meer dan Van Gaal uitgaf aan nieuwe spelers sinds hij werd aangesteld, want bij hem stokte de teller op 320 miljoen euro verspreid over meerdere transferwindows. Mourinho kan hem dus ruim voorbijgaan qua aankopen.

De bedoeling is dat the Special One ervoor zorgt dat er wereldsterren naar Manchester komen, waarmee de club weer echt kan gaan meestrijden om alle prijzen. Vorig seizoen finishte United op plaats vier en momenteel staat het vijfde, vijf punten achter Arsenal en maar drie voor West Ham United. Van Gaal heeft officieel nog een contrac tot volgend jaar zomer bij de grootmacht.
Voetbalzone
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma apr 25, 2016 12:47 pm

Een heus telex-bericht!
Wereldnieuws!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 25, 2016 12:48 pm

Van Gaal: ‘We stonden bovenaan, maar toen kregen we veertien blessures’

Maandag, 25 april 2016 om 11:20

Het wordt voor Manchester United nog een heel karwei om plaatsing voor de Champions League af te dwingen: in de competitie staat de ploeg van manager Louis van Gaal vijf punten achter op Manchester City en Arsenal, al heeft Manchester United nog wel een wedstrijd tegoed. Volgens Van Gaal verdient zijn elftal het om veel hoger te staan.

/
“Toen iedereen nog fit was, stonden we eerste op de ranglijst. Vervolgens kregen we veertien blessures, zo waren alle vleugelverdedigers uitgeschakeld. Dat probleem kon ik niet repareren”, legt Van Gaal uit in de Engelse media.

“We zijn er nog. We vechten voor de vierde plek en we staan in de finale van de FA Cup. We hebben in drie competities gespeeld, volgens mij hebben wij de meeste wedstrijden dit seizoen gespeeld. En dat met een smalle selectie, door al die blessures.”
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 25, 2016 12:48 pm

Zijn elftal verdient het om hoger te staan :excited.gif:

Die is gek. En hier kan ook dat fabeltje van MT de kast in. Van Gaal koos voor jongelingen door de blessures. Zat verder geen gedachte achter.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 25, 2016 2:43 pm

Yopi schreef:MT: waar zie je meer progressie, bij MU of bij Liverpool?

Klopp zit er veel korter dan LVG en nu al zie je zijn hand terug. En dan heeft hij nog niet eens kunnen kopen. Klopp gaat Liverpool terugbrengen naar de Engelse top, daar ben ik van overtuigd. Hij is een moderne trainer, in tegenstelling tot LVG.
Liverpool lijkt me een beetje eenzelfde verhaal als Arsenal, maar op een wat lager niveau. Goede wedstrijden worden afgewisseld met slechte vertoningen.

Het probleem bij veel Engelse clubs is dat ze niet constant zijn. Bij MU zie je nu dat het middenniveau vrij gemakkelijk wordt vastgehouden, en van daaruit zie je nu vaker de uitschieters naar boven en steeds minder vaak de uitschieters naar beneden. Voor mij is dat een grote vooruitgang want het betekent dat je ook kunt winnen als het niet echt loopt.

Ik ben benieuwd hoe ze het seizoen afmaken, met Rooney op het middenveld achter Martial en Rashford. Wat Martial tegen Everton liet zien was wereldklasse, maar hij is nog jong, dus kom je weer uit bij het vasthouden van het niveau. Eerder dit jaar had iedereen het, terecht, over het gebrek aan kansen dat MU wist te creeeren. Dat is nu niet meer aan de orde, en over de aanval maak ik me met deze veldbezetting geen enkele zorgen voor de toekomst. Die gaat alleen maar beter worden. Martial en Rashford spelen allebei makkelijk een verdediger uit, dus dan heb je of een doelkans of een man meer. Als ze allebei in vorm zijn is het bijna niet te verdedigen. Op het middenveld vindt ik Rooney en Carrick elkaar ook goed aanvullen. En de verdediging staat in principe ook goed. Vorig jaar liepen ze bij balverlies nog vaak tegen een dodelijke counter aan. Wanneer hebben we dat voor het laatst gezien? De fouten worden zowiezo steeds minder. Je hebt nu een fundament waar je op kunt bouwen. Je ziet het vertrouwen ook steeds meer in de ploeg kruipen. Dus als LVG nog een jaar blijft, en ze niet al teveel blessureleed hebben, geef ik ze een hele goede kans om volgend jaar kampioen te worden.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 25, 2016 2:47 pm

Monkey Tonk schreef:
Yopi schreef:MT: waar zie je meer progressie, bij MU of bij Liverpool?

Liverpool lijkt me een beetje eenzelfde verhaal als Arsenal, maar op een wat lager niveau. Goede wedstrijden worden afgewisseld met slechte vertoningen.

Het probleem bij veel Engelse clubs is dat ze niet constant zijn. Bij MU zie je nu dat het middenniveau vrij gemakkelijk wordt vastgehouden, en van daaruit zie je nu vaker de uitschieters naar boven en steeds minder vaak de uitschieters naar beneden. Voor mij is dat een grote vooruitgang want het betekent dat je ook kunt winnen als het niet echt loopt.

Ik ben benieuwd hoe ze het seizoen afmaken, met Rooney op het middenveld achter Martial en Rashford. Wat Martial tegen Everton liet zien was wereldklasse, maar hij is nog jong, dus kom je weer uit bij het vasthouden van het niveau. Eerder dit jaar had iedereen het, terecht, over het gebrek aan kansen dat MU wist te creeeren. Dat is nu niet meer aan de orde, en over de aanval maak ik me met deze veldbezetting geen enkele zorgen voor de toekomst. Die gaat alleen maar beter worden. Martial en Rashford spelen allebei makkelijk een verdediger uit, dus dan heb je of een doelkans of een man meer. Als ze allebei in vorm zijn is het bijna niet te verdedigen. Op het middenveld vindt ik Rooney en Carrick elkaar ook goed aanvullen. En de verdediging staat in principe ook goed. Vorig jaar liepen ze bij balverlies nog vaak tegen een dodelijke counter aan. Wanneer hebben we dat voor het laatst gezien? De fouten worden zowiezo steeds minder. Je hebt nu een fundament waar je op kunt bouwen. Je ziet het vertrouwen ook steeds meer in de ploeg kruipen. Dus als LVG nog een jaar blijft, en ze niet al teveel blessureleed hebben, geef ik ze een hele goede kans om volgend jaar kampioen te worden.
Oke oke...

:excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 25, 2016 3:18 pm

Ik niet, want het niveau zal volgend jaar hoger liggen. Dit was een slecht jaar voor het Engelse voetbal.

MT, mee eens dat je voetbalt voor de supporters?

http://www.redcafe.net/threads/men-van- ... as.416735/

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma apr 25, 2016 3:23 pm

Ik vind het geen gekke gedachte van MT.

Chelsea moet opnieuw bouwen, City moet opnieuw gaan bouwen, Leicester valt uit elkaar verwacht ik. De enige die kunnen doorbouwen zijn Liverpool, United en Arsenal. Waarvan Arsenal toch weer een lachertje gaat worden. Spurs hoeft alleen de boel bij elkaar te houden.

Het wordt volgend jaar een oogstjaar voor de Spurs of United. Ik ga mee met MT. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » ma apr 25, 2016 3:25 pm

Diezelfde supporters staan volgend jaar te juichen hoor, als het plots 'klikt' zoals Tonk voorspiegelt.

Dan is alles vergeten en vergeven en is Van Gaal de grote meneer waarin ze zich hadden vergist.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 25, 2016 3:29 pm

Niet alle trainers hebben drie jaar nodig, Beelzebub. Pep, Klop en Conte zullen goede spelers halen, verwacht ik. En daarmee LVG links en rechts passeren, want LVG is weinig succesvol op de transfermarkt.

MU zal alleen mee kunnen als het fors investeert. Hetgeen dus betekent: opnieuw beginnen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 25, 2016 4:56 pm

Yopi schreef:Niet alle trainers hebben drie jaar nodig, Beelzebub. Pep, Klop en Conte zullen goede spelers halen, verwacht ik. En daarmee LVG links en rechts passeren, want LVG is weinig succesvol op de transfermarkt.

MU zal alleen mee kunnen als het fors investeert. Hetgeen dus betekent: opnieuw beginnen.
De historie leert dat je het niet redt met wat flossefie en aankopen van het niveau Hesp, Zenden, Pranjic en al die meuk waarmee ie Man U heeft opgezadeld. Hij doet wat ie kent: de board van Man U heeft z'n huiswerk niet gedaan.

Het gedraai van Van Gaal doet trouwens wat potsierlijk aan. Hij wil een smalle selectie, want dan kan ie jeugd inpassen. En als de resultaten tegenvallen heeft ie een te smalle selectie door een dozijn blessures. Die jonge ventjes spelen bij de gratie van miskopen en blessures. Wanneer ze deel van de flossefie waren geweest, hadden ze wel eerder gedebuteerd.

Het geduld van die fans is alle effe op na 2 jaar kapitaalvernietiging, slaapverwekkend voetbal, klote resultaten, tactische misperen en dergelijke smoezen. Klopp plukt ze uit de BuLi, Conte uit de Serie A, Pep uit de BuLi en de PD. Ik wens de fans van Man U een fijne zomer wanneer LVG aan mocht blijven. :smallgrin.gif:
zeux schreef:Diezelfde supporters staan volgend jaar te juichen hoor, als het plots 'klikt' zoals Tonk voorspiegelt.

Dan is alles vergeten en vergeven en is Van Gaal de grote meneer waarin ze zich hadden vergist.
Je lijkt er weer in te geloven, Zeux. Geloof is een groot goed. I've told this to my players.

zeux

Bericht door zeux » ma apr 25, 2016 4:59 pm

wimpey schreef: Je lijkt er weer in te geloven, Zeux.
Staat dat er werkelijk?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 25, 2016 5:14 pm

Het lijkt inderdaad zo, Zeux. Klopt het dan niet?

Dit had het jaar van LVG moeten worden. Een kans voor open doel, want als Leicester de titel kan pakken, had MU dat ook moeten kunnen.

Wie analyseert (wat altijd moet van LvG) kan niet anders dan vaststellen dat onze buitencategorie absolute voetbalgod het dit jaar heeft laten afweten. Hij heeft slecht ingekocht, rare opstellingen gemaakt, matig gecoacht en gewisseld. Naar aanleiding van zijn uitspraken krijg je het idee dat hij niet wist wat hij wilde. Wilde hij ervaren creatieve spelers of wilde hij juist de jeugd een kans geven? Koos hij bewust voor een smalle selectie of werd hij overvallen door het feit dat zijn selectie te smal was?

In november stond ik mooi op kop, roept hij nu. Zal best, maar dat interesseert niemand. Cliché: de prijzen worden aan de meet verdeeld. Los daarvan: die koppositie was erg gelukkig want het spel was ook toen niet om aan te zien.

zeux

Bericht door zeux » ma apr 25, 2016 5:15 pm

Yopi schreef:Het lijkt inderdaad zo, Zeux. Klopt het dan niet?
Nee, jullie willen graag dat het klopt. Het heeft niets te maken met wat ik daadwerkelijk schrijf.

Plaats reactie